Pakardinen kirjoitti: ↑Ke 15.11.2023 17:38
Mulla on taas täysin päinvastoin, kylmänä illuilee ihan eniten...
Esim. kesällä kun hytti on aina lämmin, niin ei juurikaan temppuile. Mutta kun syksy tulee, niin a vot!
No hetkinen, eikös tämä hytin lämpötila ollut osallisena siihen virtalukon oikkuihin?
Kun anto kuumailmapuhaltimella hieman lämpöä virtalukolle niin se valokuitu herkes verkkaisempaan toimintaan.
Makee. kirjoitti: ↑La 11.11.2023 08:29
Elikkä autona s202 vm2000 automaatti sähköisellä avaimella ja sellainen vika että ei starttaa. Avaimen kun laittaa virtalukkoon niin surahtaa ja virrat menee päälle ja kaikki merkkivalot syttyy mutta kun yrittää startata niin ei starttaa. Välillä starttaa laakista ja välillä joutuu rassaamaan avainta pois ja starttaamaan varmaan 30kertaa ennenkuin lähtee. Auton kun saa starttaamaan niin sitten lähtee kyllä hienosti niin mietin että olisiko mahdollisesti virtalukossa jotain häikkää kun kahdella avaimella tekee samaa osaako kukaan auttaa?
Kuulostaa kyllä justiin niin samanlaiselta oireelta kun mitä omassani, että minä lähtisin kyllä sitä virtalukkoa syyttämään. Omassa ainakin virtalukosta löytyy syypää tuohon toisinaan tapahtuvaan starttaamattomuuteen ja kaikenlaiseen muuhunkin sekoiluun.
Ei kai se voi virtalukossa olla vika, jos startin rele napsahtaa startatessa ja virtaa tulee ilmeisesti solenoidille asti, joka ei sitten toimi kuitenkaan. Eli Startti vaihtoon.
Itselläni on kiukutellut paripäivää starttimoottori M113 mosassa. Siinä oli erona se, että solenoidi napsahtaa aina, startti ei vaan pyöri. Tai saattoi se pyöriä jos odotteli jonkun aikaa solenoidin napsahtamisen jälkeen tai sitten räpläsi avainta ees taas. Tänään uusi startti ja hyvin toimii. Vanhasta varmaan hiilet menny tästäkin.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
Makee. kirjoitti: ↑To 16.11.2023 07:33
En muistanut aloitukseen laittaa mutta siis solenoidi ei naksahda silloin kun vika on päällä. Rele naksahtaa kyllä.
kun se rale naksahtaa niin mittaa siitä liitimestä mistä lähtee
solenoidille johto tuleeko siihen ~12v
jos ei tule niin sitten tuleko relee muuta kuin sen heräte ja jos tulee niin vika on releen ja sen liitimen välissä
tai sitten vaan laitaa uuden irralisen relen "rinnalle" ja ottaa sille ohjauksen nykyiseltä
jos se vanha rele joka kerta vetää