Vähän kaverin (joka noiden museointihommien likellä pörrää) mielipidettä kyselin tähän, hän sanoi että hyvinkin on voitu hyväksyä/ voidaan hyväksyä jos valmistenumerolla tulee oikean mallinen auto ja se vastaa museokatsastettavaa autoa.Karel kirjoitti: ↑Ti 12.09.2023 15:49 Olen tähän asti ollut siinä käsityksessä, että korinvaihtoviritys on suora hylkäysperuste museoleimalle, mutta saatan olla väärässä.
Tämmöinen tuomio ainakin viimeksi langetettiin kun klubilla oli museotarkastajien kanssa puhetta. Siitä on tosin jo useampia vuosia, ja tilanne on voinut muuttua.
Kun ei jokaisen auton ammattilaisia nämä tarkastajat ole, niin mistäpä ymmärtäisivät mille jokaisen auton valmistenumero kuuluisi näyttää ja millaisena se tarkasti on tullut tehtaalta.
Ilmeisesti viimeisin vastuu on katsurilla joka auton hyväksyy ja hänen pitäisi tarkemmin ymmärtää millainen auto kuuluu olla.
Näin ymmärsin, kun kysyin. Olen saattanut jotain käsittää väärin, en ketään tahdo junan alle heittää mutta kävisi (ainakin minun) järkeen.
Asia olisi erikseen jos esim C123 olisi ambulanssin identiteetillä ja museokatsastettu, se olisi jo mielestäni melko räikeä