S211 esp häikkää
S211 esp häikkää
Alkoi tuossa akun tyhjettyä mittari herjaamaan esp. Aluksi herjasi kaikkea muutakin mutta akun latautuessa muut hävisin ja pelkkä esp jäi. Abs valo ei pala eli ei pitäisi vian kai olla abs anturissa tai kehässä. Mistähän tuo mahtaa nyt johtua? S211 240 vm 2006
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 esp häikkää
Omassa S211 oli huono kosketus yhdessä ESP boksin liittimessä, konetilan sulakerasian kannen alla.
Vain ESP valo paloi, ja sen sai kuitattua rattinapista pois ajon aikana, mutta ajonvakautus ei toiminut.
Arpajaisia tuskin kannattaa pitää, vaan käyttää testerissä.
Vain ESP valo paloi, ja sen sai kuitattua rattinapista pois ajon aikana, mutta ajonvakautus ei toiminut.
Arpajaisia tuskin kannattaa pitää, vaan käyttää testerissä.
wiimax.fi
Re: S211 esp häikkää
Tuskin on kyse tästä kun ei ole täysin virrattomana käynyt, mutta on niin helppo kokeilla, että kannattaa. W/S211 kun käy virrattomana, niin rattia täytyy käyttää molemmissa ääriasennoissa. Kai se päässee näin kartalle ratin asennosta.
Re: S211 esp häikkää
Taisi mallivuoteen 05 vaihtua tuo kääntökulma-anturi sellaiseksi, että ei tarvitse enää pyörittää ohjauspyörää laidasta laitaan kun akkua käyttää irti. Optisen anturin rinnalle tuli mekaaninen vipu, jolloin anturi tietää millä "kierroksella" ollaan. Kääntökulma luetaan absoluuttienkooderilla, joka lukee 0-360 astetta.
Vanhemmissa käytettiin inkrementtienkooderia, joka mittaa vain kuinka paljon ohjauspyörää käännetään ja laskee muistissa olevasta edellisestä kääntökulmasta nykyisen kääntökulman arvon. Jos akkua käytetään näissä irti, tyhjenee muistista edellisen kääntökulman arvo, jolloin auto ei enää voi laskea kääntökulmaa ennen kuin ohjauspyörää käännetään laidasta laitaan.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: S211 esp häikkää
Käytin tänään auton piuhan päässä. Juuri tuota kääntökulma-anturia herjasi. Hommahan on siis seuraava: käytin hammastangon irti kun piti huoltaa. Takaisin kun sain pakoilleen oli tosiaan akku kulunut tyhjäksi remontin aikana kun siinä kesti oma aikansa. Vikavaloja oli useampi kun auton sai käyntiin mutta akun latautuessa muut hävisi mutta esp jäi. Ennen remonttia ei ollut mitään ylimääräisiä valoja tai hälytyksia. Miten tuo anturi olisi itsestään hajonnut remontin aikana? Aurauskulmiin ei ole koskettu.
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210
Re: S211 esp häikkää
Onko ratti suorassa?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: S211 esp häikkää
tarkoittaa siis tällä kertaa, että hammastanko vaihdettu (ja mitä kaikkea muuta lie tehty joka kerrotaan vielä myöhemmin ?)akun tyhjettyä
Tietysti turha kysymys, kyllähän testaaja asian tarkasti starillaan, mutta eihän ratti ole nyt kierroksen verran pielessä ?
wiimax.fi
Re: S211 esp häikkää
Käännettiinkö ohjauspyörä remontin aikana? Tuo anturissa oleva vipu katkeaa helposti...
EDIT:
Tuo uudempi kääntökulma-anturi on heikompi kuin vanha malli, joten voi hyvinkin olla hajonnut vanhuuttaan.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
-
- Mersumies
- Viestit: 2591
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: S211 esp häikkää
Ratti voi hyvin helposti mennä kierroksella väärään kohtaan. Onneksi ei omalla kohdalla hajonnut mitään.dealer kirjoitti: ↑Su 30.07.2023 08:13tarkoittaa siis tällä kertaa, että hammastanko vaihdettu (ja mitä kaikkea muuta lie tehty joka kerrotaan vielä myöhemmin ?)akun tyhjettyä
Tietysti turha kysymys, kyllähän testaaja asian tarkasti starillaan, mutta eihän ratti ole nyt kierroksen verran pielessä ?
T. kokemusasiantuntija
Re: S211 esp häikkää
Purin tuon anturin osiin ja vivusta pieni pala haljennut irti. Täytyypä laittaa uusi tilaukseen. Näin siinä käy kun ei kaikesta ota selvää ennen asennusta
W211 240 W201 260
Exiä w124 w201 w202 w210
Exiä w124 w201 w202 w210