Vaihoin muistaaksen viime talvena tuoho termostaatin, totta kai alkuperäsen. Tossa syksyn tullen kiinnitin jo joskus huomiota, et jos sillä vaikka kävi noin 30 km päässä "kaupungissa" asioilla, niin pois päin tullessa moottorin lämmöt nous sellaselle jopa iha oldskool dieselin tasolle, ja tuumasin et täähä o hieno homma, et näemmä se orkkis termari on hintansa väärti.
Mainitaanpa sekin, et tuon ikäsessä on toki se alkuperäne webasto, mut se ei oo osottanu elonmerkkejä ainakaa sinä aikana ku tää auto on miulla ollu.
Vaan kävipä niin, et tossa kuukaus takaperin ku kävin heittää reissun pohjosessa, menomatkalla lämmöt tahto reippaammassa matkanopeudessa nousta jo likemmäs tappia. Tsekkasin totta kai heti alkuun, et kyl siellä vettä on, ei kupli paisarissa ja lämppärikin työns iha tasasesti lämpöä kabiiniin, eli ei tuu ilmakuplia palotilasta...
Matka jatkui perinteisin apukonstein, eli marssivauhdin noustessa käänsin pelkääjän puolelle lämmöt täysille ja laitoin takaikkunaa raolleen

Menomatkalla pakkasta oli yli 15 astetta, palatessa sit taas nollan kieppeillä ja plussalla, eli ei oo nesteet sohjona, ku lämmöt nous mennen tullen.
Jos vika olis kannentiivisteessä tai kannessa ois halkeema, niin kyllä se jo tollasella liki parin tuhannen kilsan koeponnistuksella ois lopullisesti antautunu.
Miulla on sellane käsitys, et vaikka tollasee koneesee laitettas termarin tilalle tulppa, ni se mokoma ei lämpene. Onko niin, vai voisko termari jumia?
Syyläri tukossa?
Miun vahvin veikkaus: vesipumppu. Kone mikä "ei lämpene ikinä", mut kyllähä se osaa sit ajastaan lämmetä, jos vesi ei kierrä lohkossa.
Tuo on nyt ollu tallis oottamas tutkimuksia, mut ei oo ehtint perehtyy, joten laitetaas tänne parviälylle pohdittavaks ja veikattavaks, mistä vika löytyy
