Uutta moottoria nyt huutaa.

Hyvin se tulee heräilemään kun saat säädöt kohdilleen,tuikku kirjoitti: ↑To 09.11.2023 15:44 .
Joo, ahdin on GTX3576r, siinä on siipien koko ja suhteet aika hyvät.
Imusiiven ottopää 58mm ja pakosiiven jättöpää 62mm.Pakopesäkin on kohti pieni kuitenkin, a/r 0.82, vieläkin pienempi mallistossa on, jos tulee tarvetta kokeilla. Sitten kun ahdin on vielä kuulalaakeroitu ja kansitöitäkin on tehty, niin luulempa, ettei herääminen juurikaan vakiomoottorista poikkea. Tai sellaisen aavistuksen pohjalta tässä on töitä tehty, kohtapa se selviää, menikö ojaan, vaiko allikkoon.
Vaikka tässsä joillain tavoin nyt kuitenkin tehonkin perässä juostaan, niin käyttöominaisuuksista ei kuitenkaan tingitä.
Ja haluan nyt ensin tietää, millainen ja miten käyttäytyvä tuosta moottorista tuli, ennenkuin sen ominaisuudet "häviää" tuonne ahtimien alle.
Jos yhdellä ahtimella sitten kuitenkin tulisi se noin kuusisataa helposti hallittavaa ja hyväkäytöksistä hevosta, saattaishan siinä jonkinlaisia pieniä hyvänolon tunteitakin syänalassa käväistä, ei se nyt kuitenkaan niiiin yleistä ole.
Yllätys on kyllä jos veto stopaa 500hvtuikku kirjoitti: ↑La 11.11.2023 16:05 .
Joo, kyllä viisataa on tehona ihan soppeli tuohon purkkiin.
Riittää varmasti joka himoon. Viidellä sadalla hepalla ~samankokoinen BMW335d meni varttimailin katurenkailla noin.12s ja loppunop 198.
Moottoriin on kuitenkin sijoitettu niin paljon kapitaalia, ettei viissatanen nyt vaan riitä.
Viiteen sataan ei oikeastaan paljoa tarvi muutoksia.rakennella.
Nyt kolmeen virityksen kannalta aika ratkaisevaan asiaan tosissaan panostettu.
Polttoaineen ruiskutusjärjestelmä: Kapasiteetti riittää ja ylittää kaikki realiteetit, kaikki osat on vaihdettu parempiin, kaikki.
Jäähdytys: Syyläriä myöten kokonaan, kaikilta osailtaan, huomattavasti alkuperäistä tehokkaampi.
Moottorin alakerta: Haitalliset värinät on yritetty saada kuriin sitomalla koko alakerta toisiinsa tiukasti kiinni + asiaan soveliaampi/parempi ,dampperin kaikki pultit vaihdettu kestävämmiksi, samoin kiertokanget.
Vaikka siis viissataa on ihan ok teho, niin jos tässä nyt se teho siihen jää, niin aikamoinen pettymys on.
Tässä kyllä tuntee silloin itsensä aivan höpöukoksi
Kilpakäyttöön tarkoitettu dampperi
Pakoputken lähtöä on aloitettu "sorvaamaan", ensimmäinen yritys, alku 3" jatkuu 2 X 2,5".
Tarvittaisiin kaksi katalysaattoria, jos joku tietää, mistä saisi 2.5" putkeen sopivia, lue hoikkia dieselin katteja, niin jos voisi tänne laittaa vinkkiä. Virtauskapasiteettia pitäisi olla noin 350hv,n verran/putki.
![]()