Ere866 kirjoitti: ↑Su 20.08.2023 08:15
Minulla ne jenkkimallin puskurit taas kyllä kestävät katsomista, mutta jos siihen comboon vaihdetaan eurovalot niin sitten ei sovi.
Ere866 kirjoitti: ↑Su 20.08.2023 08:15
Minulla ne jenkkimallin puskurit taas kyllä kestävät katsomista, mutta jos siihen comboon vaihdetaan eurovalot niin sitten ei sovi.
Onhan jenkkipuskimet 116:ssa aika kauhistus oli valot mitkä hyvänsä. Hirveät mustat muovimöykyt muuten niin kromintäyteisessä vaunussa. 126-malleihin sitten sorvattiin jo sopusuhtaisemmat disainit.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Hage kirjoitti: ↑La 19.08.2023 18:14
Hieno Lortto-ässä, vähän rupesi itteänikin kiinostamaan. Mikä tuo namiska apukuskin ovessa on?
Siinä on lasinnostimen napit joka ovessa. Olen itse niitä kans ihmetellyt kun löytyy myös konsolista.
No niinpäs näkyy olevan, huomasin ensin vaan tuon apparin puoleisen. Eikai tuommoisia etupenkeille koskaan ole tehty? Kuitenkin tyylikäs ratkaisu kun käytetty alkuperäisiä ympäryskoteloita. Toimiiko sähkölasit ollenkaan keskikonsolin napeista?
Menee sarjaan ”kootut teokset” tämäkin ässä. Ei noita ykkössarjasta poimittuja etuovien ikkunakytkimiä oikein mitenkään ymmärrä, kun ei johtosarjoissa moisille paikkoja ole. Ja gen1. ja 2. on muutenkin kytkennät erilaiset.
Aika piuhahässäkkä konetilassa, ja ilmastointi jälkiasenteinen. Mikä kompressori, muut palikat, jne.? Ei luultavasti mikään läpihuutojuttu kuntoon saaminen.
Puut menny uv:stä loppuun ja... no, lopetetaan tähän, ettei mene taas saivarteluksi.
Lortto-pyörät sitten ihan makuasia. Omalta osaltani ne menevät ysärikastiin. Wannabe:t osti second-hand ässiä ja piti saada lähiönaapurit kateelliseksi. Jos niistä saa useamman tonnin, niin on niistä sitten jokin hyöty.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Laita Karel joskus omistakin kuvia niin nauretaan niille sitten yhdessä. Ilmastointi on toiminut meillä. Se täytettiin R12:lla muistaakseni 2017 tai 2018 ja se toimi hyvin pari vuotta. Sen jälkeen veli ei ole tehnyt sille mitään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
Valkosivut barokeilla on kuin tennissukat sandaaleissa.
Äläs nyt. Kyllähän ne vielä barokkien kanssa menee. Samoin pilleri- ja peltipöläreiden kanssa. Kaivonkansien kanssa ei ehkä enää niinkään. Vähän aikakausi juttu myöskin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
EVO X kirjoitti: ↑Su 20.08.2023 17:37
Laita Karel joskus omistakin kuvia niin nauretaan niille sitten yhdessä. Ilmastointi on toiminut meillä. Se täytettiin R12:lla muistaakseni 2017 tai 2018 ja se toimi hyvin pari vuotta. Sen jälkeen veli ei ole tehnyt sille mitään.
Arvasin tämän. Omia on ollut joka vuosi nettiautossa, yleensä useampia. Löytyy varmaan sieltä arkistoista vieläkin. Saa nauraa ihan vapaasti. Ihme fetissejä joillakin.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Karel kirjoitti: ↑Su 20.08.2023 17:47 Ihme fetissejä joillakin.
Todellakin. Täälläkin on ihme huutelijoita, jotka jaksaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen vittuilla toisten autoja, mutta mitään omia ei näytetä. Kritiikkiä toki voi antaa, mutta se edellyttää että on näyttöä tehdä asiat paremmin. Mä en ole sellaista täällä huutelijoilta nähnyt missään.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
Karel kirjoitti: ↑Su 20.08.2023 17:47 Ihme fetissejä joillakin.
Todellakin. Täälläkin on ihme huutelijoita, jotka jaksaa kuukaudesta ja vuodesta toiseen vittuilla toisten autoja, mutta mitään omia ei näytetä. Kritiikkiä toki voi antaa, mutta se edellyttää että on näyttöä tehdä asiat paremmin. Mä en ole sellaista täällä huutelijoilta nähnyt missään.
Rauhallisesti nyt. Kaikilla ei vain ole tarvetta esitellä omaisuuttaan pitkin nettipalstoja. Myynnissä olevia autojani on tälläkin palstalla ruodittu ihan avoimesti usean nimimerkin toimesta ja moneen otteeseen. Niitä on myös kritisoitu. Yleensä ihan aiheesta. Se kuuluu avoimeen keskusteluun.
Eikä faktoihin perustuvien asioiden esiin tuomisen edellytyksenä saa olla mikään kusireviirijaottelu, jossa vain ahkerimmat itsensä mainostajat saavat puheoikeuden. Sellaisessa ei voita kukaan.
Välillä hämmästyn, miten reippaasti täällä haukutaan ilmoituksia ja niissä esiintyviä autoja. Eikä se tunnu hetkauttavan ketään. Itse pyrin rajaamaan kommentoinnin sellaisiin asioihin, joilla oikeasti on käytännön merkitystä kyseessä olevien autojen ostajille tai niistä kiinnostuneille. Knoppitieto on mielestäni tällaisen palstan suola.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Suoraansanoen täällä puhutaan aika röyhkeästi toisten omaisuudesta. Mulle ainakin on tullut todella luotaantyöntävä kuva muutamastakin nimimerkistä sen perusteellä miten rumasti myynnissä olevia laitteita parjataan. Ja yleensä aivan mitättömistä jutuista mitkä korjaa matkalla kotiin. Toki jos ei osaa mitään tehdä niin saattaahan se harmittaa. Enkä nyt kohdista tätä Karel sinulle.
Minäkin olen tehnyt yhtä ja toista ja entisöinyt parikin Mersua täällä jo aiemmin esiteltyjen jälkeen, mutta ei mua kiinnosta täällä enää mitään projekteja kirjoitella kun joillakin ei ole muuta tekemistä kun aukoa päätä. Enkä suinkaan ole ainut ”foorumilainen” joka on päätynyt samaan. Pidän mielummin tiedot, taidot ja esittelyt itselläni, mutta en silti lähde täällä julkisesti ruotimaan jokaista myynnissä olevaa newtimer-mersua. Toki itsekin olen sellaiseen sortunut aiemmin, mutta ei se ketään palvele. Mielummin siirryn seuraavaan ilmoitukseen kuin jään vatvomaan jotain mikä ei miellytä. Enemmän tästäkin topicista saisi irti, jos täällä haettaisiin autojen hyviä puolia ja löytöjä, eikä keskityttäisi ihan siihen pelkkään haukkumiseen. Kuten sanoin, monet noista ”vioista” on niin olemattomia, että turha nostaa metakkaa jostakin merkin sijainnista tai reijästä penkissä, ne kun on ihan perushommia kunnostuksessa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
EVO X kirjoitti: ↑Su 20.08.2023 21:32
Suoraansanoen täällä puhutaan aika röyhkeästi toisten omaisuudesta. Mulle ainakin on tullut todella luotaantyöntävä kuva muutamastakin nimimerkistä sen perusteellä miten rumasti myynnissä olevia laitteita parjataan. Ja yleensä aivan mitättömistä jutuista mitkä korjaa matkalla kotiin. Toki jos ei osaa mitään tehdä niin saattaahan se harmittaa. Enkä nyt kohdista tätä Karel sinulle.
Minäkin olen tehnyt yhtä ja toista ja entisöinyt parikin Mersua täällä jo aiemmin esiteltyjen jälkeen, mutta ei mua kiinnosta täällä enää mitään projekteja kirjoitella kun joillakin ei ole muuta tekemistä kun aukoa päätä. Enkä suinkaan ole ainut ”foorumilainen” joka on päätynyt samaan. Pidän mielummin tiedot, taidot ja esittelyt itselläni, mutta en silti lähde täällä julkisesti ruotimaan jokaista myynnissä olevaa newtimer-mersua. Toki itsekin olen sellaiseen sortunut aiemmin, mutta ei se ketään palvele. Mielummin siirryn seuraavaan ilmoitukseen kuin jään vatvomaan jotain mikä ei miellytä. Enemmän tästäkin topicista saisi irti, jos täällä haettaisiin autojen hyviä puolia ja löytöjä, eikä keskityttäisi ihan siihen pelkkään haukkumiseen. Kuten sanoin, monet noista ”vioista” on niin olemattomia, että turha nostaa metakkaa jostakin merkin sijainnista tai reijästä penkissä, ne kun on ihan perushommia kunnostuksessa.
En ole mistään em. mainitusta eri mieltä. Ja on erittäin harmi jos tympeän ilmapiirin takia arvokasta tietoa jää jakamatta.
Olen myös huomannut, että toisinaan kiitoksen saaminen riippuu siitä onko kysymykseen vastannut oikea vai väärä nimimerkki.
Ja joskus myös rajan veto voi olla vaikeaa. Paljon yritetään myydä paskaa paketissa, eikä ostaja välttämättä tajua. Hinnasta loppupeleissä on kiinni kuinka paljon pikku virheet painaa. Milloin sitten on syytä vinkata ja milloin ei? Harrastefoorumissa kynnyksen soisi olevan aika matalalla.
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Se mitä itse olen huomannut tässä viime vuosina kun hinnat ovat nousseet, niin ihmiset katsoo että onpä nämä kalliita. Silloin yleensä se esimerkki on oikeasti hyvä tai hyvin entisöity huippuyksilö. Sitten ajatellaan vaan että tän verran nää maksaa, ja sille omalle ruoskalle lätkäistään sama tai hieman pienempi hinta, mille ei ole mitään perusteita. Se auton kuntohan tai hinta ei ole sen auton vika, vaan omistajalla/myyjällä on vääristynyt kuva arvosta. Oikeasti hyvistä voi ja pitääkin pyytää, ja kyllähän ne menee kaupan jos ovat rehtejä. Ne muut sitten ei ”yllätys” mene. Ehkä se aiheuttaa juuri sen päänaukomisen kun siitä ei helmestä pyydetään liikaa, järkevällä hinnallahan se ei aiheuttaisi keskustelua. Monet ei niin harrastajat on aivan kujalla siitä mihin noiden kalliiden yksilöiden hinta perustuu ja mitkä on ne perustelut. Se että malli on sama ei vielä riitä miksi vaikka coupe 124 nykyään maksaa 10teur. Suurin osa niistä ei ole penniäkään yli 3teur arvoisia. Näin puhtaasti esimerkkinä.
Mitä tuohon ässän tulee, niin kyllä, se ei ole virheetön, se ei ole täysin orkkis, se ei ole halutuimmalla koneella, se ei ole vähän ajettu jne. Mutta, se on todella siisti ja ehjä auto. Varusteissa on vikoja, mutta ne on tehtävissä, niiden käyttö ei ole ollut omistajalla tarpeen. Tuolla ei myöskään tavoitella hinnan suhteen kuuta taivaalta, mutta ei sitä taas millään pilkkahinnallakaan pois anneta. Itse olen tuohon tehnyt palion töitä veljen ohella, joten se on osaltaan myös omaa kädenjälkeä. Ja kyllä, korjaisin muutaman jutun heti, mutta tämä ei ole minun, ja veljeä jos ei häiritse niin se on hänen asiansa. Ja syy miksi auto on myynnissä niin omistajalle iski SEC kuume jo parivuotta takaperin.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Macc kirjoitti: ↑Ma 21.08.2023 16:31
Vähän ohi aiheen taas, mutta onko moisia tosiaankin ollut olemassa vai onko vain joku kirjoitellut omiaan?
Olisi kyllä perin mielenkiintoinen peli.
Macc kirjoitti: ↑Ma 21.08.2023 16:31
Vähän ohi aiheen taas, mutta onko moisia tosiaankin ollut olemassa vai onko vain joku kirjoitellut omiaan?
Olisi kyllä perin mielenkiintoinen peli.
Tutun auto. Ei pitäs olla kyllä mitään moitittavaa tuossa vekottimessa. Jos muistan oikein, niin autossa oli irrallaan virheettömät oe lokasuojat ilman vilkunreikiä. Asennettu uudet tarvikkeet vilkuilla maahantuotaessa.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
EVO X kirjoitti: ↑To 24.08.2023 19:10
…
Asennettu uudet tarvikkeet vilkuilla maahantuotaessa.
Toi on kyllä arvostettavaa omistautumista auton säilyttämiselle. Ei välttämättä edes kovin kallis operaatio, mutta vaatii sen verran vaivannäköä ja sitä ennen asian ajattelemista, että varmasti melkein kaikilta jää tekemättä.
W124 250 D -92
C123 280 CE -81
W124 E 300 Turbodiesel -94
S211 E 220 CDI -09
Vaikuttais ihan järkevän hintaiselta jos on oikeasti siistikuntoinen. Aika karvalakki ja kapealistainen mutta on sentään 300d ja automaatti.
Nojoo...."puristivaroitus" - mikä noiden jalopuiden tarina on ja ainakin kyynärnoja on verhoiltu uudelleen. Mutta yleisilme on siisti ja vaikuttaa että autosta on huolehdittu.
Kas, onpa nätti peltihelma. Takavalot, vanteet ja mankka helppo vaihtaa, jalopuuthan on aikansa lisävaruste eikä haittaa mitään. Kyynärnojaan löytyy varmasti oikeaa materiaalia verhoiluksi. Hinta on edullinen jos ei mitään isompaa vikaa ole.
Bemaristi kirjoitti: ↑Pe 25.08.2023 18:05
Näyttää tosiaan hyvältä, mutta tuo sininen koetaulu taitaa näissäkin halkeilla mustaa helpommin.
Eikös se ollut niin että sinisen kojetaulun halkeamat on enempi sääntö kuin poikkeus Oliko niin että ongelma tuon sinisyyden kanssa alkoi jo 115:stä ja jatkui aina 210:een asti?
"Jos siinä on renkaat tai rinnat niin se tulee aiheuttamaan harmia ja päänvaivaa."