Mikä tämä mötikkä etulampun alla on ja mikä neste siinä kulkee, eli mikä tulee vuotamaan kun otan putken pois siivoamista varten?
En ole tuollaista aikaisemmin nähnyt, joten viisaammat auttakaa

Ovat sen verran paksua tavaraa, että koko auto ruostuu pois ympäriltä ennen kuin tuo on puhki, mutta jokainen saa tietysti tehdä kuten haluaa. Jos laite toimii, en paisuttaisi projektia enempää.Jürgen kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 16:35 Tuo kuivain näyttää niin haperolta että kannattaa vaihtaa uusi tilalle. Käy ilmastointifirmassa että tyhjentää järjestelmän, ota purkki pois sen jälkeen ja tulppaa putket huolellisesti. Hitsaushommien jälkeen uusi purkki uusilla tiivisteillä ja ilmastoinnin huolto niin taas pelittää.
Mikäli järjestelmä todetaan tyhjäksi, se on merkki vuodosta ja silloin kannattaa tarkastaa lauhdutinkennon kunto samalla.
Ettei vuosikausia vanhaa kuivainta kannata uusiaKarel kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 16:48Ovat sen verran paksua tavaraa, että koko auto ruostuu pois ympäriltä ennen kuin tuo on puhki, mutta jokainen saa tietysti tehdä kuten haluaa. Jos laite toimii, en paisuttaisi projektia enempää.Jürgen kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 16:35 Tuo kuivain näyttää niin haperolta että kannattaa vaihtaa uusi tilalle. Käy ilmastointifirmassa että tyhjentää järjestelmän, ota purkki pois sen jälkeen ja tulppaa putket huolellisesti. Hitsaushommien jälkeen uusi purkki uusilla tiivisteillä ja ilmastoinnin huolto niin taas pelittää.
Mikäli järjestelmä todetaan tyhjäksi, se on merkki vuodosta ja silloin kannattaa tarkastaa lauhdutinkennon kunto samalla.
Kun näyttää että olen tällä hetkellä ainut tähän kommentoinut jolla asiantuntija-titteli on (kuuluisi monelle muullekin, tähänkin kirjoittaneelle), niin kommentoidaan nyt vielä sen verran että minä en tarkoittanut että tuota kuivainta kannattaisi tässä ja nyt lähteä vaihtamaanKarel kirjoitti:...asiantuntijat kommentoivat, mutta...
Tosiaan. Täytyy jatkossa valita sanansa huolellisemmin, ettei tule väärinkäsityksiä. Asiantuntija-viittaus ei siis ollut osoitettu kenellekään erityisesti.dealer kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 19:43Kun näyttää että olen tällä hetkellä ainut tähän kommentoinut jolla asiantuntija-titteli on (kuuluisi monelle muullekin, tähänkin kirjoittaneelle), niin kommentoidaan nyt vielä sen verran että minä en tarkoittanut että tuota kuivainta kannattaisi tässä ja nyt lähteä vaihtamaanKarel kirjoitti:...asiantuntijat kommentoivat, mutta...varmasti sopii oikein hyvin auton muuhun olemukseen tuollaisena.
Sitten jos auto tulevana kesänä liikkuu ja helteet vaivaa eikä kylmää tule, niin vain pölvästi teettäisi tai yrittäisi teettää ilmastoinnille huoltoa vaihdattamatta tuon näköistä kuivainta.
Jaa. Mersunkin olen vaihtanut puhkiruostumisen takia. Kuivaimen jätin silloin sikseen.
Karel kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 20:11
Sitten pieni veikkauskierros: jos tuon auton veisi ”ilmastointihuoltoja” mainostavaan putiikkiin, ja pyytäisi moisen käsittelyn, kuinka moni liike ehdottaisi kuivaimen vaihtoa? Ja kuinka moni pistäisi vain aineet huoltolaitteen kautta kiertoon, ja veloittaisi ne kohtuulliset 149,- euroa?
Kyllä, olet oikeassa, mutta jos autoa korjataan kuten Strömsössä, eli kova vauhti päällä, niin sitten Jürgenin neuvoilla.Karel kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 19:24 Niin, ajatus tässä oli nyt se, että jos ilmastointi toimii kuten kuuluu, niin korjataan/vaihdetaan osia sitten kun aihetta on.
Lumoavan pieteetillä täällä asiantuntijat kommentoivat, mutta kun katsoo miltä väyryset keskimäärin tuolla nettiautossa ja tien päällä näyttävät, niin elämä ihan täällä maan pinnalla on jotakin kaukana ideaalista. Sanotaanko näin, että ennen kuin ennakoivana huoltona aletaan ruostuneita kuivaimia uusia, niin listalla taitaa olla aika paljon tähdellisempää tekemistä. Lopputuloksena hyviin aikeisiin on yleensä avoimeksi hapettumaan jätetty ilmastointi kun ”tuli sitten kaikkea muutakin eteen”, valitettavasti.
Tämä nyt ihan tuntematta kyselijän auton yleiskuntoa ja budjettia sen tarkemmin.
-------Jürgen kirjoitti: ↑Pe 29.09.2023 16:35 Tuo kuivain näyttää niin haperolta että kannattaa vaihtaa uusi tilalle. Käy ilmastointifirmassa että tyhjentää järjestelmän, ota purkki pois sen jälkeen ja tulppaa putket huolellisesti. Hitsaushommien jälkeen uusi purkki uusilla tiivisteillä ja ilmastoinnin huolto niin taas pelittää.
Mikäli järjestelmä todetaan tyhjäksi, se on merkki vuodosta ja silloin kannattaa tarkastaa lauhdutinkennon kunto samalla.