W220 S320 Lang Ilmastointi

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Tuffa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 06.11.2019 11:16

W220 S320 Lang Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Tuffa »

Autossa toinen ilmastoinnin paineventtili oikosulussa.
Venttiilit hankittu.
Missäköhän kannattaisi vaihtaa ne ja tehdä ilmastoinnin täyttö?
Mielellään Kirkkonummi tai lähialue.
Avatar
Hage
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3110
Liittynyt: Ma 21.06.2010 04:10

Re: W220 S320 Lang Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Hage »

Hort Auto suht lähellä Espoon Kivenlahdessa. Taitaa vaan olla aikamoinen ruuhka tällä hetkellä. Työn suuruudesta riippuen jotkut asiat saattaa mennä jopa odottaessa.
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."

6/1990 560 SEL
7/1990 300E-24 Automatic
Nurmituomas
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: Su 02.12.2018 09:38

Re: W220 S320 Lang Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Nurmituomas »

sen anturin voi vaihtaa monesti ottamatta kaasuja pois, ruuvaa nopeesti pois, niin sen alla on venttiili, pieni suhaus voi kuulua. (ottaen huomioon, että se venttiili pitää sen alla.) itse vaihdoin sen vaan itse lennosta yhteen autoon. toimi.

kannattaa kuitenkin pysyä tulilinjalta pois ja olla suojalasit yms, jos huonosti käy.
W212 E350cdi
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: W220 S320 Lang Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

Nurmituomas kirjoitti: Pe 25.08.2023 15:02 sen anturin voi vaihtaa monesti ottamatta kaasuja pois, ruuvaa nopeesti pois, niin sen alla on venttiili, pieni suhaus voi kuulua. (ottaen huomioon, että se venttiili pitää sen alla.) itse vaihdoin sen vaan itse lennosta yhteen autoon. toimi.

kannattaa kuitenkin pysyä tulilinjalta pois ja olla suojalasit yms, jos huonosti käy.
Jos ei ole 100% varmuutta sen anturin alla olevan takaiskuventtiilin olemassaolosta, niin aina järjestelmän tyhjennys ennen anturin irroitusta, läheskään kaikissa autoissa ei ole koko venttiiliä lainkaan.

Aloittaja kuitenkin kertoo kyseessä olevan paineventtiilin, ei siis anturin viasta :?
Tuffa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 9
Liittynyt: Ke 06.11.2019 11:16

Re: W220 S320 Lang Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Tuffa »

Jürgen kirjoitti: Pe 25.08.2023 16:00
Nurmituomas kirjoitti: Pe 25.08.2023 15:02 sen anturin voi vaihtaa monesti ottamatta kaasuja pois, ruuvaa nopeesti pois, niin sen alla on venttiili, pieni suhaus voi kuulua. (ottaen huomioon, että se venttiili pitää sen alla.) itse vaihdoin sen vaan itse lennosta yhteen autoon. toimi.

kannattaa kuitenkin pysyä tulilinjalta pois ja olla suojalasit yms, jos huonosti käy.
Jos ei ole 100% varmuutta sen anturin alla olevan takaiskuventtiilin olemassaolosta, niin aina järjestelmän tyhjennys ennen anturin irroitusta, läheskään kaikissa autoissa ei ole koko venttiiliä lainkaan.

Aloittaja kuitenkin kertoo kyseessä olevan paineventtiilin, ei siis anturin viasta :?
Joo
Kirjoitin vähän väärin, toinen antureista oikosulussa, en tiedä kumpi.
Varmuuden vuoksi hommasin molemmat anturit..
Jompikumpi tai molemmat anturit pitäisi vaihtaa.
Toinen ei kuulemma laske paineita/myrkkyjä ulos vaihtaessa, toinen kuulemma saattaa laskea.
Jürgen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 385
Liittynyt: Su 05.06.2022 19:04

Re: W220 S320 Lang Ilmastointi

Viesti Kirjoittaja Jürgen »

...toinen kuulemma saattaa laskea...
Eli varmuuden vuoksi järjestelmä tyhjäksi :thumbup:
Vastaa Viestiin