No sehän on selvä tuossa on kyllä hyvä huoltohistoria, mutta kaikkihan sen tietää, ettei nuilla huoltoväleillä autoa kunnossa pidetä
Ja audion osalta jo tärkein uudistus tuli,BT dac auxin töpseliin, sitä ei usko minkä eron se tekee äänentoistoon. Lappusista katselin, jotta tuokin H/K on maksanut yli 5k€ kokonaisuudessaan eiku 4680€ , tuli näköjään vähän mersulisää
Tarkasta ainakin etukardaanin nivel ettei ole väljä. Jos pienikin välys niin samantien korjaukseen, joko uusi kardaani tai ristikko. Jos ristikko punertavassa pölyssä, on nivel väljistynyt. Katkeaa varoittamatta ja sen jälkeen matka loppuu, pahimmillaan voi halkaista moottorin tai vaihteiston jos isommasta vauhdista katkeaa.
W212 E200 BlueTec 2016
Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava
Nuo on taidettu tehdä, lapsen auto niin selvitykset on kesken. Pelkkä huoltohistorian saaminen vaatii omistajan henkilökohtaisen ilmoittautumisen marmorin tiskille henkilöllisyystodistuksen kera
Melkoinen hässäkkä tuo tavaratilan kiinnitys/kehikko hässäkkä
multiviri kirjoitti: ↑La 14.10.2023 16:30
Tarkasta ainakin etukardaanin nivel ettei ole väljä. Jos pienikin välys niin samantien korjaukseen, joko uusi kardaani tai ristikko. Jos ristikko punertavassa pölyssä, on nivel väljistynyt. Katkeaa varoittamatta ja sen jälkeen matka loppuu, pahimmillaan voi halkaista moottorin tai vaihteiston jos isommasta vauhdista katkeaa.
Nyt heräsi omakin mielenkiinto. Onko jotakin hihavakiota, millä kilsoilla etukardaani antautuu vai onko ihan tuurista kiinni? Onko tuossa joku viba käynyt suunnittelussa vai se vain osa, mikä pitää vaihtaa tietyissä kilsoissa? Tai onko vuosimalleilla/faceliftillä väliä miten tuo etukardaani kestää?
Mitä osia suosittelette käytettävän etukardaaniksi? Mersun vai onko tarvikkeet ok?
Käytin oman C350 S204 huolossa Hortautossa kesällä kun hammastanko päästi tehostimen litkut pihalle. Ohjautehostmen uusmisen kanssa 3800 EUR. Kysin samalla mikä on seuravaa iso remontti 300tkm kohdalla niin etu kardaani ehkä ja kuulemma vaikea ennakoida luotettavasti. Nelikon huollot on yllätävän kalliita. Nyt takajarruputkien uusinta, etuakselin alatukivarsien välykset, vetotukien helat ja etuvetoakselin kumit huolossa. Ensuvuodeksi jää sitten muuta tiedossa olevaa huoltoa. Olen budjetiunut kolme tonttua huoltoihin vuosittain kun itse ei osaa tehdä. Eu ole ihan riittänyt. Mutta katsastuksesta mennyt läpi helposti ja päästöt ollut 0,0 että kone lienee kunossa.
Jahas, pojan autosta havaittiin öljyvuoto ja tietenkin se v6 ominainen lauhdutin se siellä ruikkii öljyä
Joten pientä jumppaa korjaamolle, kun jarrusatulakin pitää taakse vaihtaa, mäntä täysin jumissa. Osathan ei paljoa kustanna, työtä tuossa piisaa kuitenkin, veikkaan melko liki A huoltoa veholla, vaihteistoöljyt ja nesteiden vaihto(hinnaston mukaan 850€)
Elämä on
Varmaan huohottimen venttiilikikkare syytä pistää samalla uusiksi
Öljynlauhdutin uusittu tarpeellisten muiden rojujen kanssa, korjaamolla. Turbokin oli väsynyt, joten sekin uusittiin.
Olivat väärät jäähdytinnesteen laittaneet ja muutama pultti oli jäänyt pois, joten auto jäi ottamatta ensimmäisellä kerralla vastaan.
Eilen saatiin haettua ja tänään https://papanlaukaukset.kuvat.fi/kuvat/ ... WA0001.mp4
Eli maanantaina takaisin, täytyy lähteä katsomaan näkyykö vuotokohta ja mikä siellä nyt vuotaa, jotain lienee jäänyt kesken
Orlov kirjoitti: ↑La 02.12.2023 12:19
Öljynlauhdutin uusittu tarpeellisten muiden rojujen kanssa, korjaamolla. Turbokin oli väsynyt, joten sekin uusittiin.
Olivat väärät jäähdytinnesteen laittaneet ja muutama pultti oli jäänyt pois, joten auto jäi ottamatta ensimmäisellä kerralla vastaan.
Eilen saatiin haettua ja tänään https://papanlaukaukset.kuvat.fi/kuvat/ ... WA0001.mp4
Eli maanantaina takaisin, täytyy lähteä katsomaan näkyykö vuotokohta ja mikä siellä nyt vuotaa, jotain lienee jäänyt kesken
Dieselit työntää ulos, lienee joku paluulinja jäänyt löysälle tjs on vaan niin pirun piilossa
Saavat korjaamolla työn takuuna pistää kuntoon ja kiristellä loputkin pultit.