Arvelin jospa näin omana topicina tämä alkaisi avautua enemmän. Elikkä kuka nyt sattuu tietämään enemmän näistä, niin voisi tuoda lisätietoa myös muille.Daaz kirjoitti:
Jos auto on tuotu Ruotsista, niin tuskin se silloin Helsingissä järjestettyssä Euroopan turvallisuus- ja yhteistyökonferenssissa eli ETYK:issä on ollut mukana. Mutta monien esimerkiksi tummansinisten, vuoden 1975 W115 230.4-mallien ja sellaisten kohdalla on ihan perusteltua tuota epäillä. Onko kellään jotakin listaa tai muuta noista ETYK-autoista muuten?
-Daaz
ETYK-autot
ETYK-autot
Tuossa keskuslukkokeskustelussa tuli esille ETYK-autot..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
No mikäs se ETYK-rekkarin kirjainsarja on? Muistaakseni 240D:n entinen rekkari olisi ollut AHB-??? tai jotain sinne päin. Huhu väitti, että se olisi ollut ETYK-auto. Tiedä sitten. Pitää käydä tarkistamassa entinen rekisteritunnus rekkariotteesta, kunhan jaksan autolle vääntäytyä.tuti kirjoitti:Jostain olisin kuullu että kyseisissä mersuissa olis ollu lähes samantyyliset rekisterin kirjainyhdistelmät...
EDIT: Entinen rekkari on AHB-158. Auto oli jossain vaiheessa vähän aikaa pois rekisteristä ennen "minun aikaani".
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Varmaan parhaiten saisi tietoa kun soittaisi jollakin gubbelle Vehoon. Tai kysyisi Suomen Mercedes-Benz Klubista, mutta klubin äijilläkin saattaa olla enemmän mutu-tietoa kuin sitä oikeaa...
Eikö Henry V. tietäisi asiasta jotakin? Tai itse KLB, sehän on nykyään pystärimiehiäkin.
-Daaz
Eikö Henry V. tietäisi asiasta jotakin? Tai itse KLB, sehän on nykyään pystärimiehiäkin.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Hmm....tuota kiitoksia luottamuksesta, mutta en nyt kyllä yhtäkkiä muistaDaaz kirjoitti: Eikö Henry V. tietäisi asiasta jotakin? Tai itse KLB, sehän on nykyään pystärimiehiäkin. -Daaz
mitään absoluuttisia lisätietoja. Mutta olen samaa mieltä aiempien mielikuvien kanssa, että autot olivat tumman sinisiä ( ehkä joku mustakin ?),
ja koneeltaan vähän isompia ( 240 D, 230.4 ).
Juuri nyt tuli mieleen, että eräs kaverini toimi autonkuljettajana kyseisessä kokouksessa, mutta en millään muista kaverin nimeä.... Hänellä olisi varmaan
lisätietoja.
PS: KLB/ pystäri : kyseinen auto on jo KLB .n isän perheeseen hankkima.
( jos kyseessä on musta 220 Sb )
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
No johan on kinkkinen legenda. Kukaan ei tunnu tietävän mitään varmaa. Ehkä pitää soittaa Vehoon.
-Daaz
Eikun tarkoitin sitä uutta vaaleansinistä US-C114:ää. Yrjö Bremerin tuoma alkuvuodesta. Se musta 220 Sb taitaa olla hieman kunnostusta vailla jos oikein muistan.Henry V. kirjoitti:PS: KLB/ pystäri : kyseinen auto on jo KLB .n isän perheeseen hankkima.
( jos kyseessä on musta 220 Sb )
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Se sama.raul kirjoitti:Eli 220S(b) = MR-10
Imurointi ja maalaus.Niin kai se ainakin pientä puunausta tarvitisisi.
-Daaz
PS. Hieno avatar, Rale!
Edit: No nyt se sen jo vaihto...
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Heh, taisin ehtiä jo vaihtaa...Daaz kirjoitti:Se sama.raul kirjoitti:Eli 220S(b) = MR-10
Imurointi ja maalaus.Niin kai se ainakin pientä puunausta tarvitisisi.
-Daaz
PS. Hieno avatar, Rale!
tarkoititko kenties tätä kuvaa?
Frendin tekemä ihan tyylikäs photoshoppaus jostain esitekuvasta.
Tämä juuri, tosin en nähnyt duunigia. Tuollaiset vanteet olisivat aika mukavat varmasti ajaa mukulakivikadulla. Mutta eihän autoilla ole tarkoitus ajaa, tärkeintä että näyttää hyvältä tosin kulmalla.raul kirjoitti:Heh, taisin ehtiä jo vaihtaa...
tarkoititko kenties tätä kuvaa?
Frendin tekemä ihan tyylikäs photoshoppaus jostain esitekuvasta.
Menipäs jo OT:ksi...
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Harrastin tänään ETYK-selvittelyä. Tulosta ei vielä tullut, mutta ensi viikoksi on lupailtu tarkastella kuvia, joissa autot ovat "Urkin pajan" pihassa parkissa. Näistä kuvista voi löytyä rekisterinumeroita. Tähdellisiinkin on kuulemma tulossa juttu aiheesta. Jos oma osoittautuu ETYK-autoksi, niin sen joutuu varmaankin museoimaan.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Ei ole vieläkään tullut selvyyttä ETYK-mysteeriin. Pitää jossain vaiheessa jatkaa harjoituksia.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Eikös kaikki Mersut oo mallia En Tule Yöksi Kotiin. Joillain yksilöillä saanti on ollut niin runsasta että kuppa on tartttunut autoonkin .
Osta tie. Tuli mieleen et isukillakin on aikoinaan ollu tumman sininen (muistaakseni) pystäri. Pitääkin katella rekkaria vanhoista valokuvista. Itsehän olen kyseisen auton aikakautena ollut vasta vuosien päässä loistava iltatähti.
Osta tie. Tuli mieleen et isukillakin on aikoinaan ollu tumman sininen (muistaakseni) pystäri. Pitääkin katella rekkaria vanhoista valokuvista. Itsehän olen kyseisen auton aikakautena ollut vasta vuosien päässä loistava iltatähti.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w202 C220 CDI Elegance -98
w168 A160 automatic Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
ETYK-harjoitukset jatkuvat ja sitkeimmät ransut palkitaan aina jossain vaiheessa.
Tänään kaupungilla käydessäni silmiin osui Stocmannin nurkalla tummansininen W115 rekkarilla AHB-*** ja perässä oli kyltit 240D ja DIESEL. Ajattelin, että tämän on pakko olla "sukua" omalle. Omistajaa ei näkynyt, mutta räntäsateesta huolimatta näin kyttäämään auton viereen kotkana mallia korppi. Vähän aikaa odoteltuani Stockalta tuli ulos vanhempi herra auton luo. Minä siitä sitten kyselemään, että eikös tämä ole 1975 vuoden mallia, koska omani on ja sen entinen rekkari on AHB-158. Olihan se vm. 1975 ja ollut kyseisellä omistajalla uudesta asti yksityiskäytössä. ja edelleen tosi siistin ja ryhdikkään näköinen. Kysyin ETYK-käytöstä ja herra tiesi, että Veholla oli 200 kpl vm. 1975 autoa rekistereillä AHB-1:sta eteenpäin, jotka olivat ETYK-käytössä.
Eli vaikka tieto onkin periaatteessa epävirallista, en näe mitään syytä epäillä sen oikeellisuutta. Se kaivattu "ETYK-rekisteri" on siis AHB-alkuinen eli oma autokin on siis "aito". Mitähän sille nyt tekisi? Pitääköhän se museoida?
Tänään kaupungilla käydessäni silmiin osui Stocmannin nurkalla tummansininen W115 rekkarilla AHB-*** ja perässä oli kyltit 240D ja DIESEL. Ajattelin, että tämän on pakko olla "sukua" omalle. Omistajaa ei näkynyt, mutta räntäsateesta huolimatta näin kyttäämään auton viereen kotkana mallia korppi. Vähän aikaa odoteltuani Stockalta tuli ulos vanhempi herra auton luo. Minä siitä sitten kyselemään, että eikös tämä ole 1975 vuoden mallia, koska omani on ja sen entinen rekkari on AHB-158. Olihan se vm. 1975 ja ollut kyseisellä omistajalla uudesta asti yksityiskäytössä. ja edelleen tosi siistin ja ryhdikkään näköinen. Kysyin ETYK-käytöstä ja herra tiesi, että Veholla oli 200 kpl vm. 1975 autoa rekistereillä AHB-1:sta eteenpäin, jotka olivat ETYK-käytössä.
Eli vaikka tieto onkin periaatteessa epävirallista, en näe mitään syytä epäillä sen oikeellisuutta. Se kaivattu "ETYK-rekisteri" on siis AHB-alkuinen eli oma autokin on siis "aito". Mitähän sille nyt tekisi? Pitääköhän se museoida?
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
No tottakai museoon.Saul kirjoitti:Eli vaikka tieto onkin periaatteessa epävirallista, en näe mitään syytä epäillä sen oikeellisuutta. Se kaivattu "ETYK-rekisteri" on siis AHB-alkuinen eli oma autokin on siis "aito". Mitähän sille nyt tekisi? Pitääköhän se museoida?
Tärkeä pala suomalaista historiaa. Auton hintakin påmpsahti just 20% ylöspäin.
Minä ainankin seuraavaksi koettaisin ottaa selvää, että minkäslainen kanis...ei kun ministeri se on sitten käyttänyt sitä autoa silloin kokousten aikaan.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Mutta sitä ennen siis ETYK-autona? Vai ei? En tajunnut (no ihme...)Saul kirjoitti:ollut kyseisellä omistajalla uudesta asti yksityiskäytössä.
Kaikkeahan pitää tunnetusti "vähän tuunata", joten ehdotan ns. M3-peileijä, Lexus-takavaloja, halpoja kangaspenkinpäällisiä kirkkaalla raidalla, tyyliinsopimattomia LCD-näyttöjä ympäri autoa, alustan madallus lähes lattiaan, Infinity-helmasarja, maski korinväriseksi tai siniseksi ja siitä ritilän tilalle kanaverkkoa, 21-tuuman kromisia vanteita 15-profiilin renkailla, Terhi 760 -moottoriveneen kattokuomu etuspileriksi ja - tämä on sitten koko "virityksen" sielu - K&N-ilmansuodatin.Saul kirjoitti:Mitähän sille nyt tekisi? Pitääköhän se museoida?
Koska aloitetaan hommat?
Noh, nyt meni taas OT:ksi, miten mulla aina menee...?
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Mitä mielenkiintoisinta! Mesedesin tavoin urki selville virallinen taho, joka järjesti ETYK:n tai hoiteli käytännön järjestelyjä. Epäilen, että UM:n joku osasto. Uskoisin, että heillä olisi listaus, mikä auto oli kenenkin käytössä. Tai saahan sitä uskoa .
Itselläni on ollut Jakobsonin autonkuljettajan yhteystiedot kohta jo vuoden tallessa, en vaan ole saanut aikaiseksi soittaa. Pitäisi kai, ennen kuin mies kellahtaa .
Itselläni on ollut Jakobsonin autonkuljettajan yhteystiedot kohta jo vuoden tallessa, en vaan ole saanut aikaiseksi soittaa. Pitäisi kai, ennen kuin mies kellahtaa .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Kysyin, että onko auto ollut yksityiskäytössä. Omistaja vastasi, että kyllä on ollut, olen sen toinen omistaja. Ensimmäinen oli siis Veho. Vanhoissa mersuissa käyttö on varmaankin näin yleisesti yksityinen tai taksi.Daaz kirjoitti:Mutta sitä ennen siis ETYK-autona? Vai ei? En tajunnut (no ihme...)Saul kirjoitti:ollut kyseisellä omistajalla uudesta asti yksityiskäytössä.
Et taida siis muistaa miltä se nyt näyttää eli enää M3-peilit ja kromivanteet puuttuu.Daaz kirjoitti:Kaikkeahan pitää tunnetusti "vähän tuunata", joten ehdotan ns. M3-peileijä, Lexus-takavaloja, halpoja kangaspenkinpäällisiä kirkkaalla raidalla, tyyliinsopimattomia LCD-näyttöjä ympäri autoa, alustan madallus lähes lattiaan, Infinity-helmasarja, maski korinväriseksi tai siniseksi ja siitä ritilän tilalle kanaverkkoa, 21-tuuman kromisia vanteita 15-profiilin renkailla, Terhi 760 -moottoriveneen kattokuomu etuspileriksi ja - tämä on sitten koko "virityksen" sielu - K&N-ilmansuodatin.
Museointiin on edessä pitkä ja kivinen tie, jos sille lähtee. Autossa kun on monenlaista, esim. (edellisen omistajan rouhimat) 6x9" kaiuttimen reiät hattuhyllylle yms. pientä. Itse olen vetäissyt ruuvilla kaiutinkotelot kojetaulun päälle, mutta kojetaulu oli jo varkaiden rikkoma ja muutenkin kymenestä kohti halki. Turbo, väri, sisusta yms. yms.Mesedesi kirjoitti:No tottakai museoon.
Tärkeä pala suomalaista historiaa. Auton hintakin påmpsahti just 20% ylöspäin.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Olin tuossa äsken puhelinkontaktissa klubin lehden päätoimittajan Kalevi "Caruso" Karusuon kanssa ja nämä ETYK autot tuli puheeksi.
Hän kertoi, että tämä rekisterinumerosarja on huuhaata. Hänellä on kuvia jossa autoja on pitkässä jonossa ja jokaisessa on aivan sattumanvaraista rekisterilaattaa. Jonossa on 250S:iä ja 240D:tä ja 230Bensoja. Väriltään joko mustia tai tummansinisiä.
Autoja on haalittu vuokraamalla ja osa on ollut taksikäytössä sekä osa suoraan maahantuojien varastosta.
Caruso sanoi, että klubin kunniajäsen Lasse J Salonen osaa ehkä tarkimmin kertoa tästä tapahtumasta autojen ja niitten hankinnan osalta.
Tähdellisiin on joskus tulevaisuudessa tulossa juttua tästä tapahtumasta - kuulemma.
Hän kertoi, että tämä rekisterinumerosarja on huuhaata. Hänellä on kuvia jossa autoja on pitkässä jonossa ja jokaisessa on aivan sattumanvaraista rekisterilaattaa. Jonossa on 250S:iä ja 240D:tä ja 230Bensoja. Väriltään joko mustia tai tummansinisiä.
Autoja on haalittu vuokraamalla ja osa on ollut taksikäytössä sekä osa suoraan maahantuojien varastosta.
Caruso sanoi, että klubin kunniajäsen Lasse J Salonen osaa ehkä tarkimmin kertoa tästä tapahtumasta autojen ja niitten hankinnan osalta.
Tähdellisiin on joskus tulevaisuudessa tulossa juttua tästä tapahtumasta - kuulemma.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Onko sitten erimaiden edustajilla olleet omat autonsa vai onko kokouksen järjestäjät hoitanut kuljetuspuolen. Kun edelleen kummittelee tuo oman auton taustat.
Auto on alkujaan ollut ruotsin rekisterissä, on myös ruotsin varustekoodi. Mutta toisaalta edeltävällä omistajalla pitäisi olla kirjalliset todisteet, että auto on ollut ko. ajossa. Hän oli alkanut itse ehostamaan autoa museorekisteriin, mutta ei saanut lopulta aikaiseksi. Hän oli jopa Vehon työntekijällä hitsuuttanut sivuhommana auton, tosin paikat oli lähinnä heppailtu kiinni! Mutta pitäis joskus ottaa asia työn alle ja käydä kyselemässä noita mystisiä todisteita..
Auto on alkujaan ollut ruotsin rekisterissä, on myös ruotsin varustekoodi. Mutta toisaalta edeltävällä omistajalla pitäisi olla kirjalliset todisteet, että auto on ollut ko. ajossa. Hän oli alkanut itse ehostamaan autoa museorekisteriin, mutta ei saanut lopulta aikaiseksi. Hän oli jopa Vehon työntekijällä hitsuuttanut sivuhommana auton, tosin paikat oli lähinnä heppailtu kiinni! Mutta pitäis joskus ottaa asia työn alle ja käydä kyselemässä noita mystisiä todisteita..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Vehollekin soitin ja sieltä kerrottiin, että jos auton ensimmäinen omistaja on ollut Veho, niin sitten kyseessä on ETYK-auto.Antti L. kirjoitti:Auto on alkujaan ollut ruotsin rekisterissä, on myös ruotsin varustekoodi. Mutta toisaalta edeltävällä omistajalla pitäisi olla kirjalliset todisteet, että auto on ollut ko. ajossa.
Minäkin olen jutellut Kalevin kanssa, mutta hän ei muistaakseni löytänyt (ainakaan viime syksynä) kuvia kuin 1973 vuoden kokouksesta. Hän kertoi, että kuvissa oli W108 ja W115 korisia. Tuo 250S ei taas passaa yhteen (W108) 1975 vuoden kokouksen kanssa, vaikka olihan se jo vanhaa mallia 1973:kin Nyt voikin siis olla kyse eri vuosien kokouksista. Ehkä aiemman kokouksen autoissa ei ole mitään erikoista rekisterinumerosarjaa, mutta myöhemmän on.Mesedesi kirjoitti:Olin tuossa äsken puhelinkontaktissa klubin lehden päätoimittajan Kalevi "Caruso" Karusuon kanssa ja nämä ETYK autot tuli puheeksi.
Hän kertoi, että tämä rekisterinumerosarja on huuhaata. Hänellä on kuvia jossa autoja on pitkässä jonossa ja jokaisessa on aivan sattumanvaraista rekisterilaattaa. Jonossa on 250S:iä ja 240D:tä ja 230Bensoja. Väriltään joko mustia tai tummansinisiä.
EDIT: Ja se vielä tuli mieleen, että Kalevin kuvat on muistaakseni otettu talvella. 1975 vuoden ETYK-kokous järjestettiin heinä- ja elokuun vaihteessa.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Eli 200 kpl kuulostikin vähän isolta määrältä. Nyt pitäisi varmaan painostaa Vehoa enemmän. Toisaalta ei niillä välttämättä 30 vuoden takaisia arkistoja enää ole tallessa.Antti Vuojolainen ulkoasiainministeriön tietopalvelusta kirjoitti:Valitettavasti asiakirjoista ei ilmene autojen rekisterinumeroita. Mitään valokuvia autoista ei myöskään ole. Se kuitenkin selvisi, että Veho vuokrasi ETYKille 50 kpl MB 240D-mallista henkilöautoa. Oletko kysynyt Vehosta, heillä pitäisi olla tiedot ETYKille vuokratuista autoista, on ainakin tuolloin ollut, ja saattavat olla tallessa edelleen (mikäli ovat katsoneet arkistoimisen arvoiseksi).
Määrä on kuitenkin saatu rajattua 50:een ja malli 240D:hen, joka ei 1975 voi olla muu kuin W115. 230 ja W108 pois laskuista.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Sehän voi tarkoittaa myös, että veholta on tullut 50kpl ja muualta muut. Käsittääkseni kokouksen järjästelyissä oli hiukan kiirettä, valmisteluaikaa alle puoli vuotta. Ja jossakin oli mainittu jostakin edustus Fordista, jolla oli jotain ongelmia auton mataluuden takia. Eli kaikki autot eivät ole olleet edes mersuja! Tämä oli tietysti arvailua, mutta kuitenkin..
Ihan vain näin mersumiesten kesken...
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
w211 280cdi
w111 '320cdi' Coupe
w115 '280E'
Lisää yksityiskohtia:
Kuka lähtee messiin? Daaz?Antti Vuojolainen ulkoasiainministeriön tietopalvelusta kirjoitti:Veholta (Salomonkatu 17b Helsinki) oli kesä-heinäkuussa 1973 käytössä 10 kpl 230 väri 920 ja 20 kpl 250 väri 904. Mersuja oli tietysti myös autovuokraamoilta Herz, Avis etc. Mallia 240 oli vuokrattuna vuodesta 1974. Vehon 240D:t olivat käytössä vasta 1975 kesällä. Voit halutessasi tulla itse penkomaan, jos vaikka jossain supon ajoneuvojärjestys-kaaviossa vilahtaisi etsimäsi auton rekisterinumero.
Kumipyöräinen käyttökartano: LMC Liberty 635 / Sprinter W903 313CDI 2000
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Harrasteautot: 114.008 1976 ruumisauto, tallin nurkassa: 115.108 1975 ruumisauto
Exät: 115.110 1972 tuhoutunut ympäriajossa, myydyt: 124.106 1993 ruumisauto, 124.125 1987, Smart CDI Coupe W451 2009, 115.117 1975, 203.208 2005 Sport edition
http://www.ruumisauto.fi/ - Raskas työ vaatii raskaat huvit...
https://www.youtube.com/@EccentricHistoryOfficial
Menee OT:ksi, mutta oli Saulin tämänhetkisellä avatarilla jo lempinimeä? Sehän on selvästi "Flaming Star", eli (liekehtii) tähti kohtalon... Tässä lomalla aloin päissäni miettimään kaikkia mahdollisia "tähtiä"; onhan niitä jo foorumillakin jos jonkin näköistä mainittu johtotähdistä johtajan tähtiin puhumattakaan Highway Star:ista mikä laulu olikin tehty jostain muusta automerkistä. Onhan niitä Iltatähti, ja vielä vaikka mitä.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224