Kun tässä parina iltana on tullut tuolla auton alla ryömittyä ja mm. putkistoa mittailtua (tarkoituksena korvata takavaimennin suorilla kromiputkilla ), niin tulin huomanneeksi oudon? jutun:
- putket etupöntön molemmin puolin on 2'' paksua, kun taas takaputkien kiinnityskohdan jälkeen röörit ohenee 1,75 tuumaisiksi. näinkö se kuuluukin olla, vai onko ed. omistaja asennuttanut vääränmallisen takavaimentimen / putket?
- eikös putkisto yleensä jatku tasapaksuna koko matkan takapuskurille asti (poislukien pakosarja ja takvaimentimen jälkeiset "ämpärin kokoiset" tarvikeulostulot...)
Kokeile tehdä paksu seinäisestä rosterista niin tulet yllätyyn äänistä.
Itse tein rosterista motskariin putket ja voin sanoa että oli aikas rajut äänet.
Jos Ford Motor Company on Ford-ihmisille FoMoCo, niin onko Honda Motor Company sitten honda-ihmisille HoMoCo?
Enpäs ole moista huomannut- ei ole kyllä viimeaikoina tullut ao. malleja katsottuakaan. Sinänsähän kertomasi olisi ihan loogista- kaasut jäähtyvät putkistossa aika nopeasti ja perää kohden tarvittaisiin vähemmän tilaa.
Nyt on viime yön rakentelun tuloksena takavaimennin korvattu 100% mittojen mukaan duunatuilla suorilla hormeilla - viimeiset puoli metriä kromattua 2'' piippua... hyvin soi!
Pistit näköjään sitten ihan originaalit free flow-vaimentimet takapöntön tilalle. Ja uuden osuuden materiaalivahvuus näköjään riittävä. Meneekö vuosikatsastukseen tällä tunauksella, vai jollakin muulla- ts. onko kuitenkin riittävän "hiljainen"?
juuso kirjoitti:Pistit näköjään sitten ihan originaalit free flow-vaimentimet takapöntön tilalle. Ja uuden osuuden materiaalivahvuus näköjään riittävä. Meneekö vuosikatsastukseen tällä tunauksella, vai jollakin muulla- ts. onko kuitenkin riittävän "hiljainen"?
- tuossa klemmareiden kohdalla on muhviliitos - siihen saan tarvittaessa vaimentimen vaihdettua takaisin. Leimaa noilla ei kyllä saa, sen verran mörisee