entä tallentuneet vikakoodit tai livedata , tutkittiinko niitä ?
Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Tallentuneet koodit oli se asr-kytkin ja can väylän lh moduulilta ei vastausta. Livedatassa arvot näytti olevan kohdillaan.epk kirjoitti: ↑Ma 04.09.2023 20:09entä tallentuneet vikakoodit tai livedata , tutkittiinko niitä ?
Kondensaattorien vaihdon jälkeen ei ole testerillä tarkastettu.
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Noh asr/abs sekoilu loppu kun käytin abs/asr pumpun releet ja johdot irti. Eli se vika on ilmeisesti siinä pumpussa tai asr releessä.
No sitten rikkaalla käymiseen. PA-suodatin vaihdettu, vieläkin tuntuu käyvän rikkaalla.
Pitänee vielä hankkia kunnollinen painemittari niin pääsee mittaamaan paineen tarkasti.
No sitten rikkaalla käymiseen. PA-suodatin vaihdettu, vieläkin tuntuu käyvän rikkaalla.
Pitänee vielä hankkia kunnollinen painemittari niin pääsee mittaamaan paineen tarkasti.
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Polttoainepaine täysin kohdallaan.
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Vaihtoehtoina on nyt sitten: Maffi (vaikka hyviä arvoja näyttiki), LH moduuli, muu sähkövika, ajoitus...
Kiertokangen anturi näytti hyviä lukemia...
Voiko säätyvä imunokan tunnistin vaikuttaa? Tai nokan asentoanturi?
Kiertokangen anturi näytti hyviä lukemia...
Voiko säätyvä imunokan tunnistin vaikuttaa? Tai nokan asentoanturi?
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Re85 vaan tankkiin, sillai reilusti niin ainakin noi co arvot saat kohdilleen
Ensipeli 124 -89 230E
Ässä W140 -92 S320
Ässä W140 -92 S320
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Noniin. Hht-winillä taas dataa seurattu, koodit luettu ja boksit nollattu. Can väylävika hävisi konkkien vaihdolla, ilmamassamittarin arvot hyvät ja kaikki muutkin anturien arvot hyvät. Silti tuntuu käyvän rikkaalla hajusta päätellen. Tässä tuntuu nyt, että ainooks vaihtoehdoks jää että jako ei ole kohdallaan. Tuntuu vaan älyttömältä kun moottori toimii normaalisti.
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Tuo, että asr/abs-vikavalot herkästi syttyvät AGM-akulla viittaa siihen, että yj-suojarele lyö osan elektroniikasta pois päältä kun akku ottaa rajusti virtaa vastaan. Ja näin kuuluukin olla.
Esim. joissakin vanhoissa venemoottoreissa, joissa ei ole ylijännitesuojausta elektroniikalla, ei suositella lainkaan AGM-akkuja.
En tunne LH:ta, mutta en hämmästyisi vaikka sekin liittyisi tähän samaan kuvioon.
Tutkittiinko vanhoja tulppia? Oliko niissä eroja? Mitattiinko suutintestissä niiden tuotot/erot?
Esim. joissakin vanhoissa venemoottoreissa, joissa ei ole ylijännitesuojausta elektroniikalla, ei suositella lainkaan AGM-akkuja.
En tunne LH:ta, mutta en hämmästyisi vaikka sekin liittyisi tähän samaan kuvioon.
Tutkittiinko vanhoja tulppia? Oliko niissä eroja? Mitattiinko suutintestissä niiden tuotot/erot?
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Noniin. Palataas tähän asiaan. Jakoketjussa venymää. Nokat 8 astetta myöhässä. Hydrauliset nostajat olivat myös aivan jumissa.
Vaihtelen tässä lähipäivinä ketjun ja katsotaan rupeeko rikkaalla käyminen häviämään. Nostajat purin ja putsasin, johan rupesivat liikkumaan. Tässä oli Ina:n nostimet. Onkohan tehtaalla mersu inaa käyttänyt?
Vaihtelen tässä lähipäivinä ketjun ja katsotaan rupeeko rikkaalla käyminen häviämään. Nostajat purin ja putsasin, johan rupesivat liikkumaan. Tässä oli Ina:n nostimet. Onkohan tehtaalla mersu inaa käyttänyt?
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Uus ketju paikallaan mutta jää silti noin 5 astetta nokat jälkeen. Todennäköisesti vaikuttaa yleinen kuluminen siihen, että ei saa aivan kohilleen. Uusi ketju puoli lenkkiä lyhyempi kuin vanha. Alemmat laahaimet suht vähän kuluneet. Veikkaampa että jumiutuneet nostajat vaikuttavat noihin päästöihin, venttiilit eivät menneet kokonaan kiinni.
No totuus selviää kunhan saan loput osat ja koneen käyntiin.
No totuus selviää kunhan saan loput osat ja koneen käyntiin.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Kampiaakselin merkistä katsottuna vai mihin verratuna ?Pyle kirjoitti: ↑To 22.02.2024 21:25 Uus ketju paikallaan mutta jää silti noin 5 astetta nokat jälkeen. Todennäköisesti vaikuttaa yleinen kuluminen siihen, että ei saa aivan kohilleen. Uusi ketju puoli lenkkiä lyhyempi kuin vanha. Alemmat laahaimet suht vähän kuluneet. Veikkaampa että jumiutuneet nostajat vaikuttavat noihin päästöihin, venttiilit eivät menneet kokonaan kiinni.
No totuus selviää kunhan saan loput osat ja koneen käyntiin.
heittokellola/astelvyllä ja ykk merkki tarkastettuna ?
jos tehtaan merkiin niin ne on monesti vain ohjammassa että menee oikeallae hampalle
eli kaikissa muissa asenoissa olisi merkki reilusti pielessä,
sekin että onko astette nokilta vai kampi akselislta nehän ei ole samat
kun pyörivät eri vauhtia (5/2.5astetta)
jos ventilit kantanut niin varmasti on päästöt pilessä rittä hyvinkin siihen
Mökkillä
'
'
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Kampuran merkistä katsottuna. Nokat kun laittaa kohalleen ketju päällä niin kampuran merkki 5 astetta yli OT:n. Ykkös mäntä yläasennossa.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 23.02.2024 13:45Kampiaakselin merkistä katsottuna vai mihin verratuna ?Pyle kirjoitti: ↑To 22.02.2024 21:25 Uus ketju paikallaan mutta jää silti noin 5 astetta nokat jälkeen. Todennäköisesti vaikuttaa yleinen kuluminen siihen, että ei saa aivan kohilleen. Uusi ketju puoli lenkkiä lyhyempi kuin vanha. Alemmat laahaimet suht vähän kuluneet. Veikkaampa että jumiutuneet nostajat vaikuttavat noihin päästöihin, venttiilit eivät menneet kokonaan kiinni.
No totuus selviää kunhan saan loput osat ja koneen käyntiin.
heittokellola/astelvyllä ja ykk merkki tarkastettuna ?
jos tehtaan merkiin niin ne on monesti vain ohjammassa että menee oikeallae hampalle
eli kaikissa muissa asenoissa olisi merkki reilusti pielessä,
sekin että onko astette nokilta vai kampi akselislta nehän ei ole samat
kun pyörivät eri vauhtia (5/2.5astetta)
jos ventilit kantanut niin varmasti on päästöt pilessä rittä hyvinkin siihen
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Eli jos kampurn merkkiin laittaa kohdilleen nokat 2.5 pielssä(ei taida noiken hampaiten tiheys)antaa myöden siirtää tuota 2.5)
jos kampura olisi hampaan pilessä niin olisi enemän(tosin ei enän muisti kuvaa miten tiehä hammsatus mutta yleensä 1 hammas alapäässä vaikuttaa enemän kuin tuon 5 )
syitä moiseen kulumaa rattais epätarkat merkit(merkit osoitaa vain mille hapaale)
jos asiast haluua varmmuden niin stoppari tappi, astelevy, heittokello ja nokkien tiedot milloin
ventili aukkeaa/sulkeuttuu ja sitten mittaa onko kohdillaan vai ei
Mökkillä
'
'
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Siirsin hampaalla nokkia aikasemmaks, nii nokat on sillä asetuksella 10 astetta kampuraa edellä. Varmaan paras jättää tohon vitoseen.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Ma 26.02.2024 15:08Eli jos kampurn merkkiin laittaa kohdilleen nokat 2.5 pielssä(ei taida noiken hampaiten tiheys)antaa myöden siirtää tuota 2.5)
jos kampura olisi hampaan pilessä niin olisi enemän(tosin ei enän muisti kuvaa miten tiehä hammsatus mutta yleensä 1 hammas alapäässä vaikuttaa enemän kuin tuon 5 )
syitä moiseen kulumaa rattais epätarkat merkit(merkit osoitaa vain mille hapaale)
jos asiast haluua varmmuden niin stoppari tappi, astelevy, heittokello ja nokkien tiedot milloin
ventili aukkeaa/sulkeuttuu ja sitten mittaa onko kohdillaan vai ei
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
No nyt se on saatu käyntiin. Tuntuu kyllä vastaavan kaasuun paremmin. Edelleen kyllä haisee, mutta ei ehkä enää niin paljoa. No selviää tarkemmin keväällä kun saa auton ajoon.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5315
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Jättää siihen missä lähinnä oikeaa,
jos merkit ei osu ihan joko rattaat kulunut sen verran tai
merkit vain osoitamassa lähinnä oikeaa hammasta
Mökkillä
'
'
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Joo lähimpään jätin. Pitää vielä mitata puristukset että tuliko muutosta mihinkään.FinlandMerceds kirjoitti: ↑Pe 01.03.2024 08:56Jättää siihen missä lähinnä oikeaa,
jos merkit ei osu ihan joko rattaat kulunut sen verran tai
merkit vain osoitamassa lähinnä oikeaa hammasta
Re: Päästöt W140 -91 300SE LH-SFI
Ohivuodot mitattu. Aika rajua vuotoa öljytilaan sylintereiltä joissa oli puristuspaine matalampi. Tästähän ne palokaasut menevätkin sitten huohottimien kautta imusarjaan, mikä selittäisi huonon palamisen ja päästöt. Elikkä nopeesti pääteltynä männän renkaat jumissa tai poikki.
Mahdollista on että olisivat vaan jumissa, koska auto seisonut yhdessä vaiheessa lähes kymmenen vuotta.
Kokeiltava tukkia imusarjasta huohotinreijät ja kokeilla onko eroa.
No hyvin suurella todennäköisyydellä kone on avattava, mutta saa jäädä myöhemmäksi.
Mahdollista on että olisivat vaan jumissa, koska auto seisonut yhdessä vaiheessa lähes kymmenen vuotta.
Kokeiltava tukkia imusarjasta huohotinreijät ja kokeilla onko eroa.
No hyvin suurella todennäköisyydellä kone on avattava, mutta saa jäädä myöhemmäksi.