OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Staari ei antanut hehkuille, paineille tms. mitään vikaa mistään. Onko ollut vastaavia jotka onnistuttu korjaamaan tekemällä xxx? Auto on w211 -06 ilmeisesti -05 kaltaisella koneellla vielä ja n. 460 000km.
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
ei se alhaiselle paineelle startin aikana mitään annakaan, sitä kun ei valvota muuten paitsi että ruiskulupaa ei anneta. Kato livenä missä paineet seilaa kun sahaa käyntiin...
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Pomolla on ml ja siinäkin pitkä startti...pari kertaa käyttää virrat päällä jonkun sekunnin että polttoaine pumppu painaa ilmat linjastosta pois ja helpottuu käynnistys heti....vika ollut pitkään....luulen vian olevan suuttimien paluuputkien o-renkaat joista ilma tulee...sellaiset pienet ja pari kertaa on korkanneet ton kiinnityksen takia kun hieman hankala saada lukittua ja varmistua että kiinni on.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Ärrässä myös samaa ollut talvella, eka startti aamulla kylmänä pyörittää useamman sekunnin jos käynnistää heti hehkuvalon sammumisen jälkeen. Kun odottaa muutaman sekunnin pitempään niin lähtee normaalisti.
X218 CLS 250 CDI Shooting Brake
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
C215 CL 500 (JDM)
entisiä mersuja: S213 E 220 d, W251 R 280 CDI, S124 E 280, V220 S 500 L (JDM), W115 220 D, W210 E 220 CDI, S211 E 220 CDI T Classic A, W204 C 200 CDI, W210 E 300 D Classic A, W202 C 220 Elegance A, W124 200 D
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Kiitos vinkeistä.
Jos paineongelma niin eikö pitäisi tuntua jo ajossakin esim. veto pois/kiihtyvyys?
Voiko paluupuolen vuoto(pieni?) aiheuttaa käynnistyvyysongelman koska polttoaine jo menossa pois sylinteristä?
Onko tankissa jotain perinteisesti tukkeutuvaa tai onko polttoainepumpussa ollut jotain tai jotain tulopuolella joka kannattaisi tarkastaa?
Jos paineongelma niin eikö pitäisi tuntua jo ajossakin esim. veto pois/kiihtyvyys?
Voiko paluupuolen vuoto(pieni?) aiheuttaa käynnistyvyysongelman koska polttoaine jo menossa pois sylinteristä?
Onko tankissa jotain perinteisesti tukkeutuvaa tai onko polttoainepumpussa ollut jotain tai jotain tulopuolella joka kannattaisi tarkastaa?
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Toi käynnistyvyys ja paine on vain käynnistettäessä jos seisoo pitkään kun jostain repii ilmaa ja linjasto vajuu...ei ajaessa mitään ongelmaa.
Mutta onhan sitten muitakin paikkoja mikä voi tehdä sen jos tehoton mutta testeri käyttöön tällöin...toki suodatin jos finaalissa niin vaikuttaa tehoihin.
Mutta onhan sitten muitakin paikkoja mikä voi tehdä sen jos tehoton mutta testeri käyttöön tällöin...toki suodatin jos finaalissa niin vaikuttaa tehoihin.
-w124 230e sedan
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-w124 230e coupe
-c203 200k kompressor
-Rämät mutta maksetut-
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Kokeile niin että ennen starttia virta päälle/pois pari kertaa autta ilma vaivoissaAMG-Riku kirjoitti:Staari ei antanut hehkuille, paineille tms. mitään vikaa mistään. Onko ollut vastaavia jotka onnistuttu korjaamaan tekemällä xxx? Auto on w211 -06 ilmeisesti -05 kaltaisella koneellla vielä ja n. 460 000km.
Mökkillä
'
'
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Tarkista myös suuttimien ohivuoto. Alkavia oireita juuri pitkä startti, kun vuotoa on tarpeeksi lakkaa käynnistymästä.
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Joko suuttim(i)en ohivuotoa tai paluupuolen o-renkaiden kautta ottaa ilmat. Kuten edellä kerrottu jo...
wiimax.fi
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Kiitos, suuttimien ohivuoto saattaa olla todennäköisin...miten kannattaa tutkia helpoiten?
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
tämmösillä http://www.mese.fi/forum/userpix/6563_paluuvuoto_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;AMG-Riku kirjoitti:Kiitos, suuttimien ohivuoto saattaa olla todennäköisin...miten kannattaa tutkia helpoiten?
tai tämmösillä http://img.photobucket.com/albums/v695/ ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
haulla löytyy juttua täältä ja mese puolelta
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Kiitos!
MiHe kirjoitti:tämmösillä http://www.mese.fi/forum/userpix/6563_paluuvuoto_1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;AMG-Riku kirjoitti:Kiitos, suuttimien ohivuoto saattaa olla todennäköisin...miten kannattaa tutkia helpoiten?
tai tämmösillä http://img.photobucket.com/albums/v695/ ... g~original" onclick="window.open(this.href);return false;
haulla löytyy juttua täältä ja mese puolelta
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Nostan tätäkin otsikkoa.
Vaihdettiin eilen kaverin kanssa hehkut kun kylmillä keleillä lähti helvetin huonosti käyntiin.
Vaihto sujui liiankin hyvin, mutta kun käynnistin niin pyöritti mutta ei lähtenyt ja vähän kuin ois täristänyt koko mottia.
No hetki pään raapimista, turbolle menevän anturin kiinnitys kun oli unohtunut siitä muovisen y-haaran kyljestä ja varmistus nippusiteellä, kun se on pirun löysä.
Auto lähti heti ja parikin kerta testattiin niin ei ongelmia. Aamulla -4 ja hienosti lähti. Samaten lounastauolla kahdesti, mutta kun lähdin äsken töistä kotiin niin sama sahaaminen , mutta lähti.
Onko jokin anturin liitin tai johtosarja jotenkin uhanalaisessa paikassa koneen päällä, kun rojahdin siihen jakkaran liukuessa alta. Mitä olen tietämättäni vaurioittanut?
Muutoin käynnissä/tehoissa ei mitään ongelmaa ja tämä oire tuli siis hehkujen vaihdon aikana.
Vaihdettiin eilen kaverin kanssa hehkut kun kylmillä keleillä lähti helvetin huonosti käyntiin.
Vaihto sujui liiankin hyvin, mutta kun käynnistin niin pyöritti mutta ei lähtenyt ja vähän kuin ois täristänyt koko mottia.
No hetki pään raapimista, turbolle menevän anturin kiinnitys kun oli unohtunut siitä muovisen y-haaran kyljestä ja varmistus nippusiteellä, kun se on pirun löysä.
Auto lähti heti ja parikin kerta testattiin niin ei ongelmia. Aamulla -4 ja hienosti lähti. Samaten lounastauolla kahdesti, mutta kun lähdin äsken töistä kotiin niin sama sahaaminen , mutta lähti.
Onko jokin anturin liitin tai johtosarja jotenkin uhanalaisessa paikassa koneen päällä, kun rojahdin siihen jakkaran liukuessa alta. Mitä olen tietämättäni vaurioittanut?
Muutoin käynnissä/tehoissa ei mitään ongelmaa ja tämä oire tuli siis hehkujen vaihdon aikana.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
W164 ML280 2006
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5802
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Oliko hehkut rikki vai vaan vanhata ?Virranpoika kirjoitti: ↑Ke 29.11.2023 16:21 Nostan tätäkin otsikkoa.
Vaihdettiin eilen kaverin kanssa hehkut kun kylmillä keleillä lähti helvetin huonosti käyntiin.
Vaihto sujui liiankin hyvin, mutta kun käynnistin niin pyöritti mutta ei lähtenyt ja vähän kuin ois täristänyt koko mottia.
No hetki pään raapimista, turbolle menevän anturin kiinnitys kun oli unohtunut siitä muovisen y-haaran kyljestä ja varmistus nippusiteellä, kun se on pirun löysä.
Auto lähti heti ja parikin kerta testattiin niin ei ongelmia. Aamulla -4 ja hienosti lähti. Samaten lounastauolla kahdesti, mutta kun lähdin äsken töistä kotiin niin sama sahaaminen , mutta lähti.
Onko jokin anturin liitin tai johtosarja jotenkin uhanalaisessa paikassa koneen päällä, kun rojahdin siihen jakkaran liukuessa alta. Mitä olen tietämättäni vaurioittanut?
Muutoin käynnissä/tehoissa ei mitään ongelmaa ja tämä oire tuli siis hehkujen vaihdon aikana.
jos ei rikki niin sitten vika oli alkujaankin jossain muualla
turbolle menevä anturi y haarasa ?
ei siinä ole kuin huohotimen lämintin,
tarkista ainkin nokka akselin anturin liitin/johto
mitä testeri kertoile sillä oleen vikoja
Mökkillä
'
'
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Hehkut oli vanhat ja osa pimeänä.
Oire ennen vaihtoa oli että -10 ja siitä kylmemmillä ei meinannut lähteä ollenkaan käyntiin.
Lämpösenä kyllä aina ja heti.
Vaihdon jälkeen vaikka auto oli lämmin ja kyseisessä tallissa +18 niin koko starttaaminen oli sitä että se tavallaan yritti lähteä käyntiin mutta ikään kuin vain muutamalla pytyllä ja koko paska tärisi.
Samaa asentoanturia kaveri kehotti vilkaisemaan. Tarvii etsiä missä se sijaitsee.
Oire ennen vaihtoa oli että -10 ja siitä kylmemmillä ei meinannut lähteä ollenkaan käyntiin.
Lämpösenä kyllä aina ja heti.
Vaihdon jälkeen vaikka auto oli lämmin ja kyseisessä tallissa +18 niin koko starttaaminen oli sitä että se tavallaan yritti lähteä käyntiin mutta ikään kuin vain muutamalla pytyllä ja koko paska tärisi.
Samaa asentoanturia kaveri kehotti vilkaisemaan. Tarvii etsiä missä se sijaitsee.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
W164 ML280 2006
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Nokka-akselin asentotunnistin vika aiheuttaa myöskin pidennetyn startin. 642:han lähtee käyntiin ilman ko anturiakin muttaa sahauttaa muutaman sekunnin.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
No niin.
Siitä hehkujen vaihdosta ei sinällään ollut apua, koska nyt kun täällä Porissa on -12 niin 4 kertaa sai sahata ennen kuin jäi käyntiin.
Eli starttaa kunnen "hörähtää" mutta ei jää käyntiin.
Onko ehdotuksia, mikä avuksi?
Jännittää kun aamuksi luvataan -19 joten veikkaan ettei tarvi lähteä töihin, vaan joutuu pitämään etäpäivän kovan vitutuksen kanssa.
Osin oma syy kun en ole saanut letkulämppäriä asennettua vaikka kilut on hankittu.
Siitä hehkujen vaihdosta ei sinällään ollut apua, koska nyt kun täällä Porissa on -12 niin 4 kertaa sai sahata ennen kuin jäi käyntiin.
Eli starttaa kunnen "hörähtää" mutta ei jää käyntiin.
Onko ehdotuksia, mikä avuksi?
Jännittää kun aamuksi luvataan -19 joten veikkaan ettei tarvi lähteä töihin, vaan joutuu pitämään etäpäivän kovan vitutuksen kanssa.
Osin oma syy kun en ole saanut letkulämppäriä asennettua vaikka kilut on hankittu.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
W164 ML280 2006
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Testeri voisi olla avuksi. Käsittääkseni vikakoodeja ei oltu katsottu?
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Omassa pimeät hehkut aiheutti sen ettei edes lupaillut. Käynnistyi normaalisti pitkällä sahaamisella tai ei ollenkaan. Jakopäärempan jälkeenkin kun suuttimet oli irti, lähti toisella yrityksellä nätisti ilman rykimistä/savutusta. Vikakoodit kannattaa katsoa ensin niin sais ehkä vinkkiä.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 26
- Liittynyt: Pe 17.02.2017 09:51
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Vikakoodit on luettu pitkin syksyä moneen kertaan kun hajosi ensin ahtopaineen säädin ja sitten railipaineen säädin. Ainoastaan hehkuista oli koodia ja siksi ne vaihdoin.
Aamulla olikin -23 ja laitoin sisätilanlämppärin puhaltamaan motin päälle ja laskin suojamuovin lämppärin päälle. Lähti kuin palmun alta!
Nyt pitää entistä enemmän selvitellä syytä huonoon käynnistymiseen pakkasella.
Aamulla olikin -23 ja laitoin sisätilanlämppärin puhaltamaan motin päälle ja laskin suojamuovin lämppärin päälle. Lähti kuin palmun alta!
Nyt pitää entistä enemmän selvitellä syytä huonoon käynnistymiseen pakkasella.
W164 ML320 2006
W164 ML280 2006
W164 ML280 2006
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Lämpöanturi aiheutti pitkän vieterin 2.5tdi Audissa. Sitten kun lähti, koko naapurusto oli savun peitossa.
Jos lämmin puhallus auttaa moottorin päällä niin viittais siihen että polttoaineensuodattimessa on vettä joka on jäässä. Sehän on siinä lohkojen välissä
Jos lämmin puhallus auttaa moottorin päällä niin viittais siihen että polttoaineensuodattimessa on vettä joka on jäässä. Sehän on siinä lohkojen välissä
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Taitaapi olla,joko hehkujen yksikkö, nokan asentotunnistin, tankin polttoaine pumppu, suodattimen polttoaine letkut (saa ilmaa). .. tai ihan mikä vaan kun mittarissakin sulla se puol miltsii. Jos et koodeja ole lukenut starilla tai tehnyt järjestelmä testiä niin ei ne motonetin koodinlukijat kaikkea kerro ja näytä.
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Polttoainesuodatin vaihtoon ja tarkistella kunnon testerillä lämpöanturit. ECU saattaa kuvitella olevansa palmun alla silloinkin kun ei ole. Niitä antureita on useita.
Re: OM 642 CDI V6 käynnistyy huonosti/pitkä startti...
Traktorissa kun oli väljä korkeapaine pumppu, niin pumppua puhaltimella lämmittämällä lähti käyntiin.