W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Auto on W211 280cdi vm 2006 OM642 koneella.
Alkaa pikkuhiljaa harmittaa kun autossa vika ei tahdo löytyä.
Jonkin aikaa sitten oma halpa vikakooditesterini ilmoitti vikakoodiksi Lambda-anturilta Bank 1 Sensor 1. Vein sitten korjaamolle jossa tutkivat asiaa ja vaihtoivat autoon EGR-venttiilin (joka heidän mukaansa oli myös rikki) sekä sen lambda-anturin.
Tämän jälkeen autossa ilmeni ensimmäistä kertaa sellaista vikaa, että noin kierroksilla 1200-1800 rpm auto nykii. Nykii vain hyvin lievässä kiihdytyksessä, pintakaasulla (ei nyi kun kiihdyttää yhtään reippaammin), eikä nyi kylmällä koneella. Tämän huomaa kaikista selvimmin.
No, auto takaisin sinne korjaamolle ja väittivät, että eivät saa sopeutettua lambda-anturia kun heidän testerinsä mukaan autossa olisi 3000 rpm kierrokset vaikka virrat ovat pois, lisäksi väittivät että ilmamassa-anturit antavat "erikoisia" lukemia.
Vein sitten toiselle korjaamolle, jossa tehtiin sadanviidenkympin diagnoosi: turbon imupuolen tiiviste vuotaa sekä kampikammion huohotinventtiili vuotaa. Nämä vaihdettiin, mutta edelleen nykii.
Harmittaa että molempiin korjaamoihin olen vienyt auton mukana yksityiskohtaisen selostuksen tuosta nykimisestä, mutta eivät muka edes havaitse sitä.
Pystyn omalla halpistesterillä mittaamaan sen nykimisen myös, tältä näyttää testerin mukaan ilmamassa: https://imgur.com/a/n7A6yLt
Eli tuolla tietyllä kierrosalueella arvot vaihtelee noin kaksi kertaa sekunnissa ylös alas.
Yksi lisätieto: olen ohittanut vastusvirityksellä imusarjojen läpät autosta kun moottori vikaantui jonkin aikaa sitten.
Minä epäilisin, että tässä on kyse siitä että EGR jostain syystä hakkaa auki ja kiinni. Nimittäin jos EGR-venttiilin johdon ottaa irti, auto menee vikatilaan mutta mitään nykimistä tai ilmamassa-anturin erikoisia lukemia ei esiinny.
Miten kannattaisi vikaa lähteä selvittämään ja olisiko Helsingin lähettyvillä STAR-osaajia tai hyvää korjaamoa?
Alkaa pikkuhiljaa harmittaa kun autossa vika ei tahdo löytyä.
Jonkin aikaa sitten oma halpa vikakooditesterini ilmoitti vikakoodiksi Lambda-anturilta Bank 1 Sensor 1. Vein sitten korjaamolle jossa tutkivat asiaa ja vaihtoivat autoon EGR-venttiilin (joka heidän mukaansa oli myös rikki) sekä sen lambda-anturin.
Tämän jälkeen autossa ilmeni ensimmäistä kertaa sellaista vikaa, että noin kierroksilla 1200-1800 rpm auto nykii. Nykii vain hyvin lievässä kiihdytyksessä, pintakaasulla (ei nyi kun kiihdyttää yhtään reippaammin), eikä nyi kylmällä koneella. Tämän huomaa kaikista selvimmin.
No, auto takaisin sinne korjaamolle ja väittivät, että eivät saa sopeutettua lambda-anturia kun heidän testerinsä mukaan autossa olisi 3000 rpm kierrokset vaikka virrat ovat pois, lisäksi väittivät että ilmamassa-anturit antavat "erikoisia" lukemia.
Vein sitten toiselle korjaamolle, jossa tehtiin sadanviidenkympin diagnoosi: turbon imupuolen tiiviste vuotaa sekä kampikammion huohotinventtiili vuotaa. Nämä vaihdettiin, mutta edelleen nykii.
Harmittaa että molempiin korjaamoihin olen vienyt auton mukana yksityiskohtaisen selostuksen tuosta nykimisestä, mutta eivät muka edes havaitse sitä.
Pystyn omalla halpistesterillä mittaamaan sen nykimisen myös, tältä näyttää testerin mukaan ilmamassa: https://imgur.com/a/n7A6yLt
Eli tuolla tietyllä kierrosalueella arvot vaihtelee noin kaksi kertaa sekunnissa ylös alas.
Yksi lisätieto: olen ohittanut vastusvirityksellä imusarjojen läpät autosta kun moottori vikaantui jonkin aikaa sitten.
Minä epäilisin, että tässä on kyse siitä että EGR jostain syystä hakkaa auki ja kiinni. Nimittäin jos EGR-venttiilin johdon ottaa irti, auto menee vikatilaan mutta mitään nykimistä tai ilmamassa-anturin erikoisia lukemia ei esiinny.
Miten kannattaisi vikaa lähteä selvittämään ja olisiko Helsingin lähettyvillä STAR-osaajia tai hyvää korjaamoa?
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Onko läpät kiilattu auki?
Jos on, niin onko kiilaus pysynyt vai irronnut ja läpät heiluu miten sattuu
Jos on, niin onko kiilaus pysynyt vai irronnut ja läpät heiluu miten sattuu
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Ei ole läppiä kiilattu auki, siellä on se rikkinäinen moottori paikallaan ja oletan että se on mikä pitää niitä auki jousellaan.
Muuten varmaan voisi olla tämä vika, mutta miksi ei nyi ollenkaan silloin kun otan EGR:n johdon irti, tai moottori kylmänä?
Muuten varmaan voisi olla tämä vika, mutta miksi ei nyi ollenkaan silloin kun otan EGR:n johdon irti, tai moottori kylmänä?
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
No ensinkään lambdaa ei tarvitse sopeuttaa, itse vaihtanut omaan om642 kaikki anturit ja yhtäkään anturia ei tarvinnut sopeuttaa. Vikamahdollisuuksia on monia. Ensimmäiseksi onko auto toiminut moitteetta ennen? > jopa vastus härdellillä.? Varmista että läpät on jumitettu aukiasentoon. Onko polttoainesuodatin ja ilmansuodattimet vaihettu? Tutki myös ahtovuodot, koska ahtovuoto on yleisin vika EGR kanssa.
Tämän kaiken jälkeen vie auto Starin nokkaan, stari kertoo vikakoodit ja antaa neuvot mitä tarkistaa.
Tämän kaiken jälkeen vie auto Starin nokkaan, stari kertoo vikakoodit ja antaa neuvot mitä tarkistaa.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Egr venttiilit voi todentaa kunnolla onko toimiva, mittaamalla ja testaamalla, ei tule turhia vaihtoja. Sinun pitäisi löytää henkilö joka ymmärtää oikeasti vianetsinnän, osaa testata ja todentaa.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Käy ostamassa motonetistä tai vastaavasta putiikista polttoainejärjestelmän puhdistusaine ja uusi polttoainesuodatin. Täytä uusi polttoainesuodatin sillä puhdistusaineella ja jatka auton käyttöä normaalisti. Ei olisi ensimmäinen kerta, kun auttaa tälläisiin mystisiin vikoihin ja halpa kokeilu, joka ei sinänsä mene hukkaan.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Mitä oireit oli ennen kuin mitään osia vaihdettiintiaintu kirjoitti: ↑Ke 15.11.2023 21:06 Auto on W211 280cdi vm 2006 OM642 koneella.
Alkaa pikkuhiljaa harmittaa kun autossa vika ei tahdo löytyä.
Jonkin aikaa sitten oma halpa vikakooditesterini ilmoitti vikakoodiksi Lambda-anturilta Bank 1 Sensor 1. Vein sitten korjaamolle jossa tutkivat asiaa ja vaihtoivat autoon EGR-venttiilin (joka heidän mukaansa oli myös rikki) sekä sen lambda-anturin.
Tämän jälkeen autossa ilmeni ensimmäistä kertaa sellaista vikaa, että noin kierroksilla 1200-1800 rpm auto nykii. Nykii vain hyvin lievässä kiihdytyksessä, pintakaasulla (ei nyi kun kiihdyttää yhtään reippaammin), eikä nyi kylmällä koneella. Tämän huomaa kaikista selvimmin.
No, auto takaisin sinne korjaamolle ja väittivät, että eivät saa sopeutettua lambda-anturia kun heidän testerinsä mukaan autossa olisi 3000 rpm kierrokset vaikka virrat ovat pois, lisäksi väittivät että ilmamassa-anturit antavat "erikoisia" lukemia.
Vein sitten toiselle korjaamolle, jossa tehtiin sadanviidenkympin diagnoosi: turbon imupuolen tiiviste vuotaa sekä kampikammion huohotinventtiili vuotaa. Nämä vaihdettiin, mutta edelleen nykii.
Harmittaa että molempiin korjaamoihin olen vienyt auton mukana yksityiskohtaisen selostuksen tuosta nykimisestä, mutta eivät muka edes havaitse sitä.
Pystyn omalla halpistesterillä mittaamaan sen nykimisen myös, tältä näyttää testerin mukaan ilmamassa: https://imgur.com/a/n7A6yLt
Eli tuolla tietyllä kierrosalueella arvot vaihtelee noin kaksi kertaa sekunnissa ylös alas.
Yksi lisätieto: olen ohittanut vastusvirityksellä imusarjojen läpät autosta kun moottori vikaantui jonkin aikaa sitten.
Minä epäilisin, että tässä on kyse siitä että EGR jostain syystä hakkaa auki ja kiinni. Nimittäin jos EGR-venttiilin johdon ottaa irti, auto menee vikatilaan mutta mitään nykimistä tai ilmamassa-anturin erikoisia lukemia ei esiinny.
Miten kannattaisi vikaa lähteä selvittämään ja olisiko Helsingin lähettyvillä STAR-osaajia tai hyvää korjaamoa?
ja miten alkoivat ?
onko auto viritelty/onko mitää remontia tehty ennen vaivan alkua ?
jos kone käy epätasaisesti(nykii konesta johtuen)
niin ilamassa voi heitelä senkin takia eli voi olla seuraus ei syy
Mökkillä
'
'
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Auto on toiminut moitteetta aikaisemmin, vika alkoi nyt kun EGR vaihdettiin korjaamolla.
Ei ole tietääkseni mitään virityksiä muita kuin tuo läppien vastus (olen tuonut auton Saksasta niin 100% varmuutta ei voi olla).
Tutkin asiaa omalla testerillä lisää, ja ahtopaineessa on samanlainen vaihtelu ja saan sen toistettua kun auton pistää noin 2000 rpm kierroksille. Silloin moottorin käynti, ahtopaine ja ilmamassa heijaavat. Noin 2 kertaa sekunnissa.
Kokeilin käsin liikuttaa ahtopaineen säätimen vipua ja siinä oli ehkä 5 astetta löysää. Onko tämä normaalia, ja voisiko olla ongelman syy? Se säädinmottori on vaihdettu pari vuotta sitten.
On käynyt jo kahdella korjaamolla ja toisessa oli kuulemma "täysin staria vastaava", eivät saaneet tätä vikaa kiinni.
Ei ole tietääkseni mitään virityksiä muita kuin tuo läppien vastus (olen tuonut auton Saksasta niin 100% varmuutta ei voi olla).
Tutkin asiaa omalla testerillä lisää, ja ahtopaineessa on samanlainen vaihtelu ja saan sen toistettua kun auton pistää noin 2000 rpm kierroksille. Silloin moottorin käynti, ahtopaine ja ilmamassa heijaavat. Noin 2 kertaa sekunnissa.
Kokeilin käsin liikuttaa ahtopaineen säätimen vipua ja siinä oli ehkä 5 astetta löysää. Onko tämä normaalia, ja voisiko olla ongelman syy? Se säädinmottori on vaihdettu pari vuotta sitten.
On käynyt jo kahdella korjaamolla ja toisessa oli kuulemma "täysin staria vastaava", eivät saaneet tätä vikaa kiinni.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Palataan nyt ihan alkuun, elikkä joku pilipalilukija kertoi että mersussa vika X ja sitä lähdetty korjaamaan?
Toimiko auto kuitenkin moitteetta vai?
Jos toimi niin vanhat osat takaisin ja ajoa, muuten lisää selvitelyä.
Toimiko auto kuitenkin moitteetta vai?
Jos toimi niin vanhat osat takaisin ja ajoa, muuten lisää selvitelyä.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Näin on. Sen perusteella toinen korjaamo vaihtoi "paremman testerinsä" perusteella EGR:n ja lambda-anturin. Sitten alkoi nykimään.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Tai oikeastaan sen takia vein alun perin huoltoon kun oma halpiostesteri antoi lambda-anturista vikakoodia ja ajattelin että sen on täytynyt aiheuttaa normaalia hieman korkeampi polttoaineen kulutus. Nyt osien vaihdon jälkeen kulutus on pienentynyt. Mutta nykiminen pitäisi vielä saada korjattua.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Muuttuiko kulutus omistus aikana vai mihin verratuna ?tiaintu kirjoitti: ↑To 16.11.2023 13:30 Tai oikeastaan sen takia vein alun perin huoltoon kun oma halpiostesteri antoi lambda-anturista vikakoodia ja ajattelin että sen on täytynyt aiheuttaa normaalia hieman korkeampi polttoaineen kulutus. Nyt osien vaihdon jälkeen kulutus on pienentynyt. Mutta nykiminen pitäisi vielä saada korjattua.
sekin on melko yleistä että vika tilassa ollessa kulutus tipuu
meno kun silloin väkisinkin rauhalisempaa
arvaus vika ei alkujaanka ole ollut egr vaan ahtopaineen heittely tai sitten se
vastus viritys on hajonnut
Mökkillä
'
'
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Korjaamolla väittivät että EGR oli jumiutunut auki. Onkohan se pakopaineen anturi tukossa tai rikki? Otin nyt siitä kokeeksi johdon irti ja nykiminen hävisi taas. Aiheuttaakonhan jotain haitallista?
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
pakopaineanturihan on aiheuttanut noita hassuja rytkytyksiä
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Niin tekee vaikka mitä,
tosin sen näytää jopa arvome seravan koodin kaltaiset yleis konet niin että sokeakin
juuri auton masentajan paperit saanut sen huomaa
saatika vähänkään kokemusta omavaa
Mökkillä
'
'
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Nykiminen loppuu lähes tulkoon minkä tahansa
moottorissa olevan anturin johdon irrotaamalla
katso paljonko se näytää painetta kun auto ei käy
Kysytään nyt vielä uudestaan
Muuttuiko kulutus omistus aikana vai mihin verratuna ?
Mökkillä
'
'
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Sen takia vein alun perin korjaamolle lambda-anturin vaihtoon koska kulutus oli mielestäni hieman noussut sinä aikana kun auto on minulla ollut. Uskon myös,että egr oli jumiutunut auki.
Erikoinen vika, myös vapaalla tulee tietyillä kierroksilla. Kuulostaa kuin moottori ryntäisi ja rohmuaisi lisää pari kertaa sekunnissa. Kierroslukukin vähän heittelee.
Voisikohan olla tukossa tai rikki pakopaineen anturi?
Mitään vikakoodeja ei ole.
Erikoinen vika, myös vapaalla tulee tietyillä kierroksilla. Kuulostaa kuin moottori ryntäisi ja rohmuaisi lisää pari kertaa sekunnissa. Kierroslukukin vähän heittelee.
Voisikohan olla tukossa tai rikki pakopaineen anturi?
Mitään vikakoodeja ei ole.
-
- Mersumies
- Viestit: 552
- Liittynyt: To 11.04.2019 10:26
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Noin yleisesti, Ilmamassamittari oireilee monesti, että nykii n. 2000 kierroksen tienoilla. Ja ilmenee yleensä samalla tavalla, joka kerta. En muista jääkö siitä vikahistoriaa.
Vuoto jossain imusarjan putkissa voisi myös aiheuttaa vastaavia oireita.
Imusarjan paineanturi on myös halpa uusia varmuudeksi.
EGR jos olisi auki koko ajan, oireilee vedon heikkoudella erityisesti pienillä kierroksilla. Sekään ei aina anna vikakoodia.
Vuoto jossain imusarjan putkissa voisi myös aiheuttaa vastaavia oireita.
Imusarjan paineanturi on myös halpa uusia varmuudeksi.
EGR jos olisi auki koko ajan, oireilee vedon heikkoudella erityisesti pienillä kierroksilla. Sekään ei aina anna vikakoodia.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Jostiaintu kirjoitti: ↑To 16.11.2023 23:20 Sen takia vein alun perin korjaamolle lambda-anturin vaihtoon koska kulutus oli mielestäni hieman noussut sinä aikana kun auto on minulla ollut. Uskon myös,että egr oli jumiutunut auki.
Erikoinen vika, myös vapaalla tulee tietyillä kierroksilla. Kuulostaa kuin moottori ryntäisi ja rohmuaisi lisää pari kertaa sekunnissa. Kierroslukukin vähän heittelee.
Voisikohan olla tukossa tai rikki pakopaineen anturi?
Mitään vikakoodeja ei ole.
Mitään vika koodeja/tapahtumia ei Misään ole ja se tarkistettu kunnon testerillä
niin sitten katsomaan mittaus arvoja
Mökkillä
'
'
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Niin ja minkämerkkinen egr on vaihdettu? Kerta sen jälkeen nykiminen alkanut, voi olla huono tarvike, veikataan MEAT&DORIA.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
.
No, entäpä jos nyt vaan aukaiset sen pakokaasun tykytyskanavan pakopaineanturille.
Tässä moottorissa moottorin ohjain tarvitsee pakopainetietoa ahtopaineen säätelyyn.
No, entäpä jos nyt vaan aukaiset sen pakokaasun tykytyskanavan pakopaineanturille.
Tässä moottorissa moottorin ohjain tarvitsee pakopainetietoa ahtopaineen säätelyyn.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Kävin tänään ajamassa 700 km. Välillä tuntui kuin vika häviäisi, välillä taas nykii.
Seuraavaksi käsittelyyn pakopaineen anturin kanava. Se voi varmaan olla tukossa kerran EGR oli ollut juuttuneena auki.
Ilmeisesti anturi lähtee irti pitkällä 24mm hylsyllä. Millä reikä kannattaa putsata (sohimalla tikulla vai jollain spraylla) ja kuinka syvä se on? Kannattaako anturikin vaihtaa vai onkohan vain putsaus?
Sen jälkeen selvitykseen tarkemmin uusi Egr-venttiili, sitten selvitys jos imusarjan läpät heiluisivat koneessa (näihin en usko koska varmaan oireilisivat vikatilassakin). Moottori on edelleen kiinni ja sen pitäisi pitää niitä auki.
Seuraavaksi käsittelyyn pakopaineen anturin kanava. Se voi varmaan olla tukossa kerran EGR oli ollut juuttuneena auki.
Ilmeisesti anturi lähtee irti pitkällä 24mm hylsyllä. Millä reikä kannattaa putsata (sohimalla tikulla vai jollain spraylla) ja kuinka syvä se on? Kannattaako anturikin vaihtaa vai onkohan vain putsaus?
Sen jälkeen selvitykseen tarkemmin uusi Egr-venttiili, sitten selvitys jos imusarjan läpät heiluisivat koneessa (näihin en usko koska varmaan oireilisivat vikatilassakin). Moottori on edelleen kiinni ja sen pitäisi pitää niitä auki.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Sopivalla poranterällä tai metallitikulla sormilla pyörittelemällä nuohoat sen kanavan. On se jokusen senttiä syvä eikä kannata mitään lyhyttä tikkua tiputtaa sinne 

S204 220cdi -08
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
ex S203 200cdi -01
ex S211 280cdi -07
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Sain irti pakopaineanturin ja puhdistin egr cleanerilla. Rassasin myös metallitikulla anturin reiän ja tuntui että osui pohjaan saakka, oli ehkä 15 senttiä syvä. Siellä oli jonkin verran nokea ja karstaa, mutta vaikea sanoa oliko tukossa. Kannattaisikohan anturi vaihtaa, ei ole kallis osa.
Sitten koeajolle. Edelleen nypyttää kiihdytyksessä ja välillä myös tyhjäkäynnillä. Testerillä näen että ahtopaine ja ilmamassa heiluvat ylös alas pari kertaa sekunnissa.
Sitten koeajolle. Edelleen nypyttää kiihdytyksessä ja välillä myös tyhjäkäynnillä. Testerillä näen että ahtopaine ja ilmamassa heiluvat ylös alas pari kertaa sekunnissa.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Oisko niin että egr vuotaa se pomppii auki kiinni sopivilla paineilla.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Pystyn kuuntelemalla imuilmaa kanavien päästä päättelemään että moottori tosiaan ottaa pari kertaa sekunnissa enemmän ilmaa.
Vaikuttaa ihan jonkinlaiselta resonanssilta säädössä.
Turbon vipu ei liiku ja moottorin kierrosluku ei muutu.
Mikä voi aiheuttaa tuollaisen?
Kaksi seuraavaa selvityskohtaa: joskus mielestäni haisee diesel, voisikohan joku suutin vuotaa?
Ilmansuodattimet jos ovat koteloissaan löysällä tai tukossa, voisi ehkä aiheuttaa tällaisen. Vaihdan ne maanantaina.
Onko muita ehdotuksia?
Vaikuttaa ihan jonkinlaiselta resonanssilta säädössä.
Turbon vipu ei liiku ja moottorin kierrosluku ei muutu.
Mikä voi aiheuttaa tuollaisen?
Kaksi seuraavaa selvityskohtaa: joskus mielestäni haisee diesel, voisikohan joku suutin vuotaa?
Ilmansuodattimet jos ovat koteloissaan löysällä tai tukossa, voisi ehkä aiheuttaa tällaisen. Vaihdan ne maanantaina.
Onko muita ehdotuksia?
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
.
En usko pakopaine teoriaan.
Kierrosluku ja tasakaasu ei sovi siihen kuvaan.
Millaisia arvoja hiukkassuodattimen eropaineanturi näyttää, sehän on taitava aiheuttamaan häiriöitä siten, että "syyllinen" on joku muu.
Onhan liittimet yhdistetty oikein. Egr-railpaineen säätö-imusarjan läpät
Ongelmakierrokset viittaisivat läppämoottoriin, joka kääntelee läppiä juuri siinä parissa tonnissa.
Onko annettu/tarvittu apuvirtaa
Onko akun navat yhdistetty väärinpäin, silloin aina särkyy jotain.
Ecu mennyt rikki.
Käytä jollain, joka ohjelmoi läpät ja egr,n pelistä pois.
En usko pakopaine teoriaan.
Kierrosluku ja tasakaasu ei sovi siihen kuvaan.
Millaisia arvoja hiukkassuodattimen eropaineanturi näyttää, sehän on taitava aiheuttamaan häiriöitä siten, että "syyllinen" on joku muu.
Onhan liittimet yhdistetty oikein. Egr-railpaineen säätö-imusarjan läpät
Ongelmakierrokset viittaisivat läppämoottoriin, joka kääntelee läppiä juuri siinä parissa tonnissa.
Onko annettu/tarvittu apuvirtaa
Onko akun navat yhdistetty väärinpäin, silloin aina särkyy jotain.
Ecu mennyt rikki.
Käytä jollain, joka ohjelmoi läpät ja egr,n pelistä pois.
.
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
tuikku (niukunauku) tutka.net
p.Ö5Ö 3444ÖÖ5
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Ongelma on hieman jalostunut pakopaineen anturin ja reiän putsauksen jälkeen. Nyt heijaa myös tyhjäkäynnillä. Näyttää ihan jonkinlaiselta säädön värähtelyongelmalta. Kun ongelma on päällä, ilmamassa-anturi piirtää rupua käyrään, välillä satunnaisia hyppyjä ylöspäin ja muutenkin näyttää siksakilta. Epäilen että joku anturi antaa viallista tietoa ja sekoittaa auton. Jos turbon ahtopaineen säätötanko ei liiku, mikä voi aiheuttaa tällaisen että moottori ottaa ilmaa pari kertaa sekunnissa enemmän? Voisiko polttoaineen kiskon paineanturi aiheuttaa tällaisen? Entä vuotava suutin? Toisaalta pakopaineen anturin putsaus mielestäni muutti hieman tilannetta - kannattaisiko anturi vaihtaa?
Laitan varuiksi vaihtoon myös polttoaineen suodattimen sekä ilmanputsarit.
Tässä vielä kuva. Huojunta näkyy MAF-arvoissa sekä myös ahtopaineessa https://ibb.co/6FrpGN4
Tänään kun sammutin testiä varten, ei meinannut käynnistyä. Käynnistyi kuitenkin kun otin virrat pois ja starttasin uudelleen. Testerilläni pystyin lukemaan harmaana ilmestyneet vikakoodit P2201, P2243 sekä P2244. Ensi maanantaina olen viemässä pätevään testeriin niin toivottavasti selviää.
Läppämoottori tuskin on syypää koska siitä on johto irti, moottorissa ei ole virtoja ja sen pitäisi paikallaan ollessa pitää läpät auki. Silloin kun auto on limp modessa nykimistä ei esiinny - tämä puhuu sen puolesta että läpät eivät heilu pakosarjassa.
Laitan varuiksi vaihtoon myös polttoaineen suodattimen sekä ilmanputsarit.
Tässä vielä kuva. Huojunta näkyy MAF-arvoissa sekä myös ahtopaineessa https://ibb.co/6FrpGN4
Tänään kun sammutin testiä varten, ei meinannut käynnistyä. Käynnistyi kuitenkin kun otin virrat pois ja starttasin uudelleen. Testerilläni pystyin lukemaan harmaana ilmestyneet vikakoodit P2201, P2243 sekä P2244. Ensi maanantaina olen viemässä pätevään testeriin niin toivottavasti selviää.
Läppämoottori tuskin on syypää koska siitä on johto irti, moottorissa ei ole virtoja ja sen pitäisi paikallaan ollessa pitää läpät auki. Silloin kun auto on limp modessa nykimistä ei esiinny - tämä puhuu sen puolesta että läpät eivät heilu pakosarjassa.
Re: W211 280cdi nykii EGR ja lambda-anturin vaihdon jälkeen
Mitenkäs noi ihan ensimmäisenä tehtävät perus tarkistukset dieselissä kun käynti seilaa ja nypyttää?
Suuttimien korjausarvot ja paluuvuoto?
Oletin että nämä on katsottuna kun muita vikoja alettu hakea.
Suuttimien korjausarvot ja paluuvuoto?
Oletin että nämä on katsottuna kun muita vikoja alettu hakea.