Moi taas,
Kesä mennyt tässä kaikessa muussa joten tuohon minun w 126 ei liiemmin ole ehtinyt paneutua muutakuin ajamalla.
Kilometrejä tullut varsin maltillisesti eli noin 3000 luokkaa. Eli kyseinen auto on vuodelta 1986 ja varustettuna 117.961 moottorilla. Tässä viime aikoina siinä on noussut tyhjäkäynti. Lämpimällä moottorilla tyhjäkäynti vaihde vapaalla kipuaa sinne 1100-1200 vaiheille joka käsittääkseni on selvästi liikaa. Koneeseen on toimestani vaihdettu uudet PA suuttimet ja Pa pumppu. Vaihdetut osat Boshin tekeleitä. Lisäksi vaihdoin tyhjäkäyntisuuttimen, jolla ei näyttänyt olevan mitään vaikutusta asiaan.Tähän asiaan liittyen olisi muutama kysymys. Mistä tuota vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Toiseksi, kenelle tuon ongelman selvittämisen voisi delegoida jos tässä ei itse ehdi? Joskus täällä on mainittu Lemillä oleva korjaamo. Onko heillä tietämystä tällaisen kanssa. Itse asun tässä Lahden kupeessa ja hyvinkin voin kiikuttaa autoa tarpeelliseen suuntaan.
Mukavaa syksyn odotusta kaikille.
T.
Jyrki
Tyhjäkäyntiä etsimässä
Re: Tyhjäkäyntiä etsimässä
Hivenen vaikuttaisi imuvuodolta, voi koittaa etsiä suihkimalla jarrukleeneriä tai vastaavaa imusarjan nurkille, yms paikkoihin missä suattaa imuvuotoja olla.
Re: Tyhjäkäyntiä etsimässä
YJ-rele kannattaa tarkistaa myös, jos sellainen on. Ainakin minun 560 moottorisessa autossa oli siinä vikaa. Sulakkeen toinen jalka oli väljä niin ei saanut kosketusta.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
Re: Tyhjäkäyntiä etsimässä
Katsoo nyt aluksi, ettei kaasuvivusto jää mistään kiinni ja kaikki palautuu tyhjäkäyntiasemiin ilman mitään vastetta tai jäykkyyttä. Tempomatin vivuston asetus?
Jos nämä kunnossa ja säädöt oikein niin ilman ylimäärältä tuo vaikuttaa. Edellä jo hyvät vinkit mahdollisen vuodon hakuun.
Mitä tarkoitat tyhkäkäyntisuuttimella? Tyhjäkäynnin takkuava ilmaluisti voi oireilla korotetulla tyhjäkäynnillä. Ylijännitesuoja puolestaan voi tiputtaa koko ilmaluistin ohjauksen pois pelistä, jolloin kierrokset myös nousee. Letkun voi tulpata manuaalisesti ja seurata mitä tapahtuu.
Jos nämä kunnossa ja säädöt oikein niin ilman ylimäärältä tuo vaikuttaa. Edellä jo hyvät vinkit mahdollisen vuodon hakuun.
Mitä tarkoitat tyhkäkäyntisuuttimella? Tyhjäkäynnin takkuava ilmaluisti voi oireilla korotetulla tyhjäkäynnillä. Ylijännitesuoja puolestaan voi tiputtaa koko ilmaluistin ohjauksen pois pelistä, jolloin kierrokset myös nousee. Letkun voi tulpata manuaalisesti ja seurata mitä tapahtuu.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco” Entisöinti menossa
500 SEL -86 "Maxi" MR
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Tyhjäkäyntiä etsimässä
Kiitos vastauksista. Palaan asiaan hieman syksymmällä. Heti kun pääsen paneutumaan asiaan ajan kanssa.
T.
Jyrki
T.
Jyrki