Mulla on omavalmiste vene mistä löytyy 48 heppanen OM636 vanhasta mersu-taksi autosta kone!
Kone on diesel ja ajotunneista ei mitään hajua, mutta ollut aikoinaan kovassa käytössä. Nykyöän ei pidä enään öljypainetta, kun lämpenee paine laskee lähes nollille.
Olen koittanut erillaisia öljyjä, mutta mitään ei auta. Nyt on vene seissyt pari vuotta koska en ihan tiedä mitä pitäisi tehdä koneella..
Kysymys on, olisiko kellään tietoa mistä voisi moinen johtua TAI löytyykö turun alueella joku ketä haluaisi talven aikana pienen kunnostus projektin?
Vaihtoehtoisesti jos joku haluaa ostaa tai vaihtaa toiseen 30-40hp marinoitu diesseliin saa ehdottaa.
Itse en ole niin teknisesti taitava että puran koneen ja saan koottua taas kunnolla...
Tietoa koneesta on vaan sen verran että on OM636 ja ollut taksi autossa, sit laitettu ulkosaaristolaiseen veneeseen.
Moottorin valmistenumero on 636011080, jos sillä saa jotain tietoa jostain?
Kiitollinen vastauksista!
Kalle.
OM636 MB kone veneessä
-
FinlandMerceds
- Mersumaanikko

Re: OM636 MB kone veneessä
Laakerit kulunut loppuun tai jos ei kuulu kolinoita/jyrinöitä niin voi ollaKallekk kirjoitti: ↑La 01.07.2023 19:27 Mulla on omavalmiste vene mistä löytyy 48 heppanen OM636 vanhasta mersu-taksi autosta kone!
Kone on diesel ja ajotunneista ei mitään hajua, mutta ollut aikoinaan kovassa käytössä. Nykyöän ei pidä enään öljypainetta, kun lämpenee paine laskee lähes nollille.
Olen koittanut erillaisia öljyjä, mutta mitään ei auta. Nyt on vene seissyt pari vuotta koska en ihan tiedä mitä pitäisi tehdä koneella..
Kysymys on, olisiko kellään tietoa mistä voisi moinen johtua TAI löytyykö turun alueella joku ketä haluaisi talven aikana pienen kunnostus projektin?
Vaihtoehtoisesti jos joku haluaa ostaa tai vaihtaa toiseen 30-40hp marinoitu diesseliin saa ehdottaa.
Itse en ole niin teknisesti taitava että puran koneen ja saan koottua taas kunnolla...
Tietoa koneesta on vaan sen verran että on OM636 ja ollut taksi autossa, sit laitettu ulkosaaristolaiseen veneeseen.
Moottorin valmistenumero on 636011080, jos sillä saa jotain tietoa jostain?
Kiitollinen vastauksista!
Kalle.
öljypumppu kulunut loppuun
onhan ne kokeillut öljyt varmasti koneesen sopivia
jos jotain litku öljyä niin sekin voi riitää tuohon
Mökkillä
'
'