
Meinaan vaan ettet ole kiirettä pitänyt akun vaihdon osalta, onko webasto toiminut muuten tämän välin?
Kerrotko saman suomeksi? Meinaatko että akkua ei tarviikaan vaihtaa jos laturiin laitat sen vai meinaatko että auto puoleksi tunniksi lepoon ja laturiin ja sitten akun vaihto? Miksi sählätä sen laturin kanssa? Siinä vaan kytkee helposti jännitteelliset pinnat maihin ja lopputulos pahempi kuin perinteiseen tapaan tehtynä (perinteet tuossa edellä kerroit tuntevasikin
Niin tuota, tässä nyt on akun vaihto kyseessä laturilla apuvirtaa antaen.Onkos se väärin, vai vaihtaako voi muuten vaan?DBFI kirjoitti: ↑Pe 15.12.2023 22:21Kerrotko saman suomeksi? Meinaatko että akkua ei tarviikaan vaihtaa jos laturiin laitat sen vai meinaatko että auto puoleksi tunniksi lepoon ja laturiin ja sitten akun vaihto? Miksi sählätä sen laturin kanssa? Siinä vaan kytkee helposti jännitteelliset pinnat maihin ja lopputulos pahempi kuin perinteiseen tapaan tehtynä (perinteet tuossa edellä kerroit tuntevasikin).
Ei se pikkuakun vaihto mitenkään hankala homma ole. Ainoa että peräkonttiin pitää vähän kurkotella.
Webasto toiminyt syyskeleihin asti ihan jees! Nyt ilmoittelee satunnaisten ankarien arktisten olosuhteiden vallitessa alijännitteestä! Ei ole hyvä, akku on nyt finaalissa, se on diagnoosini!
Äläs nyt, auto ilmoitti tänään lisälämmittimen alijännitteestä. niin vain W222 lähti käymään kuin palmun alta. Edulliset ostokset sitten Lidlistä teinkin, ja syytä onkin, sillä köyhä eläkeläinen kun olen, niin tarkan euron paikka on juu!
Ei siitä apuvirran syöttämisestä ole haittaa jos sen tekee virtalähteellä joka pitää jännitteen oikeana myös ilman akun kuormaa (vanha akkulaturi voi olla arveluttava), antaa riittävästi virtaa (jos ei ovia availe tai aiheuta muuten virtapiikkiä niin paljoa ei tarvitse), kytkee sen niin että piuhat pysyy kiinni akun vaihdossa (akun johdoista pompsahtaa työn touhussa irti) eikä akkua irrottaessa sohi plus-johtoa maihin. Yllättävän yleistä tuo viimeinen.
Vähän älykkäämpi hoksaa kyllä ne apuvirtapisteet mutta piuhat joudut kyllä irrottamaan, akusta nimittäin. Siinä kun heikkoselkäisenä kurottelee takaluukun perälle niin aika helposti räpsähtää se plus-kaapeli. Olet varmaan huolellinen mutta miksi temppuilla apuvirralla???
18 52 5 1660 S !mpower kirjoitti: ↑Ke 20.12.2023 23:09 No niin, Mersu toimii akun vaihdon jälkeen ihan jees! Mutta tuo akun ikä kiinnostaisi! Katsokaas nääs, tiedonhaluinen ja utelias
kun olen! Varta oli minkä vaihdoin. Ei vissiin mikään alkuperäinen kun ei Mersun leimoja?![]()
No juu,uteliaisuuttani sitten tutkin ja kun leimoja! UH9Q oli ylhäältä katsoen akun muovirungossa.
Sitten kääntelin akkua, plus puolella sivussa 18 019 21 ja sen alla 18 52 5 1660 S !
Mitäköhän koodia lienevät? On se vaan kummallista nykyään, valmistusajankohtakin on selvitettävä kuin Blethcley Parkin koodinmurtajat Enigmaa selvittäessä aikoinaan!?
Akun koodinmurtajalle iän selvitykseen onkin nyt mpowerilta 10 euron palkkio luvassa !Mobile Pay tai tilisiirto! Joululahja mpowerilta!![]()