OM629 kyseessä ja harvinainen ilmiö mittaritaulussa.. Vikavalo..
Hieman johdon perään ja vikavalon syy löytyi.
Mutta hieman askarrutaa mikä vian aiheuttaa?
Viallinen anturi vaiko joku muu isompi vika joka
aiheuttaa oireen?
Onkos kanssakulkijat joutuneet kamppailemaan moisen
ongelman kimpusa?
Millasia arvoja näyttää kun kone on täysin kylmä, jos poikkeaa huomattavasti ulkolämpötilasta niin siitähän ainakin varmistuu että on anturi viallinen. Omakohtaista kokemusta w211 648 kanssa kun jäähdytysveden lämpötila-anturi näytti kone kylmänä 60C mutta alkoi moottorin lämmetessä näyttämään järjellisiä lukemia.
Jos näyttää kylmänä normaalia niin starttaa ja anna käydä tyhjäkäyntiä, nouseeko nuo arvot tasaisesti vai vasen enemmän?
Itse tsekkaisin nuo alkuun ja jatkaisin siitä vianetsintää
oho kirjoitti: ↑Pe 28.07.2023 19:25
Millasia arvoja näyttää kun kone on täysin kylmä, jos poikkeaa huomattavasti ulkolämpötilasta niin siitähän ainakin varmistuu että on anturi viallinen. Omakohtaista kokemusta w211 648 kanssa kun jäähdytysveden lämpötila-anturi näytti kone kylmänä 60C mutta alkoi moottorin lämmetessä näyttämään järjellisiä lukemia.
Jos näyttää kylmänä normaalia niin starttaa ja anna käydä tyhjäkäyntiä, nouseeko nuo arvot tasaisesti vai vasen enemmän?
Itse tsekkaisin nuo alkuun ja jatkaisin siitä vianetsintää
MJPfin kirjoitti: ↑Pe 28.07.2023 22:37
Jos tuo oikea on oikeasti kylmempi kuin vasen niin kannattaa seurata häviääkö nestettä.
Ny putosin rattailta...
Jos anturi on pakosarjassa siinä just ennen turbaania niin miten
se liittyy nesteen häviämiseen??
Kummalta puolelta se "neste" nyt sitten karkaa?
Kylmemmältä vai kuumemmalta?
Jos otan viikonluppuna kannen tuosta auki niin kumman niistä?
Vikakoodi tuli vasemmalta. Aloitanko siitä..?
MJPfin kirjoitti: ↑Pe 28.07.2023 22:37
Jos tuo oikea on oikeasti kylmempi kuin vasen niin kannattaa seurata häviääkö nestettä.
Eiku nyt ostan teorian... vähän..
Jos nestettä lähtis anturille vois tuhoutua ja antaa vääriä lukuja...
Eiks noissa OM629:eissö ollu se Tammer-Dieselin mainostama vika
että sylinteriputket sortuu ja helvetti pääsee irti...?
Laittasko myyntiin...?
7200€ alv:0 ?
Niin siis jos pakokaasun lämpötila on oikeasti matalampi toisella puolella niin mahdollisesti vuotava jäähdytysneste höyry jäähdyttää sitä.
On muuten tehokas alentamaan pakolämpöjä.
MJPfin kirjoitti: ↑La 29.07.2023 08:56
Niin siis jos pakokaasun lämpötila on oikeasti matalampi toisella puolella niin mahdollisesti vuotava jäähdytysneste höyry jäähdyttää sitä.
On muuten tehokas alentamaan pakolämpöjä.
Otetaampa tuokin tarkkailuun.. Seittemään vuoteen en oo tuonne nestettä lisänny
ja nyt meni 0,5 litraa tuohon paisariin..
Johonkin se siis katoaa...
Kinostas vielä että onko oikean puolen vai vasemman puolen luku realistinen?
Noissa on kuitenki n. sadan asteen heitto...
Toi isompi lukema näyttää aika huimalta omaan silmään...