Tarve olisi 124 -93 220 16V sähkökuville
Käy 3 pytyllä, puolat, tulpanjohdot ja tulpat vaihdettu. Moottorin johtosarja näyttää tosisiistiltä.
Vika alkoi ajoittaisella vajaalla käynnillä, mutta nyt käy kokoajan 3 lla. Joten vika tuskin mekaaninen.
Sähkökuvat 124
Sähkökuvat 124
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita
Re: Sähkökuvat 124
Mahtaisikos se pimeä pytty löytyä kohtuullisen helpostikin? Sit kun löytyy ni kattoo tuleeko siihen kipinä. Tulpat kun vaihdoit ni ei tartte paikallaanolevaa irroitella.
Sillä vaan että kun lähtee sähkövikaa ettimään ni enste varmistaa että vika sellainen todella on ja tietää mikä niistä neljästä.
Re: Sähkökuvat 124
Niin. Vika on kuitenkin mekaaninen, 4 puristukset 5.5 muissa yli 10
Tämä ei ole mulle tuttu moottorimalli. Jos venttiili koneistossa ei näy mitään ihmeellistä ja joutuu kannen irroittamaan onko jakopäässä mitään mitä pitäisi ottaa huomioon?
Tämä ei ole mulle tuttu moottorimalli. Jos venttiili koneistossa ei näy mitään ihmeellistä ja joutuu kannen irroittamaan onko jakopäässä mitään mitä pitäisi ottaa huomioon?
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita
Re: Sähkökuvat 124
Mitä mahtaisi ehjä kone maksaa? Sillä vaan että jos vika ei ole vuotavassa venttiilissä niin ainakin itte miettisin kax kertaa ennen kun lähtee koko mosaa muttereiksi pistämään ja sitä kunnostamaan.
Venttiilivikahan löytyy myös kait helposti tai itseasiassa se minne paine karkaa. Jos venttiili vuotaa ni sitte selviää kannen kunnostuksella joka on ihan järkevää laittaa kuntoon taloudellisestikin ajateltuna. Jos paine karkaa alakertaan ni sitte on tiedossa isompi jumppa ja välttämättä ihan varmaksi ei voi sanoa saako siitä viä järkevällä hinnalla korjattua.
Siinä kohtaa jos alakertaan karkaa ni ainakin enste selvitellä löytyisikö ehjää mosaa sopivasti.
Tietty jos on harrastepeli ja haluaa ja on mahdollisuus ni korjaa / korjauttaa vaikka vika olisikin männässä ja sitä kautta mahdollisesti sylinterissäkin. Sitä en sit tiedä voiko / kannattaako yhtä pyttyä kunnostaa poraamalla ja putkittamalla et saa samanlaisen ja samanpainoisen männän vai joutuuko / kannattaako laittaa kaikki uutta.
Kansihan kannattaa jokatapauksessa koneistaa venttiilien osalta ja vaihtaa sinne vv kumit ja muutakin mitä vaatii. Kun plaanaamaan sen jokatapauksessa joutuu vaikka vika kannessa ei olisikaan ni siinä kohtaa venttiilit on oltava pois paikoiltaan. Ja jos lohko on irti omana osanaan ni sen plaanaus myös kun se ei tuossa kohtaa näyttele kummoistakaan kustannusta muihin kustannuksiin verrattuna. Tämä tie ei ykköstonneilla taida hoitua
Venttiilivikahan löytyy myös kait helposti tai itseasiassa se minne paine karkaa. Jos venttiili vuotaa ni sitte selviää kannen kunnostuksella joka on ihan järkevää laittaa kuntoon taloudellisestikin ajateltuna. Jos paine karkaa alakertaan ni sitte on tiedossa isompi jumppa ja välttämättä ihan varmaksi ei voi sanoa saako siitä viä järkevällä hinnalla korjattua.
Siinä kohtaa jos alakertaan karkaa ni ainakin enste selvitellä löytyisikö ehjää mosaa sopivasti.
Tietty jos on harrastepeli ja haluaa ja on mahdollisuus ni korjaa / korjauttaa vaikka vika olisikin männässä ja sitä kautta mahdollisesti sylinterissäkin. Sitä en sit tiedä voiko / kannattaako yhtä pyttyä kunnostaa poraamalla ja putkittamalla et saa samanlaisen ja samanpainoisen männän vai joutuuko / kannattaako laittaa kaikki uutta.
Kansihan kannattaa jokatapauksessa koneistaa venttiilien osalta ja vaihtaa sinne vv kumit ja muutakin mitä vaatii. Kun plaanaamaan sen jokatapauksessa joutuu vaikka vika kannessa ei olisikaan ni siinä kohtaa venttiilit on oltava pois paikoiltaan. Ja jos lohko on irti omana osanaan ni sen plaanaus myös kun se ei tuossa kohtaa näyttele kummoistakaan kustannusta muihin kustannuksiin verrattuna. Tämä tie ei ykköstonneilla taida hoitua
Re: Sähkökuvat 124
No niin.
Vika oli kuitenkin sähköinen. 4 suutin oli kokoajan auki. Huuhteli sylinterin niin kuivaksi ettei öljykalvoa ollut enää tiivistämässä. ILMAN sähkökuvia johtoja seuraamalla ecun pinni löytyi, se meni maihin kun virrat kytki päälle. Tilasin saksasta käytytyn ecu.n äsken laitoin kiinni ja nyt käy hyvin. Alle 300 maksoi kuluineen.
PS: Mielenkiinnon vuoksi täytyy vielä mitata puristukset joskus.
Vika oli kuitenkin sähköinen. 4 suutin oli kokoajan auki. Huuhteli sylinterin niin kuivaksi ettei öljykalvoa ollut enää tiivistämässä. ILMAN sähkökuvia johtoja seuraamalla ecun pinni löytyi, se meni maihin kun virrat kytki päälle. Tilasin saksasta käytytyn ecu.n äsken laitoin kiinni ja nyt käy hyvin. Alle 300 maksoi kuluineen.
PS: Mielenkiinnon vuoksi täytyy vielä mitata puristukset joskus.
MB 124 220 TE -93
Mopareita
Mopareita