Mersun turboremppa
Mersun turboremppa
Ärräläiseen alkaa lähestyä turboremppa. Konehan on om642, onko viisaita laittaa uutta kiekuraa vai huoltaako entisen?
Uudet taitaa pyöriä 600 nurkilla, paljonkohan korjaus maksaa?
Uudet taitaa pyöriä 600 nurkilla, paljonkohan korjaus maksaa?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Mersun turboremppa
Saako kuudellasataa jo nykyään noihin jotain muuta kuin ihan P'skaa ahdinta ?
Ja tämä siis ihan vilpitön kysymys kenelle tahansa joka tietää.
Ja tämä siis ihan vilpitön kysymys kenelle tahansa joka tietää.
wiimax.fi
Re: Mersun turboremppa
Tai voi olla että 600 saa alkuperäisen kunnostetun ahtimen.
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Mersun turboremppa
Alkuperäisen kunnostetun jostain ebay hikipajasta kiinalaisilla osilla kasattuna.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 351
- Liittynyt: Ke 11.12.2019 23:37
Re: Mersun turboremppa
viewtopic.php?t=126608
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65462
Mikä lie varaosanumero, mutta tuo on isopaja eikä hikipaja.
https://nerings.com/en/search/A6420900880
https://nerings.com/en/search/A6420905980
https://nerings.com/en/search/A6420900280
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=65462
Mikä lie varaosanumero, mutta tuo on isopaja eikä hikipaja.
https://nerings.com/en/search/A6420900880
https://nerings.com/en/search/A6420905980
https://nerings.com/en/search/A6420900280
Re: Mersun turboremppa
https://www.eps-turbo.de
Tuolta ostin turbon ja vanha palautetaan. Pikkasen realistisemmat hinnat kuin suomessa! Ne kunnostaa alkuperäset. Nyt ollut autossa kiinni 2 vuotta. Mukana tulee myös tasapainotus yms testi rapparit.
Tuolta ostin turbon ja vanha palautetaan. Pikkasen realistisemmat hinnat kuin suomessa! Ne kunnostaa alkuperäset. Nyt ollut autossa kiinni 2 vuotta. Mukana tulee myös tasapainotus yms testi rapparit.
Re: Mersun turboremppa
Joo, siis sellaisia ne heikoimmat esitykset nimenomaan oli ainakin joskus. Kiinanosilla kasattu eikä aina edes toimi paketista otettuna, koska kasattu mihin asentoon sattuu.
wiimax.fi
Re: Mersun turboremppa
No tohon hintaan ne on takuulla kiinan osilla kasattu, pelkkä orkkis akseli maksaa pari sataa maailmalla.
Ei siinä voihan ne olla ihan ok olla silti.
Itse olen Melletin keskiöitä laittanut ja olleet kaikki hyviä. Joku halvempi ja ei ollut niin hyvä.
Jokusen kiinan akselin ajanut penkissä ja aika kaukana toleransseista on ollut suoraan paketista.
Ei siinä voihan ne olla ihan ok olla silti.
Itse olen Melletin keskiöitä laittanut ja olleet kaikki hyviä. Joku halvempi ja ei ollut niin hyvä.
Jokusen kiinan akselin ajanut penkissä ja aika kaukana toleransseista on ollut suoraan paketista.
Re: Mersun turboremppa
Joo, soitin iisalmen turbohuoltoon ja sanoi tuota samaa. Garrettin alkuperäinen ahdin maksaa n. tonnin. On siinä mutkalla hintaa....
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Mersun turboremppa
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Mersun turboremppa
Tuli muuten mieleen, onko 320cdi ja 350cdi sama pannu eri merkinnällä. Ajan semmosta takaa että onko älytty korjailla vanhemman moottorin ongelmia?
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
Re: Mersun turboremppa
On sama pata. Ohjelma siellä on erona ja turbo. Sitä en tiedä, onko sitä muuten paranneltu, toivoa sopii.
Re: Mersun turboremppa
Tonnilla saa varmaan melko spesiaalin korjauksen vanhaan turboon ja vähän päälle
Re: Mersun turboremppa
Eiköhän näitten suomigurujenkin "billett"ahtimet kasata kiinaosilla ja kestävyys vaihtelee laidasta laitaan?
Ennemmin maksaisin tonnin alkuperäisestä, yksikään noista rempatuista saatika modatuista ei tuu kestämään samaa ajomäärää.
Ennemmin maksaisin tonnin alkuperäisestä, yksikään noista rempatuista saatika modatuista ei tuu kestämään samaa ajomäärää.
Re: Mersun turboremppa
Kyllä ne valitettavan moni kasataan kaukoidän osilla, mutta kyllä ne paremmilla tasapainoituskoneilla puntitetut kestää sen mitä alkuperäisetkin. Ei se ole rakettitiedettä, vaatii vaan tarkkuutta ja huolellisuutta.
Jotenkin se on vaikea saada niitä alkuperäisiä komponentteja jos et ole valmistajan hyväksymässä yhteistyöketjussa.
Jokainen voi katsoa mitä esim Cimatin puntituskone maksaa, ja siihen koneitus koneet päälle, siitä se hinta äkkiä tulee mitä pitää veloittaa että homma on kannattavaa.
Orkkis ahtimien hinnat on aivan päättömiä, sen tekeminen ei maksa paljon paskaakaan kun autonvalmistajalle tehdään, on vaan saatu kansa uskomaan että se on rakettitiedettä ja hinta sen mukaan.
Jotenkin se on vaikea saada niitä alkuperäisiä komponentteja jos et ole valmistajan hyväksymässä yhteistyöketjussa.
Jokainen voi katsoa mitä esim Cimatin puntituskone maksaa, ja siihen koneitus koneet päälle, siitä se hinta äkkiä tulee mitä pitää veloittaa että homma on kannattavaa.
Orkkis ahtimien hinnat on aivan päättömiä, sen tekeminen ei maksa paljon paskaakaan kun autonvalmistajalle tehdään, on vaan saatu kansa uskomaan että se on rakettitiedettä ja hinta sen mukaan.
Re: Mersun turboremppa
No näin olen kans ymmärtänyt ettei alkuperäisiä osia saa kaikkiin ahtimiin( mm.kuulalaakeri)ja siksi hinnat pysyy ylhäällä. Osahan kyllä väittää tekevänsä modattuja ahtimia orkkis osilla, mutta siihen en usko. Eikö ne titaanisiivetkin tuu kiinasta?
Kerran kysyin ahtimen tekoa "keskisuomen gurulta" mutta se olis pitäny ostaa tyylillä tämä on 300hv ja tämä 340hv turbo. Kun halusin tarkempia speksejä meni kaverilla herne nokkaan. Jotkut väittääkin että nuo hybridit kasataan käytetyistä osista...tekee vag:gilaisiin pääasiassa ahtimia.
Koitin sitten hakemalla hakea osia kuulalaakeri ahtimen modaukseen, mutta laakereitten löytyminen oli tekemätön paikka. Pakosiipi/akseli vaihtoehtojahan on jo saatavissa ja varmaan ne saa puntitettuakin. Miten lie materiaali onko alkuperäisen veroista?
Jos tonnilla saa alkuperäisen niinku tumppi kirjoitti niin en pidä hintaa pahana. Ja tässähän kyseessä on liukulaakeri malli vielä?
Kerran kysyin ahtimen tekoa "keskisuomen gurulta" mutta se olis pitäny ostaa tyylillä tämä on 300hv ja tämä 340hv turbo. Kun halusin tarkempia speksejä meni kaverilla herne nokkaan. Jotkut väittääkin että nuo hybridit kasataan käytetyistä osista...tekee vag:gilaisiin pääasiassa ahtimia.
Koitin sitten hakemalla hakea osia kuulalaakeri ahtimen modaukseen, mutta laakereitten löytyminen oli tekemätön paikka. Pakosiipi/akseli vaihtoehtojahan on jo saatavissa ja varmaan ne saa puntitettuakin. Miten lie materiaali onko alkuperäisen veroista?
Jos tonnilla saa alkuperäisen niinku tumppi kirjoitti niin en pidä hintaa pahana. Ja tässähän kyseessä on liukulaakeri malli vielä?
Re: Mersun turboremppa
Alkuperäisiä osia saa satunnaisesti maailmalta, jäännöseriä tai yksityisten myymiä mitä saatu jostain joskus ja jäänyt käyttämättä.
Ei ahtimia voi myydä noin, tää on 300hv ja tää sitä ja tätä.
Kompurakartat ja mitat saatava jos niitä kysyy.
Kyllä noissa paremmissa kinkeissä ja korealaisissa on materiaali ollut suht ok, mutta pitää muista ettäniitä BW titaanialu hyper akseleita ei saa kuin BWltä vaikka jotkut myyvät EFR sarjan akseleita ne on inconelliä ei sitä mitä pitäisi. Profiili on sama mutta materiaali perinteistä turbiini matskua.
Yleensä itse käytän noita valmistajia jotka myy omalla nimellään ahtimia, niiden osat suht turvallisia silloin tietää että edes joku maine minkä voi menettää jos ihan paskaa myy.
Hybridejä kannattaa tehdä ehjistä OEM ahtimista jos haluaa parasta laatua osia. Sekoittelee vaan osia keskenään.
Kuulalaakereita saa vaihtelevasti, korealaiset ollut ok.
Ei ahtimia voi myydä noin, tää on 300hv ja tää sitä ja tätä.
Kompurakartat ja mitat saatava jos niitä kysyy.
Kyllä noissa paremmissa kinkeissä ja korealaisissa on materiaali ollut suht ok, mutta pitää muista ettäniitä BW titaanialu hyper akseleita ei saa kuin BWltä vaikka jotkut myyvät EFR sarjan akseleita ne on inconelliä ei sitä mitä pitäisi. Profiili on sama mutta materiaali perinteistä turbiini matskua.
Yleensä itse käytän noita valmistajia jotka myy omalla nimellään ahtimia, niiden osat suht turvallisia silloin tietää että edes joku maine minkä voi menettää jos ihan paskaa myy.
Hybridejä kannattaa tehdä ehjistä OEM ahtimista jos haluaa parasta laatua osia. Sekoittelee vaan osia keskenään.
Kuulalaakereita saa vaihtelevasti, korealaiset ollut ok.
Re: Mersun turboremppa
Lauhduttimen tiiviste, turbo, suuttimen tiivisteet, kaasuläpät, egr jne.jne
Kerran jo ärrään moottorin vaihtanut.
Tallista löytyy 320cdi v5!!
Tämän hetkinen kalusto
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F
MB R 320 cdi-06
MB 817 -90
Doppstadt AK-430 murska. MB 430hp v6 moottorilla.
Scania 144 R -98
Chryster town country 3.8 -05
Ford Transit -10
Suzuki GSX 1100 F