CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tähdelliset: S211 E270CDI, W124 230E turbo, C123 230CE (kv), W123 240D x2, W123 220D
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Star C4 Tampereella, sopii vuosimalleihin '93-'20. Yhteys YV.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No ei se tuikun softa siitä ahtovuodosta ole muuttunut.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mitenkäs se herran ilmanotto nyt on tehty kun se vakio riittää paljon pidemmälle mitä suuttimista ja vakio turbosta lähtee. Mitään hyvää ei saa muuttamalla sitä vakiota.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
On sulla jutut.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jokos Tuikulla on tuo om654 softa myynnissä? Ja passaako samalla tavalla myös hybridi tekniikkaiseen koneeseen vai onko siinä vielä jotain lisä kiemuroita?
W213 E300de 4matic -20
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Ex. W204 C180 Cdi -12
Ex. W202 C220 Cdi -99
Ex. MB 190E 1.8 -92
Respect is not given it is taken!
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Nyt pitäisi viedä vito w639 110cdi ohjelmoitavaksi. Onko Vaasan seudulla paikkaa mihin uskaltaisi viedä? Joka paikassa kaupataan 190hv/ 420-440nm vääntöä joka tuntuu aika hurjalta määrältä vakio kytkimelle.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Hyvin kestää, kaverin vitossa oli kytkin uusittu vuos ennen kun ohjelmointiin. ollut nyt työ käyttössä 2 vuotta ilman ongelmaa. +500kg kuorma päällä jatkuvasti.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
"OM651:ssä on "älykäs" öljypumppu, jossa on solenoidi, joka alentaa paineen 2 bariin nopeudella alle 2K RPM ja pitää sen 5 barissa yli 2K RPM:ssä. Näyttää siltä, että korkean kuormituksen sovelluksissa, kuten Sprinterissä, sen solenoidin jousi on altis juuttua asentoon, joka saa öljynpaineen putoamaan 0,8 baariin, mikä johtaa melko äkilliseen tuhoon." Eikö tuo solenoidi kannattais ohjelmoida toimimaan siten, että öljynpaineet pysyy aina ylhäällä? Onko kukaan (tuikku) ohjelmoinut tämän solenoidin toimintaa? Eikö EGR-venttiiliäkin ohjata ohjelmallisesti? Toki homman pystyy hoitamaan mersun osalla A0019905317, joka sopii solenoidin tilalle ja maksaakin vain 12€.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ei mitään järkeä ohjelmoida sitä kun asiaan on oikea korjaus.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 28
- Liittynyt: La 01.12.2018 09:28
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
kuka ohjelmoisi ja egr poistaisi kymenlaaksossa w639 115 , Heikkisen tai Tuikun ohjelmat kiinnostaisi mutta asentajaa etsiskellään täältä päin
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Tuli tässä netissä vastaan Tuikun 420cdi OM629 ohjelmien tehokäyrät, erikseen ML ja S.
Huomasin että käyräthän näyttäisi eroavan aika paljonkin toisistaan.
ML Verrattuna ässään +150nm 400rpm myöhemmin, ja konetehoa +50hv
S
Saako ML nelivetoisuus näyttämään dynokäyrät jotenkin tuolta, vaikka ohjelma on sama?
Vai onko S jokin paikka heikompi, jonka vuoksi jätetty osa voimasta ottamatta?
Tai sitten syynä joku vaihteistoon, tai sen ohjelmaan liittyvä juttu?
Huomasin että käyräthän näyttäisi eroavan aika paljonkin toisistaan.
ML Verrattuna ässään +150nm 400rpm myöhemmin, ja konetehoa +50hv
S
Saako ML nelivetoisuus näyttämään dynokäyrät jotenkin tuolta, vaikka ohjelma on sama?
Vai onko S jokin paikka heikompi, jonka vuoksi jätetty osa voimasta ottamatta?
Tai sitten syynä joku vaihteistoon, tai sen ohjelmaan liittyvä juttu?
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
ML oli minun oma autoni, S asiakkaan.
Pyydettäessä, olen ässiinkin laittanut enemmänkin vetoja.
Autoissa on pari teknistä eroakin. ML on nelivetoinen ja cooleri on ilma/ilma.
S,n ja E,n laatikko on tekemällä tehty erittäin pehmeästi vaihtaviksi ja hitaiksi.
ML oli minun oma autoni, S asiakkaan.
Pyydettäessä, olen ässiinkin laittanut enemmänkin vetoja.
Autoissa on pari teknistä eroakin. ML on nelivetoinen ja cooleri on ilma/ilma.
S,n ja E,n laatikko on tekemällä tehty erittäin pehmeästi vaihtaviksi ja hitaiksi.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Uusia kuusipyttyisiä (OM656) cdi moottoreita on nyt naplailtu.
Näitähän on kahtena tehoversiona
Käsittääkseni molemmissa sama mootttori setuppi, tehomuutos tehty softalla.
No kuitenkin, suunnilleen 930nm ja 420hv kaikki saastelaitteet kiinni ja toiminnassa.
Hiukkassuodattimen polttoväli puolittuu näillä syöttömäärillä, eli tehoa/vääntöä/syöttöä ei voi enään vakiomoottoriin lisätä.
No, kyllä tuolla jo maitokaupassa käy ...
Uusia kuusipyttyisiä (OM656) cdi moottoreita on nyt naplailtu.
Näitähän on kahtena tehoversiona
Käsittääkseni molemmissa sama mootttori setuppi, tehomuutos tehty softalla.
No kuitenkin, suunnilleen 930nm ja 420hv kaikki saastelaitteet kiinni ja toiminnassa.
Hiukkassuodattimen polttoväli puolittuu näillä syöttömäärillä, eli tehoa/vääntöä/syöttöä ei voi enään vakiomoottoriin lisätä.
No, kyllä tuolla jo maitokaupassa käy ...
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Moi!
Ekat vedot meni ehkä vähän penkin alle. Dyno mode päällä, ja ajo-ohjelma Sport+. Silti mese päätti vaihtaa isomman vaihteen n. 4000rpm, veto käyrä oli hienossa nousussa n. 3800rpm n. 420hp, mutta sitten alkoi vaihteen vaihtoon valmistuminen ja tehot hiipui... Puolen kymmenen yrityksen jälkeen tajuttiin tehdä Invidual asetus, jossa motti ja voiman siirto on Race modissa. Silloin vaihtoi vasta 4600rpm, mutta peli oli jo penkissä menetetty, kun paikat kuumeni liikaa...( No tuo Race moodi tuotti tasasen 400hp käyrän, jotain lämpörajoitinta vastaan 3500-4500rpm. Tien päällä tuosta mitatusta väännöstä vastaava syöttö tekis aika lähelle 450hp (syöttöjä nähty 120-128,8 mg, ei kerkee starilla jostain syystä näkee..), mutta hyvältä se tuntuu. Polttoväli näyttää lyhentyvän, mutta nyt oli tehopenkissä reuhattu talla pojassa reilu puoli tuntia ja kotiin ajut päälle. 37% kehitti polttoja versus 192km eli 100%:iin (dpf polton aloitus) kilsat tulis täyteen 521km. Normaalisti poltto väli n.700-800km. Täytyypä seurata normi ajussa. Mutta tässäkin oli pohjalla uusin mesen paska softa päivitys, alkaa ikinä ottako sitä....
Ekat vedot meni ehkä vähän penkin alle. Dyno mode päällä, ja ajo-ohjelma Sport+. Silti mese päätti vaihtaa isomman vaihteen n. 4000rpm, veto käyrä oli hienossa nousussa n. 3800rpm n. 420hp, mutta sitten alkoi vaihteen vaihtoon valmistuminen ja tehot hiipui... Puolen kymmenen yrityksen jälkeen tajuttiin tehdä Invidual asetus, jossa motti ja voiman siirto on Race modissa. Silloin vaihtoi vasta 4600rpm, mutta peli oli jo penkissä menetetty, kun paikat kuumeni liikaa...( No tuo Race moodi tuotti tasasen 400hp käyrän, jotain lämpörajoitinta vastaan 3500-4500rpm. Tien päällä tuosta mitatusta väännöstä vastaava syöttö tekis aika lähelle 450hp (syöttöjä nähty 120-128,8 mg, ei kerkee starilla jostain syystä näkee..), mutta hyvältä se tuntuu. Polttoväli näyttää lyhentyvän, mutta nyt oli tehopenkissä reuhattu talla pojassa reilu puoli tuntia ja kotiin ajut päälle. 37% kehitti polttoja versus 192km eli 100%:iin (dpf polton aloitus) kilsat tulis täyteen 521km. Normaalisti poltto väli n.700-800km. Täytyypä seurata normi ajussa. Mutta tässäkin oli pohjalla uusin mesen paska softa päivitys, alkaa ikinä ottako sitä....
S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Jatketaanpa juttua, mitenkään pahalta ei nuo lisävedot kuitenkaan tunnu. Laatikko ei töksäyttele, ja mikään ei tunnu särkyvän kalliisti, vaikka miten rääkkää sitä. Jopa nelipyörä luisuja haluu se ottaa märällä asfaltilla. 214tkm tässä mittarissa. Vikatiloja / CPC rajoituksia ei ole näkynyt, 800 Nm oli jo vääntöjä vetomittauksen alussa n.1600rpm. Eli 9 vaihteella on tässä jo käyttöö.. Ja nythän vielä extraksi vetoja on niin paljon, ettei kovin pitkään voi kaasua pohjassa pitää, jos ei halua lööppiin.. Mutta voima rauhoittaa..
Voiskohan tällä jo noita Tesloja kiusata
1995kg tämän paino, nollasta ne sähköhärpäkkeet vääntää kovasti, mutta sitten Diesel 



S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
No niin asiallista toimintaa!
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5794
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Voihan niitämirmir69 kirjoitti: ↑To 19.10.2023 23:37 Jatketaanpa juttua, mitenkään pahalta ei nuo lisävedot kuitenkaan tunnu. Laatikko ei töksäyttele, ja mikään ei tunnu särkyvän kalliisti, vaikka miten rääkkää sitä. Jopa nelipyörä luisuja haluu se ottaa märällä asfaltilla. 214tkm tässä mittarissa. Vikatiloja / CPC rajoituksia ei ole näkynyt, 800 Nm oli jo vääntöjä vetomittauksen alussa n.1600rpm. Eli 9 vaihteella on tässä jo käyttöö.. Ja nythän vielä extraksi vetoja on niin paljon, ettei kovin pitkään voi kaasua pohjassa pitää, jos ei halua lööppiin.. Mutta voima rauhoittaa..Voiskohan tällä jo noita Tesloja kiusata
1995kg tämän paino, nollasta ne sähköhärpäkkeet vääntää kovasti, mutta sitten Diesel
![]()
kun kiusaat ensin lähtemään kerran täysiä ja sitten heti perään uudelleen
taitaa ko patteri auto siinä kohtaa vimeistään jäädä
tai sitten vedätelee hiukan pitempiä matkoja
Mökkillä
'
'
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
.
Tilanteen mukaan.
Normaaalisti en.
Boschin järjestelmästä voi nostaakkin, siitä Delphin CRD1.1,stä ei - tulee vaan ongelmia.
Tilanteen mukaan.
Normaaalisti en.
Boschin järjestelmästä voi nostaakkin, siitä Delphin CRD1.1,stä ei - tulee vaan ongelmia.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
poistoon
Viimeksi muokannut w211E, Ke 08.11.2023 17:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Do, niin, nyt jokunen tkm tällä e400d ajeltu vetosoftalla. Vittumaisen
hyvin vetelee. Ja dpf poltot rauhoittuneet, nyt on jo kilsat yli normi dpf poltto väleistä. Lisäsyöttö myös lyhentää polton kestoo. Viimeiseksi starilla kurkattu dpf lukemat, täyttöaste 27% ja kilsat 390km viime poltosta. Eli tuosta tulis tosi pitkä polttoväli. 390km/0.27%=1444km
Mutta eikun ostakaa nämä viimeiset oikee moottoriset meset pois markkinoilta 



S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Mistä Tuikun ohjelmia lähiten Raumaa? Allekirjoituksen S213 200d kaipailisi hyväilyä.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: CDI,n ohjelmointi, halpaa, huijausta, vai customia
Ilmanputsarissa olevan paineanturin avulla määritetään se "nollataso", tai lähtötaso järjestelmässä.
Ahtopaineen mittaaminen alkaa siis tuon anturin määrittelemältä tasolta.
Itseasiassa ulkoilman painetieto omatoimisesti "hiissataan" samaksi, jos se on jostain syystä eriytynyt.
Tämän anturin avulla järjestelmä voi ottaa huomioon vaikkapa tukkeentuneen ilmanputsarin vaikutuksen, nollataso, tai lähtötaso siirty alemmas.
Tämä anturi on syynäpäänä niissä etenkin Sprinttereitä vaivaamissa, ilmamassa - arvon liiallisieta siirtymisestä, sekä sitä seuraavasta kummallisuuksien sarjasta.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5