Sattuukohan palstalla olemaan joku, joka olisi vaihtanut 4.5-comandinsa 5.1:een?
Mitä kaikkea joutui muuttamaan?
NTG4.5 -> 5.1
Re: NTG4.5 -> 5.1
Kysytkö Laurilta näin julkisesti? Ehkä joku muukin tietää.
Re: NTG4.5 -> 5.1
No, oletin, että vastauskin voisi kiinnostaa muitakin kuin minua.
Re: NTG4.5 -> 5.1
En tainnut laittaa riittävästi hymiöitä että olisi tullut selväksi ettei kommenttia liian vakavasti otettavaksi ollut tarkoitettu. Toisaalta muutamaa osaavaa harrastajaa lukuun ottamatta (tuskin rakentavat muiden autoja), mb-lab taitaa oikeasti olla ainoa vaihtoehto?
Minua vastaus kiinnostaa vaikka olisi: "ei onnistu". Ei ole tuollaista autoa mutta muuten vaan kiinnostaa,
Re: NTG4.5 -> 5.1
Kiinnosti aikanaan tehdä omaan W212:een mutta silloin oli NTG5 Comandit kalliita ja harvinaisia (ja olin jo päivittänyt kahdesti, Audio 20 -> Audio 50 -> Comand NTG 4.0). Silloin tuli selvitettyä mitä tuo vaatii. Ehkä teen ensi kesänä tyttären autoon kun kelit taas lämpenee
Perusasennuksessa tietysti itse keskusyksikkö ja koska lisälaitteilla on eri CAN-nopeus -> näyttö ja keskikonsolin käyttöyksikkö "rulla" (Ei ole tiedossa mihin tätä ollaan vaihtamassa mutta ainakin E-sarjassa piti asentaa eri korimallin rulla jotta se mahtuu paikalleen). Johdotusta on myös muutettava. DoIP-kaapelointi ei ole pakollinen jos ohjelmisto on päivitetty uusimpaan mutta voi se helpottaa elämää jatkossa
Sitten USB-liitäntäyksikkö ja johdot tarvitaan jotta Android Auto/Carplay toimii
Loppu lisälaitteista riippuen: jos on 810 audio -> uusi vahvistin, peruutuskamera tai automatiikka -> uusi systeemi, pre-facelift jossa liikennemerkki/kaistavahti/valoautomatiikka IHC-> uusi kamera jne.
Tuolla on yksi hyvä kuvaus ja Google kääntää tarvittaessa: https://www.motor-talk.de/blogs/mercede ... 70435.html
Perusasennuksessa tietysti itse keskusyksikkö ja koska lisälaitteilla on eri CAN-nopeus -> näyttö ja keskikonsolin käyttöyksikkö "rulla" (Ei ole tiedossa mihin tätä ollaan vaihtamassa mutta ainakin E-sarjassa piti asentaa eri korimallin rulla jotta se mahtuu paikalleen). Johdotusta on myös muutettava. DoIP-kaapelointi ei ole pakollinen jos ohjelmisto on päivitetty uusimpaan mutta voi se helpottaa elämää jatkossa
Sitten USB-liitäntäyksikkö ja johdot tarvitaan jotta Android Auto/Carplay toimii
Loppu lisälaitteista riippuen: jos on 810 audio -> uusi vahvistin, peruutuskamera tai automatiikka -> uusi systeemi, pre-facelift jossa liikennemerkki/kaistavahti/valoautomatiikka IHC-> uusi kamera jne.
Tuolla on yksi hyvä kuvaus ja Google kääntää tarvittaessa: https://www.motor-talk.de/blogs/mercede ... 70435.html
Re: NTG4.5 -> 5.1
Mitenkäs noihin päivitetään kartat? Auton oikealla runkonumerolla vai sillä josta uusi Comand on peräisin? Kai virallisenkin koodin saa kumpaan tahansa.
Re: NTG4.5 -> 5.1
Kai se oikea menettely olisi vaihtaa nykyinen runkonumero Comandiin ja hankkia sitten päivitykset uudella numerolla, mutta ainakin tuon suunnitteilla olevan osalta taitaa jäädä karttapäivitykset sen Carplayn toisessa päässä olevan laitteen huoleksi
Re: NTG4.5 -> 5.1
Jysi: kiitokset. R172:een meinasin, HK:lla, peruutuskameralla ja liikennemerkkikameralla.