Orlov kirjoitti: ↑La 29.07.2023 06:57
Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?
Ei kait se pelkkä Etanolimuutos(katsastus) tuo bensa henkilöautoon myös käyttövoimaveroa maksettavaksi, vai paljonko sellainen on autossasi?
No trafin maksuja tarkoitin, mitähän herra siellä yrittää sanoa?
En nyt tiedä mitä oikein tarkoitat. Se ajoneuvoveron perusveron osuus ei tietenkään poistu ja sehän bensa autosta vaan maksetaankin. Etanolimuunnos ei tähän kaiketi tuo mitään muutosta, eli ei tule käyttövoimaveroa päälle, kuten vaikka kaasumuunnoksissa.
Riippuen möllin iästä, voi pakettiautoksi rekisteröinti muuttaa perusosaa sen suhteen että pakettiautossa se voi mennä painonmukaan, kun taas henkilöautona päästöjen.
Orlov kirjoitti: ↑La 29.07.2023 06:57
Tulipa tuossa mieleen, jotta trafi taisi toissa vuonna poistaa käyttövoimaverot etanoli käyttöisistä pakuista? Eli jos tekisi pakun bensa möllistä, joka on muutoskatsastettu etanolille, niin käyttöverot poistuisi?
Ei kait se pelkkä Etanolimuutos(katsastus) tuo bensa henkilöautoon myös käyttövoimaveroa maksettavaksi, vai paljonko sellainen on autossasi?
No trafin maksuja tarkoitin, mitähän herra siellä yrittää sanoa? Olisiko etanolipaku samalla viivalla bensa kuorma-auton kanssa, jolloin trafille ei tarvitse maksaa mitään vuosittaisia maksuja?
Muutenhan tuo ei ole mikään kannustus
Jaa, muokkasit viestiä. Ei tuossa puhuta kuin käyttövoimaveron osuudesta. Ilmeisesti sellainen on joskus maksettu jostain pelkästä etanolipakettiautosta. Bensa/etanoli autossa tälläistä ei olekkaan, joten ei hyötyä muutella pakettiautoksi sen takia.
Juu, tuossa trafin tekstissä ne oli näppärästi yhdistetty
Mikähän tuossa sitten kannustaa? Ja sitten vielä sanotaan olevan keskimäärin halvempaa kuin vastaava diesel? Mihin se nyt sitten kannustaa pakuissa, tuo etanoliin siirtyminen
Eikä bensa möhkössä ole kauhiasti kalliimmat kulut, sen mitä katselin, niin joku 650 tais olla vuodessa
450€ tarjoaa Traficom vuosilisenssiä omalle -99 320 bensalle, 7 paikkaa. Liikennevakuutus taisi olla luokkaa 200€ eli ihan turhanpäiten ei viitsi liikenteessä pitää. Diesel pakuksi muutetussa taisi vero olla 100€ enemmän?
Orlov kirjoitti: ↑Su 13.08.2023 18:40
Juu, enemmän on. Ei ole omaan käyttöön sopiva tuo diesel vaihtoehto, edes pakuna.
Koeajoja on muutama nyt kokemuksena. Ihan ok vehjes ajaa
Parin auton testauksella, niin jarrupoljin tuntuu lerpulta
Ostohousut on ollut jalassa kokoajan, muttei vaan mieleistä tunnu löytyvän, mutta eiköhän semmonen vielä joskus löydy
Tuo jarrupoljin jaksaa hämmästyttää joka kerta kun oman 163:n vaivaudun liikennekäyttöön ottamaan Muutamat ekat polkaisut tuntuvat aina siltä, että nyt täytyy olla jotain vikaa tässä, helkkarin pehmeä poljin ja syvälle joutuu runttaamaan... Ajettavuus omassani muuten ok, mutta koko ajan joutuu ohjailemaan suorallakin tiellä - ratin asento liittyy etäisesti auton kulkusuuntaan. Voi olla jotain vikaakin, esim. pyöränkulmissa... Vaikka olevinaan ihan amatitaitoisella pajalla säädätetty...
Orlov kirjoitti: ↑Su 13.08.2023 18:40
Juu, enemmän on. Ei ole omaan käyttöön sopiva tuo diesel vaihtoehto, edes pakuna.
Koeajoja on muutama nyt kokemuksena. Ihan ok vehjes ajaa
Parin auton testauksella, niin jarrupoljin tuntuu lerpulta
Ostohousut on ollut jalassa kokoajan, muttei vaan mieleistä tunnu löytyvän, mutta eiköhän semmonen vielä joskus löydy
Tuo jarrupoljin jaksaa hämmästyttää joka kerta kun oman 163:n vaivaudun liikennekäyttöön ottamaan Muutamat ekat polkaisut tuntuvat aina siltä, että nyt täytyy olla jotain vikaa tässä, helkkarin pehmeä poljin ja syvälle joutuu runttaamaan... Ajettavuus omassani muuten ok, mutta koko ajan joutuu ohjailemaan suorallakin tiellä - ratin asento liittyy etäisesti auton kulkusuuntaan. Voi olla jotain vikaakin, esim. pyöränkulmissa... Vaikka olevinaan ihan amatitaitoisella pajalla säädätetty...
Itsellä kahdesta kokemusta, molemmat tuolloin alle 200t ajettu. Hyvä ajaa, menee suoraan, jarrupoljin juu semmoinen pehmoinen
dneproshin kirjoitti: ↑Su 13.08.2023 21:57
Tuo jarrupoljin jaksaa hämmästyttää joka kerta kun oman 163:n vaivaudun liikennekäyttöön ottamaan Muutamat ekat polkaisut tuntuvat aina siltä, että nyt täytyy olla jotain vikaa tässä, helkkarin pehmeä poljin ja syvälle joutuu runttaamaan... Ajettavuus omassani muuten ok, mutta koko ajan joutuu ohjailemaan suorallakin tiellä - ratin asento liittyy etäisesti auton kulkusuuntaan. Voi olla jotain vikaakin, esim. pyöränkulmissa... Vaikka olevinaan ihan amatitaitoisella pajalla säädätetty...
yleensä se "ajamisen tarve" tulle takakelkasata/pehmeneistä puslista
säätää saa vaikka kuinka paljon ja minkä paja vain, kun ajossa vetoa on päällä/vaihtelle
niin kulmat "muttuu" ja sitten taas johonkin hipo 4 pyöräsuuntaus laiteesen niin näyttävät olevan kohdilaan,
semiostakin nähty että takavetoiseen autoon kulmat on mukamas kohdillan
vaikka haritusta oli monta milliä
eli kannatta katsoa mitä mikin on eikä vaan luottaa siihen juu vihreällä on
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ma 14.08.2023 09:23
yleensä se "ajamisen tarve" tulle takakelkasata/pehmeneistä puslista
säätää saa vaikka kuinka paljon ja minkä paja vain, kun ajossa vetoa on päällä/vaihtelle
niin kulmat "muttuu" ja sitten taas johonkin hipo 4 pyöräsuuntaus laiteesen niin näyttävät olevan kohdilaan,
semiostakin nähty että takavetoiseen autoon kulmat on mukamas kohdillan
vaikka haritusta oli monta milliä
eli kannatta katsoa mitä mikin on eikä vaan luottaa siihen juu vihreällä on
Voisipa ollakin hyvä idea tutkia takapäätä... Nyt kun asiaa muistelen niin suuntauksen jälkeen mainitsivat että takapäätä eivät millään meinanneet saada kestämään arvoissa... Selkeitä välyksiä tai kolinoita en itse ainakaan pysty huomaamaan missään tilanteessa - ainut oire on että rattia saa koko ajan olla vääntämässä milloin vasemmalle ja milloin oikealle ihan suoraan ajaessa, jotta kulkusuunta säilyisi... Kenties siellä joku pehmennyt pusla sitten voisi olla, tosin asia voi olla näppituntumalta hankala arvioida ilman vertailukohdetta.
FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ma 14.08.2023 09:23
yleensä se "ajamisen tarve" tulle takakelkasata/pehmeneistä puslista
säätää saa vaikka kuinka paljon ja minkä paja vain, kun ajossa vetoa on päällä/vaihtelle
niin kulmat "muttuu" ja sitten taas johonkin hipo 4 pyöräsuuntaus laiteesen niin näyttävät olevan kohdilaan,
semiostakin nähty että takavetoiseen autoon kulmat on mukamas kohdillan
vaikka haritusta oli monta milliä
eli kannatta katsoa mitä mikin on eikä vaan luottaa siihen juu vihreällä on
Voisipa ollakin hyvä idea tutkia takapäätä... Nyt kun asiaa muistelen niin suuntauksen jälkeen mainitsivat että takapäätä eivät millään meinanneet saada kestämään arvoissa... Selkeitä välyksiä tai kolinoita en itse ainakaan pysty huomaamaan missään tilanteessa - ainut oire on että rattia saa koko ajan olla vääntämässä milloin vasemmalle ja milloin oikealle ihan suoraan ajaessa, jotta kulkusuunta säilyisi... Kenties siellä joku pehmennyt pusla sitten voisi olla, tosin asia voi olla näppituntumalta hankala arvioida ilman vertailukohdetta.
Tarkista takakelkan kiinitys sekä
vertaa takakseliston
oik ja vas tukitankojen kumeja keskennän yleenäs oik pehmenee ensin
Onkos kukaan kokeillut mahtuuko tässä tekemään jakoketjurempan m112 koneeseen ilman että ottaa koneen pois?
Toinen murhe nyt alkaa vetokoukku olemaan vähän turhan korkealla isompien renkaiden jälkeen ja vielä olisi tarkoitus nostaa. Kokemusta millä koukkua vähän alaspäin?