S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Elikkäs syksy tuli ja mersu huomas sen kans. Ruvennut yön aikana perä laskeen 2-3cm niin mietin että pitäsikö tutkiminen alottaa kuivaamalla "ryynit" ilmajousituksen kuivaimesta.
Onkohan mimmonen homma ja misä tämä kuivain sijaitsee?
Perä siis laskee tasasesti 2-3cm yön aikana mutta kun auton laittaa käyntiin niin nousee kyllä heti oikiaan korkeuteen.
Rupes tekemään tätä heti ku ilmat kylmeni ja tuli kostiaa.
S212 -13 220cdi ja vain takana ilmajousitus.
Onkohan mimmonen homma ja misä tämä kuivain sijaitsee?
Perä siis laskee tasasesti 2-3cm yön aikana mutta kun auton laittaa käyntiin niin nousee kyllä heti oikiaan korkeuteen.
Rupes tekemään tätä heti ku ilmat kylmeni ja tuli kostiaa.
S212 -13 220cdi ja vain takana ilmajousitus.
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Kyllä kuivain kannattaa huoltaa, mutta uskoisin vian olevan vuotavassa pussissa. Mulla S211 tapauksessa ensin keväällä perä vajui, kesällä ei ja syksyn tullen kelien viiletessä alkoi taas vajuminen. Syynä oli toisen pussin vuotaminen ja vuoti sen verran reippaasti, että sai aikaan illuusion siitä, että toinenkin puoli olisi vajunut yön aikana hieman.
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Eiköhän siellä pussi vuoda. Ei siitä kompuran huoltamisesta haittaa ole, mutta tuskin se tuota vikaa korjaa.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Korkeusantureiden nivelet kannattaa myös tarkistaa ettei jumittele.
-
- Mersumies
- Viestit: 538
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Kuivain ekana kuntoon. Korkeus-antureiden niveliin spray-voitelua. Pussi kaupoille vasta näiden jälkeen.
Yleensä kosteuden aiheuttamat ongelmat alkaa pakkasaamuina, kun venttiilit ei sulkeudu kun jäätyvät. Kostea ilma pelkästään ei aiheuta vuotoa.
Nyt pakkasia on ollut vasta muutamana aamuna, siis etelässä.
Yleensä kosteuden aiheuttamat ongelmat alkaa pakkasaamuina, kun venttiilit ei sulkeudu kun jäätyvät. Kostea ilma pelkästään ei aiheuta vuotoa.
Nyt pakkasia on ollut vasta muutamana aamuna, siis etelässä.
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Empäs jaksa uutta topic:ia aloittaa..
Mikä se ensimmäinen syyllinen tuolle perän tippumiselle olis kun kosteus ja pakkanen saa sen aikaan?
Jotenki en pusseihin kohdistais vikaa ensimmäisenä kun kesällä ei mitään ongelmia. Poislukien kunnon kaatosateet niin ripahtaa yön aikana. Jos niissä olis reikä niin eiköhän se ilma karkais kesälläkin
Ryynit on vaihdettu, imuletku/suodatin oli ok eikä ryynitkään silminnähden märkiä. Seuraavaksi oli ajatuksena vaihtaa "venttiilohko" mikä lie se virallisin nimi tuollekin, jos paine vuotais linjan kautta niin onko mahdollinen vuotokohta tuo venttiili vai kompuran venttiili? Eikö se ylipaineventtiili oo kompuran päässä oleva?
Pusseja hankala testata kun ei lämpimässä vuoda
Mikä se ensimmäinen syyllinen tuolle perän tippumiselle olis kun kosteus ja pakkanen saa sen aikaan?
Jotenki en pusseihin kohdistais vikaa ensimmäisenä kun kesällä ei mitään ongelmia. Poislukien kunnon kaatosateet niin ripahtaa yön aikana. Jos niissä olis reikä niin eiköhän se ilma karkais kesälläkin
Ryynit on vaihdettu, imuletku/suodatin oli ok eikä ryynitkään silminnähden märkiä. Seuraavaksi oli ajatuksena vaihtaa "venttiilohko" mikä lie se virallisin nimi tuollekin, jos paine vuotais linjan kautta niin onko mahdollinen vuotokohta tuo venttiili vai kompuran venttiili? Eikö se ylipaineventtiili oo kompuran päässä oleva?
Pusseja hankala testata kun ei lämpimässä vuoda
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Kyllä ne pussit hyvinkin voivat kylmällä alkaa vuotaa. Näin kaverin E:ssä oli, pussit vaihtamalla pysyi ilmat sisällä.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Minulla myös, kuten tuossa aiemmin kerroin. Keväällä perä vajui öisin, kesällä ei ollenkaan ja syksyllä taas vajuminen alkoi ja oli jo jatkuvaa. Syynä vuotava palje. Vaurio oli silmin havaittavissa, kun sai palkeen käteen ja poisti suojan ympäriltä.
Re: S212 -13 ilmajousituksen kuivain asiaa. autossa perä laskee yön aikana.
Itsellä kans pussit vaihtoon, ei auttanut muu. Kompurakin on hyvä huoltaa, järkevin on tilata suoraan valmis "huoltosarja". Omaan ostin tämän, mutta näyttäisi tällä hetkellä valitettavasti olevan loppu
https://www.miessler-automotive.com/Mer ... Compressor
https://www.miessler-automotive.com/Mer ... Compressor
S212 E350CDI 4Matic 2009