jahas ja lisää vikoja ratkaistavaksi!
eli kikdown ei pelaa! katkaisija naksahtaa ja kokeilin ottaa katkaisijan kyljessä olevan liittimen irti ja totesin molenpaan piuhaan tulevan 13volttia jännitettä?
millähän periaatteella tuo vanhuksen kikdown oikein pelaa
Kannattaa tarkistaa laatikon kyljessä oleva liitin . Siinä on neljä napaa:
2 kpl peruutusvalolle ja 2 kpl kick down toiminnolle.
Liittimiä voisi yrittää puhdistaa. liasta ja ehkä kiristää naaraskappaletta.
Toinen asia mikä vaikuttaa kick down toimintaan on laatikon paineensäätö kaasuvivulta. Vanhemmissa on mekaaninen tanko, jossa on pituussäätö.
Jos tankoa säätää pitemmäksi, niin vaihdot tapahtuvat aikaisemmin ja kickdown
ei enää vaihda suuremmissa nopeuksissa pienempään, , koska laatikon öljynpaine nousee liiaksi.
pitääpä vilkaista se liitin! sitä en vaa ymmärrä miten sinne katkaisijan molempiin piuhoihin tulee jännite!
minulla on sellainen käsitys että kick-down katkaisin antaa laatikon solenoidille virtaa joka pudottaa laatikon öljyn paineita jolloin laatikko vaihtaa pienenpää!
en ole varma tapahtuuko se mersussa sitten tuolla tavalla mutta viisaammat valaiskoot
Itsellä vika oli kaasuvivustossa, eli kaasuvivustosta menee yksi vipu laatikon kylkeen(repsikan puolelle), ilmeisesti tämä vipu säätää painetta tai jotain, itselläni oli se irti niin ei kickdown toiminut lainkaan, solenoidi kyllä pelas. Vivun kun vain kiristi siihen tappiin niin hyvä tuli.
vipu on paikallaan ja olen kokeillut säätää suuntaan ja toiseen eikä kick-down toimi silti!
edelleen kiinnostaa pitääkö niihin molempiin edellä mainitsemiini piuhoihin tulla jännite?