W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
vm. 2015 W222 S-sarjalainen ilmoitti pari iltaa takaperin, että malfunction ja tauluun tuli kuva missä auton alla nuoli ylöspäin. Sen jälkeen alusta jäykistyi ja on kokoajan huomattavasti korkemmalla kuin normaalisti. Auto ei laske mihinkään vaikka seisoo yön tai kaksi pihassa.
Kävin lukemassa vikakoodit niin sain tulokseksi C152F13 - vaimennin-magn.vent. etuvas 1. ja seuraavalla sarakkeella kohdassa viestit lukee Katkos. Onko kenellekkään tuttu koodi?
Missä tuo magneetti venttiili sijaitsee ja voisiko sen piuhat käydä ihan silmämääräisesti ja käsikopelolla läpi, jos niissä olisi rispaantumisia tms. ?
Kävin lukemassa vikakoodit niin sain tulokseksi C152F13 - vaimennin-magn.vent. etuvas 1. ja seuraavalla sarakkeella kohdassa viestit lukee Katkos. Onko kenellekkään tuttu koodi?
Missä tuo magneetti venttiili sijaitsee ja voisiko sen piuhat käydä ihan silmämääräisesti ja käsikopelolla läpi, jos niissä olisi rispaantumisia tms. ?
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Vaimenninventtiili etu vasen on autossa vaimentimessa edessä vasemmalla, siis vasemmassa etuiskarissa.
Siinä vikakoodia lukiessa olisi voinut painaa tarkastukset ja lisätietoa nappeja niin selviää miten tarkistaa ja löytää mistä osasta kyse. Jos kyse virallisesta testeristä (aito tai klooni) niin se ei ole pelkkä vikakoodien lukulaite!
Siinä vikakoodia lukiessa olisi voinut painaa tarkastukset ja lisätietoa nappeja niin selviää miten tarkistaa ja löytää mistä osasta kyse. Jos kyse virallisesta testeristä (aito tai klooni) niin se ei ole pelkkä vikakoodien lukulaite!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Moro!
Kiitos tiedosta!
Kirjoitin yöllä hieman epäselvästi. Tarkennan siis, että huoltoliikkeessä kävin vikakoodit lukemassa ja heiltä sain tulosteen jossa yllämainitut tiedot.
Täytynee tutkailla johdotukset läpi huolella ja jos ei sieltä mitään löydy niin uutta palikkaa tilalle.
Kiitos tiedosta!
Kirjoitin yöllä hieman epäselvästi. Tarkennan siis, että huoltoliikkeessä kävin vikakoodit lukemassa ja heiltä sain tulosteen jossa yllämainitut tiedot.
Täytynee tutkailla johdotukset läpi huolella ja jos ei sieltä mitään löydy niin uutta palikkaa tilalle.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Johtoja voi ja kanttaa tarkistaa katsomallajesmu kirjoitti: ↑La 14.10.2023 23:30 vm. 2015 W222 S-sarjalainen ilmoitti pari iltaa takaperin, että malfunction ja tauluun tuli kuva missä auton alla nuoli ylöspäin. Sen jälkeen alusta jäykistyi ja on kokoajan huomattavasti korkemmalla kuin normaalisti. Auto ei laske mihinkään vaikka seisoo yön tai kaksi pihassa.
Kävin lukemassa vikakoodit niin sain tulokseksi C152F13 - vaimennin-magn.vent. etuvas 1. ja seuraavalla sarakkeella kohdassa viestit lukee Katkos. Onko kenellekkään tuttu koodi?
Missä tuo magneetti venttiili sijaitsee ja voisiko sen piuhat käydä ihan silmämääräisesti ja käsikopelolla läpi, jos niissä olisi rispaantumisia tms. ?
varsinkin kohdista joista on tuettu/menee läpi
samoin liittimet
myös sen ventillin kela kanttaa mitata
Mökkillä
'
'
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Tilannepäivitys.
Piuhoitukset yleismittarilla mitattu ja on ok.
Elikä uutta iskaria vaan alle.
Piuhoitukset yleismittarilla mitattu ja on ok.
Elikä uutta iskaria vaan alle.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Mittasitko myös magneettiventtiilin kelan vastuksen? Jos johdotus on kunnossa niin katkos voi olla iskarin puolella tai ohjainlaitteessa, tietenkin iskari todennäköisin.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Kuulostaa jotenkin oudolta että auto on normaalia ylempänä ja vika olisi muka vaimennuksen magneettiventtiilissä joka ei liity millään tavalla itse ilmajousitukseen. Ajaako Airmatic muka ylös jos havaitsee iskarin magneettiventtiilissä ongelman?
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Joku saksalainen insinöörilogiikka noissa on, esim. koko alusta maksimi kovuuteen jos yksittäinen kiihtyvyysanturi reistailee. Sen verran iskari ja jousi liittyy toisiinsa että sama ohjainlaitehan niitä ohjaa mutta alustan nostaminen ylös "varmuudeksi" vaimennussäädön vian takia kuulostaa kyllä epäilyttävältä. Onneksi ei ole itsellä kokemusta noista vioista niin ei uskalla mitään tiukkaa kantaa ottaa. WIS toimintakuvauskaan ei tainnut noita vikatiloja kuvata.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Näinhän se on että sitä yllättyy melkeen joka vian kohdalla. Toisaalta tuollainen käyttäytyminen tullu nähtyä kun paineenpäästöventtiili kompuran yhteydessä on jumitellu. Auto joko jääny vähän ylös tai lässähtäny kokonaan alas. Sehän on se mikä menee ensimmäisenä paskaseks kun filtteriä ei oo vaihettu koskaan. Ja siitähän muuten ei välttämättä jää edes vikakoodeja ja saattaa esiintyä satunnaisesti keleistä riippuen.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Ja tuohon filteriin voi vielä lisät että huoltokirjan on varmasti "leimattu"amatoori kirjoitti: ↑Ke 18.10.2023 10:19 Näinhän se on että sitä yllättyy melkeen joka vian kohdalla. Toisaalta tuollainen käyttäytyminen tullu nähtyä kun paineenpäästöventtiili kompuran yhteydessä on jumitellu. Auto joko jääny vähän ylös tai lässähtäny kokonaan alas. Sehän on se mikä menee ensimmäisenä paskaseks kun filtteriä ei oo vaihettu koskaan. Ja siitähän muuten ei välttämättä jää edes vikakoodeja ja saattaa esiintyä satunnaisesti keleistä riippuen.
kaikki huollot tehdeyksi vaikka paikassya org suodattin,
aika usein mag ventili vian kohdalla sportvalo palaa ja auto tasolla missä se ei muuten
millän asetuksella ole
Mökkillä
'
'
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Tilannepäivitys.
Vika poistui kun vaihtoa iskarin.
Vika poistui kun vaihtoa iskarin.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Hyvä kun tuli kuntoon ja raportoit muillekin ratkaisusta. Vielä parempi jos noihin foorumilaisten kommentteihin, ehdotuksiin ja kysymyksiin olisit vastaillut kun uskon että tarkistukset teit. Näitä 222-korisia alkaa täällä olla oudoilla eläkeläisillä ja nuorilla harrastajilla ym. ja kaikki vianhakutiedot oletettavasti kiinnostaa.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Mielenkiinnosta millä kilometri määrällä meni iskari
W211 320CDI A-07
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
EX:W212 220CDI A - 09
EX:W211 220 CDI A - 07
EX :W210 200CDI A-02
EX : S203 200CDI A-05
EX : W202 220D A -96
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Vikalukulistan mukaan mukaan vasemman etuiskarin magneettiventtiilissä se vika asui. Homma korjattu vaihtamalla koko iskari.
Re: W222 airmatic malfunction - vaimennin-magn. vent. etuvas 1
Kiitos! Nämä kokemukset ovat arvokkaita.
W295 EQE 350+ -22, C207 E250 cdi -14, W906 310 cdi -10, S204 C200 cdi -08, ex S205 C200 cdi -16, ex S205 C350e -16, ex S204 C200 cdi -09, ex S203 C200 cdi, -03, ex R107 SL350 -71
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.
Sähköjuttui, koodauksia, online softa/scn.