-72 piilofarmari
-72 piilofarmari
Tuli tuossa uusi lehdykkä Mercedes-Benz -klubista. Joku kauppasi vm-72 vai oliko se -70. Kuitenkin pystylyhtyajalta. Ja PIILOFARMARIA. Tuotu kuulemma 3 kpl. Siis häh???. Nyt ei avaudu korimalli mulle. Onko varhaisklamydia, (vai mikä se tauti on kun ei muista mitään) iskeny kun lyö vaan tyhjää. Vai lieneekö kyseessä ambulanssikori.
Re: -72 piilofarmari
Mitä mitä missä!?!? Voi olla koripajan tekemä W114/115 farkku, josta on sitten tehty se piilofarmari. Itse en (vielä) ole klubin jäsen eli mikä oli kunto / hinta?Jone M kirjoitti:Tuli tuossa uusi lehdykkä Mercedes-Benz -klubista. Joku kauppasi vm-72 vai oliko se -70. Kuitenkin pystylyhtyajalta. Ja PIILOFARMARIA. Tuotu kuulemma 3 kpl. Siis häh???. Nyt ei avaudu korimalli mulle. Onko varhaisklamydia, (vai mikä se tauti on kun ei muista mitään) iskeny kun lyö vaan tyhjää. Vai lieneekö kyseessä ambulanssikori.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Re: -72 piilofarmari
Piilofarkku taitaapi olla sellainen suomalaisten veropykälien ammoinen kukkanen (vert. suksiboxiBX:t jne) eli farkkukori, jossa oli kova takapenkki, mutta sivulasit myös takana, eikä 80 km/h lätkää.Jone M kirjoitti: Ja PIILOFARMARIA. Tuotu kuulemma 3 kpl. Siis häh???. Nyt ei avaudu korimalli mulle. Onko varhaisklamydia (vai mikä se tauti on kun ei muista mitään)
Tuolloin pakettiautoksi (80 km/h) sai rekisteröityä farkkukorin, jos takasivuikkunat olivat ummessa elikäs nuo kohdat oli pellitetty. Varsinainen farmari olisi ollut sitten "täyslasitettu" ja pehmeällä penkillä ja kovimmin myös verotettu.
Piilofarkku oli siten jonkinlainen versio farkun ja pakun välissä, farkun ikkunat mutta tilapäispenkit takana..

Ihan tehtaan kuvista / vanhoista autolehdistä muistelen, että ainakin W110-koppaista sai tehtaalta "umpinaisena" eli ainoat sivuikkunat olivat vain etuovissa, Lieferflosse siis

Viisaammat / muistavammat tarkentakoot

PS. Se ei ole varhaisklamydia, vaan ilmeisesti rektumprolapsis tai aivan ehta tipperrunkkeli

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Tsekataan, kirje on myös mulla. Tarkempaa tietoa korityypistä eikä mallista ollut. Jos olet todella kiinnostunut, voin laittaa yht. tiedot privana.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: -72 piilofarmari
Jukka N. kirjoitti:Piilofarkku taitaapi olla sellainen suomalaisten veropykälien ammoinen kukkanen (vert. suksiboxiBX:t jne) eli farkkukori, jossa oli kova takapenkki, mutta sivulasit myös takana, eikä 80 km/h lätkää.Jone M kirjoitti: Ja PIILOFARMARIA. Tuotu kuulemma 3 kpl. Siis häh???. Nyt ei avaudu korimalli mulle. Onko varhaisklamydia (vai mikä se tauti on kun ei muista mitään)
Tuolloin pakettiautoksi (80 km/h) sai rekisteröityä farkkukorin, jos takasivuikkunat olivat ummessa elikäs nuo kohdat oli pellitetty. Varsinainen farmari olisi ollut sitten "täyslasitettu" ja pehmeällä penkillä ja kovimmin myös verotettu.
Piilofarkku oli siten jonkinlainen versio farkun ja pakun välissä, farkun ikkunat mutta tilapäispenkit takana..![]()
Ihan tehtaan kuvista / vanhoista autolehdistä muistelen, että ainakin W110-koppaista sai tehtaalta "umpinaisena" eli ainoat sivuikkunat olivat vain etuovissa, Lieferflosse siis![]()
Viisaammat / muistavammat tarkentakootem. väitöksiä.
PS. Se ei ole varhaisklamydia, vaan ilmeisesti rektumprolapsis tai aivan ehta tipperrunkkeli
Joo kyllä käsite "piilofarkku" on ihan tuttu, mutta kun nyt kaupattiin seiskytlukulaista niin ei W110 tule kysymykseen. Punainen lanka oli se kun mersulta ei tuohon 70- luvun alkuun oikein löytynyt farkkumallia.
Piilofarmarihan oli yksinkertaisesti pakettiautoksi rekisteröity farmarimalli, jossa oli kova takapenkki. Määräykset muuttuivat silloinkin tiuhaan tahtiin joten rekisteröimisajankohdasta riipuen piti olla pellit takasivulasien tilalla jotka sai muistaakseni puolenvuoden käytön jälkeen puhkaista ja asentaa lasit tilalle.
Jossain vuosimallissa sai olla lasit jo tehtaalta asennettuna.
Tieto perustuu hatariin muistikuviin lukemani perusteella, joten paremmin tietävät oikaiskoon jos tarvetta.
Re: -72 piilofarmari
Heeh, pitäisi kaiketi lukea hieman enemmän ajatuksella, mihin perimmäiseen kysymykseen on vastaavinaanJone M kirjoitti: Joo kyllä käsite "piilofarkku" on ihan tuttu, mutta kun nyt kaupattiin seiskytlukulaista niin ei W110 tule kysymykseen. Punainen lanka oli se kun mersulta ei tuohon 70- luvun alkuun oikein löytynyt farkkumallia.

Tuon piilofarkkuprobleemin voi kyllä skipata, suomalaisessa verokurimuksessa on autoilija ollut aina äärimmäisen kekseliäs ja toisaalta verottaja on tehnyt hartiavoimin työtä erilaisten porsaanreikien tukkimiseksi. Tuloksena on historiallinen vyyhti, josta Kivisen Berttakaan ei ota selvää. Let's forget it

Kai se niin on, että pystylamppufarkut ovat koripajojen, paikallisten pellepelottomien ja/tai ambulanssien pohjalta väsättyjä luomuksia. Virallinen W115-lista kun on Sedan, Sedan LWB ja Coupe (vain W114).
Mikähän muuten oli syynä, että pystiskaudelta ei ole virallista farkkua, mutta flossessa oli ja sitten taas W123-sarjassa

Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Taitaa olla samainen yksilö, minkä eräs kaveri joskus kolme vuotta sitten kehaisi nähneensä. Mistään muusta ei sitten tarkempaa tietoa olekaan. Piru kun on kaukana ja dieseli on kallista!MB kirjoitti:Piilofarmari
Autoa kaupattiin myydään osastolla, mutta tarkemmin luettuna ilmoitettiin että auto voisi olla myytävänä. 220D -vaihtomoottori jolla ajettu 150tkm, kokonaisajomäärää ei mainittu. Auto sijaitsee ilmeisesti Turussa joten käykää etelänmiehet katsomassa.
On kyllä kummallista, ettei /8:sta ole virallista farkkua.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Tossa on kuvia farmaripystäreistä:
http://www.strichacht.de/sonderkfz/sonder.htm
Ruumisautot ja ambulanssit ovat suht yleisiä mutta farmarit ei.
Njoo toi linkki selventää hieman.
Edit: siellä alarivissä on kuva w115 hauturista jossa on w116 keula
http://www.strichacht.de/sonderkfz/sonder.htm
Ruumisautot ja ambulanssit ovat suht yleisiä mutta farmarit ei.
Njoo toi linkki selventää hieman.
Edit: siellä alarivissä on kuva w115 hauturista jossa on w116 keula

W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Meikä on ainakin kaikesta aina ihan oikeasti kiinnostunut, mutta usein voi kulua parikin päivää, ennen kuin tajuaa likvidien varojen puutteen rajoittavan hankintoja...Timo L. kirjoitti:Tsekataan, kirje on myös mulla. Tarkempaa tietoa korityypistä eikä mallista ollut. Jos olet todella kiinnostunut, voin laittaa yht. tiedot privana.

Viimeksi muokannut Saul, To 14.08.2003 18:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial