tahtoomersun kirjoitti: ↑To 07.12.2023 14:25
Ei CLS:ää pysty sanomaan rumaksi, ei uutta eikä vanhaa, paitsi jos maku on sormessa ja sormi syvällä per...sä
Omasta mielestäni se ensimmäinen CLS on kyllä ehkä mersun rumin korimalli, ainakin yksi rumimmista. Kannattaa tapella täällä mielipideasioista
A, B ja C-sarjan autot taas on niitä halpismalleja, joita en oikein mersuiksi edes kutsu. Siksi edes AMG ei pelasta jotain C-sarjalaista, että siitä tulisi oikeasti haluttu tai klassikko koskaan.
W163 ML 270 CDI -02 (OM612+722.6)
W163 ML 430 -00 (M113+722.6)
C126 560 SEC -88 (M113+722.6) Projekti
W220 320 CDI -01 (OM613+722.6) Projekti
W906 Sprinter 315 CDI inva-auto (OM646+722.6)
W906 Sprinter 316 CDI Extrapitkä (OM651+722.6) Projekti
noroljan kirjoitti: ↑To 07.12.2023 19:10
Siksi edes AMG ei pelasta jotain C-sarjalaista, että siitä tulisi oikeasti haluttu tai klassikko koskaan.
Tästä rohkenen olla erimieltä. Väitän että C63 Coupe tulee olemaan / pysymään haluttuna mallina. Se osuu vähän samaan hermoon kuin M3. Resepti on erinomainen: perus-Coupe isolla koneella jonka ylläpito ei ole niin vaativaa kuin esim SL tai CL kanssa.
Muuten olen samaa mieltä Noroljanin kanssa. A ja B nyt muutenkaan lunasta paikkaa sydämessä vääränlaisten teknisten ratkaisujensa takia.
Mersulta on muutama virhe tullut tehtyä AMG brändin kanssa. Ensinnäkin että myydään jotain AMG-styling pack varustelutasoa tavismersuihin. Toinen on nämä neli'sylinteriset AMG:eet. Olisivat vaikka laittaneet koko AMG brändin jäihin ja herättäneet vasta sitten henkiin kun on oikein jotaim upeeta.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
209/203 v8 mallit eroaa kyllä mielestäni muista siinä kohtaa, ettei ne ole niin monimutkaisia kuin suuremmat numerot. Keräilyautoiksi, niistä ei kyllä ole, noh tietysti BS kappaleet.
Käyttö-ja ylläpitoautoiksi kyllä, joten imho kyllä c55 amg ostamisen arvoinen on nauttimiseen ja yllättävän ”edullisia” jatkojalostaa ja helppoja korjata.
Joka muuta väittää, ei ole moisilla koskaan ajanutkaan
Ja jos ei pinkka ole kunnossa, niin turha noista c63 etc on ihan turha haaveilla
Keräily sijoitusmielessä... no jaa... Todennäköisemmin tienaa, kun sijoittaa arvopapereihin. Saattaa tuottaa myös odotellessa, toisin kuin spekulatiivinen arvonnousun odottelu. Parempi ajatella, että autoilu on kuluttamista puhtaimmillaan.
Mutta juuri C 55 AMG voisi tuotantolukujen puolesta olla hyvä hankinta. E, S, CLK, CL, ML 55 on valmistettu paljon enemmän. Etenkin farkku olisi suorastaan harvinainen. Jos vain sen rumuuden kanssa pystyy elämään
Olen seurannut myös Blocketia ja Mobilea ja ei useimmat yksilöt ole sielläkään kovin hehkeitä. Mutta näinhän se on tämän ikäisten kanssa, että hyvää on jaksettava metsästää ja odottaa.
No ei näillä romuilla kukaan rikastumaan pääse, mutta toiset säilyttää arvonsa ja toiset sukeltaa. Esim tuo R171 SLK55, mikä mulla oli, niin vastaavanlaista yksilöa ei enää pysty kilvittämään samaan rahaan mitä siitä maksoin kaiken'kaikkiaan. Sen verran on Saksassa lähtenyt pyynnit nousemaan.
Nykyiset... '14 MB E500 Coupe
Ollut joskus... '07 MB CL63 AMG V8
'04 MB SLK55 AMG V8 Kleemann K2
'05 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K1
'00 MB CLK55 AMG V8 Kleemann K2
'94 Audi A8 4.2i V8
'92 BMW 850i 5.0i V12
'96 Ford Mustang SVT Cobra 4.6i 32V V8
'92 Lincoln TownCar 4.6i SOHC V8
'78 Ford Capri 2.9i BOA Cosworth V6
'77 Ford Capri 2.8i V6 ...Ja pienet sille!
Amg on amg on sitten A tai C yms. Firman parhaista palikoista kasattuja laitteita, vaikka moottori on väärinpäin A sarjalaisissa niin se on muuten hieno luonteeltaan ja äänimaailmaltaan.
Turbon pauhua repivää pauketta alas vaihdoissa kuten asiaan kuuluu.
Ainakin vanhaa turbo miestä kovasti miellytti moinen laite, tosin itse muutenkin pidän enemmän ahdetusta korkealle pyörivästä nelarista kuin kasista.
Makuasioita, niistä voi väitellä maailman tappiin asti mutta jokaiselle se oma on se mieluisin.
Omaan makuun A45 käytös oli tarkempaa ja parempaa kuin vanhemman C55, se nyt vaan on silti vanha 203 C vetelä kori
Eikä se sisustakaan mikään maailman miellyttävin ole.
Ja tuohan se nelikko siihen A45 kivaa paikaltaan loikkaavaa voimaa kun valoista potkaisee liikkeelle.
Kuten sanoin makuasioita, eikä noista mikään ole ns päivittäinen käyttöauto jos yhtään pojuttaa, liian lujaa tulee päästeltyä todella helposti. Kivoja leluja, ja siihen se sitten jää.
noroljan kirjoitti: ↑To 07.12.2023 19:10
A, B ja C-sarjan autot taas on niitä halpismalleja, joita en oikein mersuiksi edes kutsu. Siksi edes AMG ei pelasta jotain C-sarjalaista, että siitä tulisi oikeasti haluttu tai klassikko koskaan.
Tiedä sitten noista klassikoiksi tai halutuksi tulemisesta. Tuli 2011 hankittua Saksasta S202 C43 AMG. Valmistusmäärä taisi olla 722 kpl:tta, jos oikein muistan. Ensimmäinen Mersun kokonaan valmistama AMG malli.
Katselin, että nyt näyttäisi pyynnit Saksassa olevan kolminkertaisia vuoteen 2011 verrattuna. Enpä tosin hankkinut autoa sijoitusmielessä enkä tiedä tuleeko tuosta koskaan haluttu, mutta olkoon säilössä.
Ei se amg nyt autosta mitään uskomatonta tee, ainakaan näissä jotka tulleet samalta liukuhihnalta muiden kanssa vähän isommalla moottorilla.
Tollasessa c55 kohtuu kesy moottori, pappamallin vaihteisto ja avoin perä joilla vähän saa savua toisesta takarenkaasta, ei muuta. Kyllä se arvostus taas joskus nousee kun alkaa museoikä lähestyä, 10 vuotta sitten olis saanut w124 e500 kohtuu hintaan ja nyt sellainen on enää märkä uni.
noroljan kirjoitti: ↑To 07.12.2023 19:10
A, B ja C-sarjan autot taas on niitä halpismalleja, joita en oikein mersuiksi edes kutsu. Siksi edes AMG ei pelasta jotain C-sarjalaista, että siitä tulisi oikeasti haluttu tai klassikko koskaan.
Tiedä sitten noista klassikoiksi tai halutuksi tulemisesta. Tuli 2011 hankittua Saksasta S202 C43 AMG. Valmistusmäärä taisi olla 722 kpl:tta, jos oikein muistan. Ensimmäinen Mersun kokonaan valmistama AMG malli.
Katselin, että nyt näyttäisi pyynnit Saksassa olevan kolminkertaisia vuoteen 2011 verrattuna. Enpä tosin hankkinut autoa sijoitusmielessä enkä tiedä tuleeko tuosta koskaan haluttu, mutta olkoon säilössä.
Kyllä mä sanoisin että noissa alkaa se arvostus nousemaan vaikka 202 kori tietyistä laatuongelmista kärsiikin. Mutta noin siinä käy kun ikää tulee ja automallia ei enää juuri näy tien päällä. Tai ainakin itse pidän hyvää c43 paljon haluttavampana kuin noi 203 korin amg malleja.
Hieman OT, Minullakin oli facelifti A45amg performace etulukolla varustettu ja kyllä se oli hämmentävä laite 4 sylinteriseksi. En keksinyt mitään pahaa sanottavaa. Kyllä sen auton eteen on joku jossain ihan töitä tehnyt ,pelas ihan kaikkeen ajoon hienosti ja loogisesti ,mitä ny ainaki perus jannu satunnaiseen koheltamiseen vaikka radalla tarvii,samoin sillä pystyi jokapäivä tarvittaessa käymään kaupassa ja töissä järki kuluilla. Voimalinja on kyllä loistava tuollasessa. Paatunutkin isokoneisen amg omistaja hämmästeli että onko tämä todella vain kaksi litrainen....