


Lohko on tasohiottu, kantta ei oo edes aloteltu viellä kun tarkotus olikin vaan saada alakerta kasaan ensin ja myöhemmin tehdä moottoria loppuun, Jakopään kopassahan on vaan kuminen tiiviste eli ei tarvetta sitä tasohiottaapinpinkarva kirjoitti: ↑To 17.08.2023 16:58 Onko pelkästään kannen taso höylätty vai lohkonki. Ja jos lohkoki nii kai jakopäänkoppa meni samas
Voisin vilkaista omasta kirjasta oisko parempi, mikä sivu kyseessä? Eikös bemarin zf gs-6 loota olisi parempi, niin olisi myös ylivaihde. Tossa s5d on suora vitonen ja ilmeisesti ei niin kestävä laatikko muutenkaan.
Kaavio 2, toisteks ensimmäinen kun kirjasta kattoo. Sivua en nyt muistahennse kirjoitti: ↑Ti 22.08.2023 15:24Voisin vilkaista omasta kirjasta oisko parempi, mikä sivu kyseessä? Eikös bemarin zf gs-6 loota olisi parempi, niin olisi myös ylivaihde. Tossa s5d on suora vitonen ja ilmeisesti ei niin kestävä laatikko muutenkaan.
Mä aloittelen myös w201 projektia, m104 vapaastihengittävänä menossa keulille ja bemarin laatikkoa myös suunnittelen![]()
Vilkaisen tänään illasta onko parempi kaavio, ja hyvä tietää kun ei itselläkään aikomusta muokata tunneliaBlunkke kirjoitti: ↑Ke 23.08.2023 00:16Kaavio 2, toisteks ensimmäinen kun kirjasta kattoo. Sivua en nyt muistahennse kirjoitti: ↑Ti 22.08.2023 15:24Voisin vilkaista omasta kirjasta oisko parempi, mikä sivu kyseessä? Eikös bemarin zf gs-6 loota olisi parempi, niin olisi myös ylivaihde. Tossa s5d on suora vitonen ja ilmeisesti ei niin kestävä laatikko muutenkaan.
Mä aloittelen myös w201 projektia, m104 vapaastihengittävänä menossa keulille ja bemarin laatikkoa myös suunnittelen![]()
s5d tulee sen takia ettei tartte alkaa tunnelia muokkaamaan, Pikku zf meni muttei tullut pois kun koneen kanssa ja toisinpäin
Kyllä sen s5d pitäisi kestää sen 600hp heittämällä myös ja helpottaa hommia jos tarvii laatikkoa pudotella pois joskus ja koen sen ylivaihteen vähän ylinmääräseksi kun ei mitään matka ajoa tuu harrastettua muutakun käyttiksellä
Jos alkaa tuntumaan ettei laatikko kestä niin pistetään sitten isompaa, luulen kyllä että perässä ja vetareissa tulee olemaan enemmän ongelmia kestävyyden suhteen. Eine puol miljoona ajetut asdit mitään parhaita kuitenkaan ole
Voiko tästä sun projektista lukea jostain ? Tuo vapari m104 kuullostaa ihan mielenkiintoselta vai onko ihan vakiona menossa pellin alle
![]()
Ei muutakun raapustelemaan, mielenkiintosta olisi seurata miten saat vaparina tehoa ulos ja toimiiko kuinka hyvinhennse kirjoitti: ↑Ke 23.08.2023 10:59Vilkaisen tänään illasta onko parempi kaavio, ja hyvä tietää kun ei itselläkään aikomusta muokata tunneliaBlunkke kirjoitti: ↑Ke 23.08.2023 00:16Kaavio 2, toisteks ensimmäinen kun kirjasta kattoo. Sivua en nyt muistahennse kirjoitti: ↑Ti 22.08.2023 15:24Voisin vilkaista omasta kirjasta oisko parempi, mikä sivu kyseessä? Eikös bemarin zf gs-6 loota olisi parempi, niin olisi myös ylivaihde. Tossa s5d on suora vitonen ja ilmeisesti ei niin kestävä laatikko muutenkaan.
Mä aloittelen myös w201 projektia, m104 vapaastihengittävänä menossa keulille ja bemarin laatikkoa myös suunnittelen![]()
s5d tulee sen takia ettei tartte alkaa tunnelia muokkaamaan, Pikku zf meni muttei tullut pois kun koneen kanssa ja toisinpäin
Kyllä sen s5d pitäisi kestää sen 600hp heittämällä myös ja helpottaa hommia jos tarvii laatikkoa pudotella pois joskus ja koen sen ylivaihteen vähän ylinmääräseksi kun ei mitään matka ajoa tuu harrastettua muutakun käyttiksellä
Jos alkaa tuntumaan ettei laatikko kestä niin pistetään sitten isompaa, luulen kyllä että perässä ja vetareissa tulee olemaan enemmän ongelmia kestävyyden suhteen. Eine puol miljoona ajetut asdit mitään parhaita kuitenkaan ole
Voiko tästä sun projektista lukea jostain ? Tuo vapari m104 kuullostaa ihan mielenkiintoselta vai onko ihan vakiona menossa pellin alle
![]()
![]()
Eli zf haaveista täytyy varmaan luopua kun haluan sen ylivaihteen. Hieman viriä ois tulossa, kannen porttaus, läppärungot ja jyrkemmät nokat ois suunnitelmissa. Ei tuu mihinkään kirjoiteltua mutta tänne voisi kertomuksen raapustaa kunhan saa projektin kunnolla käyntiin.
näyttäs yj releen 15 navasta ainakin lähtevän piuha eculle kaavion mukaan. EZL boksi lens jo kedolle ni täytyy vaan kehitellä maxceculla kiekka pelaamaanJuhoL kirjoitti: ↑Pe 25.08.2023 16:43 Minä purin ecun käytännössä kaikkinensa pois. Mittasin sillon 15 piirin, mihin tulee ja lähteekö ecusta eteenpäin. Olisko just yj- releelle menny syttyvirta ecusta. Yhistin ne yhteen ja siitä maxxecun 15 virrat. EZL boks on paikoillaan, siihen tulee se rpm anturin piuha, sitten se pistoke jossa on virta, maa ja se rpm mittarin karva. Toki saahan sen alkuperäsen rpm mittarin maxxecullakin toimimaan.
korjataampas hiukan, polttoainepumpun 15 navalta lähtee, kyseisessä kaaviossa taida olla edes yj relettäBlunkke kirjoitti: ↑Pe 25.08.2023 16:58näyttäs yj releen 15 navasta ainakin lähtevän piuha eculle kaavion mukaan. EZL boksi lens jo kedolle ni täytyy vaan kehitellä maxceculla kiekka pelaamaanJuhoL kirjoitti: ↑Pe 25.08.2023 16:43 Minä purin ecun käytännössä kaikkinensa pois. Mittasin sillon 15 piirin, mihin tulee ja lähteekö ecusta eteenpäin. Olisko just yj- releelle menny syttyvirta ecusta. Yhistin ne yhteen ja siitä maxxecun 15 virrat. EZL boks on paikoillaan, siihen tulee se rpm anturin piuha, sitten se pistoke jossa on virta, maa ja se rpm mittarin karva. Toki saahan sen alkuperäsen rpm mittarin maxxecullakin toimimaan.
no eihän tästä nyt mitään mahda tulla, kyseinen 300sellin lohko olikin 2.6l ... Rekkarillakin näky että on m103.981 mutta joku ilmeisesti vaihtanut koneen joskus pienempään syystä X ? Elikkkä tilanne on nyt seuraava, Tallissa makaa veivit, uudet laakerit ja kampiakseli tarkastettujen ja kiillotettujen kaulojen kanssa. Eli jos jollain on myydä tai jonkun foorumilaisen tutulla on myydä m103 huom 3l lohko eli m103.98X koodilla tai vaihtoehtoisesti Ylikoon männät vaikka 0,50mm korjauskoolla eli 89mm niin olen enemmän kuin kiinnostunut. Koitetaan nyt saada moottoria nippuun vaikka tuntuu vastustelevan aikalaillaBlunkke kirjoitti: ↑Ke 23.08.2023 00:29 Ja huono onni seuraa jälleen, Ylikoon mäntiä ei nyt saatu koska myyjä oli hukannut yhden. Onneksi ei lohkoa tullut vietyä porautettavaksi etukäteen... lähistöltä löyty uusi lohko 300SEL:listä peräisin ja erona siinä on ainakin että pyttyjen väliset vesi urat puuttuu ja muutenkin vesikanavat isommatvanha lohko on m103.980 ja tämä uusi olisi m103.981 eli uudempi ainakin valu merkintöjen perusteella. Pitäis käydä kattomassa kunto ja napata mukaan muttei tohdi oikeen aikataulut täsmätä.. Samalla täytyy uudet männät hommata koska nuo mitkä iteltä löytyy on venttiilien hakkaamat ja ilmeisesti jotain hyppinyt muutenkin mäntien päällä
Rakennetaan nyt yks kone kunnolla ja jos joskus löytyy ylikoon männät niin voi tuon vanhan lohkon hyödyntää vaikka stroker koneeksi
Nyt täytyis kopasta saada sulakerasia irti ja johdot sivuun että saa konehuoneen pestyä, sen jälkeen mersu talliin ja korigrillin tekoon
![]()
Ei oo mäntiä löytynyt, yhden puolimoottorin löysin ja sylintereissäkin viellä tehtaan hoonaus jäljet, täytis käydä hakemassa