W204 Xenonien korkeussäätö
W204 Xenonien korkeussäätö
W204 ajovalojen korkeussäätö tanko edestä katkennut ja kadonnut. Onko kenelläkään mittoja? Jos tekisi kierretangosta ja pallonivelistä uuden...
Varaosanro A0009050201.
Varaosanro A0009050201.
Re: W204 Xenonien korkeussäätö
Mistä tiedät sen katkenneen, jos se on kadonnut?
No vitsit sikseen ja tiedoksi että 4 ja 2 vetoisissa ilmeisestikin eri mittaiset ja ilmeisesti takavedon tanko kyseessä
No vitsit sikseen ja tiedoksi että 4 ja 2 vetoisissa ilmeisestikin eri mittaiset ja ilmeisesti takavedon tanko kyseessä
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
No tiedän sen koska viime huollossa oli merkintä että katkennut, mutta eivät sitten siitä autoa noutaessa olleet maininneet... Nyt se on katkennut ja kadonnut. Takavetoinen kyseessä kyllä.
Auto siis vasta tuli minulle ja nyt luin huoltohistoriaa...
Auto siis vasta tuli minulle ja nyt luin huoltohistoriaa...
Takaa oli myös katkennut mutta ei vielä kadonnut joten sen saa tehtyä uudelleen vanhasta mallista... Mutta takatanko on suora ja edessä ilmeisesti on mutka. Saahan sen tehtyä arviolta mutta voi sitten valot sojoittaa minne sattuu.
No jos tekee ruuvi systeemin niin sehän on kohtuullisen nopa säätää oikeaan mittaan kunhan saa sinnepäin
S204 C320cdi - 08
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
S210 E320T -00
S124 230TE -87
C230K -95
Niinpä, mutta nuo etupään tangon mitat on hukassa... Siinä vissiin sellainen käyrä.
Varmaan pitää tehdä 5cm + käyrä + 10cm ja niihin säätöruuvit ja yrityksen/erehdyksen kautta... Jos kenelläkään ei tietoa
https://ovoko.fi/haku?q=A0009050201
Melko edullisesti noita saa, tiedä sitten kannattaako kikkailu tuohon hintaan?
Melko edullisesti noita saa, tiedä sitten kannattaako kikkailu tuohon hintaan?
Tiedän sen, mutta katsastus painaa päälle... Mutta tietoa ei siis löydy joten pitää ostaa käytetyt vanhat muovilinkut jotka katkeaa kohta...
No saathan ainakin mallikappaleen.
Kovin monimutkaiselta näytä muutenkaan, jopa kuvasta saa mittakaavan, kun ottaa käsillä olevista mitat ja suhteuttaa mittasuhteet
Kovin monimutkaiselta näytä muutenkaan, jopa kuvasta saa mittakaavan, kun ottaa käsillä olevista mitat ja suhteuttaa mittasuhteet
Joo, yritän ensin kierretangoilla ja pallonivelillä... Kun ei tietoa löydy niin pitää vaan kokeilla
Helpointahan se ois vaan ostaa uudet (käytetyt) mutta siitähän tässä ei ollut kyse alunperinkään... Teen itse ja säästän... Eli turaan itse ja ostan lopulta alkuperäiset
Mutta harrastuksen vuoksi

Ei se hukkaan mene! Aina oppii jotain 

Eli kuvan perusteella pallonivel + 3cm suora + 75ast kulma + 10cm suora + pallonivel... Saa nähdä huomenna mihin päin valot osoittaa
Eteenpäin hän ne osoittaa, kuinka paljon,niin se jää nähtäväksi 

Kiitos tästäkin vähästä... Kiitoksen määrästä tulet yllätymään.
Vastauksena tähän jos jotain kiinnostaa... Itse saa tehtyä säätötangot eteen ja taakse (pallonivelet Puuilosta + kierretankoa) ja korkeussäätö ihan manuaalisesti umpioista. Halpaa ja toimii.
Meillä oli katsastuksessa myös maininta, että säätötanko poikki edestä. No, tanko oli ehjä edessä ja tarkistin takaa, niin se oli poikki. Varsi irti ja liimaus kaksikomponentilla. Nyt on jo toinen katsastus hyväksytty eli kestänyt on. Kyseessä oli vanhempi muovivartinen malli.