W204 takapalkin ruostuminen
Re: W204 takapalkin ruostuminen
Tehdas takuuseen menee. Minun -08 CEE, sai uuden kelkan Tammikuun 2023 lopussa, tre.n Vehossa. Eivät kysele mitään huoltojen perään.(ei yhtään Vehon huoltoa mun CEE.ssä) tämä on liikenne turvallisuus kysymys, jos takapyörä lähtee vaikka irti, voi olla tuhoisat seuraukset kanssa liikkujille. Minun autolla ei saanut lähteä ajoon tarkastuksen jälkeen (Vehon määräys)
Annan Veholle täydet pisteet hyvin hoidetusta hommasta,pidettiin ajan tasalla kokoajan. Tässä oli nyt muutakin kaikenlaista...en nyt puutu muuhun kuin tähän kelkka juttuun..
T.läyhy
Annan Veholle täydet pisteet hyvin hoidetusta hommasta,pidettiin ajan tasalla kokoajan. Tässä oli nyt muutakin kaikenlaista...en nyt puutu muuhun kuin tähän kelkka juttuun..
T.läyhy
Onko kellään tietoa siitä, että onko jostain vuosimallista alkaen ongelma korjattu jo tehtaalla? W204 T, korimallilla ei liene vaikutusta tähän rakenteen suunnitteluvirheeseen.
W204 aut. 180 cdi T 2012

Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Hyvää alkua ainakin, alla meikäläisen kelkka
Käykää näyttämässä Veholla. Alakuvassa näkyy minun silmillä ruostereikiä, näyttää pahalta. Mun CEE jäi Veholle kun kävin näytillä, ei saanut enää ajaa. Bussilla kotiin Perr..
Niin, samalla jarrukilvet vaihtoon kun kelkka puretaan. Happaman näköisiä ovat, kamalan työn takana itse ruveta vaihtamaan..
Ai, toi taka-akselin apurungon ruostuminen on tyyppivika? Mä oon ihmetellyt takapään `natinnaa’ ja aloin sitä selvitetään niin vika löytyi. Kuvista näkee että on pahan näköinen. Pitää ottaa yhteyttä maahantuojaan. Vain mitä mieltä olette? Kyseessä on v.2009 W204 2.1 Diesel sedan Mersu.
-
- Mersumies
-
- Uusi tuttavuus
Mielenkiinnolla odotan kun tänään käytin Tampereen Vehossa arvioitavana W204 -08 ja aj. 248 tkm, toivottavasti menee takakelkka tehtaan piikkiin.
Kun näitä kattelee, niin ei kannata W211 uudempiin siirtyäkään.
Goodwill vastausta odotellessa... 2009 s204 ja melkein nivel irti. Toinen puoli heiluu toisella puolella alkava reikä samassa kohdassa.
Näkkyypähän...
Näkkyypähän...
-
- Mersumies
kannattaa siirtyä, muuten niin paljon parempi toi 212. ja kun runko on vaihdettu niin kunnossa ja samalla tässä iässä uusiutuu takarunkongon ja korin väliset kumit ja paranee ominaisuudet uuden veroisiksi.
W212 E350cdi
Ilmeisesti monella mennyt takapalkin vaihto tehtaan piikkiin?
Onko tästä jotain virallista dokumenttia? Ei tarvitsisi jokaisen toivoa tiskillä parasta koska ilmeisesti on myös niitä joille ei goodwilliä ole löytynyt. Helpompi aloittaa tiskillä väittely jos on lyödä virallista paperia käteen vastapuolelle.
Onko tästä jotain virallista dokumenttia? Ei tarvitsisi jokaisen toivoa tiskillä parasta koska ilmeisesti on myös niitä joille ei goodwilliä ole löytynyt. Helpompi aloittaa tiskillä väittely jos on lyödä virallista paperia käteen vastapuolelle.
W123 230E -82
S204 -08
W204 -12 (ex)
S204 -08
W204 -12 (ex)
-
- Mersumies
ei sitä oikein pysty pysäyttämään kun tulee sisältä ulos. uus vaan niin sitten menee taas sen 12vuotta
W212 E350cdi
No niin vastaus tuli ja 100% vastaantulo tehtaalta. 3.7.23 vaihdetaan apurunko ja airbagit eteen. Ja tietenkin asennetaan uusi saasteohjelma moottoriin...
-
- Mersumies
Onko siitä haittaa?. Tuossa ei ole mitään ohjelmointeja tehty muuten kuin tehtaalla 2009.
-
- Mersumaanikko
Ei kaanatta tuota ottaa
Jos ei tarfin sivuilla ole että koskee juuri sitä ko autoa
Mökkillä
'
'
Käsittääkseni kaikkien aktioiden tulee olla suoritettuina että voi tehdä tehtaalle hakemuksen.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
www.mbosa.fi
Pientä päivitystä asiaan... Apurungot on loppu Saksasta eikä tiedä koska tulee............. Taitaa olla(halvan) kulkupelin etsintä edessä... Lomat loppuu jne.
Moi, missäpäin Suomea olette näitä saaneet tehtaan piikkiin menemään. Juuri korjaamolta kertoivat, meidän 2009 GLK sama ongelma , Satakunnassa ollaan.
Englantilainen jantteri oli tehnyt oman autonsa ongelmasta videon YouTubeen, kun sai osan vaihdon goodwillinä. Videon kommenteissa oli Amerikan diilerin edustajaksi esittäytynyt kaveri, joka mainitsi, että 4/2023 lähtien MB korjaisi näitä pidennetyn takuun alla. Tiedä sitten riittääkö sitä goodwilliä tännekin asti.
Ilmeisesti siis edustajan korjaamolle vietävä arvioon ja he ovat yhteydessä maahantuojaan? Vai pitääkö itse Veholle kirjelmöidä? Pahoittelut, jos kyselen itsestään selvyyksiä.
Ilmeisesti siis edustajan korjaamolle vietävä arvioon ja he ovat yhteydessä maahantuojaan? Vai pitääkö itse Veholle kirjelmöidä? Pahoittelut, jos kyselen itsestään selvyyksiä.
Pitää viedä merkkiliikkeeseen (Veho, Wetteri, mitä näitä nyt on) apurunko ensin valokuvattavaksi ja lähettävät kuvat tehtaalle. Viime kesänä sanoivat Joensuussa merkkiliikkeessä että vaatii apurunkoon ruostuneen läpireijän tai irronneen kiinnityspisteen että tehdas korvaa 100% vaihdon.
S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Kiitos täsmennyksistä.jjm95 kirjoitti: ↑Pe 30.06.2023 23:05 Pitää viedä merkkiliikkeeseen (Veho, Wetteri, mitä näitä nyt on) apurunko ensin valokuvattavaksi ja lähettävät kuvat tehtaalle. Viime kesänä sanoivat Joensuussa merkkiliikkeessä että vaatii apurunkoon ruostuneen läpireijän tai irronneen kiinnityspisteen että tehdas korvaa 100% vaihdon.
Meillä menee 2009/250000km ajettu GLK myös 100% tehtaan piikkiin, taka-apurunko oli sen verran ruostunut, että tukivarsi oli irronnut. Ei kolistellut tai muuta, ainoa oire oli reilu puoltaminen vasemmalla reippaammin jarruttaessa.
Nyt tuli uusi aika 22.8.2023 saa Mersu uuden kelkan...
Uusi kelkka alla pari säätöpulttia, jarrukilpiä jne. ja täytyy sanoa, että kyllä parani ajettavuus.
Tosin ei aivan 1000 kilometriä päässyt niin meni startti.
Ja on melkoinen operaatio sen vaihto...
Viimeksi muokannut Jasu1878, Pe 08.09.2023 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.