Törmäsin youtubessa tällaiseen mercedesheppuun, joka on tutustunut 722.9:ään ja tullut siihen lopputulokseen, että 7G-mallissa on liian huono suodatin ja öljyn virtaus. Uudemmas 7G+ -mallissa on paranneltau suodatin ja imu.
7G
Yksikerroksinen suojatin
Liian lähellä öljypohjaa sijaitseva suodatin, jonka seurauksena huono öljyn virtaus
7G+
Uudessa (OEM) suodattimessa on kolme kerrosta ja paranneltu öljypohja, joka nostaa suodatinta pohjalta. Videoilla tämä ero on demonstroitu siten, että vanhempaan ei mene käsi suodattimen ja öljypohjan väliin, uudemmassa menee.
Vanhempaan 7G laatikkoon on ongelmitta vaihdettavissa uudemman 7G+:n öljypohja, suodatin ja öljyntäyttöputki.
Mitä mielipiteitä tästä upgradesta? Hajoileeko noita 7G/722.9 laatikoita tosiaan niin paljon, jos 60k/5v välein vaihtaa öljyt sekä suodattimen? Miksikäs tuollaista upgradea ei tekisi, kunhan vain muistaa kertoa seuraavalle öljynvaihtajalle, että punaista öljyä sisään, vaikka öljypohjan perusteella näyttäisi vaativan sinistä.
Kuten videolta myös käy ilmi, venttiilikoneiston irroittamalla ja auton seisottamalla ilman koneistoa laatikosta tulee vielä melkein litran verran tavaraa ulos. En tiedä tuleeko öljyä noin paljon, jos tyhjää myös turbiinin. Videolla öljyt vaihdettiin öljynjäähdyttimen linjaston avulla huuhdellen.
https://www.youtube.com/watch?v=801djMVuITU
https://www.youtube.com/watch?v=ZxBXbE_WQAI
722.9 7G-Tronic öljypohjan ja suodattimen korvaus 7G-Tronic Plussan osilla.
722.9 7G-Tronic öljypohjan ja suodattimen korvaus 7G-Tronic Plussan osilla.
S212 E350CDI 4Matic 2009
Re: 722.9 7G-Tronic öljypohjan ja suodattimen korvaus 7G-Tronic Plussan osilla.
Päivityksestä en tiedä kannattaako, mutta vaihdon yhteydessä kun painaa venttiilikoneiston puolelta suodattimen reiästä ilmaa kiertoon tulee about kaikki öljy ulos järjestelmästä.
Paremmasta suodattimesta ei varmasti ainakaan haittaa ole.
Paremmasta suodattimesta ei varmasti ainakaan haittaa ole.
Re: 722.9 7G-Tronic öljypohjan ja suodattimen korvaus 7G-Tronic Plussan osilla.
Ja ainakin omassa 7G:ssä oli ohjeistus, että öljypohja ja suodatin vaihdetaan päivitettyyn versioon öljynvaihdon yhteydessä. WIS:ssä siis tämä oli, kun kaivelin vaihto-ohjeet.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: 722.9 7G-Tronic öljypohjan ja suodattimen korvaus 7G-Tronic Plussan osilla.
Paljonkohan maksaa tää koko päivitys, onko kukaan läytäny osia? tai mistä saa kaikki osat järkevään hintaan?
Re: 722.9 7G-Tronic öljypohjan ja suodattimen korvaus 7G-Tronic Plussan osilla.
CL:ään vaihtelin aikoinaan päivitetyn Vaiconin tekemän pannun ja sudin. Täyttöputken jätin vanhaksi kun sillä pinta tuli ylemmäs. Osat ei montaa kymppiä maksanut ja itse hääräsin öljynvaihdon yhteydessä.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!