Kimmo L kirjoitti:Kaasuvivuston "kaasujousi" Siis semmoinen iskari siellä on mennyt rikki!
Uusia saa kl-varaosista.
Missä tämmöinen kaasujousi pitäisi sijaita?
Minulla oli -90 w124 vivustot juuri irrallaan enkä muista semmoista.
Pumpun ja moottorin välissä olevassa vivussa oli kyllä tyhjä "pallonivelen" nuppi johon ei tullut mitään.
Kuuluisiko se siihen?
Kimmo L kirjoitti:Kaasuvivuston "kaasujousi" Siis semmoinen iskari siellä on mennyt rikki!
Uusia saa kl-varaosista.
Missä tämmöinen kaasujousi pitäisi sijaita?
Minulla oli -90 w124 vivustot juuri irrallaan enkä muista semmoista.
Pumpun ja moottorin välissä olevassa vivussa oli kyllä tyhjä "pallonivelen" nuppi johon ei tullut mitään.
Kuuluisiko se siihen?
Sinneppä hyvinkin, toinen pää on pumpulla, kaasuvivussa ja toinen pää on kiinni imusarjassa olevassa mollukassa
MiikaR kirjoitti:Missäköhän on vika kun autoni ( MB 250D W124 -86) nykii kiihdytyksessä 2-3 vaihteen ja 3-4 vaihteen välillä?
Kannattaa todellakin käyttää tuota hakua, asiasta löytyy paljon tietoa. Mainittakoon sen verta, että pahimman nykimisen minulla aikoinaan aiheutti takakelkan etummaisten kumien loppuminen.
No se kyllä sitten puuttuu minulta kokonaan.
Mikä merkitys sillä "iskarilla" on ja mitä haittaa sen puuttumisesta voisi olla?
Itse en osaa epäillä mitään kun auto on ollut aika vähän aikaa minulla ja kaasujousi on puuttunut koko ajan.
Moottorina OM603 ja automaatti loota.
Iteltäni otin kans kaasujousen pois kun alkoi temppuilemaan,uusikin piti laittaa mutta on sitten jäänyt...Ei sillä suurta merkitystä ole,kierrokset vaan tuntuu laskevan nopeammin.
[quote="vilippus"]No se kyllä sitten puuttuu minulta kokonaan.
Mikä merkitys sillä "iskarilla" on ja mitä haittaa sen puuttumisesta voisi olla?
[quote]
Hidastaa kaasun palautumista, oiskohan tarkoitus estää kovin rajua moottorijarrutuksia ettei liukkalla lähde perä alta.
Joo ei vaikuta mitään nykimiseen kaasujousi, omastani otin pois kun ei kaasu enää palauttanut enkä ole uutta tilalle laittanut, kaasupoljinta on vain vähän kevyempi käyttää, ei ainakaan talvella vaikuta liian nopeaan kierrosten laskemiseen , jos pelkää että moottori alkaa jarruttaa liian nopeasti liukkailla keleillä.