Moikka. On ollut tarkoituksena ahtaa w124 230E pitkänaikaa niin keräilen hieman nippelitietoa miten se onnistuisi. Suunnitelmana olisi ahtaa m102 käyttäen Ke-jetroniccia ja ahtopaineita tulisi noin 0.7 baaria. Kysymys onkin siinä, että kun m102 jetti ei riitä tuottamaan tarpeeksi polttoainetta yli 0.5 baarille niin onnistuisiko se että asentaisi 4 pyttysen ilmamäärämittariin 6 sylinterisen määräjakan. Käytössä olisi siis 2 lisäsuutinta imusarjassa. Ehasta säätäisi polttoaineen saannin sopivaksi ahtopaineille ja jetin päältä tyhjäkäyntiseokset sopiviksi. Sitten päästään kysymykseen sytytys. Onko mitään mahdollisuutta säätää Ezl sytytystä jotta ennakko olisi sopiva ahtopainelle. Mietein että toimisiko jos kampiakselinasentotunnistinta siirtäisi eri kohtaan? Jos kenelläkään on kokemusta/vinkkejä jetin kanssa pelaamisesta saa kertoa. Ylipäätään saa kertoa mitä tässä pitäisi huomioida samalla.
-Kaapeli
Ke jetronic turbo m102??
Re: Ke jetronic turbo m102??
KE-jetronic riittää tuohon 0,7 bar ahtamiseen. Käytä omaa nelisylinteristä määräjakajaa, kuusisylinterisestä ei ole mitään hyötyä. Polttoaine riittää tuolle ahtopaineelle, mutta EZL ei taivu sytytyksen myöhäistämiselle ahtopaineen myötä. Tarvitset vähintään ohjelmoitavan sytytyksen ja paras ratkaisu on ohjelmoitava ECU, koska tuo 0,7 bar ei kuitenkaan riitä pitkän päälle, nimim. kokemusta on.
Jos jaksat kahlata minun M102-rakenteluni läpi, niin voit saada vinkkejä ja vastauksia kykymyksiisi.
tomant
Jos jaksat kahlata minun M102-rakenteluni läpi, niin voit saada vinkkejä ja vastauksia kykymyksiisi.
tomant
Kiihdytin 190E 201.024
1,951 - 13,077 / 171,51
Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020

Käyttöautot C240 203.061, C230 T 202.083 ja 309D 602.417, edelliset C180 203.035 ja C200 202.020
Re: Ke jetronic turbo m102??
Hei olenkin lueskellut käytännössä kaikki mitä olet kirjoittanut tänne. Hyvin sieltä on löytynyt tietoa. Joo näin ajattelinkin että sytkän joutuu vaihtamaan ohjelmoitavaantomant kirjoitti: ↑Pe 04.08.2023 21:35 KE-jetronic riittää tuohon 0,7 bar ahtamiseen. Käytä omaa nelisylinteristä määräjakajaa, kuusisylinterisestä ei ole mitään hyötyä. Polttoaine riittää tuolle ahtopaineelle, mutta EZL ei taivu sytytyksen myöhäistämiselle ahtopaineen myötä. Tarvitset vähintään ohjelmoitavan sytytyksen ja paras ratkaisu on ohjelmoitava ECU, koska tuo 0,7 bar ei kuitenkaan riitä pitkän päälle, nimim. kokemusta on.
Jos jaksat kahlata minun M102-rakenteluni läpi, niin voit saada vinkkejä ja vastauksia kykymyksiisi.
tomant
Re: Ke jetronic turbo m102??
Mietinnässä oli tuon sytytyksen osalta myös 123 ignition. Sen saa ostettua w123 mersuun niin mietein että sopiiko se w124 kun periaatteessa niissä on sama moottori. Keskusteleeko jetti sekä sytytys keskenään että haittaako jos vanhan sytytyksen kytkee pois käytöstä kokonaan. Jetin säädöstä mietein vielä sitä että jos ahtopainetta on 0.7bar ja seokset on säädetty ehasta rikkaammalle onko moottori osakaasulla lievästi rikkaalla? Pystyikö tälle tekemään mitään.tomant kirjoitti: ↑Pe 04.08.2023 21:35 KE-jetronic riittää tuohon 0,7 bar ahtamiseen. Käytä omaa nelisylinteristä määräjakajaa, kuusisylinterisestä ei ole mitään hyötyä. Polttoaine riittää tuolle ahtopaineelle, mutta EZL ei taivu sytytyksen myöhäistämiselle ahtopaineen myötä. Tarvitset vähintään ohjelmoitavan sytytyksen ja paras ratkaisu on ohjelmoitava ECU, koska tuo 0,7 bar ei kuitenkaan riitä pitkän päälle, nimim. kokemusta on.
Jos jaksat kahlata minun M102-rakenteluni läpi, niin voit saada vinkkejä ja vastauksia kykymyksiisi.
tomant