ML 270 cdi nesteongelma
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
ML 270 cdi nesteongelma
MLssä on pitkästä aikaa jotain vialla. Koneen lämmettyä lämpömittari sahaa edestakaisin väliä 75-90, välillä pysähtyy hetkeksi normaaliin 85 asteeseen. Nesteen merkkivalo syttyy ja sammuu omaan tahtiin. Paisuntasäiliön nesteet hukkuu ja palaa osittain, kun kone jäähtyy tai avaa korkin. Nestettä kuluu ajomatkasta riippuen 100- 299 kmmatkalla 1-2 litraa. Lämmityslaite puhaltaa vain kylmää. Olen vaihtanut termostaatin (KL:ssä oli vain pelkkä termostaatti, ei koteloa), en ole huomannut merkkejä kannentiivisteen tai kannen vauriosta (pakokaasu ja moottoriöljy). Lämmityksen kiertovesipumppu ei taida pyöriä, vaihdoin Motonetin veneosaston pumppuun, mutta se pyöri, vaikka otti virta-avaimen pois virtalukosta. Auto on vuodelta 2001 ja kilometrejä vasta 530 t. Joku ehdotti, että letkut ovat venyneet, mutta vaikuttaisiko se näin??
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
-
- Mersumies
- Viestit: 2450
- Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Jos nestettä katoaa eikä mistään näytä vuotavan niin aika selväähän tuo on. Varsinkin jos kylmää puhaltaa lämppäristä.
Kannentiiviste, kansi, lohko. Jostakin puhaltaa painetta järjestelmään tai viallinen vesipumppu voi hukata nestettä ajossa niin ettei vuoda paikallaan.
Kannentiiviste, kansi, lohko. Jostakin puhaltaa painetta järjestelmään tai viallinen vesipumppu voi hukata nestettä ajossa niin ettei vuoda paikallaan.
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Nesteongelma ei ole selvinnyt
Vesipumppua epäilen, mutta selvitystyö on vielä kesken. Kiertovesipumppu on ainakin rikki (lämmityslaitteelta tulevan letkun välissä), ei pyöri lainkaan. Pitäisikö pumpun pyöriä koko ajan, vai kytkeytyykö se jonkin anturin ohjauksella. KL:ssa kiertovesippumpun hinta oli yli 300 euroa, kun vastaavan näköinen Motonetin pumppu maksoi vain noin 50 euroa. Eli onko alkuperäisessä pumpussa jotain, mitä Motonetin (veneosaston) pumpussa ei ole.
Vesipumppua epäilen, mutta selvitystyö on vielä kesken. Kiertovesipumppu on ainakin rikki (lämmityslaitteelta tulevan letkun välissä), ei pyöri lainkaan. Pitäisikö pumpun pyöriä koko ajan, vai kytkeytyykö se jonkin anturin ohjauksella. KL:ssa kiertovesippumpun hinta oli yli 300 euroa, kun vastaavan näköinen Motonetin pumppu maksoi vain noin 50 euroa. Eli onko alkuperäisessä pumpussa jotain, mitä Motonetin (veneosaston) pumpussa ei ole.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Pumppuun tulee virta ja maa, ihan sama minkä pumpun laittaa kun saa liittimet sopimaan.
Mikä ongelma ei siis ole selvinnyt ? Alussa kertomasi kannentiiviste/kansivika vielä korjaamatta ?
No tietysti voi vielä tarkistaa että varsinaisessa vesipumpussa (hihnan pyörittämässä) on siivet tallella, ennen kuin alkaa kantta nostelemaan.
Mikä ongelma ei siis ole selvinnyt ? Alussa kertomasi kannentiiviste/kansivika vielä korjaamatta ?
No tietysti voi vielä tarkistaa että varsinaisessa vesipumpussa (hihnan pyörittämässä) on siivet tallella, ennen kuin alkaa kantta nostelemaan.
wiimax.fi
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Siitä ei ainakaan ongelma johdu, sehän on vain lisäpumppu. Jos se ei toimi, ei välttämättä tule kuumaa talvella lämppäristä tyhjäkäkäynnillä. Muuta ongelmaa sen toimimattomuudesta ei omissa autoissa ole ollut. Niin ja rest toiminto ei tietenkään toimi kunnolla, kun ei ole sähköpumppua kierrättämässä lämmintä vettä.Mersumatti kirjoitti: ↑Ti 17.10.2023 16:42 Nesteongelma ei ole selvinnyt
Vesipumppua epäilen, mutta selvitystyö on vielä kesken. Kiertovesipumppu on ainakin rikki (lämmityslaitteelta tulevan letkun välissä), ei pyöri lainkaan. Pitäisikö pumpun pyöriä koko ajan, vai kytkeytyykö se jonkin anturin ohjauksella. KL:ssa kiertovesippumpun hinta oli yli 300 euroa, kun vastaavan näköinen Motonetin pumppu maksoi vain noin 50 euroa. Eli onko alkuperäisessä pumpussa jotain, mitä Motonetin (veneosaston) pumpussa ei ole.
Käyttikset:
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
MB S213 200d -18
MB X253 300d -19
Harrastevehkeet:
MB R230 SL 500 -03 AMG 55 look
MB R129 SL 500 -96
MB R107 SL 300 -86
Entiset:
MB S212 E 350Cdi -10 Avantgarde
MB W211 E 320Cdi -03 Avantgarde
MB W203 C 220Cdi -06 Elegance
MB W210 E 220D -98 Classic
MB W124 E 200D -94
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Kiertovesipumpun toiminta ei liity nesteongelmaan. Halusin vain selvittää, tuleeko pumpun pistokkeeseen jatkuva virta, virta-avaimella ohjattu tai jollain muulla tavoin ohjattu. Selvisi. Motonetin pumppu vain on mielestäni melko äänekäs.
Kantta en ole vielä irrottanut, vaikka sen käyttöikä jonkun arvion mukaan onkin noin 500t km. Tarkistan vielä vesipumpun, kunhan ehdin irroittaa moniurahihnan. Epäilen ainakin laakerivikaa, voiko sitten aiheuttaa aikaisemmin kuvaamiani ongelmia. Nesteen riittävyyden anturi löytynee paisuntasäiliöstä, joten sekin kannattanee ottaa irti.
Kytselen sitten lisää, kun kansi on irti. Sillä ei nyt ole kiirettä, kun hankin vara-auton. Kiitos tähänastisesta mielenkiinnosta.
Kantta en ole vielä irrottanut, vaikka sen käyttöikä jonkun arvion mukaan onkin noin 500t km. Tarkistan vielä vesipumpun, kunhan ehdin irroittaa moniurahihnan. Epäilen ainakin laakerivikaa, voiko sitten aiheuttaa aikaisemmin kuvaamiani ongelmia. Nesteen riittävyyden anturi löytynee paisuntasäiliöstä, joten sekin kannattanee ottaa irti.
Kytselen sitten lisää, kun kansi on irti. Sillä ei nyt ole kiirettä, kun hankin vara-auton. Kiitos tähänastisesta mielenkiinnosta.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Laakerivika vesipumpussa ei voi aiheuttaa nesteongelmia, korkeintaan sen että pumpun kaulalta vuotaisi nestettä.
Sylinterinkannella ei ole käyttöikää. Tosi harvoin menee OM611-613 / OM646-648 sylinterinkantta halki tai tulee kanteen muuta vikaa.
Kannentiivistevikakaan ei ole yleinen, edes korkeilla kilometrimäärillä, mutta toki mahdollinen ja yleisempi kuin kannen rikkoutuminen.
Nesteen määräanturi on paisuntasäiliön alla kuivassa tilassa, koho säiliössä. Miksi pitäisi ottaa se irti ?
Sylinterinkannella ei ole käyttöikää. Tosi harvoin menee OM611-613 / OM646-648 sylinterinkantta halki tai tulee kanteen muuta vikaa.
Kannentiivistevikakaan ei ole yleinen, edes korkeilla kilometrimäärillä, mutta toki mahdollinen ja yleisempi kuin kannen rikkoutuminen.
Nesteen määräanturi on paisuntasäiliön alla kuivassa tilassa, koho säiliössä. Miksi pitäisi ottaa se irti ?
wiimax.fi
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Se kansi ei sitten välttämättä ole pilalla / rikki vaikka hehkun vierestä halki, ne on kaikki halki siitä mitkä enemmän ajettu.
Koeponnistus ja oikaisu, kansitiivisteitä joskus menee mutta ei tunnu mitenkään yleiseltä sekään.
Koeponnistus ja oikaisu, kansitiivisteitä joskus menee mutta ei tunnu mitenkään yleiseltä sekään.
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Sprinterissä oli samanlainen ongelma, 270 CDI ja 660tkm ajettuna. Nesteet hävisivät ajossa ja lämpömittari sekoili, ylävesiletku repesi -> nesteet moniurahihnaan joka sitten hyppäsi pois paikoiltaan. Ne kun korjailin niin sitten hajosi jäähdyttäjän pääty.
Ajossa menee palokaasut vesitilaan ja varmaan vettä myös pakokaasuihin. Öljyyn asti ei pääse juurikaan vettä. Korkin kautta päästää nesteet ja höyryt poistumaan ja sitten kennossa olevaa viileämpää vettä ryöpsähtää taas anturille.. Ongelma poistui tekemällä 400tkm ajetusta E-sarjalaisen moottorista vaihtomoottori.
Hyvä huomata myös että vesipalotilassa saa sitten myös karstan yms töhnän kertymään suuttimien reikiin. Omastani putsailin kärjet ja niistä melkein kaikista oli 1 tai 2 reikää tukossa. Sitten jos jostakin suuttimesta menee riittävän monta tukkoon niin se jättää tielle. Testaa jotenkin niitä ajossa kokoajan ja jos jonkun "tuotto" ei riitä niin vikatilaan. Muistaakseni sitä ei saa sen jälkeen enää käyntiin.
Ajossa menee palokaasut vesitilaan ja varmaan vettä myös pakokaasuihin. Öljyyn asti ei pääse juurikaan vettä. Korkin kautta päästää nesteet ja höyryt poistumaan ja sitten kennossa olevaa viileämpää vettä ryöpsähtää taas anturille.. Ongelma poistui tekemällä 400tkm ajetusta E-sarjalaisen moottorista vaihtomoottori.
Hyvä huomata myös että vesipalotilassa saa sitten myös karstan yms töhnän kertymään suuttimien reikiin. Omastani putsailin kärjet ja niistä melkein kaikista oli 1 tai 2 reikää tukossa. Sitten jos jostakin suuttimesta menee riittävän monta tukkoon niin se jättää tielle. Testaa jotenkin niitä ajossa kokoajan ja jos jonkun "tuotto" ei riitä niin vikatilaan. Muistaakseni sitä ei saa sen jälkeen enää käyntiin.
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Palaan taas tähän nesteongelmaan. Olen poistanut auton liikennekäytöstä ja tutkimusten jatkamiseksi pitää auto ensin katsastaa, jotta pääsee tekemään testiajoja. Katsastuksen esteenä olettaisin olevan punainen merkkivalo, joka ilmoittaa jäähdytysnesteen vähyydestä. Paisuntasäiliö on täynnä. Voisikohan jokin muu asia vaikuttaa ko. valoon, vai mikä valon sytyttää. Vaihdoin uuden paisuntasäiliön ja siten myös anturin. Kansiremonttia ja vesipumppua en ole vielä tutkinut, koska autolla ei oikein parane ajella katsastuksesta ja liikennekäytössä poistosta johtuen.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
pissapojan säiliön anturi ja jäähdytysnesteen anturithan olivat näissä vanhemmissa (en tiedä miten nykyään) jotenkin perverssillä tavalla naitetut samaan tunnistinpiiriin... tietysti jos sitä nestettä katoaa niin jotain ongelmaa on. Oliko autossa webasto?
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Pissapojansäiliöllä on oma "vikavalo", joten tuntuu oudolta, jos jotenkin nämä olisi "naitettu". Pissapojan valo ei ole nyt edes vilkutellut. Nyt en osaa varmaksi sanoa, hukkaako vielä nestettä. Joitain toimenpiteitä on tehty, kuten termostaatti ja lämpötila-anturi vaihdettu, huuhtelu järjestelmään tehty. Punainen pakkasneste on ollut jo, kun ostin auton. Ylävesiletku on venähtänyt, mutta en ole onnistunut löytämään uutta tilalle.
Täytynee käydä hakemassa konttorilta vikalista, jos sitten pääsisi paremmin testaileen.
Täytynee käydä hakemassa konttorilta vikalista, jos sitten pääsisi paremmin testaileen.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Oliko vaihtamasi säiliö tosiaan uusi vai purkuautosta? Se säiliön sisällä oleva koho voi hajota, jolloin ilmoittaa jäähdytysnesteen vähyydestä.Mersumatti kirjoitti: ↑La 16.12.2023 20:16 Katsastuksen esteenä olettaisin olevan punainen merkkivalo, joka ilmoittaa jäähdytysnesteen vähyydestä. Paisuntasäiliö on täynnä. Voisikohan jokin muu asia vaikuttaa ko. valoon, vai mikä valon sytyttää. Vaihdoin uuden paisuntasäiliön ja siten myös anturin.
S211 320CDI 2004
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
S210 220CDI 1999
W124 200D 1989
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Niinhän sitä pieni ihminen luulisi, mutta suuri saksalainen autoinsinjööri on sinne laittanut tälläisen virityksen https://www.benzworld.org/d2/attachment ... 78f9fe.jpgMersumatti kirjoitti: ↑Su 17.12.2023 12:53 Pissapojansäiliöllä on oma "vikavalo", joten tuntuu oudolta, jos jotenkin nämä olisi "naitettu". Pissapojan valo ei ole nyt edes vilkutellut.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Jäähdytysnesteen anturin voi ohittaa ihan vaan laittamalla hyppyjohdon liittimenpinnien väliin. Ja valon pitäisi sammua. Jos ei sammu on vika muualla kuin paisuntasäiliön anturissa.
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Eihän MiHe tarkoittanut että pissapoika ja jäähdytinnesteen taso olisi saman merkkivalon takana vaikka olisivatkin yhteen naitettu anturipiirin osalta.Mersumatti kirjoitti: ↑Su 17.12.2023 12:53 Pissapojansäiliöllä on oma "vikavalo", joten tuntuu oudolta, jos jotenkin nämä olisi "naitettu".
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Oliko W163 ja joissain muissa näin ? Esimerkiksi W202 ei onnistu vaan pitää olla tietty vastus väliin.
Edit; kiitos alla olevasta vastauksesta
Viimeksi muokannut dealer, Su 17.12.2023 19:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wiimax.fi
Re: ML 270 cdi nesteongelma
2002 ML 270 CDI on tuo mikä itselle tuli pihaan valo palaen. Anturia ei voi erikseen vaihtaa, niin laitoin hyppyjohdon ja valo sammui. Nyt uutta paisuntasäiliötä odotellessa, kun varmistui vikapaikka. Eli pitäisi onnistua pelkällä johdolla tässä 163:sessa tuon yhden testin kokemuksella
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Topranin upouusi paisuntasäiliö on paikallaan, ja kun ehdin, kokeilen liittimen pinnien yhdistämistä. (Ja savun hälvettyä tarkistan, mitä ohjeissa sanottiin ).
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Pinnien yhdistäminen tuli kokeiltua, ei tapahtunut muutosta, eli valo palaa edelleen (eikä savuakaan noussut mistään ).
Myöskään pissapojan varoitusvalo ei syttynyt, vaikka otin liittimen irti vesisäiliöstä. Ja webastoa tässä ei ole. Liittyykö nestemäärämittarin varoitusvalo can-väylään, mistä voisi hakea syytä.
Myöskään pissapojan varoitusvalo ei syttynyt, vaikka otin liittimen irti vesisäiliöstä. Ja webastoa tässä ei ole. Liittyykö nestemäärämittarin varoitusvalo can-väylään, mistä voisi hakea syytä.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Jos vielä oikein muistan kun aiemmin katsoin WIS:istä niin 163:ssa se jäähdytysnesteen taso ja pissapojan taso on ihan omilla johdotuksillaan, ei sellaista sarjakytkentää kuin joissakin vanhemmissa. WIS myös kuvasi tasoanturin kytkimen "sisälle" rinnakkaisvastuksen (jolla mittaristo näkee ettei johdot ole poikki) mutta ei mitään sarjavastusta (jolla erottaisi oikosulun maahan). Oikosulun anturilla olisi luullut sammuttavan valon kuten noroljan sanoi. Ehkä anturi on kunnossa, tuliko sen vastusarvot mitattua?Mersumatti kirjoitti: ↑Ti 19.12.2023 16:09 Pinnien yhdistäminen tuli kokeiltua, ei tapahtunut muutosta, eli valo palaa edelleen (eikä savuakaan noussut mistään ).
Myöskään pissapojan varoitusvalo ei syttynyt, vaikka otin liittimen irti vesisäiliöstä. Ja webastoa tässä ei ole. Liittyykö nestemäärämittarin varoitusvalo can-väylään, mistä voisi hakea syytä.
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5487
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Tuo merkki valo tuskin estää leimusta jos kaikki on muuten kunnossaMersumatti kirjoitti: ↑La 16.12.2023 20:16 Palaan taas tähän nesteongelmaan. Olen poistanut auton liikennekäytöstä ja tutkimusten jatkamiseksi pitää auto ensin katsastaa, jotta pääsee tekemään testiajoja. Katsastuksen esteenä olettaisin olevan punainen merkkivalo, joka ilmoittaa jäähdytysnesteen vähyydestä. Paisuntasäiliö on täynnä. Voisikohan jokin muu asia vaikuttaa ko. valoon, vai mikä valon sytyttää. Vaihdoin uuden paisuntasäiliön ja siten myös anturin. Kansiremonttia ja vesipumppua en ole vielä tutkinut, koska autolla ei oikein parane ajella katsastuksesta ja liikennekäytössä poistosta johtuen.
oletko käytänyt autoa testerin piuhan päässä liityen tuohon merkivalo vaivaan jos et niin kanttaa
jos nestetä yhä häviää/paineta tulee purkiin eikä vuoda mistään ulos niin 1 paikka
lisää tarkistelvaksi egr jähdytin(kai siinäkin se jo oli)
Mökkillä
'
'
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Mikä, missä egr jäähdytin on. Testaillessa ilmeni, että ykköspytyn (siis eka edestä) juuresta vuotaa diisseliä, Eli kait prikka pitäis vaihtaa vähän paksumpaan. Muuta nestevuotoa en ole vielä pystynyt paikallistamaan, mutt siellä vesipumpun puolella vuoto saattaa olla.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Älä mitään paksumpia prikkoja vaihtele, ne orggikset on ihan ok jossei joku ole hulluna kalvanut niitä suuttimen pohjia. Luultavasti kärkiholkki halki.
Onko hihna roiskinut nestestä, joskus vuoto pääsee hihnalle ja se levittää sen niin kätevästi että selvää koskteutta ei näy, mutta jää siitä roiskejäljet. Joskushan mun OM612:ssa oli jäänyt termarin pikkuletku löysälle ja se pissi vaan kun kone oli lämmin ja käynnissä.
Onko hihna roiskinut nestestä, joskus vuoto pääsee hihnalle ja se levittää sen niin kätevästi että selvää koskteutta ei näy, mutta jää siitä roiskejäljet. Joskushan mun OM612:ssa oli jäänyt termarin pikkuletku löysälle ja se pissi vaan kun kone oli lämmin ja käynnissä.
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma/vikakoodeja
Nyt alkaisi oleen Marja-Liisan aika päästä tien päälle. Ensiksi katsastus. Nesteongelman selvittäminen ei ole edennyt, mutta ilmeisesti jonkin verran jostain letkuliitoksesta vuotaa.
Poimin ajan tasalla olevat vikakoodit, josko näistä löytyisi syy myös nesteongelmaan. Starilla en ole autoa käyttänyt, kun ei ole ajokuntoinen eli katsastus on vanhentunut.
ECM-vikakoodit
P1636-008 Electric suction fan. Open circuit.
P0100-001 B2/5 (Hot film MAF sensor) The signal voltage is too low
P1403-008 Exhaust gas recirculation. Open circuit.
P1470-008 Charge pressure control. Open circuit.
P1189.008 Inlet port shutoff. Open circuit.
Autolla ei ole ajettu muutamaan kuukauteen ja akkukin on välillä ollut vähässä virrassa. Myös seuraavat vikakoodit saattavat vaikuttaa katsastukseen.
ESP-vikakoodit
C1102 Rpm sensor RL L6/3
C1140-008 Steering angle sensor N49. Not initialised.
Pystyykö noiden koodien perusteella paikallistamaan mahdollisia korjattavia/uusittavia laitteita. Olen havainnut, että yksikin vikakohta voi aiheuttaa useamman vikakoodin.
Poimin ajan tasalla olevat vikakoodit, josko näistä löytyisi syy myös nesteongelmaan. Starilla en ole autoa käyttänyt, kun ei ole ajokuntoinen eli katsastus on vanhentunut.
ECM-vikakoodit
P1636-008 Electric suction fan. Open circuit.
P0100-001 B2/5 (Hot film MAF sensor) The signal voltage is too low
P1403-008 Exhaust gas recirculation. Open circuit.
P1470-008 Charge pressure control. Open circuit.
P1189.008 Inlet port shutoff. Open circuit.
Autolla ei ole ajettu muutamaan kuukauteen ja akkukin on välillä ollut vähässä virrassa. Myös seuraavat vikakoodit saattavat vaikuttaa katsastukseen.
ESP-vikakoodit
C1102 Rpm sensor RL L6/3
C1140-008 Steering angle sensor N49. Not initialised.
Pystyykö noiden koodien perusteella paikallistamaan mahdollisia korjattavia/uusittavia laitteita. Olen havainnut, että yksikin vikakohta voi aiheuttaa useamman vikakoodin.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Sulake palanut
W212 350CDI -09
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
W219 320CDI -07
Ex:W220 320CDI -01
Ex: W211 320CDI -04
Ex: W210 270CDI -01
-
- Mersumaanikko
- Viestit: 5487
- Liittynyt: Ke 22.07.2015 10:48
- Paikkakunta: Mökillä
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Tämä ja tarkemin yleensä imusarjan läppämoottorin
sillä lähtee monta koodia pois kun sen laitta kuntoon
esp puolella
RL L6/3 takavasen nopeusanturi antta vika koodia
ja ilmeisesti ratinasento anturi perus asettamatta
Mökkillä
'
'
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Ok Sulakkeet tarkistin vielä uudelleen, kaikki ehjiä konehuoneessa ja kojelaudan alla, ei kait muualla.
Läppämoottorin tarkistaminen taitaa olla vähän hankalampi homma, mutta tutkaillaan huomenissa, joutunee purkamaan melko paljon?
Voikohan tuon nopeusanturin jotenkin testata/tutkia, onko kunnossa. Auttaisiko puhdistus, miten?
Ohjauspyörän pyörittelyä siis.
Läppämoottorin tarkistaminen taitaa olla vähän hankalampi homma, mutta tutkaillaan huomenissa, joutunee purkamaan melko paljon?
Voikohan tuon nopeusanturin jotenkin testata/tutkia, onko kunnossa. Auttaisiko puhdistus, miten?
Ohjauspyörän pyörittelyä siis.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Se on vähän piilossa se sulake, konetilan sulakerasian takaosassa erillään.
wiimax.fi
- Mersumatti
- Vakiokalustoa
- Viestit: 122
- Liittynyt: To 14.01.2016 15:16
Re: ML 270 cdi nesteongelma
Kaikki sulakkeet, jotka on ensimmäisen kannen alla, ovat ehjiä. Perimmäisen kannen alla näyttäisi olevan vain johtoja ja niiden liittimiä.
Sittenkö vaan läppämoottoria haeskeleen, pitäisikö varata uusia tiivisteitä valmiiksi, entä muita osia. Täällä on vain motonet ja marmori (LänsiAuto), joista voi osia kysellä ja tilailla. Eli käytännössä netistä on tilattava ja toimitusaika on vähint. viikko.
Sittenkö vaan läppämoottoria haeskeleen, pitäisikö varata uusia tiivisteitä valmiiksi, entä muita osia. Täällä on vain motonet ja marmori (LänsiAuto), joista voi osia kysellä ja tilailla. Eli käytännössä netistä on tilattava ja toimitusaika on vähint. viikko.
Nykyiset:
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti
ML320 CDI vm 07 - käyttis
ML 270 CDI vm 01- käyttis, kunnostettavana
300 TDT vm 84, ei rek - projekti
280 SEL vm 70 ei rek - projekti
G300 vm 82- ei liikennekäyt - projekti