W124 1988 matkustamonpuhallin.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Woomera
Sisäänajossa
Sisäänajossa

W124 1988 matkustamonpuhallin.

Viesti Kirjoittaja Woomera »

Minulla ei toimi W124:ssa puhallin kuin 4 asennossa eli täysillä. Auto on 1 sarjaa 1988 ja 200 diesel. Onko puhaltimen esivastus siinä jarrusylinterin takana orrella oleva pieni peltilaatikko, jonka sisällä on vastuslankoja? Voiko vika olla siinä? Vai onko itse puhallinmoottorin alla vielä erikseen vastus jäähdytysripoineen? näin jossakin videossa, kun kaveri otti puhaltimen irti ja siellä alla oli se alumiininen jäähdytysripa hässäkkä johtoineen, yksi johto siitä meni samaan paikkaan kuin minulla on se jarrusylinterin takana oleva laatikko. Siinä videossatätä vastuslanka boxia ei näkynyt, johto meni suoraan pistokkeeseen. Osaako kukaan sanoa, miten tuo minun boxi vaihdetaan ja onko se ainoa puhaltimennopeuden vaikuttava vastus?
Pitääkö mittaristo irroittaa ja sieltä kautta sorkkia mutterit irti? tilasin varalle käytetyn vastusboxin, alkuperäisen käytetyn. Sitten tilasin myös uudemman vastuspaketin, jossa on se alumiininen jäähdytysripa (luulen että tämä ei käy minun autoon, muutta remontissa liian kanssa pärjää.
Kiitos jos joku osaa neuvoa mitä pitää tehdä.
Nozki
Mersumies
Mersumies

Re: W124 1988 matkustamonpuhallin.

Viesti Kirjoittaja Nozki »

Äkkiseltään sanoisin ulkomuistista, että se puhaltimen alla oleva jäähdytysrivallinen juttu on vain automaatti-ilmastoiduissa. Ja niissä ei ole tuota peltirasiaa.

Manuaali-ilmastoiduissa nelosnopeudella esivastus on ohitettuna, mikä viittaisi siihen, että tässä tapauksessa vastus tosiaan voisi olla viallinen.

Vaihtamistyöstä ei oo tietoa. Jos mittariston joutuisi irrottamaan, niin se on onneksi helppo homma. Tulee vaan vetämällä ulos, mutta ensin kannattaa vapauttaa nopeusmittarin vaijeri pidikkeen takaa lattiamaton maisemista, niin saa mittariston pidemmälle vedettyä ilman että vaijeri pistäisi niin vahvasti vastaan.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
JanneW124
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja JanneW124 »

Etuvastus on juurikin siinä jarrutehostimen vieressä ilmastoimattomissa ja manuaali-ilmastoinnilla varustetuissa.
Ja siinä ymmärryksessä minäkin olen, että Automaatti-ilmastoiduissa etuvastus on puhaltimen alla.

Jos kolmosnopeuden vastuslanka on poikki, niin kaikki muut, paitsi nelosnopeus häviää.

Mittaristoa ei tarvitse irroittaa jos vastuksen vaihtaa, mutta muovipaneelit ratin alta kylläkin.

viewtopic.php?f=2&t=214999
Woomera
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Woomera »

Kiitos teille vastauksista!, tämä helpottaa nyt vian korjausta. Kysyn vielä voiko tätä ilmastoimattoman vastusta korvata uudemmalla versiolla vai onko etsittävä alkuperäinen käytetty? Minulle tulee nyt yksi käytetty, mutta sen toiminnasta ei ole takuita.
Vastaa Viestiin