Akku tyhjenee 220 Cdi
Akku tyhjenee 220 Cdi
vm-07 270tkm ajettu. Oli kylmässä tallissa vajaan viikon ajamatta ja niin oli vuoden vanha 100 Ah akku tyhjä.
Luin haun kautta muutamia kohtia aiemmista kirjoituksista, syitä voi siis olla paljon.
Mutta kuinka näin eläkemies osaa ( oon joitain eri remontteja tehnyt ) -kiinnittää analogisen yleismittarin ( sähköpuoli itsellä huono osaaminen),
kiinnittää niin että kyskenis sulake sulakkeelta irroittamalla haarukoida missä vuoto olisi?
Kaiketi akussa miinuksen ja rungon väliin yleismittari mutta millekä asteikolle laitetaan asetus mittarissa.
Vuotoa on kun ilman virta päällä olevassa autossa laittaa irroitettua miinuskaapelia kenkään kiinni -se kipinöi selvästi!!!
Luin haun kautta muutamia kohtia aiemmista kirjoituksista, syitä voi siis olla paljon.
Mutta kuinka näin eläkemies osaa ( oon joitain eri remontteja tehnyt ) -kiinnittää analogisen yleismittarin ( sähköpuoli itsellä huono osaaminen),
kiinnittää niin että kyskenis sulake sulakkeelta irroittamalla haarukoida missä vuoto olisi?
Kaiketi akussa miinuksen ja rungon väliin yleismittari mutta millekä asteikolle laitetaan asetus mittarissa.
Vuotoa on kun ilman virta päällä olevassa autossa laittaa irroitettua miinuskaapelia kenkään kiinni -se kipinöi selvästi!!!
-
- Mersumies
- Viestit: 2375
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
En ymmärrä sähköistäkään mitään mutta jos on käytettävissä pihtivirtamittari niin sillä mittaa akunkaapelista vuotovirran jonka jälkeen samaan aikaan mittarin ollessa kiinni yksi kerrallaan alkaa nyppimään sulakkeita irti jotta löytyy virtapiiri josta virta katoaa- Luonnollisesti syyttömät sulakkeet takaisin jos vaikutusta lepovirtaan ei ole.
Vuotovirta pienenee heti kun ko. sulake löytyy.
Tuon jälkeen voi jo arvella mistä vikaa etsiä.
On lisäksi täysin normaalia, että ehjässäkin autossa on ja pitääkin olla vuotovirtaa koska ajoneston ylläpito yms kuluttavat hieman. Omassa vanhemmassa virrankulutus oli muistaakseni luokkaa 0,2A joka sekin tyhjentää akun viikkojen kuluessa.
Halvimmat pihtivirtamittarit ovat alkaen noin 30€.
Vuotovirta pienenee heti kun ko. sulake löytyy.
Tuon jälkeen voi jo arvella mistä vikaa etsiä.
On lisäksi täysin normaalia, että ehjässäkin autossa on ja pitääkin olla vuotovirtaa koska ajoneston ylläpito yms kuluttavat hieman. Omassa vanhemmassa virrankulutus oli muistaakseni luokkaa 0,2A joka sekin tyhjentää akun viikkojen kuluessa.
Halvimmat pihtivirtamittarit ovat alkaen noin 30€.
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
juurikin sarjaan akkukaapelin kanssa, vaikka siinä jos niitä kipunoita lentelee niin saa aika helposti jotain rikki, siksi pihtimittari olisi helpompi ja turvallisempi käyttää. Pihtimittarin lukematarkkuus on heikko mutta kipinät kertoo että siellä kulkee ehkä useampia amppeereja ja sellaiset virrat pihtimittarikin näyttää ok. Jos haluaa analogiamittarilla jatkaa niin ensin suurimmalle alueelle tietenkin, ja sitten tiputtaa tarkemmalle kun näkee todellisen lukeman, kaikkihan menee mittarin läpi kun se sarjassa on. Ja muistaa että se virrankulutus on isohkoa juuri sammutuksen jälkeen, mutta auto menee 'nukkumaan' vajaan vartin sisään (no nyt joku toimilaite visiin ei mene ) ja se on todellinen vuotovirta.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Siitä nukkumaan menemisestä, se myöskin herää kun avaa oven tai luukun, eli jätettävä nukkumaan tarvittavat ovet ja luukut avoinna ettei reppanaa tarvi herättää kesken unien
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Sulakkeen yli oleva jännite on myös hyvä indikaatio vaikka sillä ei absoluuttista virtaa saakaan mitattua. Mittari jollekin millivolttialueelle, vaikka 200mV. Sulakkeessa yleensä näkyy yläpuolella kaksi metallista kohtaa joista sen mittauksen saa tehtyä, riippuu sulakemallista.
Jos virtaa kulkee niin siinä näkyy jännitettä, mitä enemmän virtaa sen enemmän jännitettä.
Toimiiko kaikki toiminnot autossa ? ei mikään ole rikki ? Risat toiminnot on yksi indikaatio hajonneista purkeista jotka pitää auton hereillä.
Jos virtaa kulkee niin siinä näkyy jännitettä, mitä enemmän virtaa sen enemmän jännitettä.
Toimiiko kaikki toiminnot autossa ? ei mikään ole rikki ? Risat toiminnot on yksi indikaatio hajonneista purkeista jotka pitää auton hereillä.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Lukematon viesti Kirjoittaja dealer » Ma 20.11.2023 19:37
Mikähän auto lie kyseessä ?
mersuhan toki kun sen foorumilla ollaan; mutta tarkemmin: Mb C korimalli 220 CDI vm 07
Mikähän auto lie kyseessä ?
mersuhan toki kun sen foorumilla ollaan; mutta tarkemmin: Mb C korimalli 220 CDI vm 07
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Viesti Kirjoittaja x_ismo » Ma 20.11.2023 19:35
Ismolle tiedoksi ettei tietääkseni mitään olisi rikki...kai sitten joku on kun virtaa kulkee...tuo sulakkeen yli mittaaminen kävis kyllä näin veteraanilta kätevämmin...Yleismittari on analoginen ja se DC kohdalle ja joku kai? Ampeeri asetuskohtaan....???
Ismolle tiedoksi ettei tietääkseni mitään olisi rikki...kai sitten joku on kun virtaa kulkee...tuo sulakkeen yli mittaaminen kävis kyllä näin veteraanilta kätevämmin...Yleismittari on analoginen ja se DC kohdalle ja joku kai? Ampeeri asetuskohtaan....???
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Kirjoittaja MiHe » Ma 20.11.2023 13:51...suurimmalle alueelle...ampeeri skaalalle sitten??...(kun on heikko sähköalan osaaminen ittellä.)?
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Miksi sulketta ei voi irroittaa jos akunkengän voi?kalevima kirjoitti: ↑Ma 20.11.2023 12:58 vm-07 270tkm ajettu. Oli kylmässä tallissa vajaan viikon ajamatta ja niin oli vuoden vanha 100 Ah akku tyhjä.
Luin haun kautta muutamia kohtia aiemmista kirjoituksista, syitä voi siis olla paljon.
Mutta kuinka näin eläkemies osaa ( oon joitain eri remontteja tehnyt ) -kiinnittää analogisen yleismittarin ( sähköpuoli itsellä huono osaaminen),
kiinnittää niin että kyskenis sulake sulakkeelta irroittamalla haarukoida missä vuoto olisi?
Kaiketi akussa miinuksen ja rungon väliin yleismittari mutta millekä asteikolle laitetaan asetus mittarissa.
Vuotoa on kun ilman virta päällä olevassa autossa laittaa irroitettua miinuskaapelia kenkään kiinni -se kipinöi selvästi!!!
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Tuo sulakkeen yli jännitteen mittaaminen on turvallinen mittaustapa kokemattomalle (heikot sähköopin perustiedot). Ei mene mitään rikki jos mittaa vahingossa virtaa jännitteen sijasta jne.x_ismo kirjoitti: ↑Ma 20.11.2023 19:35 Sulakkeen yli oleva jännite on myös hyvä indikaatio vaikka sillä ei absoluuttista virtaa saakaan mitattua. Mittari jollekin millivolttialueelle, vaikka 200mV. Sulakkeessa yleensä näkyy yläpuolella kaksi metallista kohtaa joista sen mittauksen saa tehtyä, riippuu sulakemallista.
Jos virtaa kulkee niin siinä näkyy jännitettä, mitä enemmän virtaa sen enemmän jännitettä.
Toimiiko kaikki toiminnot autossa ? ei mikään ole rikki ? Risat toiminnot on yksi indikaatio hajonneista purkeista jotka pitää auton hereillä.
Jännitemittauksella saa itse asiassa kohtuullisen absoluuttisen virtatiedon. WIS:issäkin taulukko eri kokoisille sulakkeille jännitemittaustuloksen kääntämiseksi ampeereiksi.
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Jätän auttamisen viisaammille, kun mersuhan se tosiaan oli eikä oma kristallipallo kerro riittävän tarkasti mallia. Vuosimalli 2007 on "C korimallia" sekä 203 että 204, ja aivan eri paikat mistä noissa tyypillisesti purkaa akkua.
wiimax.fi
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
Jätän auttamisen viisaammille, kun mersuhan se tosiaan oli eikä oma kristallipallo kerro riittävän tarkasti mallia. Vuosimalli 2007 on "C korimallia" sekä 203 että 204, ja aivan eri paikat mistä noissa tyypillisesti purkaa akkua.
Neuvoja otan aina vastaan, antaa tulla --kiitos.!
Neuvoja otan aina vastaan, antaa tulla --kiitos.!
Re: Akku tyhjenee 220 Cdi
no kumpi se on???
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01