ja huomioin Webastolle menevien metalliputkien olevan moottorin vieressä olevan metallipalkin päällä eristämättöminä. Uskoisin, että noiden
putkien eristäminen vaikuttaisi lämmittimelle tulevan veden lämpötilaa nostavasti.
![Thumbup :thumbup:](./images/smilies/icon_thumbup.gif)
Mitäs se mosalämpö sit näyttää ? Meinaan niitä on omalle kohdalle sattunu muitakin syitä siihen et lämmityslaitteeen tuleva ilma ei ole kuumaaMese 320 TE kirjoitti: ↑Su 07.01.2024 16:37 No ei kai se Helsingissä ajeluun vaikuta nuo pienet lämpötila häviöt, mutta täällä Keski - Suomessa - 30 - 34 pakkasilla sillä on jo vaikutusta.
Mitä ihmettä, oliko noissa ilmastointeja? Luin vastikään lämppärin testausohjetta, jonka mukaan ainakin ilmastoiduissa tuulilasille ei pitäisi tulla kuin 50-asteista ilmaa.Jari Ke kirjoitti: ↑Su 07.01.2024 18:52 124:ssa mitä niitä minulla on ollu niin lämityslaitteen kennolle menee putki kannen takaosasta melkosuoraan kennolle. Ja jos mosalämpö on tuolla mallilla niin keskisuulakkeista pitäisi tulla yli 90 asteista ilmaa. E300D:ssä mittasin 24 asteen pakkasissa selvästi yli 90 ja 200D jossa 85 termari niin 86 12 asteen pakkasiassa. Kummankin ilma oli niin kuumaa ettei näppejä voinu pitää kuin hetken. Niin ja m ittaus tehtiin II pyörintänopeudella.
Tohon 2satkuun vaihdoin kennon jossain kohtaa. Tossa 300TDT:ssä kun neula on kasikympissä niin siinäkin ilma on todella kuumaa keskeltä.
Vaihtoehtoja on useita miksi tuleva ilma on haaleaa. Kiertovesipumppu ei pelaa, nesteen ohjainventtiili jumittaa (närhenmunat), kennon sivuilla olevat tiivisteet ei ole enää paikoillaan, ja kenno on sisältä kalkkeutunut kuten dealer tossa jo mainitsikin. Jos automaatti ilmastointi niin onko niissä ohjausläppiä mitkä voi tehdä kiusaa?
On liki sata varmaa että lämmityslaitteessa on jokin ihan oikea vika kun tuolla mosalämmöllä ei kabiinissa tarkene.
? Eikö tuolla lue että >55 astetta, sanoisin että varmasti tulee ja pitää tulla yli 50-asteista kun kaikki on kunnossa.Timo kirjoitti:...tuulilasille ei pitäisi tulla kuin 50-asteista ilmaa.
Jep. Mie sainkin lasit vähän aikaa sitten...
Joskus kauan sitten eräässä muuten erittäin kuumassa brittiautossa oli vastaava vika eli kennon toisessa päädyssä oli väliseinä sisäänmenoputken ja ulosmenoputken välillä jolloin neste kiersi puolen kennon mitalta toiseen päätyyn ja toista puolta takaisin.dealer kirjoitti: ↑Ma 08.01.2024 15:10 Ainakin parissa 124:ssä on ollut sellainen vika, että kenno on mennyt sisältä rikki ja neste on kiertänyt "oikotietä" eli ei ole lämmittänyt koko kennoa...
Uudella kennolla auto on todella lämmin. Siinä saattoi olla kalkkeutumaa kennossa, lämmintä tuli muttei tarpeeksi. Kilometrejä oli silloin jotain 800000+ kun jouduttiin kennosavottaan.