Silti näkyy kierroksilla menevän ilmaa suodattimelta lähtevässä kirkkaassa putkessa ja kun auton sammuttaa niin siihen jää tällainen kupla näkyviin " onclick="window.open(this.href);return false;
Alkaa jo mielenkiinto loppumaan....

Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)tontsa626 kirjoitti:Täällä kans softattu 270 cdi ja sama ongelma... Polttoaineputket vaihdettu konehuoneeseen yms. ja juuri vaihdoin tankin päällä oleviin putkiin tuommoiset muutaman sentin letkunpätkät " onclick="window.open(this.href);return false;
Silti näkyy kierroksilla menevän ilmaa suodattimelta lähtevässä kirkkaassa putkessa ja kun auton sammuttaa niin siihen jää tällainen kupla näkyviin " onclick="window.open(this.href);return false;
Alkaa jo mielenkiinto loppumaan....
Ootko tankilta kattonu ne lähtevät putket?embush2 kirjoitti:
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
Tänään katsoin pohjaan ja polttoaineputket oli kuin uudet ja uudessa maalissa. Valitettavasti tuo ainoa liitos mitä katsoin pohjasta onkin tankin takana eli täytyisi tankki irroittaa jos sinne haluaa kurkata. Perkeleen mersu tehnyt hepposet ruuvit pohjasuojalle. Yks ruuvi katkesi ja vielä takapäästä, jää varmaan pärisemään.tontsa626 kirjoitti:Ootko tankilta kattonu ne lähtevät putket?embush2 kirjoitti:
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=179807" onclick="window.open(this.href);return false;
embush2 kirjoitti:Tänään katsoin pohjaan ja polttoaineputket oli kuin uudet ja uudessa maalissa. Valitettavasti tuo ainoa liitos mitä katsoin pohjasta onkin tankin takana eli täytyisi tankki irroittaa jos sinne haluaa kurkata. Perkeleen mersu tehnyt hepposet ruuvit pohjasuojalle. Yks ruuvi katkesi ja vielä takapäästä, jää varmaan pärisemään.tontsa626 kirjoitti:Ootko tankilta kattonu ne lähtevät putket?embush2 kirjoitti:
Vaihdoin suodattimen ja ekat letkut kirkkaiksi että näkee kuplat. Tankista näkyy ilmaa tulevan 3000 kiekoilla. Nyt näkee hyvin. Ahdoin 8 mm letkut paikalle oli liian tiukat meni vähän tappeluksi. Varmaan ois tiivis ilman klemmariaki. =)
Ensi viikolla aukasen tankin alkaa kohta aurinko paistaa ja tutki pohjan putket. Raporttia sitten mitä löyty.
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... 2&t=179807" onclick="window.open(this.href);return false;
Tankin kanssa värkkään ensiviikolla. Siinä kannessa on se toinen liitos jonka aion vakumoida kunhan ensin tankkia ehdin ronkkia sisältä.
Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Korkit siis aukasin. Itsekkin olen huomannut, että epc lävähtää silloin kun laatikko on oppinut kiireisimmän lähdön. Eli ei siis välttämättä silloin kun olet ajanut päivän kun paapat ja kiihdytät eka kertaa... Liitteitä en pysty laittamaan koska mersuforumilla on mega rajan lisäksi pikselirajoitus, joten puhelimella on huono photosopata. Otin kuvia reippaasti.tontsa626 kirjoitti:Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
Korkit siis aukasin. Itsekkin olen huomannut, että epc lävähtää silloin kun laatikko on oppinut kiireisimmän lähdön. Eli ei siis välttämättä silloin kun olet ajanut päivän kun paapat ja kiihdytät eka kertaa... Liitteitä en pysty laittamaan koska mersuforumilla on mega rajan lisäksi pikselirajoitus, joten puhelimella on huono photosopata. Otin kuvia reippaasti.tontsa626 kirjoitti:Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
embush2 kirjoitti:Korkit siis aukasin. Itsekkin olen huomannut, että epc lävähtää silloin kun laatikko on oppinut kiireisimmän lähdön. Eli ei siis välttämättä silloin kun olet ajanut päivän kun paapat ja kiihdytät eka kertaa... Liitteitä en pysty laittamaan koska mersuforumilla on mega rajan lisäksi pikselirajoitus, joten puhelimella on huono photosopata. Otin kuvia reippaasti.tontsa626 kirjoitti:Täälläkin vaihdettiin takapenkin kuskin puolen kannen alle pienet letkun pätkät (tulo ja lähtö), mutta ei tuntunut olevan vaikutusta. Vänkärin puolella ei itsellä näkynyt kuin pelkkä korkki? Ei mitään lähteviä liitoksia itse korkista. Ilmaa menee suodattimelle tulevassa putkessa ja testailussa taas antoi kiihdyttää 0-100 varmaan 5 kertaa ilman ongelmia. Myöhemmin lähdin sitten uudestaan liikenteeseen ja painoin kaasun pohjaan niin tuli EPC tauluun ja sammui jo 60km/h kohdalla...embush2 kirjoitti: Nyt on tankkiinkin vilkaistu. Tankin kanteen vaidoin letkut, mutta ei vaikuttanut, kylläkin kirkkaat, joten nyt voin testata tuleeko ilma oikeasti tankista.
Kuskin puolen härpäke on kannessa kiinni ja siitä lähtee sekä imu ja paluulinja kummatkin suoraa "vänkärin puolelle tankkia siirtoyksikölle". Huomio alkuunsa että siirto yksikössä imupuolen alussa näyttää ilmaa möllöttävän. Kiireessä en ehtinyt purkaa enempää käytin vain kannet auki ja kaikki vaikutti muuten siistiltä.
Kysyin mersulta tätä tankin poikki menevää imuletkua uutta, mutta kuulema saa vain uuden tankin mukana n. 1000 e. Eli täytyy tutkia paremmin mistä ilma tulee yksikköön. Tankin letkuissa ei klemmareita tai tiivisteitä ole...
Kunhan ehdin niin kaasuttelen vänkärin puolen tankin korkki auki niin näkee suoraa onko ilma sieltä peräisin (näkee hyvin siirtoyksikön päältä imuletkussa liikkuvan tavaran). Uusi siirtoyksikkö taisi olla sitten 230e, jos vialliseksi voi edes todeta. En kyllä usko, että se olisi mistään ratkennut...
Käytitkö siis niitä takapenkin alla olevia "korkkeja" auki ja siellä sisässä näkyi sitten joku systeemi (siirtoyksikkö)? Saatko ensi kerralla otettua kuvia?
tontsa626 kirjoitti:Niin tuleekohan kuplat sitten paluulinjassa tankille ja menevät takaisin kiertoon jotenkin? Voit ladata kuvia vaikka tuonne https://imgur.com/" onclick="window.open(this.href);return false; tai https://fi.imgbb.com/" onclick="window.open(this.href);return false; ja laittaa sitten linkkiä kuviin tai postaukseen.
Vaihdoin tänään tankin päähän tuon peltikannen alle tulo ja lähtöletkut kirkkaiksi ja ei näkynyt tankilta tulevan ilmaa ollenkaan, mutta toisessa eli paluupuolen letkussa näytti menevän välillä reilustikkin ilmaa tankille. Tässä yksilössä ilma tulee tuohon tankin letkuun ilmeisesti sitten jostain tankin ja suodattimen väliltä... Tutkitaan lisää...