Homma pikkuhiljaa etenee.
Auto kävi peltipajalla. Wallcarin Marko teki mielestäni erittäin hyvää jälkeä ja oli kohtuuhintainen. Suosittelen.
https://peltikorjaamo.com
Tässä välissä ehti olla vähän remonttia 190E mersussa, kun piti tehdä pohjaan ruostekorjaus (myös Wallcarilla) ja sitten maalasin vielä itse vähän ovea ja piti katsastaa, no sehän pomppasi kun ei käkkäri enää toiminut kunnolla eli piti sekin kiristää.

Eli 560 SEC projekti oli seis sen aikaa.
Nyt siis Wallcar teki SEC:iin kuskinpuolen helman edestä ja takakontin ilmanvaihtoaukot kummaltakin puolelta. Tässä ohessa vähän prosessikuvia Markolta, kiitokset kuvista siis hänelle.
Helmamuovit mä olinkin jo talvella maalannut ja kiinnikkeet ostanut eli kun sain auton kotiin ei tarvinnut muuta kuin ruuvata helmamuovit kiinni.
Sacco-paneeli apukuskin puolelle eteen pitää vielä maalata (oon jo tehnyt pohjat) ja laittaa paikalleen.
Takapuskuri on nyt työn alla. Nimimerkki karralta sain vähän kannustusta ottaa rälläkän käteen ja vetää kylmän viileästi paskaksi vanhat kiinnitykset millä se on kasassa. Sillä menetelmällä homma sit etenikin ihan hyvin tuossa Juhannuksen aikana ja nyt mulla on suurin osa siitä heiluvassa tilassa, toinen varsinainen puskimen ripustin vielä on kiinni koska sen 4 mutterista yksi pyöristyi kokonaan. Niihin ei pääse rälläkällä koska ovat siellä ripustimien sisällä, joten pitänee koittaa porata paskaksi.
Nuo pultit, mutterit, prikat, klipsit ym. ovat kuin meren pohjassa muhineita. Pitänee uusia kaikki, ei noilla tee enää millään mitään.
Noissa kuvissa vähän makua siitä millasta tavaraa tuosta irtoaa.
Isommat osat kuten ripustimet ja liu'ut kun ovat irti niin soodapuhalsin jo, ne on siistit ja ehjät, maalannen mustaksi.
Tossa ketjun edelliseltä sivulta tuo mikrofilmin sivu jossa on noita ruuveja ja muttereita joita tarvitsen. Kyselin marmoritiskiltä tänään hinnat kaikelle mitä keksin, mitä tarvitsee uusia.
Ensinnäkin vaikka nämä ovat vaan ruuveja ja prikkoja ym. niin Suomessa ei ole enää varastoa oikeastaan millekään (paitsi yhdelle prikkatyypille, numero 71). Kaikki pitää tilata Saksasta jos haluaa marmoritiskiltä.
Ruuvien hinnat vaihtelee 1€ - 10,37€ per kpl. Mutterit ja prikat 80snt - 3,70€ per kpl.
Kun laskin näillä marmoritiskin hinnoilla mitä kiinnikkeiden uusiminen tulee maksamaan niin puhutaan n. 220 eurosta johon saattaa tulla vielä lisää kun puran lisää ...
Mutta ei hätää, tuossa mikrofilmillähän on tuo korjaussarja numerolla 110 johon kuuluu kasa ruuveja, prikkoja ym. mitä kasaamiseen tarvitaan. Isomman satsin kun ostaa kerralla niin sehän tulee halvemmaksi, eikö? No ei, se sarja maksaa 621 €.
Taidan käydä ennen tilausta Pulttikanavassa minigrippipussien kanssa tiedustelemassa löytyisikö edes sinnepäin samanlaisia pultteja ja muttereita millä tuota saisi kasailtua.
Ne muoviset peitelevyt, joista ketjun viime sivulla oli puhetta että minulta puuttuu, maksavat marmoritiskillä 30,67€ kpl. Ne tilaan kun on päätös tehty mitä kaikkea muuta tarvitsee samalla tilata.