PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Re: PTracing w108 320cdi
Baltic Sea Circle roadtrip porukkaa. Noita tuli Lofoottien roadtripilläni vuonna 2018 kosolti vastaan.
Nykyiset...
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
'14 MB E500 Coupe
Ollut joskus...
'07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6
...Ja pienet sille!
Re: PTracing w108 320cdi
Nyt on taas tullut w108 :lla ajeltuakin! Siirtopumpun kanssa oli ongelmia kun paine ei tahtonut pysyä ja eihän se auto silloin toimi niinkun pitää ja ankeaa kun ei voi painaa kaasua pohjaan Holleyn pumpun joskus sinne laitoin ja sieltä löytyikin hieman vikaa sisäisen paineen rajauksesta. Seuraavaksi varmaan saakin odotella sen kanssa millon hiilet kuluu loppuun. Aikanaan oli hyviä siirtopumppuja mutta nykyään laatu aika heikkoa. Ajatus sen korvaamisesta on kyllä jo. Sen verran kokeilin että 1kpl -044 ei riittänyt ruokkimaan 2 korkeapaine pumppua vaan paine romahti vieläkin herkemmin kaasu pohjassa.
Auto tapahtumia ei ole tullut kierrettyä tänäkesänä ollenkaan ja onhan se ehkä vähän niin että mitä sitä toista kertaa menee saman auton kanssa näytille kun mitään näkyviä muutoksia ei ole tehty Tractor Pulling touhuissa oon ollut taas paljon mukana niin omat projektit ei oo juurikaan kesän aikana edennyt, mutta hauskaa on ollut ja kerkeääpä sitä kauden jälkeenkin taas rakennella talven pimeinä iltoina
Vanhuksessa on muuten aika paljon yhteistä mitä kuvan muissakin autoissa, mutta ei näy päällepäin
Auto tapahtumia ei ole tullut kierrettyä tänäkesänä ollenkaan ja onhan se ehkä vähän niin että mitä sitä toista kertaa menee saman auton kanssa näytille kun mitään näkyviä muutoksia ei ole tehty Tractor Pulling touhuissa oon ollut taas paljon mukana niin omat projektit ei oo juurikaan kesän aikana edennyt, mutta hauskaa on ollut ja kerkeääpä sitä kauden jälkeenkin taas rakennella talven pimeinä iltoina
Vanhuksessa on muuten aika paljon yhteistä mitä kuvan muissakin autoissa, mutta ei näy päällepäin
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Bongasin auton tänään hiekkasärkiltä parkkipaikalta, ja olihan se hemmetin upea
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: PTracing w108 320cdi
Kurkkaa yv: niin ihmetellään lisää jos vielä oot Kalajoen maisemissa
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Kesä oli ja meni, 10tkm taas tullut w108 mittariin lisää kun on ajeltu ympäri Suomea Mukava reissuauto se on! Vaihdoin eturenkaat pykälää isompaan, sekä yritin rengasliikkeessä katsoa mahdollisimman pyöreällä reunalla varustetut yksilöt. Koko muuttui 215/40 r18 -> 225/40 r18. Nokialaiset tarttu matkaan ja en olis uskonut paljonko pelkät renkaat vaikutti etupään tuntumaan. Urissa vetely hävis kokonaan ja enään ohjauksessa se simpukalle ominainen aavistuksen tunnoton keskikohta. Se tulee hyvin todennäköisesti tehostusta ohjaavan kappaleen jousen hentoudesta. Siitä kohti antaa kääntyä vaikka renkaat on paikallaan ja se on sellainen kohta simpukassa mitä ei oikeen voi muuttaa koska tehostus ei toimi enään sen jälkeen kun rattia kääntää, kokeilin meinaan senkin Nyt sillä on mukava ajaa reipastakin matkavauhtia ja ohittaminen ei ole enään ohjaukseen keskittymistä vaativa suoritus
Vanha vs. uusi profiili. Paremman näköinenkin tuli isommalla kumilla
No tokihan rengaskoko muutos aiheutti seuraavan operaation joka olis kannattanut tehdä jo ennen auton maalausta
Valoihin vaihdoin nyt viimein myös polttimot h4:siin kun Pesämäen moottoriurheilu keskuksesta en meinannut pimeällä vesisateessa löytää pois ollenkaan
Valoteho parani kyllä, mutta ei noilla valoilla vieläkään kuuhun mennä
Ajellaan nyt vanhuksella vielä vähän aikaa kun keliä on! Muutamia päivityksiä on mielessä mutta ei mitään isompaa. egs52 -> ofgear tekee mieli kokeilla jos sais itse koittaa säädellä vaihteiston toiminnan mieleiseksi ja äänentoistoa täytyis päivittää paremmaksi Työauto vitossa soin musiikkilaitteen ja 6,5" basso paremmin kun kesäautossa jossa bassokin on isompi 8 tuumainen. Hyvät musiikkilaitteet on meinaan todellakin elämän pieniä iloja
Loppuun vielä kuvia kesän retkiltä!
Vanha vs. uusi profiili. Paremman näköinenkin tuli isommalla kumilla
No tokihan rengaskoko muutos aiheutti seuraavan operaation joka olis kannattanut tehdä jo ennen auton maalausta
Valoihin vaihdoin nyt viimein myös polttimot h4:siin kun Pesämäen moottoriurheilu keskuksesta en meinannut pimeällä vesisateessa löytää pois ollenkaan
Valoteho parani kyllä, mutta ei noilla valoilla vieläkään kuuhun mennä
Ajellaan nyt vanhuksella vielä vähän aikaa kun keliä on! Muutamia päivityksiä on mielessä mutta ei mitään isompaa. egs52 -> ofgear tekee mieli kokeilla jos sais itse koittaa säädellä vaihteiston toiminnan mieleiseksi ja äänentoistoa täytyis päivittää paremmaksi Työauto vitossa soin musiikkilaitteen ja 6,5" basso paremmin kun kesäautossa jossa bassokin on isompi 8 tuumainen. Hyvät musiikkilaitteet on meinaan todellakin elämän pieniä iloja
Loppuun vielä kuvia kesän retkiltä!
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Hienoa meininkiä!
Karel
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
E 430 T -98 “Musti”
A 190 -01 "Nalle"
A 190 -01 "Erika"
420 SEC -87 ”Zacco”
260 SE -89 ”Essu” MR
280 SE -85 ”Nassu” MR
300 SEL -89 ”Olga” MR
300 SE -89 "Typy" Odottaa entisöintiä
300 SE -88 ”Sjuude” (Varaosa-auto)
L 508 D -81 ”Umu”
Volvo C 202 Valp -78 ”Elmeri”
ex.: 260 SE -90 / 300 SD -84 / 280 E -79 / BMW 745 iA -81/ 450 SEL 6.9 -76 / 280 S -82 / 280 SE -85 / 420 SEL -86 / 500 SEL -86 / 300 SEL -90 / A 140 -00 / 300 D -83 / Honda Accord EX -84 / 230 TE -84 / 280 SE -80 / Perheessä olleet muut: 230 -79 / 190 -87 / 200 -85 (124) / 300 SE -86 / 300 SE -85
Re: PTracing w108 320cdi
Sairaan siisti edelleen.
Sanoisin että kannattaa katsoa muitakin kuin vaan ofgear.
https://ultimate-nag52.net/
Toi projekti on näköjään saatu valmiiksi ja vaikuttaa pätevämmältä kuin tähänastiset rakennelmat.
Sanoisin että kannattaa katsoa muitakin kuin vaan ofgear.
https://ultimate-nag52.net/
Toi projekti on näköjään saatu valmiiksi ja vaikuttaa pätevämmältä kuin tähänastiset rakennelmat.
Re: PTracing w108 320cdi
Tulitkin yksi päivä vastaan ja autohan on todella upea livenäkin.
Tuosta kaaren mankeloinnista tuli mieleen, että suoraan edestä päin katsottuna renkaat näytti olevan aivan pystyssä, ellei jopa negatiivista camperia.
Tuosta kaaren mankeloinnista tuli mieleen, että suoraan edestä päin katsottuna renkaat näytti olevan aivan pystyssä, ellei jopa negatiivista camperia.
Re: PTracing w108 320cdi
Tuota joskus ihmettelenkin kun oli vaiheessa. Onkohan tästä käyttäjä kokemuksia vielä olemassa?MJPfin kirjoitti: ↑Ma 04.09.2023 12:54 Sairaan siisti edelleen.
Sanoisin että kannattaa katsoa muitakin kuin vaan ofgear.
https://ultimate-nag52.net/
Toi projekti on näköjään saatu valmiiksi ja vaikuttaa pätevämmältä kuin tähänastiset rakennelmat.
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Joo renkaat on laitettu "vatupassilla" pystyyn camperin osalta kun siinä kohti oli paras ajettava. Tai no tehtaan arvot positiivisen puolella ja niitäkin kokeilin mutta oli niin hölmön näköinen ja kuluttaa leveitä renkaita ulkoreunasta nopeasti niin laitoin ne suoraan. Camper nollaan ja auraus minimiin oli paras resepti tähän ajettavuuden kannalta.
Kaarien kevyt mankelointi täytyi tehdä kun käytössä on mukavuus jouset, eli rengas oli mahdollista osua kaareen kun ratti on käännettynä ja ajaa sopivasti toisen eturenkaan monttuun. Jäykemmillä jousilla ongelmaa ei olisi mutta sitten siitä tulis enemmän kivireki ajaa, eli valintojen maailma
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi
Sinne meni w108 perjantaina lakanoiden ja peitteen alle taas talviunille! Nyt hän saakin odotella rauhassa sinne asti että alkaa aurinko taas lämmittämään koska isommin ei tarvi tänä talvena mitään siihen rakennella/muutella
Jottei vapaa-aika mene talvella ihan sohvalla makoiluksi niin aloittelin "entisöimään" tuon mun w124 4maticin. Ajattelin kirjoitella siitäkin tarinaa tänne kun etenee pikkuhiljaa. Auton kunnostin viimeksi 11 vuotta sitten nuorena miehenä ja nyt ei enään leimalle kehdannut tarjota kun alkoi korissa näkyvää ruostetta taas olemaan Saankin tehdä monta paikkaa uusiksi ja erilailla kun viimeksi mutta onhan tässä kokemus tekijällä karttunut ja nyt saattaakin tulla parempi ja kestävämpi lopputulos Suurin syy ruostumisen alkamiseen tais kuitenkin olla se että auto seisoi taivasalla lähes käyttämättömänä vailla huolenpitoa monta vuotta ja siitähän ei mikään auton kori tykkää. No nyt kun sen laittaa vielä kerran kuntoon niin ei enään kohdella sitä niin huonosti!
Loppukesästä alottelin jo pikkuhiljaa purkamaan osiin mutta siinäpä kuva vielä lähtötilanteesta. Pintarupea on nähtävissä
Aika kova homma on purkaa osiksi tällainenkin tai aikaa se ottaa. Säilytystilaa myös tarvitaan aika reilusti että kaikki osat pysyis järjestyksessä ja tallessa. Grilli tason purkamiseen en tämän kanssa lähtenyt, koska silloin puhutaan vuosien projektista, johon nyt ei ole halua alkaa. Ajatus on tehdä huolellinen käyttökunnostus että tällä raaskii vielä ajaa jopa talvellakin suolakelejä vältellen koska lumella ja liukkaalla, 2 turbolla ahdettu om606 4matic on parhaimmillaan
Tässä pajassa onkin viimeksi hitsattu ruostekorjausten merkeissä w108 koria josta alkaa olla jo muutama vuosi aikaa
Peltihommat aloittelinkin jo kevyesti, oikaisemalla lommon konepellistä jonka tein viimeksi pakkelilla ja eihän se kestänyt vuosikymmentä halkeamatta. Nyt naputtelin lommon suoraksi niin pakkelia ei paksusti siihen kohti enään tarvita
Lähtötilanne
Oikaistuna
Katossa oli myös samaa vikaa kun viimeksi "entisöinnissä" paikkasin antennin reijän jota en oikein saanut onnistumaan ja pakkelia tarvittiin reilusti. Ja taas halkes ajan myötä
Nyt vaihdoin siihen palan peltiä, lämmittelin ja naputtelin aikani niin sain pellin suoraan ja "kovaksi" ettei jäänyt notkumaan. Nyt uskon että kestää tämäkin aikaa koska tähänkään ei enään pakkelia paksusti mene
Päivitetään tilannetta kuvien kera taas kun saan seuraavia paikkoja korjattua
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Hyvin se alkaa hissukseen riistäytymään entisöinti.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Niin aina En malta odottaa että saan korin kunnostettua niin teen vielä muutamia muutoksia tekniikkaan ja sitten saa ollakkin final edition om606
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Eilen taas hieman ruosteita vähemmäksi. Oon jemmannu korjauspaloja vuosian aikana purkuautoista niin pääsee vähemmällä korjauksissa kun ei tarvi suorasta pellistä ihan kaikkea naputtaa. Jonkunlainen tavaran hamstraaja tietysti näyttää itsenikin sisällä asuvan kun huomasin miettiväni tätä korjatessa että pitäiskö pellit säästää vielä johonkin seuraavaan, mutta sitten palautin itseni todellisuuteen ja totesin että kyllä tämä auto ansaitsee juurikin nämä säästetyt korjauspalat ja minä pääsen vähemmällä
Sen verran ollaan taas viisaampia että 1 sarjan coupessa helman pään muoto on eri kun 2 sarjan farmarissa. No sai sen sopimaan kuitenkin kun vasaralla jonkun aikaa muotoili
Onko kukaan päivittänyt ikinä tällaiseen w124 4maticciin etujarruja isommaksi? Mietin että sopisiko esim r129 nelimäntäiset satulat. Paremmat jarrut tarvii laittaa, mutta 16" vanne pitää sopia niiden kanssa niin ei voi oikeen isot olla
Sen verran ollaan taas viisaampia että 1 sarjan coupessa helman pään muoto on eri kun 2 sarjan farmarissa. No sai sen sopimaan kuitenkin kun vasaralla jonkun aikaa muotoili
Onko kukaan päivittänyt ikinä tällaiseen w124 4maticciin etujarruja isommaksi? Mietin että sopisiko esim r129 nelimäntäiset satulat. Paremmat jarrut tarvii laittaa, mutta 16" vanne pitää sopia niiden kanssa niin ei voi oikeen isot olla
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Eikös w124 E420 jarrut menisi suoraan? Ne on ainakin 4-mäntäiset ja muistaakseni omassa oli 16" talvivanteet. Levyjen kokoa en muista tarkkaan, mutta 300mm lähellä taisi olla.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Sellainen hytinä että saattasi nuo w211 320cdi puristimet passata paikoilleen, ehkä offsettia joutuu prikoilla säätään.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Eikö 320 leviäkantisen jarrut oo samat kuin alkupään 420? Mulla on lankussa ne ja ainakin kasireikä 16" mahtuu justiinsa, mutta joissakin vanteista tulee puolat liian lähelle. Lisäksi punosletkut, niin pysyy polkimen liike lyhyempään.
Olikohan 295mm levyt. Taka vois mennä hyvin väykyn hilut
Olikohan 295mm levyt. Taka vois mennä hyvin väykyn hilut
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Näinhän se taitaa olla, ainakin 320 ja 420 satulat on hyvinkin saman näköiset. 16" kasireiät mullakin tuossa 420:ssa oli.moska kirjoitti: ↑Ti 31.10.2023 17:54 Eikö 320 leviäkantisen jarrut oo samat kuin alkupään 420? Mulla on lankussa ne ja ainakin kasireikä 16" mahtuu justiinsa, mutta joissakin vanteista tulee puolat liian lähelle. Lisäksi punosletkut, niin pysyy polkimen liike lyhyempään.
Olikohan 295mm levyt. Taka vois mennä hyvin väykyn hilut
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti )
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
S205 C250d -14
S203 C320 4Matic -04
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Jarruasiaa tutkin eilen niin 320cdi w210 etulevyt ja satulat sopi paikoilleen kyllä hyvin vähällä vaivalla. w210 levyn halkaisija 300mm joten halkaisija suurenis näillä muutaman sentin. w210 satula on kelluva 1 mäntäinen ja männän halkaisija oli parimilliä isompi kun w124 4matic omassa. Väyrysen satulassa oli jarruletkun paikka vähän huonossa kohti ja menee läheltä vetaria joten taidan koittaa löytää nuo 4 mäntäiset satula vielä tuolle 300m levylle. Eiköhän näillä eväillä ala pysähtyyn paremmin. Takapää menee hienosti noilla w124 farmari orkkiksilla mutta etupään jarruista on sellainen tuntuma että jo toinen perättäinen jarrutus alkaa tuntumaan siltä ettei enää pysähdykkään kun osat lämpenee jopa talvella
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Mulla on nurkissa pyöriny 10 vuotta jotkut w140 nelimäntäiset satulat, niissä on kiinnitysreikien väli isompi kuin w124
S124 300TE
S211 E500
S211 E500
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Okei eli semmosia ei kannata hommata tähän, kiitos vinkistä!
Nyt kun tässä alusta päivitystä tulee jarrujen osalta tehtyä niin samalla käynyt mielessä nuo kallistuksen vakaajat. Mitenkäs olikaan w124 sportline kallistuksen vakaajien paksuudet?
Mittasin tuosta 300tdt 4maticista niin edessä vakaajan paksuus oli n. 27mm ja takana n.15mm. Bensiini sedan 4matic etuvakaaja löytyi myös hyllystä ja se oli ohuempi kun 300tdt 4matic
Etupäähän tuskin sopii helposti takavetomallin sportline vakaaja mutta taakse kyllä jos paksuudessa on eroa. Ja jos taakse sattuis löytämään niin eteenkin vois teettää hieman paksumman, niin ei einään kallistelis niin paljon
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Tämähän on niinkun ennen vanhaan, tekee mieli korjata ruosteita vauhdilla niin saa laitaa foorumille kuvia
Apukuljettajan puoli olis nyt korjattu hiekkapuhallusta vaille valmiiksi. Saattaahan sinne vielä silloinkin jotain korjattavaa ilmestyä mutta yritin katsella sillä silmällä ettei pitäis. Hyvä korjauspala nopeutti hommaa todella paljon kun vaihdoin tuon koko nurkan jota ei tarvinnut suorasta pellistä alkaa tekemään.
Kiinnekkeet tarvii vielä hitsata vaihteiston öljyjäähylle tuonne apukuskin puolelle, mutta sen teen sitten kun sovittelen puskurit ja lokarit paikoilleen.
Sattuisko keneltäkään löytymään ehjää suojamuovia tuonne apukuskin puolelle? Siis sitä joka tulee suojaamaan vahteisto öljyn jäähdytintä?
Siirryinkin jo toiselle puolelle massan poistoon ja kyllähän siellä on ihan samanlainen homma tiedossa, mutta tekemällähän siitä selviää
Apukuljettajan puoli olis nyt korjattu hiekkapuhallusta vaille valmiiksi. Saattaahan sinne vielä silloinkin jotain korjattavaa ilmestyä mutta yritin katsella sillä silmällä ettei pitäis. Hyvä korjauspala nopeutti hommaa todella paljon kun vaihdoin tuon koko nurkan jota ei tarvinnut suorasta pellistä alkaa tekemään.
Kiinnekkeet tarvii vielä hitsata vaihteiston öljyjäähylle tuonne apukuskin puolelle, mutta sen teen sitten kun sovittelen puskurit ja lokarit paikoilleen.
Sattuisko keneltäkään löytymään ehjää suojamuovia tuonne apukuskin puolelle? Siis sitä joka tulee suojaamaan vahteisto öljyn jäähdytintä?
Siirryinkin jo toiselle puolelle massan poistoon ja kyllähän siellä on ihan samanlainen homma tiedossa, mutta tekemällähän siitä selviää
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Mukavaa touhua,kiva seurata
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Asiallista jälkeä! Tuota muovia saa todnäk uutena ihan Mersulta. Juuri moottoriöljyn jäähdyttimelle tilasin sen uutena ja maksoi jotain 45€.
W115 220D
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
W123 300D
S124 300TE-24 x2
W124 300D "st"
W124 300E
C124 300CE-24
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Rojekti kuvia on aina kiva katsella ja vielä parempaa kun jälki on noin asiallista.
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Moottoriöljyn jäähärille juuri jotain 25 e Saksasta. Laatikkoöljynjäähärille, jossa sähkötuuletin, n. 250 e Saksasta.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Okei! Olisko antaa osanumeroita muoveille?
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Noniin,taas on saatu w124 ruostekorjaus projektia eteenpäin ja kuskinpuolen etupää olis myös nyt tehty! Korjauspaloista oli taas suuri apu ja homma onnistui aika kivuttomasti
Öljynjäähdyttimille tein ja hitsailin myös kiinnikkeet kun noissa korjaupaloissa ei ollut valmiiksi paikkoja koska ne oli bensiini korista ilman jäähdyttimiä
Ja lopuksi sovitin osat keulaan sisälokareista lähtien ihan varmuuden vuoksi ennen minkäänlaisia pintakäsittely hommia ja kaikki sopi just niinkun pitikin! Käytetyt original lokarit hommasin joskus vuosia sitten ja nyt nekin pääsee käyttöön. Olipas vain helppo niiden kanssa saada raot ja pokkaukset säädettyä kohdalleen
Seuraavaksi saakin siirtyä korjauksissa perää kohti
Öljynjäähdyttimille tein ja hitsailin myös kiinnikkeet kun noissa korjaupaloissa ei ollut valmiiksi paikkoja koska ne oli bensiini korista ilman jäähdyttimiä
Ja lopuksi sovitin osat keulaan sisälokareista lähtien ihan varmuuden vuoksi ennen minkäänlaisia pintakäsittely hommia ja kaikki sopi just niinkun pitikin! Käytetyt original lokarit hommasin joskus vuosia sitten ja nyt nekin pääsee käyttöön. Olipas vain helppo niiden kanssa saada raot ja pokkaukset säädettyä kohdalleen
Seuraavaksi saakin siirtyä korjauksissa perää kohti
IG: @pyrytakkunen
Re: PTracing w108 320cdi ja nyt myös w124 4matic kunnostusta
Moottoriöljylle A1248841135
vaihteistoöljylle A1248841435
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi