Hei )
Onko kellä kokemuksia ja minkälaisia ylläpitolaturin käytöstä. Jos on niin minkä kokoinen ja mikä kannattaisi hankkia ? Alkaa nämä pakkaset jo häiritä akkua.
Kiitoksia vinkeistä jo etukäteen.
Hyviä pakkaspäiviä tv. Kari
220 Merimiesauto -52
170 D pönttö -55
W 111 200 D-66
W 111 190 B -63
W 123 200 D -81
W 123 300 TD -84 Korinvaihto, elintenluovuttaja
W 123 240 D -85 , Paras tähänastisista
W 124 E 300 TD Autom Farm. -94, Saksantuonti 2010
Itellä on ctek ylläpitolaturi tuossa linkkisivulle josta voit tutkailla noita mikä sopii parhaiten http://www.flinkenberg.fi/batteries/ctek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mitään "näistä mersuista ymmärrä", mutta *.rilla on selvitty ja autettu muitakin
Pitää vaan ajaa tolla -97 290td väykyllä kun ei ole varaa uudempaan
arska10 kirjoitti:Itellä on ctek ylläpitolaturi tuossa linkkisivulle josta voit tutkailla noita mikä sopii parhaiten http://www.flinkenberg.fi/batteries/ctek.html" onclick="window.open(this.href);return false;
No itellä on tuo Benton, eli CTecin kopio. Paljon halvempi kuin Ctekki ja pelittää samalla tavalla muutaman akun kokemuksella. Tuossa on vaihdettavat nuo akulle tulevat liittimet, eli joko hauen lauat tai abikoilla kiinteä asennus.
PYY kirjoitti:Ctekkiä ollut pari kappaletta, vähän aina kytkentöjen kanssa saanut niissä pohtia että olis "HELPPO" paketti. Tälle syksyä laitoin tällaisen
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
Ollut käytössä pari talvea CTecin 3.6 jota ehdin jo yhden talven hyvänäkin pitää.
Nyt olen alkanut epäilemään sen täydellisyyttä ainakaan näihin isompiin Amg- akkuihin.
Varsinkin kun alkaa olla tuolla ulkona - 30, niin sen latausjännite vain alkaa käymään pieneksi.
Laturi kyllä lataa kuin pitääkin 14.7v, mutta jättää akun kuitenkin vajaalle varaukselle.
Ctekillä näyttää nyt olevan tuollainen http://www.flinkenberg.fi/batteries/mat ... _Polar.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Siinä näyttäs olevan noi latausjännitteet lapinkin olosuhteisiinkin riittävät.
Tuosta seur. linkistä kun katsot mitä Amg- akulla pitää olla lataus- ja ylläpitovoltit niin onnistuu. http://www.flinkenberg.fi/batteries/mat ... _esite.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
MB E 200 CDI -02 (W211) Käsin kepitettävä pykäliä laatikkoon.
Engine 646951 30 040151 - 90kW +
Eikös ne jää ainakin jos akkukaapelit on kiinni. Itsellä on myös XS3600 Ctek joka nyt vaihtui tuohon Ctek polar 5.0 malliin(1.2aH-160aH), kyllä on tuo "vanha" 3600 malli kesäkäyttöön tarkoitettu.Tuossa uudessa on korkeampi latausjänninte että tapahtuukin jotain kun sitä lataa pakkasella , lisäksi johdot on paremmat eikä tönköt niinkuin vanhassa jossa pakkasella kuoret murtuu akkukaapeleista.Kuulemma ei myöskään menestynyt oikein tuo vanha jossain ruotsalaisessa talvitestissä.Ja jos en muista väärin niin vanhassa kun valitsee pakkasmoodin eli alle -5 astetta (lumihiutaleen kuva) niin se ei ole varsinaisesti mikään ylläpito tila vaan perus lataus.
Ja joo, kyllä se vanha latailee vaan jää ainakin minulla reilusti vajaaksi pakkasella akku.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
PYY kirjoitti:Ctekkiä ollut pari kappaletta, vähän aina kytkentöjen kanssa saanut niissä pohtia että olis "HELPPO" paketti. Tälle syksyä laitoin tällaisen
Bentoneissa ei ole ollut muistia joten ei ole kaksinen laturi. Uusista en tiedä.
Itselläni on Ctek 3600 jossa johdot pakkasessa kivikovat, toistaiseksi on kuitenkin kestäneet. Vähällä käytöllähän tuo on kun autoissa on akut ja laturit kunnossa
Ctekin uusi CT MXS 5,0 POLAR menisi nyt hankintaan jos olisi tarvetta, tai joku muu vastaava laite jos sellaisia on...
Korjataan vielä aikasempaan kommenttiini että on ne polar versionkin johdot melko tönköt 30 asteen pakkasella mutta jospa ne kestäis paremmin, on ne ainakin paksumma ja paremmat.
-92 w124 300D turbo-
-Toyota Carina E -92 (the old reliable)
-Chevrolet Corvette 1969 Stingray Convertible-
Vasta laitoin exciden 7Ah:n laturin hinta 85€ ja jokin testivoittaja se oli. Parempi laatuiset johdot kuin ctekin malleissa. Ei kovilla pakkasilla ainakaan halkeillut kuten ctek.
dealer kirjoitti:Bentoneissa ei ole ollut muistia joten ei ole kaksinen laturi. Uusista en tiedä.
Itselläni on Ctek 3600 jossa johdot pakkasessa kivikovat, toistaiseksi on kuitenkin kestäneet. Vähällä käytöllähän tuo on kun autoissa on akut ja laturit kunnossa
Ctekin uusi CT MXS 5,0 POLAR menisi nyt hankintaan jos olisi tarvetta, tai joku muu vastaava laite jos sellaisia on...
No ainakin omassa Bentonissa on muisti, eli muistaa viimeksi valitun asetuksen, vaikka ottaa piuhat irti
Nyt on näemmä Bentonissakin tuo tarpeellinen ominaisuus !
Meillä on työpaikalla tuollainen: http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3668" onclick="window.open(this.href);return false;
jossa ei muistia ole. Siinä käytössä se ei olekaan välttämätön.
dealer kirjoitti:Nyt on näemmä Bentonissakin tuo tarpeellinen ominaisuus !
Meillä on työpaikalla tuollainen: http://www.puuilo.fi/cat/product_details.php?p=3668" onclick="window.open(this.href);return false;
jossa ei muistia ole. Siinä käytössä se ei olekaan välttämätön.
Tuon saman linkitin aikaisemmin mitä dealer, missä ei ole muistia. Kajjaanin Puuilosta hajin tuon oman pro-version, jota ei tuolla "henkipois"- liikkeen verkkokaupassa näytä olevan
tuli ostettua tuo ctek 5.0 laturi ja nyt pähkäilly mitenhän tuon kytkis tuohon autoon,jotta sais latauksen päälle kun laittaa lämmitykseen .apurin jalkatilaan on tuotu defan pistorasia.miten kun niiltä paikoin löytyy tuo sulakerasia johon tulee laturilta kaapeli.voiko sen laturin kytkeä siihen?vai pitääkö vetää jatkoroikka tuonne perään tuosta pistorasiasta,tahi haarottaa toinen pisorasia tuonne konehuoneeseen ja laittaa laturi siellä oleviin kytkentänapoihin.
MIES VOI LUOPUA MERSUSTA VAAN MERSU EI LÄHE MIEHESTÄ
-180C ESPRIT -95. E220 CDI A -03 farkku.S204 200CDI-10
Ylläpitolaturiin pitänee laittaa jokin asetus, jos jättää sen huolehtimaan autossa olevasta akusta vaikka kolmeksi talvikuukaudeksi?
Sähkökatkoksia tulee varmasti muutama tuona aikana. Haittaavatko mitään?
Halsu kirjoitti:Ylläpitolaturiin pitänee laittaa jokin asetus, jos jättää sen huolehtimaan autossa olevasta akusta vaikka kolmeksi talvikuukaudeksi?
Sähkökatkoksia tulee varmasti muutama tuona aikana. Haittaavatko mitään?
Voisitko tarkentaa kysymystä.
Mercedes-Benz V250 Bluetec W447 -15
EX:
Toyota Land Cruiser J150 -10
BMW F11 530d xDrive -11
BMW E70 X5 3.0da -08
Mercedes-Benz E270cdi S211 -03
BMW 530dA touring -02
BMW 525 tdsa Touring -94
Toyota avensis 2.0TD wagon -99
Audi 100 2.8 V6 -91
Nissan micra 1.0 -86
Ei minunkaan laturiin, koska olen ostanut sellaisen että se ei mene lähtötilaan kun virta katkeaa
Muunkinlaisia on ollut myynnissä, en tiedä onko vieläkin.
Meinasin laittaa c220 cdi 2012, Defa ChargerKit 1205 ylläpitolaturin. Webaston ja lyhyen ajon vuoksi. Ei kait tuosa pitäis olla muutako piuhat kiini akkuu ja thats it, kattelin vain pikasesti tuota ohjetta.
"Huom! Ajoneuvoissa joissa on ns. akunvalvontajärjestelmä, on maadoitusjohdon kytkennässä nuodatettava ajoneuvovalmistajan ohjeita"
Mistäs sen tietää onko tuosa semmosta?