Autolla on ajettu vajaa 450tkm ja ketjua ei ainakaan huoltohistorian perusteella ole koskaan vaihdettu.

Alkoi pelottaa! Missä Om 642 moottoreissa on yksirivisiä ketjuja!? W222 vm.2014 siis mulla!?
Esim tuollaisella jarrumäntätyökalulla voi kokeilla kopan irroitustaW251R kirjoitti: ↑Pe 03.11.2023 16:10 W251 OM642 2006 kaksirivisellä ketjulla
Ketju venyny sen verran että roklattaa 2 sekuntia joka kylmästartissa. Kiristäjän vaihto korjas ääntelyn hetkeks mutta kai se ketju hakkaa kiristäjää sen verran että kohta se kului väljäks ja rupes ääntelee pahemmin sillee että rallatus kesti pidempään. Toki varaosakin oli halpa Maxgear ettei siltä voinu odottaa paljoa. Testasin vaan onko vaikutusta. Entinen kiristäjä oli vuodelta 2006.
Tuohon kiristäjän ulkonemaan moottori pysäytettynä ei voi täysin luottaa. Se saattaa painua takas sisään jos vuotaa öljyt pois ja jousi on kuoleentunu. Vaihtaa uuden ja katsoo sitten.
Omaan ketjunvaihto projekti meneillään. Venakopan irrotukseen tökkäs. Nostin noin 200kg voimalla rautakanki-nostoliina-pultti viritelmällä vipuvartta käyttäen.
mpower kirjoitti: ↑Ke 08.11.2023 20:50 Vaikka viestini ei jakoketjua koskekaan, niin onkos kellään tullut esille ketjua jonka rullat on tehty prässäämällä pellistä!?
Siis siten, että sauma on rullassa! Ostin aikoinaan 90-luvulla semmosen BMW M3 kilpakoneeseen öljypumpun ketjuksi.
Tarvike varmaan oli? Noh, siinä kävi sitten silleen, kaikki rullat rikkoutuneet, ja vain ketjun "ruoto" jäljellä!![]()
Hirmu kasa rullien puolikkaita öljypohjassa kun koneen otin kisan jälkeen auki! Ihme homma, mutta mitään ei hajonnut!![]()
Ja olen semmoisia ketjuja nähnyt, missä reikä rullassa, kai tarkoitus parantaa ketjun voitelua, ja siten ehkä käyttöikääkin?![]()