Traficom takaisin kutsukampanjoista löytyy seuraavaa: https://takaisinkutsut.traficom.fi/recall/16237.
Omanikin löytyi listasta joten kävin Tampereen Vehosta kysymässä niin vastattiin että ei vaihdeta kuin taksikäytössä oleviin autoihin.
Mitä helvettiä miksi Traficom sitten julkaisee moisia EY-hyväksyntänumero listoja, jos Veho kuitenkin valitsee kelle vaihdetaan ketju ja kelle ei. Siis yksityinen omistaja saa kaivaa kuvettaan siitä mitä taksit saa ilman.
Onko W213 takseja ollut eri moottorilla esim tuolla vanhemmalla OM651 2.1 litran (2,143) moottorilla, niissähän oli jakoketjun venymistä. Tai jopa 1.6 litraisella (1,597 OM654 DE16) vaikka auton mallimerkintä on E 200d.
Siksi tuota pohdin, kun kun kysyin syytä miksi vain takseihin vaihdetaan ketju takaisinkutsuna niin höpisi jotain taksimallien erilaisesta varustuksesta/tekniikasta?..
Noita takaisin kutsu autoja on kuitenkin melko pieni määrä, 548 kappaletta joten se voisi mahdollistaa erikoisemmankin tekniikan. Muutenhan noita W213 Eemeleitä näkyy todella paljon liikenteessä.
Omani on siis OM 654 2.0 litran (1,950) moottorilla.
Millä moottorilla muuten sinun mersusi on EVO X.
Nelos CDI on 654 mallissa w213. Jakoketju aktio koskee pientä automäärää, mahdollisesti taksi koodilla olevia kuten aikanaan myös w212 651 Jakopää kiristin/ketju aktio koski taksi koodilla olevia. Artisti maksoi yksityis autossa .
Evon auto on 654 2.0 200d
Onko sitten merkitystä että arvellaan taksien käyvän pitkään tyhjäkäyntiä ja sekö resonoisi ja venyttäisi ketjua?
Tuskinpa takseihin sen heikompaa ketjua on laitettu.
No olen noilla OM651 moottorillisillakin ajellut useampia satoja tuhansia kilometrejä, eikä niistäkään mennyt ketjuja rikki. Nykyisellä Eemelillä kohta 60 tuhatta ajettu, ehkäpä sekin kestää sen pari sataa tuhatta kunnes auto menee vaihtoon.
puunakki kirjoitti: ↑La 30.12.2023 23:30
Omakin on vanha taksi. Saapi nähdä, mitä wetterillä sanovat kun menen ensi perjantaina toiseen takaisinkutsuun.
Minulle vaihdettiin. Vanha taksi. Samalla meni keinuvivut uusiksi edullisesti..
Tuoko taksikäyttö runsaine tyhjäkäyntineen venymisongelmia? Vaikea kuvitella, että ketju olisi erilainen.
Tai sitten taksit on mersulle niin tärkeä asiakasryhmä, että hoidetaan goodwillinä korjauksia mitä muille ei.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
tahtoomersun kirjoitti: ↑Ti 02.01.2024 14:54
Tai sitten taksit on mersulle niin tärkeä asiakasryhmä, että hoidetaan goodwillinä korjauksia mitä muille ei.
Takseissa ne kuluu enemän kuten aiemin vaihteisto öljytkin...
Joo, mulla löytyy listan EY-tunnus rek.otteesta. Ei ole tullut kutsua. Wetterillä ei löytynyt autolleni mitään kampanjaa. Kaveri sanoi omistavansa myös auton, jonka rek.otteesta löytyy myös listassa oleva numero. Oli ”satavarma”, että sama EY-numero ei vielä kerro, että auto olis kasattu samoilla osilla kuin kutsutut autot. Kuulemma esim. eri valmistussarja ratkaisee, kutsutaanko auto huoltoon.
Laitoin kyselyn Veholle…saa nähä, mitä sieltä vastataan.
En tiedä, mutta tästä tuli mieleen jonkin ikäluokan Volvo S80 joista hajosi taksissa (tai muussa runsasta joutokäyntiä aiheuttaneessa ajossa) moottorit alhaisilla kilometrimäärillä.
Kuka muistaa mitä niistä petti ja miksi tarkemmin ottaen joutokäynti ne hajotti ? Tuskin kukaan mersumies voi sellaista muistaa, eihän ?
Veholta vastattiin. Haiskahtaa, että saattaa ne kutsutut olla taxi-autoja. Vehon kaveri korosti, että he eivät päätä, ketä kutsutaan…tehdas päättää. On myös mahdollista, että kutsuja jatketaan myöhemmin. Tuli myös vastaus, että taxi-kooti-autoihin saattaa jotkin osat olla eri tuotantoerää…voiko sitten sattua maanantaille osien valmistus, vaikka tarkoitettu tiistaille, heh!
Olis mielenkiintoista kuulla, onko kenenkään ”siviili-Mersuun” tullut kutsua; kertokaa palstalla!
Olisipas logistisesti mielenkiintoista jos moottorissa samalla varaosanumerolla olevaa ketjua olisi tehtaalla varastossa kolmessa eri kasassa: "nämä on oikeisiin (Saksan) takseihin" - "nämä on Suomen takseihin joissa ei ole taksipakettia mutta taksi/vuokra-auto sähköinen valmius lisävarusteluun" - "nämä on kaikkiin muihin", kaikki pidettäisiin tiukasti erillään ja saldot erikseen...
Sanoisin että paskapuhetta mistä en ole tuon 3G/4G-päivitysviestinnän "ei ole teknisesti mahdollista" jälkeen enää yllättynyt.
En tiedä, mutta tästä tuli mieleen jonkin ikäluokan Volvo S80 joista hajosi taksissa (tai muussa runsasta joutokäyntiä aiheuttaneessa ajossa) moottorit alhaisilla kilometrimäärillä.
Kuka muistaa mitä niistä petti ja miksi tarkemmin ottaen joutokäynti ne hajotti ? Tuskin kukaan mersumies voi sellaista muistaa, eihän ?
Semoinen tallentuntu maantie traktorista että awd
(vai mikä se 4matikin korvike olikaan )mitä markinoivat joskus talvia oloihin
ei parana viedä lähelekään lunta kumilenkki mikä yritää korvata jakoketjun voi katketa
kunlumi menee sen väliin ja syyksi sanoivat takuu juttusa että ajettu lumessa ei korvat,
mieli sen suhteen sitten kyllä muuttui
Joo, aika hyvä tuo edellinen juttu ”maantietraktorista”. En oo ennen kuullukaan. Pakko laittaa herätys aamuksi, että kerkee volvomiesten aamukahvipöydän vierelle Esson paariin kertomaan Mb-foorumin viimeiset jutut.
Laitoin asiasta kyselyn Traficom:ille. Asia on nyt siellä työn alla, ei ainakaan heti tyrmätty, nyt kysyivät vielä rekisterinumeron. Mielenkiintoista, kerron sitten tännekin mitä vastaavat.
JuKoS kirjoitti: ↑To 04.01.2024 09:58
Laitoin asiasta kyselyn Traficom:ille. Asia on nyt siellä työn alla, ei ainakaan heti tyrmätty, nyt kysyivät vielä rekisterinumeron. Mielenkiintoista, kerron sitten tännekin mitä vastaavat.
Seurataan, omakin auto löytyy tuosta Ey-listasta, ei ole taksi ja on 656-koneella
S213 E400 D 4Matic
W463 G270 cdi
Ex S213 E220cdi all Terrain
Ex.W212 E350 cdi 4matic
Ex. CLK 230 Kompressor cabriolet
Ex W210 E320 cdi
Ex W126 S260
JuKoS kirjoitti: ↑To 04.01.2024 09:58
Laitoin asiasta kyselyn Traficom:ille. Asia on nyt siellä työn alla, ei ainakaan heti tyrmätty, nyt kysyivät vielä rekisterinumeron. Mielenkiintoista, kerron sitten tännekin mitä vastaavat.
"Traficom vastasi seuraavasti.
Hei,
kiitos yhteydenotostasi.
Autosi tiedoissa ei ole takaisinkutsumerkintää. Sinun tulee tiedustella asiaa maahantuojalta."