
CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 621
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Tuikku voisi vaikka useammin päivitellä näitä maailmanlopun hevosvoima projektejaan 

GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Miten vanteen/renkaan sopivuus selvitetään jokaiseen autoon ilman koe sovittelua - no helposti - laskemalla.
Kerron esimerkin omaisesti ko toimenpiteen, mitat on tarkoituksella yksinkertaistettu, jotta periaate selviäisi helpommin.
Ensin pari tärkeää asiaa.
Mittaus (ulkonema) lokasuojan kaareen, tai toisaalta iskarin puolelle, suoritetaan (mitataan) aina suhteessa pyörän navan tasopintaan, johon vannekkin kiinnittyy.
Auton täytyy olla silloin renkaillaan, tai muutoin järjestettynä "ajoasennossa". Muuten menee väärin.
Sitten ...
Vanteen et täytyy ymmärtää.
Helppo esimerkki. Jos vanne on 8" leveä ja et 0, niin silloin vanteen kiinnityksen tasopinta on vanteen keskiviivalla, eli vanne leviää yhtäpaljon sisä- ja ulkopuolellensa - 4", noin 10cm siis. Jos taas et on vaikkapa 35, niin silloin vanne leviääkin 3,5cm enemmän "sisäänpäin". Tällöin ulkonema on siis enään 6,5cm ja sisällepäin 13,5cm.
Toinen esimerkki. Vanteen leveys 12" ja et 45. et0, eli vanteen puolikas on 6" siis noin 15cm. et4,5cm syö ulkonemaa siten, että vanne leviää ulospäin 10,5cm ja sisäänpäin 19,5cm.
Eli, muuta vanteen leveyden puolikas senteiksi ja vähennä siitä et-luvun mitta, joka on kerrottu milleinä - saat vanteen ulkoneman, jonka voit vähentää kokonaisleveydestä, niin saat tilantarpeen lokasuojan sisällepäin.
Rengas pitää ottaa huomioon vanteen mitoituksessa, koska sehän käytännössä aina lisää tilantarvetta.
Helppo esimerkki. Vanteen leveys 10", eli 25,4 cm. Renkaan leveys 275, eli ~2cm leveämpi kuin rengas. Koska oletettavasti vanne asettuu melkolailla renkaan keskelle, niin vanteen mitoituksessa täytyy ottaa huomioon noin 1cm lisätilan tarve lokasuojan sisällä, kummallakin puolella. Renkaiden kylkien ja kuvioiden "muodoissa" on eroja, jotka muutamia millejä vaikuttavat tilanteeseen. Niin että renkaan vaatimaa tilaa ei aivan tarkalleen saa.
Nyt voitte lopettaa se kyselyn sopivista vanteista - ei tarvi, kun sen voi laskea.
Miten vanteen/renkaan sopivuus selvitetään jokaiseen autoon ilman koe sovittelua - no helposti - laskemalla.
Kerron esimerkin omaisesti ko toimenpiteen, mitat on tarkoituksella yksinkertaistettu, jotta periaate selviäisi helpommin.
Ensin pari tärkeää asiaa.
Mittaus (ulkonema) lokasuojan kaareen, tai toisaalta iskarin puolelle, suoritetaan (mitataan) aina suhteessa pyörän navan tasopintaan, johon vannekkin kiinnittyy.
Auton täytyy olla silloin renkaillaan, tai muutoin järjestettynä "ajoasennossa". Muuten menee väärin.
Sitten ...
Vanteen et täytyy ymmärtää.
Helppo esimerkki. Jos vanne on 8" leveä ja et 0, niin silloin vanteen kiinnityksen tasopinta on vanteen keskiviivalla, eli vanne leviää yhtäpaljon sisä- ja ulkopuolellensa - 4", noin 10cm siis. Jos taas et on vaikkapa 35, niin silloin vanne leviääkin 3,5cm enemmän "sisäänpäin". Tällöin ulkonema on siis enään 6,5cm ja sisällepäin 13,5cm.
Toinen esimerkki. Vanteen leveys 12" ja et 45. et0, eli vanteen puolikas on 6" siis noin 15cm. et4,5cm syö ulkonemaa siten, että vanne leviää ulospäin 10,5cm ja sisäänpäin 19,5cm.
Eli, muuta vanteen leveyden puolikas senteiksi ja vähennä siitä et-luvun mitta, joka on kerrottu milleinä - saat vanteen ulkoneman, jonka voit vähentää kokonaisleveydestä, niin saat tilantarpeen lokasuojan sisällepäin.
Rengas pitää ottaa huomioon vanteen mitoituksessa, koska sehän käytännössä aina lisää tilantarvetta.
Helppo esimerkki. Vanteen leveys 10", eli 25,4 cm. Renkaan leveys 275, eli ~2cm leveämpi kuin rengas. Koska oletettavasti vanne asettuu melkolailla renkaan keskelle, niin vanteen mitoituksessa täytyy ottaa huomioon noin 1cm lisätilan tarve lokasuojan sisällä, kummallakin puolella. Renkaiden kylkien ja kuvioiden "muodoissa" on eroja, jotka muutamia millejä vaikuttavat tilanteeseen. Niin että renkaan vaatimaa tilaa ei aivan tarkalleen saa.
Nyt voitte lopettaa se kyselyn sopivista vanteista - ei tarvi, kun sen voi laskea.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Ja vielä helpompaa kun mittailee alla olevalla setillä paljonko on tilaa ja sitten syöttää https://www.willtheyfit.com/ suunniteltuja vanne/rengasyhdistelmiä ja kattoo miten sijoittuu suunnilleen. Renkaissa on tosiaan kyljen muodoissa eroja vaan myös leveydessä merkeittäin vaikka nimellisesti samankokoiset olisikin.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Mersuun tilasin alustasarjan - ja se tulikin jo, BC Racing.
Hyvyydestä tai huonoudesta en sano mitään, mutta onhan tuo tuossa kilpurissa toiminut ja onhan siinä pikkuisen pätevämpi tuo korkeuden säätö ja noihin saa varaosia ja ovat purettavissa.
AMG,n jarrut vielä tulee, sekä kallistuksen vakaajat.
Taka-akselistoon kovat puslat - niin mahtaapi tuo alusta olla siinä.
Säätö ei tule olemaan millään erityisellä lailla "maatanuolevaa", vaan painotan ajo-ominaisuuksia ja joustomatkaa.
Mersuun tilasin alustasarjan - ja se tulikin jo, BC Racing.
Hyvyydestä tai huonoudesta en sano mitään, mutta onhan tuo tuossa kilpurissa toiminut ja onhan siinä pikkuisen pätevämpi tuo korkeuden säätö ja noihin saa varaosia ja ovat purettavissa.
AMG,n jarrut vielä tulee, sekä kallistuksen vakaajat.
Taka-akselistoon kovat puslat - niin mahtaapi tuo alusta olla siinä.
Säätö ei tule olemaan millään erityisellä lailla "maatanuolevaa", vaan painotan ajo-ominaisuuksia ja joustomatkaa.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Moottori on hyvää vauhtia kasaantumassa Herlevin pajalla.
Paljon muutoksia rakenteisiin, paljon.
Jotain haluan jakaa, jotain en.
No, kuitenkin, "monsteri korkeapainepumppu"

Runkolaakeripukit mallia billet, yhteensopivat korsetin kanssa, alakerran vahvistus.

Tarkkasilmäisimmät jo varmaan huomasivatkin, että öljypumppu on uudemmasta, OM648,sta.
Asialle olisi nyt sitten eduksi, että öljypohjan syvennyskin löytyisi pumpun imutorven puoleisesta päästä.

Moottori on hyvää vauhtia kasaantumassa Herlevin pajalla.
Paljon muutoksia rakenteisiin, paljon.
Jotain haluan jakaa, jotain en.
No, kuitenkin, "monsteri korkeapainepumppu"

Runkolaakeripukit mallia billet, yhteensopivat korsetin kanssa, alakerran vahvistus.

Tarkkasilmäisimmät jo varmaan huomasivatkin, että öljypumppu on uudemmasta, OM648,sta.
Asialle olisi nyt sitten eduksi, että öljypohjan syvennyskin löytyisi pumpun imutorven puoleisesta päästä.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Nättiä!
Pumppu näyttää vähän 6.7l cummingsin pumpulta. Mut vaikea sanoa kun ei ihan valokuvamuisti ole.
Pumppu näyttää vähän 6.7l cummingsin pumpulta. Mut vaikea sanoa kun ei ihan valokuvamuisti ole.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Pumppu on kuorma-autosta, huomattavasti kuitenkin Cumminssilaista suurempi.
Pitäis riittää 700,n ja 800,n välimaastoon moottoritehoissa.
Mutta aluksi tulee vain yksi hukkaportillinen ahdin, syystä että haluan ensin saada paketin kunnolla toimimaan ja katsastettua mahdollisimman helpolla kokoonpanolla.Yhdelläkin tulee aivan varmasti tästä moottoista riittävästi tehoa - ja liikaakin.
Jos vain maalari malttaisi jo maalaamisen lopettaa, niin kohtapuoliin pääsisi varmaan jo kokoamaan pakettia.
Mattapinnan lisäksi muutama yksityiskohta tulee kiiltävällä mustalla, diffusori, takalippa, listat kaikki ja etusäleikkö ja oisko ollut vielä jotain muutakin. Einyt aivan niin mustalta möykyltä näytttäisi.
.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Tosta tulee aivan jäätävän hieno!
Ja tekniikka vastaa ulkonäköä, toinen rakenneltu täydellisyys foorumilla.
Vähän enemmän projektikuvia olisi kyllä kiva nähdä, mukava lueskella ja seurata edistymistä.
Jännityksellä odottamaan mitä sieltä nyt sitten kirnutaan voimaa ulos lopulta.
Ja tekniikka vastaa ulkonäköä, toinen rakenneltu täydellisyys foorumilla.
Vähän enemmän projektikuvia olisi kyllä kiva nähdä, mukava lueskella ja seurata edistymistä.
Jännityksellä odottamaan mitä sieltä nyt sitten kirnutaan voimaa ulos lopulta.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
,

Koneessa ei ole termostaattia ja vesipumppukin on pelkkä kuori, jäähdytys tieten on, se hoidetaan muuten.
Tähän tulee kaksi vesiruiskua, saaadaan riittävä määrä vettä pienemmistä suuttimista - parempi sumu.
Venttiilien ohjaus muutettu mekaaaniseksi, lisäksi on jätetty jonkin verran overlappia, jotta sylinterin huuhtelu toimisi.
Venttiileihin mäntiin nokkiin (myös ajotuksiin) ja kanaviin on tehty muutoksia.
Alakerta vahvistettu, kiertokanget H-profiiliset, moottorin pultit ei ole vakiot.
Ruiskutusjärjestelmässä ei taida tankin lisäksi oikein muuta alkuperäistä olla.
Muutoksilla on pyritty nostamaan max tehon kierroslukua. Toivoisin että se asettuisi ~viiden tonnin tietämille, kuitenkin yli 4500rpm kierrosten.

Koneessa ei ole termostaattia ja vesipumppukin on pelkkä kuori, jäähdytys tieten on, se hoidetaan muuten.
Tähän tulee kaksi vesiruiskua, saaadaan riittävä määrä vettä pienemmistä suuttimista - parempi sumu.
Venttiilien ohjaus muutettu mekaaaniseksi, lisäksi on jätetty jonkin verran overlappia, jotta sylinterin huuhtelu toimisi.
Venttiileihin mäntiin nokkiin (myös ajotuksiin) ja kanaviin on tehty muutoksia.
Alakerta vahvistettu, kiertokanget H-profiiliset, moottorin pultit ei ole vakiot.
Ruiskutusjärjestelmässä ei taida tankin lisäksi oikein muuta alkuperäistä olla.
Muutoksilla on pyritty nostamaan max tehon kierroslukua. Toivoisin että se asettuisi ~viiden tonnin tietämille, kuitenkin yli 4500rpm kierrosten.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Laatikko on kotiutunut, malli on "pomminkestävä"

Pikkuisen tulee ihan tuuninkiakin. Vanhaa ukkoa lapsettaa ...


Parin viikon päästä pitäisi saada kori pois maalaamosta.
Ja samalla varmaan moottori.
Alkaa kasailun ja suunnittelun kesä.
Ihan mielenkiinnolla odottelen.
Laatikko on kotiutunut, malli on "pomminkestävä"

Pikkuisen tulee ihan tuuninkiakin. Vanhaa ukkoa lapsettaa ...


Parin viikon päästä pitäisi saada kori pois maalaamosta.
Ja samalla varmaan moottori.
Alkaa kasailun ja suunnittelun kesä.
Ihan mielenkiinnolla odottelen.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
No, hitaasti mutta varmasti valmistuu.
Eipä tuo taida hätäily auttaa.

No, hitaasti mutta varmasti valmistuu.
Eipä tuo taida hätäily auttaa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Auto on nyt kotona.
Laittaminen alkaa alustasta, jarruista ja katsastuksesta. Sisälokasuojat pitää rakentaa ja tekisi mieli jotain laittaaa pyöränaukkoihin kylkien suojaamiseksi, vaikkei tästä nyt varsinaisesti käyttöautoa tulekkaan.
Sen verran alku oon nyt viivästynyt, että mahdankohan keritä "uudella" tekniikalla tänä kesänä ajaakkaan, siksipaljon olen ajatellut muutoksia tehdä.
No, aika näyttää ...


Auto on nyt kotona.
Laittaminen alkaa alustasta, jarruista ja katsastuksesta. Sisälokasuojat pitää rakentaa ja tekisi mieli jotain laittaaa pyöränaukkoihin kylkien suojaamiseksi, vaikkei tästä nyt varsinaisesti käyttöautoa tulekkaan.
Sen verran alku oon nyt viivästynyt, että mahdankohan keritä "uudella" tekniikalla tänä kesänä ajaakkaan, siksipaljon olen ajatellut muutoksia tehdä.
No, aika näyttää ...


.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Ai hemmetti että tuli hieno tuosta korista.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
No mutta sehän on komea katsellakin. Ajovaloihinkin taitaisi sopia jonkinasteinen "pläk-modaus"
tuohon laitteeseen.

wiimax.fi
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
On kyllä makian näköinen, nopeankin 

Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Kyllä siitä tuli hieno tuosta korista,hyvät muodot ja väri vieläkun saat sen super moottorin paikalleen niin sitte !
MB W-210 200cdi vm 99
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Raptecilta tuli jotain aiheeseen liittyvää, kiitos vaan.


Raptecilta tuli jotain aiheeseen liittyvää, kiitos vaan.


.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Korkeus on nyt päätetty, ei tule kovin matalaa tästä.
Ajo-ominaisuudet edellä mennään tässä.
Renkaat edessä 285/35-19 ja takana 305/35-19. Vanne 10,5 leveä ja ET12
Jarruhommat alkaisi olla nyt päivitettynä, ilmausta, lisäjarruvuvaloa ja valojen korkeussäädön korjausta huutaa.
Sen jälkeen leiman hakuun.

Korkeus on nyt päätetty, ei tule kovin matalaa tästä.
Ajo-ominaisuudet edellä mennään tässä.
Renkaat edessä 285/35-19 ja takana 305/35-19. Vanne 10,5 leveä ja ET12
Jarruhommat alkaisi olla nyt päivitettynä, ilmausta, lisäjarruvuvaloa ja valojen korkeussäädön korjausta huutaa.
Sen jälkeen leiman hakuun.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
On vimosen päälle eikä tuo matalampi tarvitse ollakkaan 

W906 319cdi Aut. -11 *Tuiq
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
S212 300bluetechybrid -14
W203 200cdi Aut. -04
Mitsubishi Pajero 3.0 V6 Aut. -93
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
"Uudessa"moottorissa ei ole enää termostaattia, eikä mekaanista vesipumppua. Ei nyt niin yleinen ratkaisu.
Vastuun moottorin oikeasta lämmöstä ja sen kurissa pysymisestä, kuinmyös tasaisesta jakautumisesta, on siirretty kuvassa näkyvien komponenttien hoidettavaksi.
Sähköisiä, muuttuvanopeuksisia vesipumppuja ohjataan erillisellä ohjainlaitteella. Pienempi imee lämmityslaitteen kennon läpi, kannen takaosassa olevaaa nestettä ja pakottaa näin nesteen kiertämään myös moottorin vesitilan takapäässäkin kunnolla.
Isompi liitetään alavesiletkuun.
Vesiruiskuilla pidetään pakokaasujen lämmöt halutussa haarukassa.

"Uudessa"moottorissa ei ole enää termostaattia, eikä mekaanista vesipumppua. Ei nyt niin yleinen ratkaisu.
Vastuun moottorin oikeasta lämmöstä ja sen kurissa pysymisestä, kuinmyös tasaisesta jakautumisesta, on siirretty kuvassa näkyvien komponenttien hoidettavaksi.
Sähköisiä, muuttuvanopeuksisia vesipumppuja ohjataan erillisellä ohjainlaitteella. Pienempi imee lämmityslaitteen kennon läpi, kannen takaosassa olevaaa nestettä ja pakottaa näin nesteen kiertämään myös moottorin vesitilan takapäässäkin kunnolla.
Isompi liitetään alavesiletkuun.
Vesiruiskuilla pidetään pakokaasujen lämmöt halutussa haarukassa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Ruiskutetaanko vettä siis palotilaan vaiko pakoputkeen?
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Imusarjaan
Mutta moottorin läpihän se menee. Suurin vaikutus sillä on pakosarjassa.
Vesisumu imee itseensä lämpöä ympäriltään tietyllä nopeudella.
Se menee moottorin läpi niin nopeasti, että lämmönvaraus kapasiteettia on vielä pakosarjassakin runsaasti jäljellä.
Sitten tarvitsisin vähän apuja.
Pitäisi löytää alipainekatkaisija noin baarin alipaineelle , jolla voisin vaikkapa maadoitusta katkoa.
Koska moottorin keulalle ei enään mahdu sitä alkuperäistä, mekaanista alipainepumppua, niin olen pakoitettu rakentamaan jarrutehostinta varten sähköiseen pumppuun perustuvan järjestelmän.
Olen ajatellut asian niin, että sähköpumpusta lähtevään linjaan ensin takaiskuventtiili, sitten (ali)paineakku, jossa maadoittava rajapaineventtiili ja lopuksi jarrutehostin.En halua huudattaa alipainepumppua kokoaikaa.
Siis, tarvitsisin (mekaanista, säädettävääkin ?) alipainekytkintä, jolla saisin alipaineen pysymään säiliössä noin baarissa.

Imusarjaan
Mutta moottorin läpihän se menee. Suurin vaikutus sillä on pakosarjassa.
Vesisumu imee itseensä lämpöä ympäriltään tietyllä nopeudella.
Se menee moottorin läpi niin nopeasti, että lämmönvaraus kapasiteettia on vielä pakosarjassakin runsaasti jäljellä.
Sitten tarvitsisin vähän apuja.
Pitäisi löytää alipainekatkaisija noin baarin alipaineelle , jolla voisin vaikkapa maadoitusta katkoa.
Koska moottorin keulalle ei enään mahdu sitä alkuperäistä, mekaanista alipainepumppua, niin olen pakoitettu rakentamaan jarrutehostinta varten sähköiseen pumppuun perustuvan järjestelmän.
Olen ajatellut asian niin, että sähköpumpusta lähtevään linjaan ensin takaiskuventtiili, sitten (ali)paineakku, jossa maadoittava rajapaineventtiili ja lopuksi jarrutehostin.En halua huudattaa alipainepumppua kokoaikaa.
Siis, tarvitsisin (mekaanista, säädettävääkin ?) alipainekytkintä, jolla saisin alipaineen pysymään säiliössä noin baarissa.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Tuo Davies Craigin vesipumppu ja ohjain on hyvä systeemi. Olen käyttänyt sitä bensakoneessa M111 rinnan oman pumpun kanssa ja syötän osan jäähdytysvedestä suoraan kannen takapäästä sisään. Lämpötiloissa pyrin 70-75 asteen korville.
tomant
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020

Käyttöautot C180 203.035, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edellinen C200 202.020
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
,
Noniin, päivitetäänpäs hiukan tätäkin.
Auto on nyt leimassa.
Ja joutuu talliin, moottorinpäivitystä aloitetaan, toivotttavasti keväällä ulos tulee jo sitten aivan eri auto.
Noniin, päivitetäänpäs hiukan tätäkin.
Auto on nyt leimassa.
Ja joutuu talliin, moottorinpäivitystä aloitetaan, toivotttavasti keväällä ulos tulee jo sitten aivan eri auto.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
Projekti etenee, paljon kuvia vaan vaiheista niin on mukava seurailla etenemistä.
Tämä on kuitenkin yksi mielenkiintoisemmista projekteista, ainakin itseäni kiinnostaa kovasti miten kaikki saadaan nätisti survottua paikoilleen.
Tämä on kuitenkin yksi mielenkiintoisemmista projekteista, ainakin itseäni kiinnostaa kovasti miten kaikki saadaan nätisti survottua paikoilleen.
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Purkamisellahan tämä nyt jatkuu.
Irroittelen ensin konepellin, etupuskurin ja -lokasuojat "turvaan" ja haitolta pois.
Luulen, että tulee suuria vaikeuksia saada uusi moottori sopimaan paikoilleen. Korkeapainepumppu on niin julman kokoinen. Pituus suheessa vakiomoottoriin. Sitten pitäisi olla tilaa kadelle suurelle ahtimelle, kahdelle vesipumpulle ja vesiruiskutusjärjestelmän kahdelle pumpulle, sekä varmaan täytyy polttoaineen suodatus apinoida jostain kuorma-autosta, jotta kapasiteetti riittää. Ja joka kerta tähän mennessä on näissä rakenteluissa tullut boonuksena jotain sellaista vastusta, jota ei ole etukäteen aavistaakkaan. No, aika näyttää.
Laittelen tässä kuvia joo, kunhan jotain tapahtuu, nyt painaa jo syksyn kiireet päälle, joten verkkainen mahtaa olla tahti - edelleenkin.
Sain kuitenkin autolle sellaisen tallipaikan, jossa voin naplata rauhassa vaikka koko talven, eiköhän tuossa kevääseen mennessä ole jo osat paikkansa löytäneet.
Purkamisellahan tämä nyt jatkuu.
Irroittelen ensin konepellin, etupuskurin ja -lokasuojat "turvaan" ja haitolta pois.
Luulen, että tulee suuria vaikeuksia saada uusi moottori sopimaan paikoilleen. Korkeapainepumppu on niin julman kokoinen. Pituus suheessa vakiomoottoriin. Sitten pitäisi olla tilaa kadelle suurelle ahtimelle, kahdelle vesipumpulle ja vesiruiskutusjärjestelmän kahdelle pumpulle, sekä varmaan täytyy polttoaineen suodatus apinoida jostain kuorma-autosta, jotta kapasiteetti riittää. Ja joka kerta tähän mennessä on näissä rakenteluissa tullut boonuksena jotain sellaista vastusta, jota ei ole etukäteen aavistaakkaan. No, aika näyttää.
Laittelen tässä kuvia joo, kunhan jotain tapahtuu, nyt painaa jo syksyn kiireet päälle, joten verkkainen mahtaa olla tahti - edelleenkin.
Sain kuitenkin autolle sellaisen tallipaikan, jossa voin naplata rauhassa vaikka koko talven, eiköhän tuossa kevääseen mennessä ole jo osat paikkansa löytäneet.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CLK 270cdi => 320cdi Black Edition
.
Kohta lähtee ...
Vanhakehno toisten harmiksi.

Kohta lähtee ...
Vanhakehno toisten harmiksi.

.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5