W206 threadi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Eilen auto löytyi parkkihallista kaikki ovien ikkunat tasan puoliväliin auki, vaikka auto jätettiin halliin ja lukittiin normaalisti ikkunat kiinni. Auto ehti olla parkissa noin 3 tuntia. Jos tämä olisi sattunut ulkona, olisi auto kastunut pahasti, koska ulkona satoi. Ei ole tietoa mitä on tapahtunut, onko auto avannut ikkunat itsestään vai onko joku häiriö tai rosvo sen tehnyt. Mitään tavaraa ei autosta ole hävinnyt.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13726
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: La 07.10.2023 10:25 Eilen auto löytyi parkkihallista kaikki ovien ikkunat tasan puoliväliin auki, vaikka auto jätettiin halliin ja lukittiin normaalisti ikkunat kiinni. Auto ehti olla parkissa noin 3 tuntia. Jos tämä olisi sattunut ulkona, olisi auto kastunut pahasti, koska ulkona satoi. Ei ole tietoa mitä on tapahtunut, onko auto avannut ikkunat itsestään vai onko joku häiriö tai rosvo sen tehnyt. Mitään tavaraa ei autosta ole hävinnyt.
Kai kännykkään tuli ilmoitus avoimista ikkunoista, pitäisi tulla mutta jää helposti huomaamatta? Tuskin vahingossa comfort opening toimintoa käytetty, varsinkin jos ikkunat puoliväliin avattu. Onko kattoluukkua, oliko auki?
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Autohalli on syvällä maan alla eikä siellä ole radiokenttää ollenkaan, joten ei tullut viestiä kännykkään. Ei ole kattoluukkua.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Vehon huoltosopparin kuukausimaksu nousee 10% C-mersulle. Perustelut käy ilmi kirjeestä (kuva).

Ihanan kallista.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Tervehdys. Nyt on pari kuukautta ajeltu s206 300e mallilla ja tyytyväinen olen ollut vaikka yksi korjaamo käynti tuli heti alkuun. Vaihdettiin takuuseen tuulilasin stereokamera ja polttoainepumppu, josta on ihan takaisinkutsu olemassa. Kysymykseni olisi, onko kenelläkään samassa mallissa tehdasasenteista tai jälkeenpäin asennettua webastoa joka sisätilojen lisäksi lämmittää myös moottorin? Saattaa kysymyksenä kuulostaa naurettavalta kun hybridissähän esilämmitys onnistuu kyllä sähköllä ilman webastoa, mutta se lämmittää vain sisätilat. Ja kun nämähän on ohjelmoitu siten että kylmemmässä kuin -11c polttomoottori hörähtää käyntiin. Joten haluaisin omaani webaston jolla ehkäisen moottorin kylmäkäynnistykset.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1220
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

C 63 S E PERFORMANCE F1 Edition esitelty. Tunnusmerkkinä mm. F1-logo kojelaudassa:
Kuva
https://www.mercedes-benz.com.au/passen ... ition.html
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Kysymys tämän 206 mallin m254 moottoriöljyistä. Tästähän on olemassa c300 kevythybridi ja c300e plugin hybridi, molemmissa sama 2.0 bensakone.
Miksi tuohon c300 versioon suositellaan 229.71/229.72 0w-20 acea c5 öljyä ja c300e malliin 229.51/229.52 0w40 acea c3 öljyä? Täysin sama kone, moottoriohjelmoinnissa ainut ero.
Nuohan on täysin eri öljyt ja 229.71/72 c5 ei ole yhteensopiva vanhempien c3 versiota käyttävien moottorien kanssa, mutta mersu suosittelee samaan moottoriin täysin eri luokituksen öljyjä.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1287
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

No ei ne nyt niin täysin ole erilaisia. Molemmat on öljyä, lienee kysymys luokittelusta,jossa pyritään optimoimaan joku standardi joilla on joku päästöluokitus kirjattu

Oletko katsonut moisien öljyjen erot todellisuudessa?
Avatar
puunakki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 620
Liittynyt: Ke 27.05.2015 08:38

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja puunakki »

Miten ei ole yhteensopivia? Omaan S213 saa laittaa 229.52 tai 229.72
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19

Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86

Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
vito109cdi447
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ke 01.06.2022 10:04

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja vito109cdi447 »

Devi82 kirjoitti: To 28.12.2023 22:34 Tervehdys. Nyt on pari kuukautta ajeltu s206 300e mallilla ja tyytyväinen olen ollut vaikka yksi korjaamo käynti tuli heti alkuun. Vaihdettiin takuuseen tuulilasin stereokamera ja polttoainepumppu, josta on ihan takaisinkutsu olemassa. Kysymykseni olisi, onko kenelläkään samassa mallissa tehdasasenteista tai jälkeenpäin asennettua webastoa joka sisätilojen lisäksi lämmittää myös moottorin? Saattaa kysymyksenä kuulostaa naurettavalta kun hybridissähän esilämmitys onnistuu kyllä sähköllä ilman webastoa, mutta se lämmittää vain sisätilat. Ja kun nämähän on ohjelmoitu siten että kylmemmässä kuin -11c polttomoottori hörähtää käyntiin. Joten haluaisin omaani webaston jolla ehkäisen moottorin kylmäkäynnistykset.
Onnistuiko Webaston asennus autoosi? Täällä W206 plugari kaipaisi jonkinlaisen esilämmityksen myös moottorille. Onko mahdollista tehdä ohjelmointi, että autossa oleva sähkövastus lämmittäisi sisätilan lisäksi moottorin?
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

vito109cdi447 kirjoitti: Su 12.05.2024 15:14
Devi82 kirjoitti: To 28.12.2023 22:34 Tervehdys. Nyt on pari kuukautta ajeltu s206 300e mallilla ja tyytyväinen olen ollut vaikka yksi korjaamo käynti tuli heti alkuun. Vaihdettiin takuuseen tuulilasin stereokamera ja polttoainepumppu, josta on ihan takaisinkutsu olemassa. Kysymykseni olisi, onko kenelläkään samassa mallissa tehdasasenteista tai jälkeenpäin asennettua webastoa joka sisätilojen lisäksi lämmittää myös moottorin? Saattaa kysymyksenä kuulostaa naurettavalta kun hybridissähän esilämmitys onnistuu kyllä sähköllä ilman webastoa, mutta se lämmittää vain sisätilat. Ja kun nämähän on ohjelmoitu siten että kylmemmässä kuin -11c polttomoottori hörähtää käyntiin. Joten haluaisin omaani webaston jolla ehkäisen moottorin kylmäkäynnistykset.
Onnistuiko Webaston asennus autoosi? Täällä W206 plugari kaipaisi jonkinlaisen esilämmityksen myös moottorille. Onko mahdollista tehdä ohjelmointi, että autossa oleva sähkövastus lämmittäisi sisätilan lisäksi moottorin?
En ole asennuttanut webastoa kun en tiedä onko se näihin malleihin mahdollista. Täytyy ennen talvea ottaa webastoguruun yhteyttä ja kysellä vaihtoehtoja webasto/sen ptc vastuksen koodaus myös moottoria lämmittäväksi. Ilmoittele toki sinäkin jos aiemmin saat asiaan inffoa.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

puunakki kirjoitti: Pe 10.05.2024 23:24 Miten ei ole yhteensopivia? Omaan S213 saa laittaa 229.52 tai 229.72
Asiasta en mitään tiedä, mutta mobilin sivuilla vaan lukee että 229.72 käyttävään moottoriin ei voi laittaa 229.52 öljyä ja sama toisinpäin.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Oikean takarenkaan rengaspaineanturi antautui. Täytyy käydä kysymässä kuuluuko huoltosoppariin sen vaihto?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Kuuluu huoltosoppariin kun oli ensiasennusrengassarja. Rengaspaineanturi meni tilaukseen Saksasta.
itärajanpepe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: La 20.07.2024 15:41

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja itärajanpepe »

MB C300e plug in hybrid vm. 2022. kokemukset 2 vuoden ja 45 000 km. ajalta: Ei mitään vikoja. 2 huoltoa tehty ohjelman mukaan. Bensan kulutus 2.0l/100 km. Sähkö 16.4 kwh./100 km. 75 % ajosta sähköllä ja 25 % bensamoottorilla. Sähkörange kesällä tavallisesti 110 km. - 115 km. ja talvella 70 km. - 90 km. Pisin sähköajo kesällä 128 km. Bensamoottorilla kulutus pitkässä maantieajossa 4 - 5 l./100 km. Pisin rangenäkymä 1350 km. kun tankki täynnä bensaa (50 l.) ja ajoakku täyteen ladattu. Bensamoottori käynnistyy talvella sähkön tueksi tavallisesti pakkasen ollessa - 13 astetta. Tällöin omassa ajossa moottori ajetaan täysin kuumaksi. Mersun uusi hybridi on siitä hyvä, että ainakaan omassa ajossa bensamoottori ei käynnisty koskaan vain hetkeksi, jolloin ei tule mitään ongelmaa ylimääräisestä bensan joutumisesta öljyn sekaan. Ajan tavallisesti pitkät maantieajot (200 km. - 500 km.) aina battery hold tilassa ja säästän sähkön kaupunkiajoon ym. pienempään ajoon. 110 - 115 km. sähkörange on niin pitkä, että auto on tuon 75 % ajosta täysi sähköauto kaikkine esilämmitysetuineen. Lisäksi sähkömoottorin teho riittää hyvin ihan ripeäänkin ajoon, joten tästäkään syystä bensamoottori ei käynnisty turhaan. Kannattaa huomioida kaikista keskusteluista huolimatta, että tässä plugarissa ohjekirjassa lukee, että jos bensamoottorin lyhyitä käynnistymisiä tulee paljon, olisi hyvä ajaa bensamoottori kuumaksi 2 - 3 viikon välein 50 km. maantielenkillä. Jos näitä lyhyitä käynnistyksiä ei ole, moottorin erikseen kuumaksia ajaminen on tarpeetonta. Omassa ajossa siis juuri näin. Ts. mitään ylimääräisiä ajoja ei tarvitse tehdä. Ajotietokoneen näytöstä voi myös katsoa öljynmäärän tilan. Itsellä öljymäärä on ollut koko 45 000 km. samalla tasolla. Jos bensaa jäisi öljyn joukkoon liikaa, se näkyisi öljyn tason nousuna ja olisi helppo ajotietokoneen näytöltä havaita. 313 hv. liikuttaa 2100 kg. painavaa autoa täysin riittävästi ainakin itselleni. TM koeajossa 0 - 100 km./h kiihtyvyys oli tasan 6 sekuntia. Voin vain todeta, että hyvä auto ainakin tähän mennessä.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1321
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

S206 kävi Wetterillä ja rengaspaineanturit on nyt vaihdettu ja toimii. Käytin auton pesussa. Tämä auto muuten likaantuu hitaasti tai lika ei vain näy tummansinisessä. Tarvitsee pestä harvemmin kuin edellinen metallimusta S204. Varmaan eturoiskeläpät auttaa tässä. Tosin S204ssa oli myös eturoiskeläpät uudesta asti.

Mittarissa nyt noin 19000. Keskikulutus 6.7 uudesta asti. Takaluukku, lukot ja ikkunat toimii nyt ohjelmistopäivitysten jälkeen. Ainoa kummajainen, joka on jäljellä on istuinten asetusmuisti, joka ei anna pikavalintojen toimia ennenkuin käyttäjä on valittu, vaan pitää edellisen käyttäjän asetuksen. Autoon ei siis pääse istumaan mukavasti, jotta voisi vaihtaa käyttäjän keskipaneelista. Mersu voisi kehittää avainta siten että auto tunnistaisi käyttäjän avaimesta.

Hohhoijaa, Vehon huolenpitosopparin hinta nousee taas

"haluamme tiedottaa tulevasta arvonlisäveromuutoksesta, joka vaikuttaa huolenpitosopimustemme hinnoitteluun. Kuten aiemmin tiedotettu, Suomen hallitus on päättänyt nostaa arvonlisäveron (ALV) 24 %:sta 25,5 %:iin. Tämä muutos astuu voimaan 1.9.2024 alkaen.

Arvonlisäveron korotuksen vuoksi joudumme päivittämään myös Mercedes-Benzin henkilö- ja pakettiautojen huolenpitosopimushinnoittelua vastaavasti. Uudet päivitetyt hinnat tulevat voimaan kaikissa 1.9.2024 jälkeen tapahtuvissa huolenpitosopimusten asiakaslaskutuksissa."
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3096
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Sharedoc kirjoitti: To 29.08.2024 09:51 S206 kävi Wetterillä ja rengaspaineanturit on nyt vaihdettu ja toimii. Käytin auton pesussa. Tämä auto muuten likaantuu hitaasti tai lika ei vain näy tummansinisessä. Tarvitsee pestä harvemmin kuin edellinen metallimusta S204. Varmaan eturoiskeläpät auttaa tässä. Tosin S204ssa oli myös eturoiskeläpät uudesta asti.

Mittarissa nyt noin 19000. Keskikulutus 6.7 uudesta asti. Takaluukku, lukot ja ikkunat toimii nyt ohjelmistopäivitysten jälkeen. Ainoa kummajainen, joka on jäljellä on istuinten asetusmuisti, joka ei anna pikavalintojen toimia ennenkuin käyttäjä on valittu, vaan pitää edellisen käyttäjän asetuksen. Autoon ei siis pääse istumaan mukavasti, jotta voisi vaihtaa käyttäjän keskipaneelista. Mersu voisi kehittää avainta siten että auto tunnistaisi käyttäjän avaimesta.

Hohhoijaa, Vehon huolenpitosopparin hinta nousee taas

"haluamme tiedottaa tulevasta arvonlisäveromuutoksesta, joka vaikuttaa huolenpitosopimustemme hinnoitteluun. Kuten aiemmin tiedotettu, Suomen hallitus on päättänyt nostaa arvonlisäveron (ALV) 24 %:sta 25,5 %:iin. Tämä muutos astuu voimaan 1.9.2024 alkaen.

Arvonlisäveron korotuksen vuoksi joudumme päivittämään myös Mercedes-Benzin henkilö- ja pakettiautojen huolenpitosopimushinnoittelua vastaavasti. Uudet päivitetyt hinnat tulevat voimaan kaikissa 1.9.2024 jälkeen tapahtuvissa huolenpitosopimusten asiakaslaskutuksissa."
Ei kait huolenpitosopparin hinta €/km nouse, vaan valtion keräämään veron määrä.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Sharedoc kirjoitti: To 29.08.2024 09:51 S206 kävi Wetterillä ja rengaspaineanturit on nyt vaihdettu ja toimii. Käytin auton pesussa. Tämä auto muuten likaantuu hitaasti tai lika ei vain näy tummansinisessä. Tarvitsee pestä harvemmin kuin edellinen metallimusta S204. Varmaan eturoiskeläpät auttaa tässä. Tosin S204ssa oli myös eturoiskeläpät uudesta asti.

Mittarissa nyt noin 19000. Keskikulutus 6.7 uudesta asti. Takaluukku, lukot ja ikkunat toimii nyt ohjelmistopäivitysten jälkeen. Ainoa kummajainen, joka on jäljellä on istuinten asetusmuisti, joka ei anna pikavalintojen toimia ennenkuin käyttäjä on valittu, vaan pitää edellisen käyttäjän asetuksen. Autoon ei siis pääse istumaan mukavasti, jotta voisi vaihtaa käyttäjän keskipaneelista. Mersu voisi kehittää avainta siten että auto tunnistaisi käyttäjän avaimesta.

Hohhoijaa, Vehon huolenpitosopparin hinta nousee taas

"haluamme tiedottaa tulevasta arvonlisäveromuutoksesta, joka vaikuttaa huolenpitosopimustemme hinnoitteluun. Kuten aiemmin tiedotettu, Suomen hallitus on päättänyt nostaa arvonlisäveron (ALV) 24 %:sta 25,5 %:iin. Tämä muutos astuu voimaan 1.9.2024 alkaen.

Arvonlisäveron korotuksen vuoksi joudumme päivittämään myös Mercedes-Benzin henkilö- ja pakettiautojen huolenpitosopimushinnoittelua vastaavasti. Uudet päivitetyt hinnat tulevat voimaan kaikissa 1.9.2024 jälkeen tapahtuvissa huolenpitosopimusten asiakaslaskutuksissa."

Olen tuskaillut saman penkkien muistipaikka asetuksen kanssa, vaimo on 20cm lyhyempi minua joten ei mitään madollisuutta ahtaa itseään autoon hänen jäljiltä. Mutta siihen on kikkakolmonen. Sillä toisen henkilön profiililla tallennat 2 tai 3 nappiin penkin säädöt omilla asetuksilla. Näin tein itse, nyt vaimon jäljiltä 3 napilla saan penkin omille asetuksille ja mahdun kyytiin, sitten vain keskinäytöltä valitsee oman profiilin.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

6.11 tuli vuosi täyteen s206 c300e:n kanssa ja tyytyväinen olen. Heti oston jälkeen vaihdettiin tuulilasin stereokamera ja joku suuri ohjelmistopäivitys joka kesti veholla koko päivän, takuuseen toki nämä. Muuta häikkää ei ole ollut. Mittarissa nyt 10025km. Keskikulutus tuolta ajalta: 2,9l ja 16,0kw/h /100km. Viikko sitten vaihdoin talvirenkaat, auto ilmoittaa nyt että kaikki painetunnistimet toimimattomia. Lukuisia kertoja olen resetoinut ja käynyt ajelemassa, ei löydä paineita. Outoa jos kaikki anturit olisi samaan aikaan hajonneet ja vielä noin nopeasti, viimetalvena samat toimivat hienosti. En ole vielä ehtinyt viedä tutkittavaksi. Onko muilla ollut noiden anturien kanssa ongelmia?
Kaikkiaan onhan tämä nyt ihan eri laitos positiivisessa mielessä kuin aiempien sukupolvien mersun hybridit.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13726
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Devi82 kirjoitti: To 07.11.2024 22:11 6.11 tuli vuosi täyteen s206 c300e:n kanssa ja tyytyväinen olen. Heti oston jälkeen vaihdettiin tuulilasin stereokamera ja joku suuri ohjelmistopäivitys joka kesti veholla koko päivän, takuuseen toki nämä. Muuta häikkää ei ole ollut. Mittarissa nyt 10025km. Keskikulutus tuolta ajalta: 2,9l ja 16,0kw/h /100km. Viikko sitten vaihdoin talvirenkaat, auto ilmoittaa nyt että kaikki painetunnistimet toimimattomia. Lukuisia kertoja olen resetoinut ja käynyt ajelemassa, ei löydä paineita. Outoa jos kaikki anturit olisi samaan aikaan hajonneet ja vielä noin nopeasti, viimetalvena samat toimivat hienosti. En ole vielä ehtinyt viedä tutkittavaksi. Onko muilla ollut noiden anturien kanssa ongelmia?
Kaikkiaan onhan tämä nyt ihan eri laitos positiivisessa mielessä kuin aiempien sukupolvien mersun hybridit.
Et kerro mutta ilmeisesti uuden auton mukana tuli uudet talvirenkaan uusilla antureilla? Ei edes tarvikeanturit yhdessä talvessa happane. Kuinka pitkän lenkin olet renkaanvaihdon jälkeen ajanut?
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

DBFI kirjoitti: Pe 08.11.2024 08:45
Devi82 kirjoitti: To 07.11.2024 22:11 6.11 tuli vuosi täyteen s206 c300e:n kanssa ja tyytyväinen olen. Heti oston jälkeen vaihdettiin tuulilasin stereokamera ja joku suuri ohjelmistopäivitys joka kesti veholla koko päivän, takuuseen toki nämä. Muuta häikkää ei ole ollut. Mittarissa nyt 10025km. Keskikulutus tuolta ajalta: 2,9l ja 16,0kw/h /100km. Viikko sitten vaihdoin talvirenkaat, auto ilmoittaa nyt että kaikki painetunnistimet toimimattomia. Lukuisia kertoja olen resetoinut ja käynyt ajelemassa, ei löydä paineita. Outoa jos kaikki anturit olisi samaan aikaan hajonneet ja vielä noin nopeasti, viimetalvena samat toimivat hienosti. En ole vielä ehtinyt viedä tutkittavaksi. Onko muilla ollut noiden anturien kanssa ongelmia?
Kaikkiaan onhan tämä nyt ihan eri laitos positiivisessa mielessä kuin aiempien sukupolvien mersun hybridit.
Et kerro mutta ilmeisesti uuden auton mukana tuli uudet talvirenkaan uusilla antureilla? Ei edes tarvikeanturit yhdessä talvessa happane. Kuinka pitkän lenkin olet renkaanvaihdon jälkeen ajanut?
Kyllä auton mukana tulleet uudet renkaat ja uudet anturit. Jotka tosin eivät ole mersun oem vanteet/anturit, jossain täytyi säästää autoa ostaessa. 35km on pisin lenkki jonka olen nyt renkaidenvaihdon jälkeen ajanut. Viimesyksynä kun nämä aftermarket talvirenkaat/anturit itse vaihdoin oem kesävanteiden/anturien tilalle, ei tarvinnut tehdä mitään kuittailuja auton valikoista.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13726
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Devi82 kirjoitti: Pe 08.11.2024 12:28
Kyllä auton mukana tulleet uudet renkaat ja uudet anturit. Jotka tosin eivät ole mersun oem vanteet/anturit, jossain täytyi säästää autoa ostaessa. 35km on pisin lenkki jonka olen nyt renkaidenvaihdon jälkeen ajanut. Viimesyksynä kun nämä aftermarket talvirenkaat/anturit itse vaihdoin oem kesävanteiden/anturien tilalle, ei tarvinnut tehdä mitään kuittailuja auton valikoista.
Tavallista pidempään sain ajaa jollakin perheen uudemmista ennen kuin auto tunnisti anturit mutta joku kymmenkunta kilometriä sentään riitti. Kyllä 35 km:n lenkillä olisi kuulunut lähteä toimimaan. Myyjäliikkeessä tai jollakin kumikorjaamolla syytä käydä tarkistamassa onko antureissa mitään eloa. Pystyvät mittaamaan omalla laitteellaan renkaan ulkopuolelta.

Nykymersut tunnistaa kyllä vaihtuneet anturit automaattisesti mutta olen silti aina renkaiden vaihdossa resetoinut rengaspainevalvonnan. Ottaa sitten ainakin varmasti sen hetken rengaspaineet referenssiksi, voi olla turhaa mutta eihän siitä haittaakaan ole.
Cinetic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 20.11.2024 12:36

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Cinetic »

4kk ja 10tkm tullut c300e:llä ajettua. Tänä aikana on mm. seuraavanlaisia ongelmia ollut:

- PTC vastus antautui (korjaus n.3000€)
- Tuulilasin kamera menee huuruun ja tiputtaa kaikki ajoavustimet pois (ensi viikolla menee tutkittavaksi)
- 4 eri takaisinkutsua tehty (mm. polttoainepumppu vaihdettu)
- Infortaiment boottailut kesken kaiken itsensä
- Takaluukku on auennut itsestään, kun auto ollut parkissa ovet lukossa
- Pikalataus ei ole suostunut aina toimimaan (voi olla toki lataustolpassakin vika)
- Penkinlämmitys ei ole aina lähtenyt vaikka auton mukaan pitäisi olla täydet tehot päällä (ratti kyllä lämpenee silti)
- Ikkunoiden kromilistat ovat hapettuneet ja ilmeisen yleinen ongelma. Tämä ei itseäni haittaa kun teippasin muutenkin kromit piiloon.

Lisäksi softassa paljon bugeja tai huonoa suunnittelua mm:
- Päävalikosta kun yrittää pikavalinnalla asettaa navigoinnin kotiin niin ei ole kuin kerran tainnut toimia (valittaa että kotiosoitetta ei ole asetettu)
- Kattoikkunan peitekangas on kelautunut käyttäjän vaihdon jälkeen itsestään ikkunan eteen (vaikka molemmissa tuo on asetettu auki).
- Reittiä asettaessa ei aina vaihda automaattisesti hybriditilaan vaikka reitti olisi huomattavasti sähköistä kantamaa pidempi.
- Adaptiivisen vakkarin käyttö automaattisen nopeusrajoitustunnistuksen kanssa hyödytöntä, kun ei saa mittarivirhettä asetettua nopeuden offsetiksi.
- Penkin- ja ratinlämmitystä ei saa aktivoitumaan sovelluksen kautta (vai onko vain käyttäjävirhe?)
- Käyttäjätunnuksia ei saa sovitettua avaimiin, eli penkki on aina aivan liian edessä kun menen puolison jälkeen autoon.
- Liikennevaloissa kameran pitäisi zoomata liikennevaloihin, mutta tätä ei kertaakaan ole tapahtunut. Itse liikennevalonäkymäkin avautuu vain ehkä 1/3 kerroista kun ajan liikennevaloihin.
- Aktiivinen ohjausavustin herjaa käsien laittamisesta rattiin turhan herkästi esim. pääväylää pitkin ajaessa. Tämä nyt tietyllä tavalla koskee kyllä kaikkia autoja joissa tuo varuste ollut, mutta ehkä tässä se korostuu, kun hälytysääni hiljentää musiikin hetkeksi (etenkin podcasteja kuunnellessa todella ärsyttävä kun pitää kelata pienen matkaa taaksepäin aina).

Muuten kyllä auto aivan perhanan hieno ajaa ja mukavuus on huippuluokkaa. Taitaa olla sisämelultaan hiljaisin auto mitä olen koskaan päässyt itse kokemaan. Voimalinja on ihan ok, tosin vaihteisto on vähän turhan tökkivä. Mobiilisovellus toimii todella hyvin. Kertaakaan ei ole ollut ongelmia ja saan tehtyä kaiken tarpeellisen (pl. penkinlämmitys) sovelluksen kautta. Lisäksi on ainakin toistaiseksi ollut täysin maksuton.
Harmillisesti vaan en luota enää ollenkaan autoon ja tekisi mieli vaihtaa toiseen merkkiin, mutta vastaavalla akkukoolla olevia hybridejä on toistaiseksi aika harvassa.

Itse suosittelisin autoa todella isolla varauksella ja oikeastaan koko merkkiäkin alan jo vähän kyseenalaistamaan..

E: olen siis auton toinen omistaja ja mittarissa nyt 50tkm.
Viimeksi muokannut Cinetic, Su 24.11.2024 14:09. Yhteensä muokattu 4 kertaa.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13726
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Cinetic kirjoitti: Ke 20.11.2024 13:00 4kk ja 10tkm tullut c300e:llä ajettua. Tänä aikana on mm. seuraavanlaisia ongelmia ollut:

- PTC vastus antautui (korjaus n.3000€)
- Tuulilasin kamera menee huuruun ja tiputtaa kaikki ajoavustimet pois (ensi viikolla menee tutkittavaksi)
- 4 eri takaisinkutsua tehty (mm. polttoainepumppu vaihdettu)
- Infortaiment boottailut kesken kaiken itsensä
- Takaluukku on auennut itsestään, kun auto ollut parkissa ovet lukossa
- Pikalataus ei ole suostunut aina toimimaan (voi olla toki lataustolpassakin vika)
- Penkinlämmitys ei ole aina lähtenyt vaikka auton mukaan pitäisi olla täydet tehot päällä (ratti kyllä lämpenee silti)

Lisäksi softassa paljon bugeja tai huonoa suunnittelua mm:
- Päävalikosta kun yrittää pikavalinnalla asettaa navigoinnin kotiin niin ei ole kuin kerran tainnut toimia (valittaa että kotiosoitetta ei ole asetettu)
- Kattoikkunan peitekangas on kelautunut käyttäjän vaihdon jälkeen itsestään ikkunan eteen (vaikka molemmissa tuo on asetettu auki).
- Reittiä asettaessa ei aina vaihda automaattisesti hybriditilaan vaikka reitti olisi huomattavasti sähköistä kantamaa pidempi.
- Adaptiivisen vakkarin käyttö automaattisen nopeusrajoitustunnistuksen kanssa hyödytöntä, kun ei saa mittarivirhettä asetettua nopeuden offsetiksi.
- Penkin- ja ratinlämmitystä ei saa aktivoitumaan sovelluksen kautta (vai onko vain käyttäjävirhe?)
- Käyttäjätunnuksia ei saa sovitettua avaimiin, eli penkki on aina aivan liian edessä kun menen puolison jälkeen autoon.

Muuten kyllä auto aivan perhanan hieno ajaa ja mukavuus on huippuluokkaa. Taitaa olla sisämelultaan hiljaisin auto mitä olen koskaan päässyt itse kokemaan. Voimalinja on ihan ok, tosin vaihteisto on vähän turhan tökkivä. Harmillisesti vaan en luota enää ollenkaan autoon ja tekisi mieli vaihtaa toiseen merkkiin, mutta vastaavalla akkukoolla olevia hybridejä on toistaiseksi aika harvassa.

Itse suosittelisin autoa todella isolla varauksella ja oikeastaan koko merkkiäkin alan jo vähän kyseenalaistamaan..
Tarkoitatko että olet uutena auton ostanut ja jo kymppitonnin jälkeen on PTC-vastus vaihdettu? Onhan tuo monelta muultakin aivan liian pienestä käytöstä hajonnut mutta 10 tkm kuulostaa jo vähältä. Ehkä muut ei käytä sitä niin paljoa esilämmitykseen.

Meillä 213-korinen kärsi noista tuulilasikameran ongelmista ja vasta kolmannella korjaamokäynnillä ongelma oli korjaamolle itsestäänselvyys. Ymmärsin että lämmitys on muuttunut ja siihen liittyvä osa vaihdettu.

Mikä MBUX softaversio sinulla on? Luulisi uusimmista nuo buuttaukset olevan korjattu.

Ainakin joidenkin mersumallien ohjekirjakin kertoo miten avaimen saa paritettua profiiliin mutta autosta vaan ei löydy kyseistä valikkoa.

Takaluukun aukeaminen itsestään kuulostaa jo vakavalta ongelmalta. Olet kaiketi varma että kyse ei ole takapuskurin alla kuljeskelevasta kissasta samalla kun avain on auton lähistöllä (avustin toimii kuten suunniteltu).
tahtoomersun
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3096
Liittynyt: Pe 06.12.2013 14:02

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja tahtoomersun »

Tuon takaluukun kanssa saattaa olla sama ilmiö minkä olen EQB:n kanssa huomannut, eli se kaukkarin nappi, joka avaa takaluukun on todella herkkä. Jos kaukkari on vaikka farkkujen taskussa, niin tosi helposti avaa takaluukun vahingossa.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Cinetic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 20.11.2024 12:36

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Cinetic »

DBFI kirjoitti: Ke 20.11.2024 13:48 Tarkoitatko että olet uutena auton ostanut ja jo kymppitonnin jälkeen on PTC-vastus vaihdettu? Onhan tuo monelta muultakin aivan liian pienestä käytöstä hajonnut mutta 10 tkm kuulostaa jo vähältä. Ehkä muut ei käytä sitä niin paljoa esilämmitykseen.
En ole auton ensimmäinen omistaja, autolla oli ajettu vastuksen hajoamisen aikaan n.45tkm (-22vm). Oli muuten harmillinen vaiva, kun rampautti auton aivan kokonaan ja piti hinurilla viedä korjaamon pihaan (ja tietysti juuri kun puoliso oli toisella puolella Suomea auton kanssa :thumbup: ).

Takaluukkuasia voi toki olla ihan vahinkopainallus. Työpaikalla tuo on ainakin tapahtunut ja siellä auto on linnuntietä aika lähellä työpistettä. Kulkukissoja ei teollisuusalueella ole näkynyt ja en muuten edes tiedä onko takapuskurin alla anturointia? En ole ainakaan "potkimalla" sitä saanut koskaan auki.

Ohjelmistoversio: RL_NTG7_E211.206_21244AC3 MBUX 47139
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 76
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Cinetic kirjoitti: Ke 20.11.2024 14:57
DBFI kirjoitti: Ke 20.11.2024 13:48 Tarkoitatko että olet uutena auton ostanut ja jo kymppitonnin jälkeen on PTC-vastus vaihdettu? Onhan tuo monelta muultakin aivan liian pienestä käytöstä hajonnut mutta 10 tkm kuulostaa jo vähältä. Ehkä muut ei käytä sitä niin paljoa esilämmitykseen.
En ole auton ensimmäinen omistaja, autolla oli ajettu vastuksen hajoamisen aikaan n.45tkm (-22vm). Oli muuten harmillinen vaiva, kun rampautti auton aivan kokonaan ja piti hinurilla viedä korjaamon pihaan (ja tietysti juuri kun puoliso oli toisella puolella Suomea auton kanssa :thumbup: ).

Takaluukkuasia voi toki olla ihan vahinkopainallus. Työpaikalla tuo on ainakin tapahtunut ja siellä auto on linnuntietä aika lähellä työpistettä. Kulkukissoja ei teollisuusalueella ole näkynyt ja en muuten edes tiedä onko takapuskurin alla anturointia? En ole ainakaan "potkimalla" sitä saanut koskaan auki.

Ohjelmistoversio: RL_NTG7_E211.206_21244AC3 MBUX 47139
Ainakin tuo ohjelmistoversio on ikivanha, uusin taitaa olla jo E5xx alkuinen. Jos autossasi vielä takuuta, vie veholle päivitykseen. Tuulilasikamera on tyyppivika ympäri maailmaa w/s206 malleissa, minullakin se vaihdettiin takuuseen.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Cinetic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 20.11.2024 12:36

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Cinetic »

Ok, pitää tuosta päivitysasiasta puhua kun auto menee kamerahuoltoon. Takuu on valitettavasti mennyt alkuvuodesta jo umpeen.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1287
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tuon ikäisessä autossa pitää kyllä mobilon toimia, keskustelua vaan sitä kautta. Kutsuu vaikka rangerin käymään kotona, siellä marmorilla tarvitse juosta
Cinetic
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ke 20.11.2024 12:36

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Cinetic »

Ok, pitää tutustua tuohon Mobiloon. Onnistuuko siis MBUX versiopäivitykset tätä kautta?
Vastaa Viestiin