Parina päivänä on auto menny vikatilaan, kun olen auton ottanu lämmityksestä pois ja lähteny heti ajamaan. Tallista, jos lähden niin ei ongelmaa. Alhaisesta ahtopaineestahan vikakoodi tulee, mutta voiko lämpötila vaikuttaa jollain lailla? Vikavalon saan nollattua ja auto toimii sen jälkeen ihan normaalisti seuraavaan kertaan. Auto on 350tkm ajettu, 2014 vuoden s212 220cdi om651 moottorilla.
Missähän vika voisi olla? Autocom on käytössä.
P0299 S212 220cdi
Re: P0299 S212 220cdi
Katso imusarjan pultit et ei ole poikki. Kolme etummaista pulttia menee poikki tai irtoaa mielellään tosta koneesta.
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 08.01.2024 15:11
Re: P0299 S212 220cdi
Sellainen joustava kamera maksa muutaman euron se tai peili ja hyvä valo
Re: P0299 S212 220cdi
Välijäähdyttimelle menevät letkut kannattaa myös tarkistaa.
Itsellä oli oireena alkuun pientä turbon ulinaa kylmänä. Jonkun ajan päästä täyskaasukiihdytyksessä parin sentin halkeama coolerilta imusarjalle tulevassa letkussa.
Starissa on testausohjeet/rutiini painepuolen tiiveydelle. Jos testi ei mene läpi, niin moottorin käydessä vuotoa on vaikea havaita. Testaaminen moottori sammuksissa vaatii tulppaustyökalun mitä ei ole joka korjaamossa.
Itsellä oli oireena alkuun pientä turbon ulinaa kylmänä. Jonkun ajan päästä täyskaasukiihdytyksessä parin sentin halkeama coolerilta imusarjalle tulevassa letkussa.
Starissa on testausohjeet/rutiini painepuolen tiiveydelle. Jos testi ei mene läpi, niin moottorin käydessä vuotoa on vaikea havaita. Testaaminen moottori sammuksissa vaatii tulppaustyökalun mitä ei ole joka korjaamossa.