W204Koksi kirjoitti: ↑Su 31.12.2023 15:38
Ulkona -20 c°,empiirinen koe Ad Blue kuistilla limsapullossa on mennyt sohjoksi, ihan pehmeää vielä.
Omassa autossa Kentin aineet säiliössä ja 3400km ajoa tarjolla Ad bluen puolesta... hyvälle näyttää, vielä.
Onko se sohjo siis siellä pullossa samalla ainella/sekoitus suhtella terästetty mitä tankissa ?
Kyllä, identtistä tavaraa pullossa ja tankissa. Nyt ulkona -31° ja pullo umpijäässä.
Eikös tuo AdBlue järjestelmä lopeta automattisesti mittailut kun pakkanen kiristyy tarpeeksi ja lämmittimen teho ei riitä pitämään nestettä juoksevana?, minulla nesteenpinnan mittaus herjoja on tullut vaikka neste on ollut varmasti juoksevaa.
Ps. Kentin pullossa taisi lukea ettei saa jäätyä... liekkö aineen jäätymisellä mitään ihmeempää vaikusta, noin niinkuin visuaalisesti.
W204Koksi kirjoitti: ↑La 09.12.2023 15:36
Olisi kovin ystävällistä mistä noita 100€ NOxeja löytää, vai oletko hommannut ultraäänipesurilla pestyjä? Kiitos jo etukäteen.
Itse tilasin ebayn kautta tämän firman kunnostetun NOx anturin. Siistiltä näytti ja huoltoaseman mekaanikko teki vaihtotyön. Koodailujahan tuo vaihto ei ainakaan W447 tarvitse, tein vain nollauksen. Taisi anturi olla 120 € ja työ 50 €. Nyt useampi tuhat kilometriä jo takana ongelmitta.
jysi kirjoitti: ↑Pe 08.12.2023 19:12
En ole vielä ehtinyt. Nykyään olen pyrkinyt pitämään säiliön paremminkin puoliksi tyhjänä kun puoliksi täynnä (eli itse täyttäen ja max. se 10 L kerralla). Talvella varsinkin kovemmilla pakkasilla auto on viettänyt aikansa pääasiassa sisällä omassa tallissa tai edellisen työmaan parkkitalon kellarissa
Itsellä myös tuo puolillaan pitämisen tekniikka. Järkeilin että ainakin on laajentumisvaraa ja vastuksella vähemmän lämmitettävää.
jysi kirjoitti: ↑Pe 08.12.2023 19:12
En ole vielä ehtinyt. Nykyään olen pyrkinyt pitämään säiliön paremminkin puoliksi tyhjänä kun puoliksi täynnä (eli itse täyttäen ja max. se 10 L kerralla). Talvella varsinkin kovemmilla pakkasilla auto on viettänyt aikansa pääasiassa sisällä omassa tallissa tai edellisen työmaan parkkitalon kellarissa
Itsellä myös tuo puolillaan pitämisen tekniikka. Järkeilin että ainakin on laajentumisvaraa ja vastuksella vähemmän lämmitettävää.
Nämä + sisällön keski-ikä alenee nopeasti kun täyttöväli puolittuu
jysi kirjoitti: ↑Pe 08.12.2023 19:12
En ole vielä ehtinyt. Nykyään olen pyrkinyt pitämään säiliön paremminkin puoliksi tyhjänä kun puoliksi täynnä (eli itse täyttäen ja max. se 10 L kerralla). Talvella varsinkin kovemmilla pakkasilla auto on viettänyt aikansa pääasiassa sisällä omassa tallissa tai edellisen työmaan parkkitalon kellarissa
Itsellä myös tuo puolillaan pitämisen tekniikka. Järkeilin että ainakin on laajentumisvaraa ja vastuksella vähemmän lämmitettävää.
Nämä + sisällön keski-ikä alenee nopeasti kun täyttöväli puolittuu
Tuo hyvä pointti etenkin kun omaan autooni tulee aika vähän kilometrejä. Itsellä nyt myös Kenttiä AdBluen seassa, ei ainakaan haittaa ole ilmennyt.
Iltaa, osaisiko foorumilta kukaan sanoa mistä kannattaisi alkaa kuvanmukaista säiliötä kyselemään?
Antoi vikakoodeiksi pumppuyksikön ja alhaisen paineen..
Ei näyttänyt mersu tykkäävän 980km matkasta -18 - -30 asteen pakkasessa.
Auton sain tänään sulamaan ja irrotelin alustasta muovit, lämpökamera näytti vielä -6 säiliön lämpötilaksi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
CDI_05 kirjoitti: ↑Ti 09.01.2024 20:15
Ei toi oo tänne suunniteltu täällä on pakkasia. Noin siinä käy. KL-varaosat vois olla yksi vaihtoehto, niin ja merkkiliike myös?
Niin näyttää ilmestyvän nää AdBlue -viat kuin kalenterin mukaan, tammi-helmikuussa..
Täällä w213 all terrain ma lävähti ad blue varotus ja 800km ajoaika ruutuun…eilen piuhan päähän ja diagnoosi notta linjasto halki jossain alustan osassa kun vuotaa ulos ja totisesti vuoto oltava jossain kun tankki vajoaa 0,5l/50km. Kustannusarvio rapiat 3000eur . Marmoritiskillä totesivat mulle ettei nää oo tehty Suomen olosuhteisiin laisinkaan vaan keski-Euroopan lauhoihin säihin.,,
Salmari_Mese kirjoitti: ↑Ke 10.01.2024 07:55
Täällä w213 all terrain ma lävähti ad blue varotus ja 800km ajoaika ruutuun…eilen piuhan päähän ja diagnoosi notta linjasto halki jossain alustan osassa kun vuotaa ulos ja totisesti vuoto oltava jossain kun tankki vajoaa 0,5l/50km. Kustannusarvio rapiat 3000eur . Marmoritiskillä totesivat mulle ettei nää oo tehty Suomen olosuhteisiin laisinkaan vaan keski-Euroopan lauhoihin säihin.,,
Niinhän tuolla edellä todettiin ei ne oo tänne suunniteltu, eli nyt sille on vahvistus. Linjaston saa kyllä vaihdettua muttei oo helppo työ.
Itsellä myös adblue ongelmaa. Vikavalo loistaa w213. Onko kellään jäänyt adblue säiöion continentalin (A2C96255400-02)ehjää korttia. Jos ollut esim pumppuvika ja vaihdettu säiliö. Voisin koittaa jos auttaisi ongelmaan
Jos nämä nyt kerta lähes kaikki hajoaa ja korjaus maksaa tuon reilut 2000€ niin eikö tässä nyt olisi jonkinlaisen joukkokanteen paikka maahantuojaa/valmistajaa vastaan?
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Peikko2 kirjoitti: ↑To 11.01.2024 06:34
Onko kellään jäänyt adblue säiöion continentalin (A2C96255400-02)ehjää korttia
Tuo juurisyy määränmittausongelmaan on ainakin multa mennyt ohi: onko kyseessä kortin vika, kortin ja anturien välinen kontakti vai anturien kiinnitys säiliön seinään. Kiinnostaisi kyllä.
Peikko2 kirjoitti: ↑To 11.01.2024 11:13
Tällainen ajatus myös itsellä. Saattaisi sopia myös viton kortti. Onko kukaan korjauttanut näitä piirilevyjä onnistuneesti jossainpäin.
CDI_05 kirjoitti: ↑To 11.01.2024 09:56
Ei taida valmistaja paljon suomen oloista piitata. Päämarkkinat on muualla.
Eiköhän se kiinnosta, jos oikeusteitse pistetään kiinnostamaan. Enkä usko, että Suomi on aina markkina-alue missä nämä ei kestä.
Kyse on kuitenkin aika kovaan sanktioiduista päästöjärjestelmistä, niin luulisi, että jos ongelma on kovin laaja,että kiinnostaisi myös trafia.
Perheessä:
W 243 EQB 250 -23
C 126 500 SEC-89
ex
S 203 C 200 CDI -05
S 205 C 220 CDI -15
S 204 C 350 CDI -09
S 212 200 CDI -11
W 208 CLK 320 -99
W 211 E 220 cdi -05
S 210 E 220 cdi -02
S 202 c 180 -99
Salmari_Mese kirjoitti: ↑Ke 10.01.2024 07:55
Täällä w213 all terrain ma lävähti ad blue varotus ja 800km ajoaika ruutuun…eilen piuhan päähän ja diagnoosi notta linjasto halki jossain alustan osassa kun vuotaa ulos ja totisesti vuoto oltava jossain kun tankki vajoaa 0,5l/50km. Kustannusarvio rapiat 3000eur . Marmoritiskillä totesivat mulle ettei nää oo tehty Suomen olosuhteisiin laisinkaan vaan keski-Euroopan lauhoihin säihin.,,
Viikonlopun -28C jälkeen halkesi myös tämä lämmitettävä syöttöletku. KL:stä loppu, tilasin Saksasta, marmorilta en kysynyt. Alkuperäisen letkun hinta oli rahteineen 212.90€. Miten kustannusarvio voi olla 3000€? Vaihdetaanko myös säiliö varmuuden vuoksi?
Ymmärsin, että ajon jälkeen järjestelmän pitäisi tyhjätä letkut. Jos näin, niin ei taida toimia kuten suunniteltu.
Petri212 kirjoitti: ↑To 16.02.2023 13:09
Kuinka yleisiä noi AD-Blue ongelmat oikeasti on? Itsellä Vuoden 2015 220 Bluetec. (viime syksynä käytettynä ostettu, ajettu nyt 185tkm) joulukuussa vaihdettu takimmainen nox, sitä ei saatu toimimaan ja nyt vaihdetaan uudelleen. Ajoonhan noxit ei vaikuta, pari kuukautta ajettu vikavalo taulussa.
Onneksi on vielä vaihtoautotakuu ja kustannuksille maksaja.
Onko tämä jotenkin samanlainen ongelma kuin VW groupin kuuluisat dsg laatikot ja tuplamassavauhtipyörät, kaikki ei niistäkään hajoa, ja uudemmat parempia. Eli voi voittaa kenossa 20000€ ja samalla todennäköisyydellä hajoaa jokin komponetti adhd järjestelmästä.?
Onko tuon adhd nesteen joukossa suositeltavaa käyttää jotain lisäainetta?
T. Uudehko Mersun omistaja
En tiedä kuinka yleistä mutta jos autolla ajaa vähän ja lyhyttä matkaa niin adblue ongelmia voi tulla kun neste kristallisoituu ajanmyötä ja vanhetessaan. Ongelmaa voi yrittää vältää ennakoimalla esim, vaihtamalla adblue nesteet kokonaan uusiin 2 vuoden välein. Myös Adblue ruiskun/liitoksen puhdistus pakoputken juuresta parin vuoden välein ei varmaan haittaa tee.
Itse puhdistin kyseisen adblue ruiskun/liitoksen viime syksynä ja oli aika hurjan näköinen.
Mulla 105tkm ajettu 220d Glc ja oli melkein yhtä pahassa jamassa kuin tämä. Suosittelen, että he joilla on vähän tee-se-itse-miehen vikaa ja mahdollisuus mennä auton alle niin kannattaa tsekata tuo. Ei oo paha homma. Panta auki, tussilla merkkasin asennon, jotta tulee samaan asentoon (en tiedä onko merkitystä), sitten vain esim ruuvarilla tms raplaa kristallisoiteneen urean veke. Jopa insinöörikin osas niin ei oo paha homma.
Edit: mikäli alkaa olemaan reikä tämännäköinen niin se kertoo todennäköisesti alentuneesta paineesta. Ruiskutus ei tuu enää kunnon sumuna vaan pisaroina ja ad blue alkaa kristalisoitumaan reijän ympärille. Tänään todettiin meikäläisen romus alentunut ruiskutuspaine. Toivottavasti vain letku halki eikä pumppu sökönä.
Viimeksi muokannut nupaha, Ma 15.01.2024 17:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.