Ad bluen deletointi.
Ad bluen deletointi.
Auto menossa ensiviikolla optimoitavaksi, samalla kysyttiin deletoidaanko AD-blue pois käytöstä ja kysyisinkin raadin mielipidettä ? Toistaiseksi toiminut moitteitta. Tarinoita on netti pullollaan, nox antureista jne jne toimimattomuudesta. Katsastuksessa ei ilmeisesti asiaa huomata ja takaisin sen saa ilmeisesti koodamalla. Eli risut ja ruusut tervetulleita. E 220d -17
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Ad bluen deletointi.
Itse en toimivaa järjestelmää poistaisi käytöstä, myydessä tuo asia tulee viimeistään vastaan. Aika vikaherkkä tuo järjestelmä taitaa olla ja Nox- anturien kulutuksesta voi lukea tältäkin foorumilta.
Omasta S205:sesta oli edellinen omistaja ottanut Adbluet pois käytöstä ja samalla tyhjentänyt hiukkassuodattimen. Molemmat palautettiin toimintaan auton myyneen liikkeen piikkiin 1,5v ostamisen jälkeen ja Adbluen osalta riitti pelkkä koodaus vaikka järjestelmä oli ilmeisesti pois käytöstä 2017 - 2023. Hiukkassuodatin olikin sitten vähän kalliimpi investointi.
Omasta S205:sesta oli edellinen omistaja ottanut Adbluet pois käytöstä ja samalla tyhjentänyt hiukkassuodattimen. Molemmat palautettiin toimintaan auton myyneen liikkeen piikkiin 1,5v ostamisen jälkeen ja Adbluen osalta riitti pelkkä koodaus vaikka järjestelmä oli ilmeisesti pois käytöstä 2017 - 2023. Hiukkassuodatin olikin sitten vähän kalliimpi investointi.
Re: Ad bluen deletointi.
Aika rehtiä toimintaa kun noin pitkän ajan jälkeen hoitivat homman, olisivat kai voineet väittää että auto oli myydessä kunnossa. Pystyivätkö edelleen laskuttamaan edellistä omistajaa? Kauppakirjassa kyllä merkintä saastelaitteiden toimivuudesta mutta vastaavasti edellinen omistaja voi väittää että auto on vaihdettaessa ollut kunnossa?Tepi6 kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 10:46 Itse en toimivaa järjestelmää poistaisi käytöstä, myydessä tuo asia tulee viimeistään vastaan. Aika vikaherkkä tuo järjestelmä taitaa olla ja Nox- anturien kulutuksesta voi lukea tältäkin foorumilta.
Omasta S205:sesta oli edellinen omistaja ottanut Adbluet pois käytöstä ja samalla tyhjentänyt hiukkassuodattimen. Molemmat palautettiin toimintaan auton myyneen liikkeen piikkiin 1,5v ostamisen jälkeen ja Adbluen osalta riitti pelkkä koodaus vaikka järjestelmä oli ilmeisesti pois käytöstä 2017 - 2023. Hiukkassuodatin olikin sitten vähän kalliimpi investointi.
Re: Ad bluen deletointi.
DBFI kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 11:46 Aika rehtiä toimintaa kun noin pitkän ajan jälkeen hoitivat homman, olisivat kai voineet väittää että auto oli myydessä kunnossa. Pystyivätkö edelleen laskuttamaan edellistä omistajaa? Kauppakirjassa kyllä merkintä saastelaitteiden toimivuudesta mutta vastaavasti edellinen omistaja voi väittää että auto on vaihdettaessa ollut kunnossa?
Laitoin reklamaation liitteeksi kopiot tuosta starin raportista jossa näkyi että viimeisin dpf regenerointi on tehty vuonna 2017 ja samalla kaivettiin myös adbluen ohjainlaitteelta tiedot että sitä on ronkittu, joten peli oli aika selvä näiden osalta.
Sen verran aiheeseen liittyvää, että kyseinen auto meni tämän korjauksen jälkeen vaihdossa liikkeeseen ja kauppakirjan liitteeksi laadittiin erillinen luettelo jonka yhtenä osana oli mm. ettei päästönhallintalaitteisiin ole kajottu.
Eli jos nämä koodataan pois niin kannattaa valmistautua autoa vaihtaessa ne laittamaan kuntoon. Ja mitään takuuta siitä ei ole että ne lähtevät pitkän seisonnan jälkeen toimimaan vaikka poiskytkettäessä olisivatkin olleet kunnossa. Adblue kun tuppaa kiteytymään ja tukkimaan letkut ja suuttimet.
Re: Ad bluen deletointi.
No, onneksi mese vetää kusi linjan tyhjäksi kun auton sammuttaa. Siksi pois ohjelmoidut saattaa lähtee pelaamaan pois otonkin jälkeen. Ja Kentillä on aine, joka parantaa säilyvyyttä ja estää / liuottaa kusi kiteitä. Mutta yleensä ehjää ei kannata korjata 

S213 E400d 11/2018, om656 ainut oikea mb motti!
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
W447 114cdia 4x4 2019 A1 Valkia Läpijuostava Muumi Vito
W124 230E 1991 hyvillä herkuilla!
VW ID.3 2020 :oops:
ex. VW GTE Golf Hybridi, Antti Karpitettu 230hp/400Nm Wau!
ex. VW monta
ex. S213 220d 4matic 11/2017, vaikea tapaus
ex. S212 Facelift 250 CDI 4MATIC Tuikutettu
ex. W211 320 CDI 4(00hp)MATIC Tuikutettu
ex. W211 220 CDIA (GT23/ 2 5 5 9, AMG, 3", cool, Tuikutettu)
ex. W210 200 CDIA
ex. 124 300D 1990
ex. 124 300E 1990
ex. W203 200 Komperssori man., kesäauto
ex. S203 270 CDIA, Tuikutettu
ex. S203 200 CDI man, Orig. Tuikku
ex. W639 2015 116 CDIA 4x4, Tuikun täysteho 258hp/585Nm
ex. W639 115 CDIA 4x4, Tuikutettu
ex. W639 111 CDIA, Tuikutettu, mörkö suuttimet
ex. S202 180 C man, lumikki kesäauto;
Re: Ad bluen deletointi.
Eipä kai sen pois otto tossa paketissa enään haittaa. Tehtaan vastaantulo loppuu kuitenkin jo tuosta toisestakin.
Itse en tekisi noin tuoreessa autossa kumpaakaan.
Itse en tekisi noin tuoreessa autossa kumpaakaan.
Re: Ad bluen deletointi.
Miksi ei vetoja ei lähes 6,5v vanhaan autoon voisi laittaa ? Eipä tuossa enää ole mitään tehtaan/myyjän takuuta jäljellä, joku goodwill takuu saattaa toimia.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK
Re: Ad bluen deletointi.
Näistä tulee vielä kalliita paukkuja kun tuo uusi laki astuu voimaan. Asiaa sivuten tarina erään BMW:n koeajosta tuolla "Risut ja Ruusut"-puolella: viewtopic.php?t=219853Tepi6 kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 13:52Eli jos nämä koodataan pois niin kannattaa valmistautua autoa vaihtaessa ne laittamaan kuntoon. Ja mitään takuuta siitä ei ole että ne lähtevät pitkän seisonnan jälkeen toimimaan vaikka poiskytkettäessä olisivatkin olleet kunnossa. Adblue kun tuppaa kiteytymään ja tukkimaan letkut ja suuttimet.
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Ad bluen deletointi.
Siteeraan itseäni tuolta toisesta topicista: AdBlue- järjestelmän tai vastaavan päästöjä vähentävän ohittaminen on nykyään lainvastaista ja siitä saa ohituksen suorittava yritys ja auton omistaja mojovat sakot, jos huono tuuri käy ja kiinni jää. Siirtymäaika on 1.6.2024 saakka, eli sitä ennen ei lakia sovelleta.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/ajon ... ielletaan/
Tuttu korjaamoyrittäjä mainitsi tietävänsä, että päästömanipulointia tehnyt yritys saa ens vuonna kiinnijäädessään 200 000 euron sakot, yritys- tai elinkeinotoiminnassa käytössä olevan auton omistaja 20 000€:n sakot ja tavallinen sukankuluttaja 2 000 euron sakot ja kilvet takaisin vasta kun on autossa toimiva järjestelmä. Epäselvää tosin on, että miten tästä jää kiinni.
Jos oman autoni kanssa jäisin tuon jälkeen kiinni AbBlue -järjestelmä poistettuna ajamisesta, olisi seuraus 20 000 euron sakko, sillä autoni on yrityskäytössä. En jää, sysipaska AdBlue -järjestelmä otettiin uudelleen käyttöön ja nyt on moottorin vikavalo vakiona.
https://moottori.fi/liikenne/jutut/ajon ... ielletaan/
Tuttu korjaamoyrittäjä mainitsi tietävänsä, että päästömanipulointia tehnyt yritys saa ens vuonna kiinnijäädessään 200 000 euron sakot, yritys- tai elinkeinotoiminnassa käytössä olevan auton omistaja 20 000€:n sakot ja tavallinen sukankuluttaja 2 000 euron sakot ja kilvet takaisin vasta kun on autossa toimiva järjestelmä. Epäselvää tosin on, että miten tästä jää kiinni.
Jos oman autoni kanssa jäisin tuon jälkeen kiinni AbBlue -järjestelmä poistettuna ajamisesta, olisi seuraus 20 000 euron sakko, sillä autoni on yrityskäytössä. En jää, sysipaska AdBlue -järjestelmä otettiin uudelleen käyttöön ja nyt on moottorin vikavalo vakiona.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Ad bluen deletointi.
Vaihtoehtona on myös jättää järjestelmät toimintaan mutta nox / adblue virheherjat otetaan pois päältä?tony kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 10:20 Auto menossa ensiviikolla optimoitavaksi, samalla kysyttiin deletoidaanko AD-blue pois käytöstä ja kysyisinkin raadin mielipidettä ? Toistaiseksi toiminut moitteitta. Tarinoita on netti pullollaan, nox antureista jne jne toimimattomuudesta. Katsastuksessa ei ilmeisesti asiaa huomata ja takaisin sen saa ilmeisesti koodamalla. Eli risut ja ruusut tervetulleita. E 220d -17
Re: Ad bluen deletointi.
Mitäs sitten jos sinne tuleekin joku vika, eikä se auto siitä tajua kun softasta vikatilat poistettu ja sitten ruiskuttaa scr-katin ureaa täyteen? En suosittele kyllä ehjän järjestelmän poistamistakaan, mutta tuollaista välimallia vielä vähemmän. Joko toimii niinkuin kuuluu, tai otetaan kokonaan pois. Lakihan on tiukentumassa noiden päästölaitteiden sörkkimisen osalta, se miten ne käytännössä niitä vahtii jää nähtäväksi.v6omega kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 14:26Vaihtoehtona on myös jättää järjestelmät toimintaan mutta nox / adblue virheherjat otetaan pois päältä?tony kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 10:20 Auto menossa ensiviikolla optimoitavaksi, samalla kysyttiin deletoidaanko AD-blue pois käytöstä ja kysyisinkin raadin mielipidettä ? Toistaiseksi toiminut moitteitta. Tarinoita on netti pullollaan, nox antureista jne jne toimimattomuudesta. Katsastuksessa ei ilmeisesti asiaa huomata ja takaisin sen saa ilmeisesti koodamalla. Eli risut ja ruusut tervetulleita. E 220d -17
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti
)
W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)

W206 C300e -22
S203 C320 4Matic -04
ex: S205 C250d -14
ex: CL203 C200 Kompressor -02
ex: W163 ML270 CDI -02
ex: W124 250D -88
ex: W202 C180 -99
ex: W124 E420 -94
(Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
- Petteri Kivimäki
- Mersumies
- Viestit: 3016
- Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
- Paikkakunta: Jyväskylä
- Viesti:
Re: Ad bluen deletointi.
Näin on. Puoli vuotta oli poissa käytössä ja kaikki menee uusiksi: säiliö, katti, Noxit 2 kpl, suutin.Tepi6 kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 13:52DBFI kirjoitti: ↑Ke 01.11.2023 11:46 Aika rehtiä toimintaa kun noin pitkän ajan jälkeen hoitivat homman, olisivat kai voineet väittää että auto oli myydessä kunnossa. Pystyivätkö edelleen laskuttamaan edellistä omistajaa? Kauppakirjassa kyllä merkintä saastelaitteiden toimivuudesta mutta vastaavasti edellinen omistaja voi väittää että auto on vaihdettaessa ollut kunnossa?
Laitoin reklamaation liitteeksi kopiot tuosta starin raportista jossa näkyi että viimeisin dpf regenerointi on tehty vuonna 2017 ja samalla kaivettiin myös adbluen ohjainlaitteelta tiedot että sitä on ronkittu, joten peli oli aika selvä näiden osalta.
Sen verran aiheeseen liittyvää, että kyseinen auto meni tämän korjauksen jälkeen vaihdossa liikkeeseen ja kauppakirjan liitteeksi laadittiin erillinen luettelo jonka yhtenä osana oli mm. ettei päästönhallintalaitteisiin ole kajottu.
Eli jos nämä koodataan pois niin kannattaa valmistautua autoa vaihtaessa ne laittamaan kuntoon. Ja mitään takuuta siitä ei ole että ne lähtevät pitkän seisonnan jälkeen toimimaan vaikka poiskytkettäessä olisivatkin olleet kunnossa. Adblue kun tuppaa kiteytymään ja tukkimaan letkut ja suuttimet.
W246 "Kaasukoppi" B200 2015
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
W108 "Satakasi" 250S Automatic 1966
Re: Ad bluen deletointi.
Jätettin toimivaksi. Vetoja tuli mukavasti lisää ja juuri tuota kaipaamani alavääntöä, mikä oli tässä OM654 (220d)koneessa ihan hukassa. C modella ajellessa vaihtoi aina liian isoa pykälää, että tuntuu tukehtuvan, siksi ajelin 1,5V S modella. Nyt pärjää C mukavasti. RS-Optimointi hoiti ja paperilla 42hp 88Nm jonka kyllä persdynolla huomaa, ei sekään haitannut, että pudotus putosi 06-09l/100km ja ilmat vielä kylmeni vs kesä. Tämä onnistui halutulla tavalla. Parhaiten hyödyt tulee 27.12 käyttöön, ajaessa taas Benalmadenaan.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
S204 CDI AMG
W209 240 CLK
W209 240 CLK