Poika katsellut uutta autoa ja vaihtoehtona on OM 654 2,0 tekniikalla olevia mersuja.
Pitääkö paikkaansa, että tässä koneessa on rutkasti nostaja ongelmia?
Kuulemma melko kallis remontti.
Uskaltaako ostaa autoa joka on ajettu alle 200tkm ja ei ole ollut taxi käytössä, eli tyhjäkäyntiä ei ole ollut ihan mahottomasti.
OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Jos venttiilikoneisto on ainoa mikä epäilyttää, niin uskaltaa. Jos on hyvä huoltohistoria, niin voi mennä jopa goodwilliin. Mikä on kallis? Saman verran rahaa menee farmarin takapään ilmajousiremppaan.
Mikäli venttiilikoneiston oireet alkavat, niin remontti kannattaa tehdä mahdollisimma pian niin selviää nostajien ja keinuvipujen vaihdolla. Jos jatkaa ajamista, niin sitten saa vaihtaa nokka-akselia jne.
Huoltohistoriasta kannattaa katsoa, ettei öljynvaihdot ole menneet pitkäksi. Tässä koneessa vaihtoväli mieluummin alle suosituksen (25 tkm henkilöautoissa).
Taitaa suurin rahanreikä näissä olla SCR/nox/adbluetankkiongelmat. Ja ne ei liity OM654 moottoriin
Mikäli venttiilikoneiston oireet alkavat, niin remontti kannattaa tehdä mahdollisimma pian niin selviää nostajien ja keinuvipujen vaihdolla. Jos jatkaa ajamista, niin sitten saa vaihtaa nokka-akselia jne.
Huoltohistoriasta kannattaa katsoa, ettei öljynvaihdot ole menneet pitkäksi. Tässä koneessa vaihtoväli mieluummin alle suosituksen (25 tkm henkilöautoissa).
Taitaa suurin rahanreikä näissä olla SCR/nox/adbluetankkiongelmat. Ja ne ei liity OM654 moottoriin
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Ok, kiitos vastauksesta.
Minkälaisia ovat oireet venttiilikoneisto ongelmassa? Rupeaako pitämään pitämään ääntä kun oireet alkavat?
Minkälaisia ovat oireet venttiilikoneisto ongelmassa? Rupeaako pitämään pitämään ääntä kun oireet alkavat?
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Youtubesta löytyy paljon videoita. Papattava ääni on tyypillistä. Esim.
https://www.youtube.com/watch?v=-8-HR5xb9M8
https://www.youtube.com/watch?v=-8-HR5xb9M8
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Mielenkiinnosta että millä kilometreillä tämä remontti saattaa olla tulossa ja onko uudet osat taas vaihtokunnossa saman kilometrimäärän jälkeen jos ajot ja huollot jatkuvat samanlaisina vai tuleeko erilaiset osat remontin yhteydessä?
Johtuuko tämä voitelusta vai osien materiaalista vai mistä?
Johtuuko tämä voitelusta vai osien materiaalista vai mistä?
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Voi tulla 150tkm tai voi tulla 400tkm kohdalla, jos vaihtaa öljyjä huolto-ohjelmaa tiheämmin ja autoa ei seisoteta taksityyliin tyhjäkäynnillä paljoa tai ajeta pätkäajoa niin luultavasti myöhemmin, ainakin ylläolevan videon mukaan uusitut osat olisi laadukkaampia.
Johtuu pääosin silti öljynpaineesta, jota päästösyistä ilmeisesti lasketaan tyhjäkäynnillä alemmas kuten vanhemmissakin koneissa jo.
Videolla oli myös epäilys että päästölaitteiden lisäämä pakopaine vaikuttaisi kuormaan joka noille osille tulee.
Melko uudenlainen ja ulkonäöllisesti heiveröisen näköinen koko venttiilikoneisto verrattuna aiempiin cdi koneisiin, nokista tuli ekana mieleen vanhat ladat joissa ne on tollasissa laakerikoteloissa sisällä myös,sillä erolla että ladoissa paljon järeämmät nokka-akselit .
Johtuu pääosin silti öljynpaineesta, jota päästösyistä ilmeisesti lasketaan tyhjäkäynnillä alemmas kuten vanhemmissakin koneissa jo.
Videolla oli myös epäilys että päästölaitteiden lisäämä pakopaine vaikuttaisi kuormaan joka noille osille tulee.
Melko uudenlainen ja ulkonäöllisesti heiveröisen näköinen koko venttiilikoneisto verrattuna aiempiin cdi koneisiin, nokista tuli ekana mieleen vanhat ladat joissa ne on tollasissa laakerikoteloissa sisällä myös,sillä erolla että ladoissa paljon järeämmät nokka-akselit .
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
https://www.youtube.com/watch?v=yd_XKCb ... EnkaMotors
Oisko tossa syy kun ihmettelin joskus parissa myytävässä autossa miksi öljypumppu vaihdettu
Öljypumpun ketju kulunut ja syönyt rattaasta hampaat pois, kuulostaa jo ihan samalta kun mersun bensakoneiden jakoketjut,kilsoja videon autossa 270tkm
Oisko tossa syy kun ihmettelin joskus parissa myytävässä autossa miksi öljypumppu vaihdettu
Öljypumpun ketju kulunut ja syönyt rattaasta hampaat pois, kuulostaa jo ihan samalta kun mersun bensakoneiden jakoketjut,kilsoja videon autossa 270tkm
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
w447 114CDI -15
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
exS212 220CDI -14
exS205 180CDI -16
exW212 220CDI -14
exS211 320CDI -07
exW124 300D -91
exS211 320CDI -04
exW202 230K -96
exS124 300D -87
Re: OM654 2.0 moottori, uskaltaako ostaa?
Yllä olevassa videossa veikkaan, että edelliset sepät ovat vaurioittaneet pumpun ketjua varsinaista jakoketjua vaihtessa. Puhdas arvaus.
Öljypumppu on tässä tandempumppu eli tekee myös alipaineen. Sitten vesipumpussa on alipaineohjaus. Vesipumpun alettua vuotaa jäähdytinnestettä on kulkeutunut alipainelinjaa pitkin tandempumpulle ja se on yksi syy miksi näitä pumppuja on vaihdettu.
Taisi olla joku takaisinkutsukin aiheesta alipainelinjan venttiilin vaihto.
Öljypumppu on tässä tandempumppu eli tekee myös alipaineen. Sitten vesipumpussa on alipaineohjaus. Vesipumpun alettua vuotaa jäähdytinnestettä on kulkeutunut alipainelinjaa pitkin tandempumpulle ja se on yksi syy miksi näitä pumppuja on vaihdettu.
Taisi olla joku takaisinkutsukin aiheesta alipainelinjan venttiilin vaihto.